Bewegingen rond songkran

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Bewegingen rond songkran

#1 Bericht door erik-kuijpers » zaterdag 16 februari 2019, 10:15

BEWEGINGEN ROND SONGKRAN

Alleen dit jaar of wordt dit een 'tijdelijk definitieve' maatregel? De regering heeft bepaald dat dit jaar 12 april een vrije songkrandag wordt voor ambtenaren en het bedrijfsleven mag zelf beslissen wat het ermee gaat doen. Songkran is dit jaar dus 12-13-14-15-16 april want er zit een weekend in en die dagen moeten worden ingehaald in het kader van 'brood en spelen' en om tevens de nasmaak van de vrije verkiezingen weg te spoelen waarbij in Thailand uiteindelijk altijd de uniformen winnen.

Maar er komt nog iets aan, lees ik. De 'echte' songkrandag, en wil die nu zijn vingertje opsteken...?, wordt alcoholvrij. En niet omdat de generaals zich zorgen maken om jouw lever, en helemaal niet omdat Pong Publiek in plaats daarvan het bloed van cobra's moet gaan drinken (ik zag zo'n uniform met schouderartikelen in het kader van Cobra Gold dat bloed aan een ondergeschikte voeren...) maar vanwege het feit dat juist met feestdagen dronken Thais elkaar pijn doen door onvoorzichtig gedrag in het verkeer. Alsof dat niet iedere dag zo is in dit land.....

Maar ik zal de lezers de sores van een droge mond besparen. Lees dus gerust mee met wat de media hiervan zeggen. Van die vrije dag dan....

https://www.asiaone.com/asia/thailand-g ... r-songkran

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”