Op de fiets op de fiets........................

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Op de fiets op de fiets........................

#1 Bericht door wpdl » zondag 20 januari 2019, 13:10

Dronken fietsen wordt binnenkort als strafbaar beschouwd, boete 500 baht

Dronken fietsers die momenteel immuun zijn voor rechtszaken omdat er geen wet is om van dronken fietsen een strafbaar feit te maken, krijgen in de nabije toekomst een boete van 500 baht onder een nieuwe verkeerswet die donderdag de eerste lezing van de Nationale Wetgevende Vergadering heeft doorstaan.

Bron thaipbsworld.com

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Op de fiets op de fiets........................

#2 Bericht door godzilla » zondag 20 januari 2019, 14:38

wpdelange schreef: zondag 20 januari 2019, 13:10 Dronken fietsen wordt binnenkort als strafbaar beschouwd, boete 500 baht

Dronken fietsers die momenteel immuun zijn voor rechtszaken omdat er geen wet is om van dronken fietsen een strafbaar feit te maken, krijgen in de nabije toekomst een boete van 500 baht onder een nieuwe verkeerswet die donderdag de eerste lezing van de Nationale Wetgevende Vergadering heeft doorstaan.

Bron thaipbsworld.com
Ik begin me hier meer en meer als thuis te voelen... [|(

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Op de fiets op de fiets........................

#3 Bericht door Herbergier » maandag 21 januari 2019, 02:51

Volgens mij is dat terecht, want fietsers moeten hier nu eenmaal extra goed opletten, het is nl. het laagste vervoermiddel op de weg, fietsers krijgen hier vrijwel nooit voorrang, soms lijk je wel vogelvrij op de fiets.

Ik heb hier tot een jaar geleden veel gefietst (o.m. naar de kroeg), maar ik heb de versnelling niet meer in de benen om het andere verkeer soms voor te zijn, zeker niet met een paar biertjes op, daarbij wordt het mij hier te druk in de stad, dus ben ik maar gestopt met fietsen en loop ik nu naar de kroeg op 1 km, maar ik moet dan wel ongeveer 800 m over de vluchtstrook van een drukke zesbaans weg lopen, heen is het dan meestal nog licht en loop ik het verkeer tegemoet, maar terug naar huis moet ik die 800 m aan de linkerkant van die weg lopen, met het verkeer in mijn rug en dan is het over het algemeen al donker, gelukkig is die weg goed verlicht, maar meestal laat ik mij dan maar even met de auto ophalen door de vrouw.
Alles van waarde is weerloos.

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Op de fiets op de fiets........................

#4 Bericht door godzilla » maandag 21 januari 2019, 05:07

Herbergier schreef: maandag 21 januari 2019, 02:51 Volgens mij is dat terecht, want fietsers moeten hier nu eenmaal extra goed opletten, het is nl. het laagste vervoermiddel op de weg, fietsers krijgen hier vrijwel nooit voorrang, soms lijk je wel vogelvrij op de fiets.

Ik heb hier tot een jaar geleden veel gefietst (o.m. naar de kroeg), maar ik heb de versnelling niet meer in de benen om het andere verkeer soms voor te zijn, zeker niet met een paar biertjes op, daarbij wordt het mij hier te druk in de stad, dus ben ik maar gestopt met fietsen en loop ik nu naar de kroeg op 1 km, maar ik moet dan wel ongeveer 800 m over de vluchtstrook van een drukke zesbaans weg lopen, heen is het dan meestal nog licht en loop ik het verkeer tegemoet, maar terug naar huis moet ik die 800 m aan de linkerkant van die weg lopen, met het verkeer in mijn rug en dan is het over het algemeen al donker, gelukkig is die weg goed verlicht, maar meestal laat ik mij dan maar even met de auto ophalen door de vrouw.
Al gehoord van die gele vestjes? :giggle2:
Maar echt serieus, als je in het donker op stap bent langs een drukke weg ben je bijna onzichtbaar door de meestal getinte ruiten van de auto's hier.
Hetzelfde geld voor fietsers.
Hou het veilig voor jezelf en je naasten.
[|)

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Op de fiets op de fiets........................

#5 Bericht door wpdl » maandag 21 januari 2019, 07:49

Hebben ze niet van dit soort mogelijkheden bij je kroegje Herbergier.

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Op de fiets op de fiets........................

#6 Bericht door Herbergier » maandag 21 januari 2019, 10:59

wpdelange schreef: maandag 21 januari 2019, 07:49 Hebben ze niet van dit soort mogelijkheden bij je kroegje Herbergier.

Afbeelding

Afbeelding
Nee, die oplichters zie je hier alleen overdag en 's avonds staan ze alleen bij het ziekenhuis, busstation en treinstation, ik maak nu wel regelmatig gebruik van Grab als ik naar huis ga, maar dikwijls, net als gisteravond met lekker weer, heb ik gewoon zin om naar huis te lopen, het is ongeveer 20 minuten lopen voor mij.
Alles van waarde is weerloos.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Op de fiets op de fiets........................

#7 Bericht door driver » maandag 21 januari 2019, 14:56

Met die scooter 🛵 mannen ben ik toch al regelmatig mee achterop geweest. En vlgs mij nooit echt teveel betaald. Tuk Tuk is wat anders vindt ik die vragen steevast te hoge prijzen vlgs mij. Nu is Sukanya er meestal bij dus die keer dat we in zo, 'n ding stappen betalen we wslijk nog net iets teveel ;)

Gebruikersavatar
willem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 243
Lid geworden op: woensdag 20 juli 2005, 19:46
Locatie: nw-lekkerland,soms samutprakan

Re: Op de fiets op de fiets........................

#8 Bericht door willem » dinsdag 22 januari 2019, 17:58

de tuktuk driver vroeg 300 bth.mijn sukanya vertelde dat dat te veel was,ok 200 vertelde hij.nee hoor te veel zei sukanya,dan niet vertelde hij en reed weg...………,maakte een rondje,kwam terug en vroeg hoeveel ze wilde betalen,......100 bth,tuktuk driver boos...…..ff denken....,hmmm,ok…..wij lachend voor 100 bth op plaats bestemming, :D :D :D .altijd makkelijk als je een Thaise vrouw hebt. :cheesy: :clap:ze vertelde is meer dan genoeg
vroeger komt nooit meer terug.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Op de fiets op de fiets........................

#9 Bericht door driver » dinsdag 22 januari 2019, 18:07

Willem : Heet jou vrouw ook Sukanya of is dit een eerder geplaatst bericht van mij. Dat laatste zou best kunnen uiteraard maar wat ik hier allemaal geplaa heb weet ik ook niet altijd meer ;)

Gebruikersavatar
willem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 243
Lid geworden op: woensdag 20 juli 2005, 19:46
Locatie: nw-lekkerland,soms samutprakan

Re: Op de fiets op de fiets........................

#10 Bericht door willem » dinsdag 22 januari 2019, 20:23

zij heet ook sukanya driver :)
vroeger komt nooit meer terug.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Op de fiets op de fiets........................

#11 Bericht door driver » woensdag 23 januari 2019, 06:11

willem schreef: dinsdag 22 januari 2019, 20:23 zij heet ook sukanya driver :)
Oké, :thumbsup:

Gebruikersavatar
willem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 243
Lid geworden op: woensdag 20 juli 2005, 19:46
Locatie: nw-lekkerland,soms samutprakan

Re: Op de fiets op de fiets........................

#12 Bericht door willem » donderdag 31 januari 2019, 17:51

wij wonen in samutprakan driver,mijn vrouw voor vast,en ik als ik vakantie heb.over 1 jaar woon ik voor vast daar. :clap:
vroeger komt nooit meer terug.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Op de fiets op de fiets........................

#13 Bericht door driver » donderdag 31 januari 2019, 18:27

willem schreef: donderdag 31 januari 2019, 17:51 wij wonen in samutprakan driver,mijn vrouw voor vast,en ik als ik vakantie heb.over 1 jaar woon ik voor vast daar. :clap:
.. Wij blijven in Nederland zoals het er nu voor staat althans. Kan altijd weer veranderen uiteraard maar Thailand staat niet op het progamma momenteel om te wonen.

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”