Ziektekostendekking farang?

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Ziektekostendekking farang?

#1 Bericht door erik-kuijpers » zaterdag 02 maart 2019, 13:08

ZIEKTEKOSTENDEKKING FARANG?

De in Thailand welbekende podoloog in Pattaya-Jomtien/Chonburi, de heer R. van der Lubben, heeft een plan ontwikkeld om farang onder te brengen bij de Thaise ziektekostenverzekering voor werknemers, en dat loopt zover ik weet via de Prakan Sangkhom, de SSO.

Informatie ontbreekt nog maar de premie zou om en nabij de 1.000 baht per maand zijn en p.p. dus heb je een gezin dan maal zoveel. Welke dekking je hebt en voor welke behandelingen in welke (staats)ziekenhuizen staat er nog niet, de aanvraag is nog niet gedaan want men wacht eerst op 600 'likes' op het plan. Maar die zal hij wel krijgen.

Voor een collectieve entree in dat plan zal men toch met veel inschrijvers moeten komen; ik vind het de poging waard en geef je de facebook link door:

bij facebook: /groups/nederlandersoverrzee/permalink/2266928223396110/

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Ziektekostendekking farang?

#2 Bericht door godzilla » zaterdag 02 maart 2019, 15:14

erik-kuijpers schreef: zaterdag 02 maart 2019, 13:08 ZIEKTEKOSTENDEKKING FARANG?

De in Thailand welbekende podoloog in Pattaya-Jomtien/Chonburi, de heer R. van der Lubben, heeft een plan ontwikkeld om farang onder te brengen bij de Thaise ziektekostenverzekering voor werknemers, en dat loopt zover ik weet via de Prakan Sangkhom, de SSO.

Informatie ontbreekt nog maar de premie zou om en nabij de 1.000 baht per maand zijn en p.p. dus heb je een gezin dan maal zoveel. Welke dekking je hebt en voor welke behandelingen in welke (staats)ziekenhuizen staat er nog niet, de aanvraag is nog niet gedaan want men wacht eerst op 600 'likes' op het plan. Maar die zal hij wel krijgen.

Voor een collectieve entree in dat plan zal men toch met veel inschrijvers moeten komen; ik vind het de poging waard en geef je de facebook link door:

bij facebook: /groups/nederlandersoverrzee/permalink/2266928223396110/

Ik hoop dat het lukt, baat het niet, schaad het niet voor die prijs.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11597
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Ziektekostendekking farang?

#3 Bericht door jumbo » zondag 03 maart 2019, 01:38

godzilla schreef: zaterdag 02 maart 2019, 15:14
erik-kuijpers schreef: zaterdag 02 maart 2019, 13:08 ZIEKTEKOSTENDEKKING FARANG?

De in Thailand welbekende podoloog in Pattaya-Jomtien/Chonburi, de heer R. van der Lubben, heeft een plan ontwikkeld om farang onder te brengen bij de Thaise ziektekostenverzekering voor werknemers, en dat loopt zover ik weet via de Prakan Sangkhom, de SSO.

Informatie ontbreekt nog maar de premie zou om en nabij de 1.000 baht per maand zijn en p.p. dus heb je een gezin dan maal zoveel. Welke dekking je hebt en voor welke behandelingen in welke (staats)ziekenhuizen staat er nog niet, de aanvraag is nog niet gedaan want men wacht eerst op 600 'likes' op het plan. Maar die zal hij wel krijgen.

Voor een collectieve entree in dat plan zal men toch met veel inschrijvers moeten komen; ik vind het de poging waard en geef je de facebook link door:

bij facebook: /groups/nederlandersoverrzee/permalink/2266928223396110/

Ik hoop dat het lukt, baat het niet, schaad het niet voor die prijs.
Ik ben verzekerd onder de SSO, ingeschreven bij een priveziekenhuis en kan het zonder meer aanbevelen
Zeker onder het pakket voor werknemers. Via de werkgever een maximum van 1500 thb per maand, alle onkosten vergoed
Ik die het rechtstreeks. zelf aangemeld na voorlaaste ermployment, voor 432 thb per maan, alle onkosten vergoed.

Dit was ook mijn gedachte voor de staat om te organiseren voor de verplichte zkv voor longstayers, maar had hogere bijdrage verwacht..
vanwege leeftijd en risico's
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Mario08
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 370
Lid geworden op: dinsdag 06 mei 2008, 05:11

Re: Ziektekostendekking farang?

#4 Bericht door Mario08 » zondag 03 maart 2019, 03:50

Maximale bijdrage voor de SSO is 1500 baht. Dat is 750 per maand betaald door de werknemer en 750 per maand door de werkgever. Normaal gesproken trekt de werkgever 750 van je salaris af omdat het via de werkgever wordt betaald. (Sommige proberen weg te komen met ook het werkgevers deel af te trekken).

Raak je werkeloos dan kun je de SSO vrijwillig voortzetten, ik dacht voor zo'n 450 baht per maand.

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”