Kinderen moeten een helm op!

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Kinderen moeten een helm op!

#1 Bericht door erik-kuijpers » woensdag 30 januari 2019, 08:20

Kinderen moeten een helm op!

Een politieman heeft het gewaagd een man op de brommer te bekeuren want zijn driejarig kind droeg geen helm. Pa boos: je hebt de p@k op me....

Maar social media en organisaties steunen de politieman hierin; jaarlijks onder de vele doden 2.500 meerijders die het leven laten zonder helm. Dus aanpakken die hap. Gratis helmen worden hier en daar uitgedeeld maar dat is de bekende druppel op de gloeiende plaat. 'Als mijn haar maar goed zit....' is ook een bekende kreet in Thailand.

Lees mee met wat hopelijk verbetering geeft: https://www.bangkokpost.com/news/genera ... helmet-row

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1578
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Kinderen moeten een helm op!

#2 Bericht door Herbergier » woensdag 30 januari 2019, 13:09

In Nederland mogen alleen helmen gedragen worden met een keurmerk, die meeste helmen hier zijn van goedkoop plastic, dan kan je net zo goed een badmuts over je hoofd trekken.
Alles van waarde is weerloos.

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Kinderen moeten een helm op!

#3 Bericht door godzilla » woensdag 30 januari 2019, 14:29

Herbergier schreef: woensdag 30 januari 2019, 13:09 In Nederland mogen alleen helmen gedragen worden met een keurmerk, die meeste helmen hier zijn van goedkoop plastic, dan kan je net zo goed een badmuts over je hoofd trekken.
Daar heb je gelijk in, soms worden ze zelfs achterstevoren opgezet.(jethelm)
Maar ik denk dat een goede fietshelm ideaal is, niet te warm, en toch ben je beschermd (beter als zonder)
En blijkbaar worden ze gezien als een helm, dus ok voor politie, beter deze als een pothelm die als je stopt van je hooft glijd...

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Kinderen moeten een helm op!

#4 Bericht door erik-kuijpers » woensdag 30 januari 2019, 16:13

Wij hebben thuis 3 helmen; een fullface zoals men dat noemt, een integraalhelm, kostte 3.000 baht, de grootste maat want is voor mij, en twee andere helmen, 1.500 per stuk, met een kinbandje. De kleinste was voor mijn zoon tot zijn 12e want toen konden we nog met zijn drietjes op de Airblade. Altijd gingen ze op; niet op = niet mee.

Maar mijn vrouw weigerde altijd, en weigert nog, als ik haar naar de tempel breng. Want dan scoor je denk ik zoveel karmapunten dat je niets kan overkomen. En dan kan ik l@llen als Brugman, nee blijft nee. Dus loopt ze naar de tempel......

Nu rijdt mijn zoon, bijna 16, op dat ding; met een gewone helm op, dat integraalding vindt ie maar niks. Tja, ik ben in NL en heb daar niks meer over te zeggen. Ik ben al blij dat ie dat ding op zijn hoofd zet. En mijn vrouw heeft een driewielfiets om naar de tempel te gaan....

Maar kijk rond in het dorp: kinderen van 12 jaar nemen even de brommer, ook met kickstarter; zodra ze hem aan krijgen scheuren ze er op weg. Ouders zeggen niks want vergeten ook vaak de helm. Ze zien ook niet beter om hen heen. De enige remedie is ze stevig in de portemonnee pakken; als het geld kost leert men wel. En wat kopen ze dan? Zo'n speelgoedding zonder fatsoenlijke demping van binnen. Maar ja, 't is een helm en het mag.... O, en riempje los, natuurlijk.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11596
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Kinderen moeten een helm op!

#5 Bericht door jumbo » donderdag 31 januari 2019, 00:44

Vietnam, veel meer motorrijders als hier nog.
Iedereen draagt een helm, met uiteraard de spreekwoordelijke uitzondering die de regel bevestigd
Het kan dus wel...

Ik rijd zelf ook zonder.... :Whistle:
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

euromonkey
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 252
Lid geworden op: maandag 12 september 2011, 04:31

Re: Kinderen moeten een helm op!

#6 Bericht door euromonkey » donderdag 31 januari 2019, 05:07

Zo wel ik als mijn vrouw en kinderen rijden in de buurt zonder helm. Politie trouwens ook bij ons op het dorp.
Maar waarneer we de grote weg opgaan richting Udon dan gaan er goede helmen op.
Want op die weg is het echt gevaarlijk en word er hard gereden.

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1578
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Kinderen moeten een helm op!

#7 Bericht door Herbergier » donderdag 31 januari 2019, 13:24

euromonkey schreef: donderdag 31 januari 2019, 05:07 Zo wel ik als mijn vrouw en kinderen rijden in de buurt zonder helm. Politie trouwens ook bij ons op het dorp.
Maar waarneer we de grote weg opgaan richting Udon dan gaan er goede helmen op.
Want op die weg is het echt gevaarlijk en word er hard gereden.
Dan geef je in mijn ogen toch het verkeerde voorbeeld aan je kinderen, ook in die dorpen (met dikwijls slechte onoverzichtelijke wegen) gebeuren veel ongelukken met motorbikes, jij kunt misschien goed rijden, maar het hoeft niet aan jou te liggen er rijden (vooral in de dorpen) veel kinderen van 13/14 jaar op een motorbike, waar ze helemaal nog geen macht over hebben en dan zitten ze er dikwijls nog met meer dan twee op ook, er zijn vorige week nog drie meisjes van 13 jaar verongelukt op een motorbike, die hadden ook geen helm op.
Alles van waarde is weerloos.

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”