Een Songkran satire; met een knipoog dus...

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Een Songkran satire; met een knipoog dus...

#16 Bericht door KhunSugar » maandag 15 april 2019, 19:30

RuudThai schreef: zondag 14 april 2019, 04:28 Het Thaise kabinet heeft besloten dat dronken chauffeurs die door hun schuld een dodelijk ongeluk veroorzaken er niet meer afkomen met een boete en/of lichte gevangenisstraf maar worden vervolgd wegens moord. En dat kan hier leiden tot levenslang of zelfs de doodstraf.
Bron: Bangkok Post
Het heeft effect gehad precies:

Afbeelding

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Een Songkran satire; met een knipoog dus...

#17 Bericht door RuudThai » dinsdag 16 april 2019, 07:09

erik-kuijpers schreef: maandag 15 april 2019, 06:51 Zit 't er al weer op buiten Pattaya? 13-14-15 slechts, geen verlenging wegens het weekend? Maar je hebt het weer overleefd, zie ik. Ik ook hier in het frisse Friesland waar de middagtemperatuur langzaam naar een 'tropische' 12 graden gaat.......
Het ziet er naar uit dat in ieder geval de banken er wel een verlenging aan vastplakken.
Gisteren een bedrag overgemaakt van ING naar BKK bank, normaal staat dat er vanmorgen om 9 uur op maar.... niks!
Dus is er weer niemand bij die bank om het knopje om te draaien dat buitenlandse overschrijvingen binnenhaalt. Slechte service😡❗️
Trouwens, het is tegenwoordig toch een 24-uurs economie, ook in het weekend en op feestdagen? Dan wordt het eens tijd dat de banken zich ook daaraan aanpassen.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Een Songkran satire; met een knipoog dus...

#18 Bericht door erik-kuijpers » dinsdag 16 april 2019, 07:46

Ik houd je op de hoogte! Ik heb maandag overgeboekt van ING naar Kasikorn en mijn vrouw gezegd dat ze woensdagmiddag maar eens moet gaan kijken. Denk dat het internationale bankverkeer gewoon doorloopt maar de doorboeking naar lokale banken stilligt met feestdagen.

Er ligt meer te sudderen; Tblog vakantie, Trefpunt pruimentijd, hier is het ook stiller dan gebruikelijk, wordt een rustig weekje.......

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2399
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: Een Songkran satire; met een knipoog dus...

#19 Bericht door serpay » dinsdag 16 april 2019, 16:38

KhunSugar schreef: maandag 15 april 2019, 19:30
RuudThai schreef: zondag 14 april 2019, 04:28 Het Thaise kabinet heeft besloten dat dronken chauffeurs die door hun schuld een dodelijk ongeluk veroorzaken er niet meer afkomen met een boete en/of lichte gevangenisstraf maar worden vervolgd wegens moord. En dat kan hier leiden tot levenslang of zelfs de doodstraf.
Bron: Bangkok Post
Het heeft effect gehad precies:

Afbeelding
klopt KS had ik ook al gelezen in de krant.
jammer nu hoor je 2 bepaalde anti songkran mensen niet helaas.
ook wel genoemd de kop in het zand steken, alleen maar negatief omdat ze geen pret hebben met het gebeuren .
lees hun posts de afgelopen 10 jaar over songkran…..
Alfisti rebeli

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Een Songkran satire; met een knipoog dus...

#20 Bericht door RuudThai » dinsdag 16 april 2019, 17:37

Ik weet niet wie je bedoelt serpay, ik in ieder geval niet want ik heb altijd wel deelgenomen aan dat feestgedruis. Alleen nu niet vanwege artrose in een knie en dan doe je geen gekke dingen meer.
Die vermindering van het aantal verkeersslachtoffers lijkt wel wat maar het is natuurlijk maar een druppel op een gloeiende plaat. Voordat het aantal slachtoffers gelijk ligt met dat van Nederland zal er nog een hoop moeten gebeuren qua wetgeving en mentaliteit van de verkeersdeelnemers.
Vorig jaar vielen er in Nederland ruim 600 verkeersdoden. Het inwonertal van Thailand ligt 4 x hoger dus zouden er rond de 2500 verkeersdoden kunnen vallen. Echter, het ligt 10 x hoger dus 25.000! Als dat volgens bovenstaande statistiek 17 % zou dalen zit je nog op ruim 20.000.
Ik ben gisteren nog naar mijn schoonfamilie gereden, hier een 50 km. vandaan maar ik heb onderweg wel de nodige idioten gezien en die maar ruim baan gegeven....😳

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2399
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: Een Songkran satire; met een knipoog dus...

#21 Bericht door serpay » dinsdag 16 april 2019, 18:34

RuudThai schreef: dinsdag 16 april 2019, 17:37 Ik weet niet wie je bedoelt serpay, ik in ieder geval niet want ik heb altijd wel deelgenomen aan dat feestgedruis. Alleen nu niet vanwege artrose in een knie en dan doe je geen gekke dingen meer.
Die vermindering van het aantal verkeersslachtoffers lijkt wel wat maar het is natuurlijk maar een druppel op een gloeiende plaat. Voordat het aantal slachtoffers gelijk ligt met dat van Nederland zal er nog een hoop moeten gebeuren qua wetgeving en mentaliteit van de verkeersdeelnemers.
Vorig jaar vielen er in Nederland ruim 600 verkeersdoden. Het inwonertal van Thailand ligt 4 x hoger dus zouden er rond de 2500 verkeersdoden kunnen vallen. Echter, het ligt 10 x hoger dus 25.000! Als dat volgens bovenstaande statistiek 17 % zou dalen zit je nog op ruim 20.000.
Ik ben gisteren nog naar mijn schoonfamilie gereden, hier een 50 km. vandaan maar ik heb onderweg wel de nodige idioten gezien en die maar ruim baan gegeven....😳
klopt ruudmaar als je 25000 deelt door 356 en de cijfers nu ter handen neemt ……..
dan is de uitkomst een normaal weekend maar dat horen sommige niet goed,
kan ook de personen noemen , pinten en prajak alhoewel ze bijde nu in Nederland wonen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Alfisti rebeli

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Een Songkran satire; met een knipoog dus...

#22 Bericht door printen44 » dinsdag 16 april 2019, 22:06

serpay schreef: dinsdag 16 april 2019, 18:34
RuudThai schreef: dinsdag 16 april 2019, 17:37 Ik weet niet wie je bedoelt serpay, ik in ieder geval niet want ik heb altijd wel deelgenomen aan dat feestgedruis. Alleen nu niet vanwege artrose in een knie en dan doe je geen gekke dingen meer.
Die vermindering van het aantal verkeersslachtoffers lijkt wel wat maar het is natuurlijk maar een druppel op een gloeiende plaat. Voordat het aantal slachtoffers gelijk ligt met dat van Nederland zal er nog een hoop moeten gebeuren qua wetgeving en mentaliteit van de verkeersdeelnemers.
Vorig jaar vielen er in Nederland ruim 600 verkeersdoden. Het inwonertal van Thailand ligt 4 x hoger dus zouden er rond de 2500 verkeersdoden kunnen vallen. Echter, het ligt 10 x hoger dus 25.000! Als dat volgens bovenstaande statistiek 17 % zou dalen zit je nog op ruim 20.000.
Ik ben gisteren nog naar mijn schoonfamilie gereden, hier een 50 km. vandaan maar ik heb onderweg wel de nodige idioten gezien en die maar ruim baan gegeven....😳
klopt ruudmaar als je 25000 deelt door 356 en de cijfers nu ter handen neemt ……..
dan is de uitkomst een normaal weekend maar dat horen sommige niet goed,
kan ook de personen noemen , pinten en prajak alhoewel ze bijde nu in Nederland wonen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Serpay, nu ik in Nederland woon, doe ik aan carnaval, klompendans in Friesland, vendelzwaaien in Limburg, paasvuur in de Achterhoek en stilletjes, smijt ik met water in mijn tuin. Want ik wilde iemand natgooien, het is Songkran niet waar, en die sloeg mij bijna de hersens in. Dus de planten in mijn tuin, krijgen een extra scheutje water. En ik prevel zachtjes, "Happy Songkran". Met een stevige neut, want dat hoort er bij.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Een Songkran satire; met een knipoog dus...

#23 Bericht door erik-kuijpers » dinsdag 16 april 2019, 22:11

Printen44, je vergeet de horlepiep! Maar dat kan een kreupele als ik niet meer, zelfs dat niet meer, maar daar schaam ik me niet voor want mijn hersens werken nog prima. Daarin poog ik me te onderscheiden van chagrijnen.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11597
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Een Songkran satire; met een knipoog dus...

#24 Bericht door jumbo » woensdag 17 april 2019, 00:31

RuudThai schreef: dinsdag 16 april 2019, 07:09
erik-kuijpers schreef: maandag 15 april 2019, 06:51 Zit 't er al weer op buiten Pattaya? 13-14-15 slechts, geen verlenging wegens het weekend? Maar je hebt het weer overleefd, zie ik. Ik ook hier in het frisse Friesland waar de middagtemperatuur langzaam naar een 'tropische' 12 graden gaat.......
Het ziet er naar uit dat in ieder geval de banken er wel een verlenging aan vastplakken.
Gisteren een bedrag overgemaakt van ING naar BKK bank, normaal staat dat er vanmorgen om 9 uur op maar.... niks!
Dus is er weer niemand bij die bank om het knopje om te draaien dat buitenlandse overschrijvingen binnenhaalt. Slechte service😡❗️
Trouwens, het is tegenwoordig toch een 24-uurs economie, ook in het weekend en op feestdagen? Dan wordt het eens tijd dat de banken zich ook daaraan aanpassen.
Roep ik al jaren Ruud... het is schandalig. en dan zijn er banken zoals HSBC die reclame maken over hun 24 uur service.... vergeet het maar. niet eens tussen hun eigen banken
en andere banken hebben zowiezo lak aan hun reclame..
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11597
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Een Songkran satire; met een knipoog dus...

#25 Bericht door jumbo » woensdag 17 april 2019, 00:35

erik-kuijpers schreef: dinsdag 16 april 2019, 07:46 Ik houd je op de hoogte! Ik heb maandag overgeboekt van ING naar Kasikorn en mijn vrouw gezegd dat ze woensdagmiddag maar eens moet gaan kijken. Denk dat het internationale bankverkeer gewoon doorloopt maar de doorboeking naar lokale banken stilligt met feestdagen.
\
Wat is dan het internationale van de betaling als de ontvangende bank in het andere land niet meewerkt vraag ik mezelf af??
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Een Songkran satire; met een knipoog dus...

#26 Bericht door erik-kuijpers » woensdag 17 april 2019, 07:04

Jumbo, Ruud, geld nog niet binnen, men denkt morgen. Achterstanden wegwerken. Ogenschijnlijk aanvaardt men dat de lokale economie tijdens songkran slechts bestaat uit het gooien van water.......

Lang geleden heb ik eens drie dagen moeten wachten maar toen was de koers in beweging en vertelde de bank dat ze drie dagen mogen wachten met omwisselen. Dat kostte me dus geld, begrijp je wel....

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Een Songkran satire; met een knipoog dus...

#27 Bericht door RuudThai » woensdag 17 april 2019, 10:19

Bij mij was het vanmorgen om 9 uur binnen. Bangkok bank toch beter dan de Kasikorn...😜

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Een Songkran satire; met een knipoog dus...

#28 Bericht door godzilla » woensdag 17 april 2019, 13:03

Via coins binnen een uurtje of twee, maar ieder zijn gedacht.
koers 36+
Maar dat is voor ander topic

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Een Songkran satire; met een knipoog dus...

#29 Bericht door erik-kuijpers » donderdag 18 april 2019, 08:04

Mijn vrouw werd vandaag donderdag afgepoeierd in de bank; ik adviseerde haar Bangkok te bellen en stevig 'yek yek' te doen en een uur later was het geld binnen. Koers 35,61. Dit om dit hoofdstuk af te sluiten......

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Een Songkran satire; met een knipoog dus...

#30 Bericht door erik-kuijpers » donderdag 18 april 2019, 12:25

Agni Keli

Dit is een feest in India om een Hindugod te eren. Lijkt wel wat op songkran doch er komt pas (gewijd) water aan te pas als iemand zich brandt.......

Alternatief voor songkran? Zegt u het maar.....

https://www.youtube.com/watch?v=-TeDF34l7lk

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”