Het weghalen van rotte appelen.

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Het weghalen van rotte appelen.

#1 Bericht door erik-kuijpers » vrijdag 25 januari 2019, 15:26

HET WEGHALEN VAN ROTTE APPELEN

Big Joke, de Immigration baas, heeft een vet succes behaald. Zijn eigen ambtenaren verleenden visa aan illegaal in Thailand verblijvende farang tegen bedragen, lees ik, van 30 tot 40 k baht. Mensen in overstay of illegaal binnengekomen werden zo geholpen en mogelijk ook criminelen. Aanpakken die hap! Lees mee:

https://www.bangkokpost.com/news/genera ... isa-stamps

Maar heb je ze nu allemaal, Big Joke? Zeker weten? Het aantal opgepakte farang is al 7.000.

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Het weghalen van rotte appelen.

#2 Bericht door godzilla » zaterdag 26 januari 2019, 14:46

Ook blijkt de grote baas van bangkok hospitaal veroordeelt te zijn, wegens kartelvorming en/of buitensporige medicijnprijzen.
Serieuze geldboete, en hij mag nooit meer een leidinggevende functie uitoefenen.
:clap:
Volgens mijne tamtam...
Maar ik zou het ook graag officieel lezen.
:|

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Het weghalen van rotte appelen.

#3 Bericht door erik-kuijpers » zaterdag 26 januari 2019, 15:38

In Thailand rekenen particuliere ziekenhuizen wel eens meer voor een pilletje dan de staatsziekenhuizen en de overheid weet en controleert dat. Ik las in de BKK Post een artikel dat een opslag op de prijs mag door de kostenstructuur van die ziekenhuizen. Goed, ik kan daar tot zekere hoogte in komen. Jouw opmerking over een directielid vind ik niet terug maar wel dit:

https://www.bangkokpost.com/news/genera ... ical-costs

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11597
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Het weghalen van rotte appelen.

#4 Bericht door jumbo » zondag 27 januari 2019, 01:03

erik-kuijpers schreef: zaterdag 26 januari 2019, 15:38 In Thailand rekenen particuliere ziekenhuizen wel eens meer voor een pilletje dan de staatsziekenhuizen en de overheid weet en controleert dat. Ik las in de BKK Post een artikel dat een opslag op de prijs mag door de kostenstructuur van die ziekenhuizen. Goed, ik kan daar tot zekere hoogte in komen. Jouw opmerking over een directielid vind ik niet terug maar wel dit:

https://www.bangkokpost.com/news/genera ... ical-costs
Laatst in prive hospitaal in Ayutthaya, preventive medicatie die ik wilde kopen, niet voorgeschreven want dan moest ik in de rij bij de betreffende dokter, geen zin in,
40% duurder als bij de pharmacie om de hoek... keuze was eenvoudig..
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Het weghalen van rotte appelen.

#5 Bericht door godzilla » zondag 27 januari 2019, 03:36

erik-kuijpers schreef: zaterdag 26 januari 2019, 15:38 In Thailand rekenen particuliere ziekenhuizen wel eens meer voor een pilletje dan de staatsziekenhuizen en de overheid weet en controleert dat. Ik las in de BKK Post een artikel dat een opslag op de prijs mag door de kostenstructuur van die ziekenhuizen. Goed, ik kan daar tot zekere hoogte in komen. Jouw opmerking over een directielid vind ik niet terug maar wel dit:

https://www.bangkokpost.com/news/genera ... ical-costs
Artikels als deze heb ik ook al gevonden, waar ik het over had vind ik ook nergens terug, mss wordt het stil gehouden, geen idee
Mijne tamtam is een dokter die in bkk werkt, hij heeft me de naam gezegd, maar in thaise namen onthouden ben ik bar slecht.

We zullen zien.
:Whistle:

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1434
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Het weghalen van rotte appelen.

#6 Bericht door Joep » zondag 27 januari 2019, 05:09

Hier idem dito, mijn vrouw heeft een licht verhoogde cholesterolwaarde (volgens de dokter van een ander blog over Thailand niet te hoog, maar in TH schrijven ze sneller medicijnen voor) en heeft daarvoor tabletten van een prive ziekenhuis. Eén keer tijdens de feestdagen kwam ze er achter dat ze te weinig had tot de volgende afspraak en heeft bij de apotheek op de hoek besteld, Helft goedkoper dan in het ziekenhuis.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11597
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Het weghalen van rotte appelen.

#7 Bericht door jumbo » maandag 28 januari 2019, 02:02

Joep schreef: zondag 27 januari 2019, 05:09 Hier idem dito, mijn vrouw heeft een licht verhoogde cholesterolwaarde (volgens de dokter van een ander blog over Thailand niet te hoog, maar in TH schrijven ze sneller medicijnen voor) en heeft daarvoor tabletten van een prive ziekenhuis. Eén keer tijdens de feestdagen kwam ze er achter dat ze te weinig had tot de volgende afspraak en heeft bij de apotheek op de hoek besteld, Helft goedkoper dan in het ziekenhuis.
Als ze verzekerd is dan is het dus geen probleem, zo niet dan is de keuze weer simpel....
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”