Waarom hoor ik hier niks over best belangrijk

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Waarom hoor ik hier niks over best belangrijk

#31 Bericht door KhunSugar » vrijdag 08 februari 2019, 00:50

erik-kuijpers schreef:Suiker, METV? Ik heb denk ik iets gemist......
6 maand Multiple Entry Tourist Visa.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

janvanonderen
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 46
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2018, 06:15

Re: Waarom hoor ik hier niks over best belangrijk

#32 Bericht door janvanonderen » vrijdag 08 februari 2019, 01:29

KhunSugar schreef: donderdag 07 februari 2019, 17:52 Waarom geen METV dan ben je toch gerust als je tussen 5 à 6 maanden in Thailand wil doorbrengen.
Dan moet hij op de brommer van Friesland naar Den Haag . Hij kan natuurlijk ook voor 30 euro een ticket Thailand uit kopen en niet gebruiken.
Genoeg mogelijkheden dus als je even nadenkt :worshippy:
Alles beter als terug gestuurd worden over die lange brug en een nieuw Laos visum te moeten kopen.
Neem een extra pasfoto mee voor de zekerheid....... :thumbsup:

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Waarom hoor ik hier niks over best belangrijk

#33 Bericht door erik-kuijpers » vrijdag 08 februari 2019, 07:37

KhunSugar schreef: vrijdag 08 februari 2019, 00:506 maand Multiple Entry Tourist Visa.
Suiker, dank, heb de voorwaarden eens bekeken in den Haag en Essen en dat is me te gecompliceerd. Dan maar een gewoon single-entry T-visum in Amsterdam, 30 euro, kan geheel per post geregeld worden maarrr ... dan kan ik ook voor exempt gaan en die kosten plus 2x aangetekende post besparen en besteden aan twee ritjes Laos (4 km naar de grens...) en verlengen op de Immi in Nongkhai (3 km van mijn huis). Zo kom ik er ook en je mag tenminste twee keer over land binnen; niemand gaat moeilijk doen met de TM30 die nog keurig afgestempeld in mijn paspoort zit. En als het niet 6 maar 5 maanden wordt: soit!

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Waarom hoor ik hier niks over best belangrijk

#34 Bericht door KhunSugar » vrijdag 08 februari 2019, 09:14

janvanonderen schreef:
KhunSugar schreef: donderdag 07 februari 2019, 17:52 Waarom geen METV dan ben je toch gerust als je tussen 5 à 6 maanden in Thailand wil doorbrengen.
Dan moet hij op de brommer van Friesland naar Den Haag . Hij kan natuurlijk ook voor 30 euro een ticket Thailand uit kopen en niet gebruiken.
Genoeg mogelijkheden dus als je even nadenkt :worshippy:
Alles beter als terug gestuurd worden over die lange brug en een nieuw Laos visum te moeten kopen.
Neem een extra pasfoto mee voor de zekerheid....... :thumbsup:
Informatie op een forum is voor iedereen. Niet enkel voor Erik die ver van de Thaise ambassade woont en dicht bij de vredesbrug.
METV is speciaal ontworpen om over land Thailand binnen te komen met 60 dagen verblijfsrecht voor toeristen. En zonder de vrees terug gestuurd te worden.
Iedereen doet wat voor hem/haar het best geschikt is.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Adrie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 433
Lid geworden op: vrijdag 02 oktober 2009, 19:35

Re: Waarom hoor ik hier niks over best belangrijk

#35 Bericht door Adrie » vrijdag 08 februari 2019, 10:07

erik-kuijpers schreef: vrijdag 08 februari 2019, 07:37
KhunSugar schreef: vrijdag 08 februari 2019, 00:506 maand Multiple Entry Tourist Visa.
Suiker, dank, heb de voorwaarden eens bekeken in den Haag en Essen en dat is me te gecompliceerd. Dan maar een gewoon single-entry T-visum in Amsterdam, 30 euro, kan geheel per post geregeld worden




Dacht dat het niet meer het geval was om het geheel per post te regelen via aangetekende retour enveloppe bijgesloten??

Je moet tegenwoordig 1 keer in persoon verschijnen bij aanvraag op ophalen?

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Waarom hoor ik hier niks over best belangrijk

#36 Bericht door erik-kuijpers » vrijdag 08 februari 2019, 11:55

Dank; dan zal ik er een telefoontje aan wagen.

janvanonderen
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 46
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2018, 06:15

Re: Waarom hoor ik hier niks over best belangrijk

#37 Bericht door janvanonderen » vrijdag 08 februari 2019, 13:10

KhunSugar schreef: vrijdag 08 februari 2019, 09:14
janvanonderen schreef:
KhunSugar schreef: donderdag 07 februari 2019, 17:52 Waarom geen METV dan ben je toch gerust als je tussen 5 à 6 maanden in Thailand wil doorbrengen.
Dan moet hij op de brommer van Friesland naar Den Haag . Hij kan natuurlijk ook voor 30 euro een ticket Thailand uit kopen en niet gebruiken.
Genoeg mogelijkheden dus als je even nadenkt :worshippy:
Alles beter als terug gestuurd worden over die lange brug en een nieuw Laos visum te moeten kopen.
Neem een extra pasfoto mee voor de zekerheid....... :thumbsup:
Informatie op een forum is voor iedereen. Niet enkel voor Erik die ver van de Thaise ambassade woont en dicht bij de vredesbrug.
METV is speciaal ontworpen om over land Thailand binnen te komen met 60 dagen verblijfsrecht voor toeristen. En zonder de vrees terug gestuurd te worden.
Iedereen doet wat voor hem/haar het best geschikt is.

Helemaal mee eens Khun......ik zou daar ook voor kiezen. Maar Erik heeft geen vrees en gaat met zijn neus in de thaise boter vallen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Waarom hoor ik hier niks over best belangrijk

#38 Bericht door erik-kuijpers » vrijdag 08 februari 2019, 13:33

Na 26 jaar Thailand ben ik niet zo bang aangelegd voor Immigration; en anders drie dagen feestvieren in Laos en een T-visum (single) daar kopen via een betrouwbare bemiddelaar. Dan heb ik 30 (entry Bangkok) +29 (verlenging) +59 (T-visum Laos) plus 3 Laos en nog een verlenging van 29 is 150 dagen, zeg bijna 5 maanden. Dan ben ik er toch ook? Ik ga alleen niet in de rij staan op de Thai ambassade te Vientiane dus daar huur ik een persoon voor in die zaken via de achterdeur kan regelen. Dan ben ik die 150 kleuro ook kwijt dus wat maakt 't uit. Dan heb ik geen visumloze entry over land naar Thailand dus wie doet me wat........ Nee, komt allemaal goed hoor.

janvanonderen
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 46
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2018, 06:15

Re: Waarom hoor ik hier niks over best belangrijk

#39 Bericht door janvanonderen » vrijdag 08 februari 2019, 13:35

erik-kuijpers schreef: vrijdag 08 februari 2019, 13:33 Na 26 jaar Thailand ben ik niet zo bang aangelegd voor Immigration; en anders drie dagen feestvieren in Laos en een visum (single) daar kopen via een betrouwbare bemiddelaar. Dan heb ik 30+29+59 plus 3 Laos en nog een verlenging van 29 is 150 dagen, zeg bijna 5 maanden. Dan ben ik er toch ook? Ik ga alleen niet in de rij staan op de Thai ambassade te Vientiane dus daar huur ik een persoon voor in die zaken via de achterdeur kan regelen. Dan ben ik die 150 kleuro ook kwijt dus wat maakt 't uit. Dan heb ik geen visumloze entry over land naar Thailand dus wie doet me wat........ Nee, komt allemaal goed hoor.
Het koste wat moeite maar je snapt het nu?

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”