INWIJDING KONING 4, 5 en 6 mei

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

INWIJDING KONING 4, 5 en 6 mei

#1 Bericht door Gardensafari » dinsdag 01 januari 2019, 10:34

Op 4, 5 en 6 mei 2019 zijn er Nationale Feestdagen in Thailand in verband met de inwijding van de Koning.

Bron: mijn schoonmoeder in Thailand.
Laatst gewijzigd door Gardensafari op dinsdag 01 januari 2019, 11:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: INWIJDING KONING

#2 Bericht door wpdl » dinsdag 01 januari 2019, 10:44

Afbeelding

Knap hoor als mensen dat kunnen ;)

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: INWIJDING KONING

#3 Bericht door Gardensafari » dinsdag 01 januari 2019, 10:52

Niet de autoriteit van mijn schoonmoeder in twijfel trekken, want dan heb IK geen leven meer...
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: INWIJDING KONING

#4 Bericht door wpdl » dinsdag 01 januari 2019, 11:01

Heb het ook niet tegen haar gezegd.
Kan nog komen natuurlijk :Whistle:

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: INWIJDING KONING

#5 Bericht door Gardensafari » dinsdag 01 januari 2019, 11:22

Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: INWIJDING KONING 4, 5 en 6 mei

#6 Bericht door wpdl » dinsdag 01 januari 2019, 11:47

Aha die hebben geen glazen bol nodig zal ze het daar van gehoord hebben. :Whistle:

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: INWIJDING KONING 4, 5 en 6 mei

#7 Bericht door Gardensafari » dinsdag 01 januari 2019, 11:56

wpdelange schreef: dinsdag 01 januari 2019, 11:47 Aha die hebben geen glazen bol nodig zal ze het daar van gehoord hebben. :Whistle:
Ken jij mijn schoonmoeder nog niet Afbeelding
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: INWIJDING KONING 4, 5 en 6 mei

#8 Bericht door wpdl » dinsdag 01 januari 2019, 12:01

Het is een algemeen geheim en dan woon ik nog in Korat kan je nagaan.
En wij maar denken dat de Thai nooit vrij heeft.
Is ook helemaal niet goed voor de score van de 'DE OUDERWETSE DANGEROUS DAYS' of zal drank verboden zijn.
Weet je schoonmoeder dat, is hier in de regio nog niet duidelijk.

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: INWIJDING KONING 4, 5 en 6 mei

#9 Bericht door Gardensafari » dinsdag 01 januari 2019, 12:08

Mijn schoonmoeder woont weliswaar in het beschaafde deel van Thailand, nabij Saraburi, maar toch dermate landelijk dat dat soort verboden er nooit doordringen.
Bovendien drinkt zij niet.
Wel kauwt ze de godsganse dag op betelnoten :neus:
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: INWIJDING KONING 4, 5 en 6 mei

#10 Bericht door RuudThai » maandag 07 januari 2019, 17:43

De kroning zal plaatsvinden op 5 mei, de dagen er omheen zijn ook feestdagen.
De vorige Coronation day, die van koning Bhumibol, was ook op 5 mei. Dus zal koning Rama X dit wel als hommage aan zijn vader doen.

Overigens wordt dit onmiddellijk gretig aangegrepen door de hoofdgeneraal om de op 24 februari geplande algemene verkiezingen uit te stellen tot waarschijnlijk in het najaar. Dit vanwege de mogelijkheid dat de nasleep van de verkiezingen de organisatie van de kroning zou kunnen verstoren. Zou die nasleep kunnen bestaan uit clashes tussen de rode hesjes en de gele hesjes en de blauwe hesjes en de zwarte hesjes enz. ?

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: INWIJDING KONING 4, 5 en 6 mei

#11 Bericht door Gardensafari » maandag 07 januari 2019, 19:58

RuudThai schreef: maandag 07 januari 2019, 17:43 De kroning zal plaatsvinden op 5 mei, de dagen er omheen zijn ook feestdagen.
De vorige Coronation day, die van koning Bhumibol, was ook op 5 mei. Dus zal koning Rama X dit wel als hommage aan zijn vader doen.

Overigens wordt dit onmiddellijk gretig aangegrepen door de hoofdgeneraal om de op 24 februari geplande algemene verkiezingen uit te stellen tot waarschijnlijk in het najaar. Dit vanwege de mogelijkheid dat de nasleep van de verkiezingen de organisatie van de kroning zou kunnen verstoren. Zou die nasleep kunnen bestaan uit clashes tussen de rode hesjes en de gele hesjes en de blauwe hesjes en de zwarte hesjes enz. ?
Ha, Ruud.
Ook jij welkom terug.
Na de terugkeer van Jeanette verzuchtte ik: nu RuudThai nog en Tante Elst en de hele oude bezetting is weer nagenoeg compleet.

Wat betreft die hesjes heeft de Generaal gekeken naar Nederland en al die kleuren verboden.
Alleen het regenbooghesje mag nog.
Dan weet toch niemand meer wie bij wie hoort en slaan ze elkaar de hersens ook niet meer in...
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: INWIJDING KONING 4, 5 en 6 mei

#12 Bericht door erik-kuijpers » maandag 07 januari 2019, 22:58

Ruudthai is ook terug en dat is goed nieuws. Leven in de brouwerij door mensen met ervaring; ik zie dat graag.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: INWIJDING KONING 4, 5 en 6 mei

#13 Bericht door RuudThai » dinsdag 08 januari 2019, 04:26

Gardensafari schreef: maandag 07 januari 2019, 19:58
RuudThai schreef: maandag 07 januari 2019, 17:43 De kroning zal plaatsvinden op 5 mei, de dagen er omheen zijn ook feestdagen.
De vorige Coronation day, die van koning Bhumibol, was ook op 5 mei. Dus zal koning Rama X dit wel als hommage aan zijn vader doen.

Overigens wordt dit onmiddellijk gretig aangegrepen door de hoofdgeneraal om de op 24 februari geplande algemene verkiezingen uit te stellen tot waarschijnlijk in het najaar. Dit vanwege de mogelijkheid dat de nasleep van de verkiezingen de organisatie van de kroning zou kunnen verstoren. Zou die nasleep kunnen bestaan uit clashes tussen de rode hesjes en de gele hesjes en de blauwe hesjes en de zwarte hesjes enz. ?
Ha, Ruud.
Ook jij welkom terug.
Na de terugkeer van Jeanette verzuchtte ik: nu RuudThai nog en Tante Elst en de hele oude bezetting is weer nagenoeg compleet.

Wat betreft die hesjes heeft de Generaal gekeken naar Nederland en al die kleuren verboden.
Alleen het regenbooghesje mag nog.
Dan weet toch niemand meer wie bij wie hoort en slaan ze elkaar de hersens ook niet meer in...
Als het aan de zwartekousers in Nederland ligt zou het regenbooghesje + -vlag weggepoetst moeten worden denk ik. (Terwijl ik net bij Jinek naar opperSGPgrefo Cees van der Staaij zit te kijken 😡)

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: INWIJDING KONING 4, 5 en 6 mei

#14 Bericht door erik-kuijpers » dinsdag 08 januari 2019, 15:08

Vandaag in de BKK Post dat de Election Commission nog steeds geen datum heeft ontvangen van de staf van de Koning. Dus er staat nog niks vast, slechts een voornemen. Een vreemde zaak en het lijkt op onenigheid aan de top. Ik las ergens dat het wel najaar zal worden..... Hier kan alles.

https://www.bangkokpost.com/news/politi ... ion-decree

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: INWIJDING KONING 4, 5 en 6 mei

#15 Bericht door printen44 » dinsdag 08 januari 2019, 15:31

erik-kuijpers schreef: dinsdag 08 januari 2019, 15:08 Vandaag in de BKK Post dat de Election Commission nog steeds geen datum heeft ontvangen van de staf van de Koning. Dus er staat nog niks vast, slechts een voornemen. Een vreemde zaak en het lijkt op onenigheid aan de top. Ik las ergens dat het wel najaar zal worden..... Hier kan alles.

https://www.bangkokpost.com/news/politi ... ion-decree
Thai-visa.com meld ook dat er in de top onenigheid bestaat. Er komen verkiezingen, maar wanneer, dat staat in de sterren geschreven. [$) [$)

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”