Het staat in de krant

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Het staat in de krant

#1 Bericht door KhunSugar » vrijdag 02 november 2018, 12:06

Na het UK en de VS (NL) gaat men ook down under in op de vraag van Thai Immigration.

https://thailand.embassy.gov.au/files/b ... y_2019.jpg

Zoals men kan lezen wordt er aangeraden om gewoon maandelijks voldoende geld naar een Thaise rekening over te schrijven. In feite is dat ook de bedoeling van de regelgeving.

Naar mijn bescheiden mening gaat deze trend aan een aantal buitenlanders voor slapeloze nachten zorgen.

Gebruikersavatar
brake0345
Expat
Expat
Berichten: 494
Lid geworden op: zaterdag 07 april 2018, 13:02

Re: Het staat in de krant

#2 Bericht door brake0345 » vrijdag 02 november 2018, 12:30

Dat is denk ik de reden dat Nederland vorig jaar de eisen voor het verkrijgen van zo'n inkomsten verklaring heeft aangepast (strenger gemaakt).

Tonboy
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 229
Lid geworden op: woensdag 06 april 2016, 08:02
Locatie: Mae Rim - Chiang Mai
Contacteer:

Re: Het staat in de krant

#3 Bericht door Tonboy » vrijdag 02 november 2018, 17:17

KhunSugar schreef: Zoals men kan lezen wordt er aangeraden om gewoon maandelijks voldoende geld naar een Thaise rekening over te schrijven. In feite is dat ook de bedoeling van de regelgeving.
Volgens immigratiedienst Chiang Mai is dat niet voldoende bewijs dat er elke maand voldoende inkomen is.
Ik laat maandelijks mijn inkomen (wat ruim 3x boven de inkomensgrens gesteld door immi ligt) overmaken naar mijn Thaise bankrekening, maar helaas wordt dat niet al bewijs gezien. Een uitdraai van mijn bankboekje tesamen met een uitreksel van mijn bankafschriften met alle overboekingen naar die rekening én daarnaast de visumondersteuningsbrief van de Nederlandse Ambassade in Bangkok werd ge-eist. pfff

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Het staat in de krant

#4 Bericht door Herbergier » zaterdag 03 november 2018, 04:06

Ik ben bang dat Thailand langzaam maar zeker van de buitenlandse inwoners af wil, die in Thailand in mooie hoog ommuurde grote huizen wonen en in grote geblindeerde auto's rondrijden, waar ze alleen nog maar uitkomen om te shoppen in grote winkelcentra of om een restaurant te bezoeken.

Ik denk dat ze veel liever alleen nog maar toeristen (die in een maand tijd meer geld besteden dan de buitenlandse inwoners in een jaar) en buitenlandse bedrijven (die flink willen investeren in de economie in Thailand) willen verwelkomen en dat langzaam maar zeker de tendens van veel Westerse landen wordt over genomen, zoals Amerika alleen voor Amerikanen, Nederland voor Nederlanders, België voor Belgen, Duitsland voor Duitsers enz. en dus binnenkort misschien ook Thailand alleen voor Thai. Als er na de verkiezingen van januari een partij aan de macht komt, die net als de voormalige partij van Thaksin Shinawatra (Thai Rak Thai), voorstelt om langzaam maar zeker het de buitenlanders steeds moeilijker te maken om heel het jaar of meer in Thailand te wonen, kan het heel snel gaan met ons mooie leventje hier in Thailand.
Alles van waarde is weerloos.

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Het staat in de krant

#5 Bericht door Joep » zaterdag 03 november 2018, 06:15

Zou het zo'n vaart lopen ?
Persoonlijk denk ik eerder dat Thailand van een bepaald soort "Longstayers" af wil, degene die niet aan de visumeisen kunnen/willen voldoen.
Voor iemand die gewoon aan de eisen kan voldoen loopt het niet zo'n vaart.
En anders zitten we volgend jaar toch met z'n allen op Combodjaforum of Vietnamforum of miosschien wel Laosforum en in het uiterste geval TerugnaarNederlandforum :cheesy: :cheesy:

euromonkey
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 252
Lid geworden op: maandag 12 september 2011, 04:31

Re: Het staat in de krant

#6 Bericht door euromonkey » zaterdag 03 november 2018, 07:01

Herbergier schreef:Ik ben bang dat Thailand langzaam maar zeker van de buitenlandse inwoners af wil, die in Thailand in mooie hoog ommuurde grote huizen wonen en in grote geblindeerde auto's rondrijden, waar ze alleen nog maar uitkomen om te shoppen in grote winkelcentra of om een restaurant te bezoeken.

Ik denk dat ze veel liever alleen nog maar toeristen (die in een maand tijd meer geld besteden dan de buitenlandse inwoners in een jaar) en buitenlandse bedrijven (die flink willen investeren in de economie in Thailand) willen verwelkomen en dat langzaam maar zeker de tendens van veel Westerse landen wordt over genomen, zoals Amerika alleen voor Amerikanen, Nederland voor Nederlanders, België voor Belgen, Duitsland voor Duitsers enz. en dus binnenkort misschien ook Thailand alleen voor Thai. Als er na de verkiezingen van januari een partij aan de macht komt, die net als de voormalige partij van Thaksin Shinawatra (Thai Rak Thai), voorstelt om langzaam maar zeker het de buitenlanders steeds moeilijker te maken om heel het jaar of meer in Thailand te wonen, kan het heel snel gaan met ons mooie leventje hier in Thailand.
Herbergier ik snap jouw nederland voor nederlanders niet?
De deuren staan wijd open voor de wereld.Zeker voor de gene zonder geld.
Dat was voor mij een van de reden om naar Thailand te verkassen.
Hier mogen alleen mensen blijven die voor zich zelf kunnen zorgen.
En ik moet eerlijk zeggen als ik die 800.000 bath niet op zij kan zetten wat doe ik hier dan?
Dan is de verzorgings staat in Nederland een beter alternatief.
Verder zijn er niet veel regels verandert in die 15 jaar dat ik hier woon.
Wel worden er steeds meer regels nageleefd dat klopt wel.

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Het staat in de krant

#7 Bericht door Joep » zaterdag 03 november 2018, 07:14

[quote

Herbergier ik snap jouw nederland voor nederlanders niet?
De deuren staan wijd open voor de wereld.Zeker voor de gene zonder geld.
Dat was voor mij een van de reden om naar Thailand te verkassen.
Hier mogen alleen mensen blijven die voor zich zelf kunnen zorgen.
En ik moet eerlijk zeggen als ik die 800.000 bath niet op zij kan zetten wat doe ik hier dan?
Dan is de verzorgings staat in Nederland een beter alternatief.
Verder zijn er niet veel regels verandert in die 15 jaar dat ik hier woon.
Wel worden er steeds meer regels nageleefd dat klopt wel.[/quote]

Denk dat hier het probleem ligt, velen zijn hier en ontduiken de regels.
Terecht dat die worden aangepakt.
Anderzijds is het natuurlijk niet ideaal als de ambassade niet wil meewerken aan het legaliseren van de inkomsten. Blijft wel over om 800.000 Thb 0f 400.000 Thb op een bankaccount te parkeren.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Het staat in de krant

#8 Bericht door wpdl » zaterdag 03 november 2018, 07:32

Natuurlijk is er weinig tot niks aan de hand.
Het linkje waar duidelijk toegelicht word hoe of wat word door opsteller gelijk door suggesties en persoonlijke mening onderstreept.
Mijn twijfels, de Thaise regering vraagt niks meer als duidelijkheid over je bankgarantie of inkomen vanuit het thuisland.

Iets waar Nederland en misschien België sterk in is controle, landen als Amerika en Australië niet.
Men bevestig daar [Ambassade] geen inkomen met controle men bevestigd wat de aanvrager vermeldt.
Diverse kennissen uit die landen of gehad die hun mond maar een douw geven op de Ambassade van herkomst stempel eronder door ambtenaar en klaar.
Men bevestigd het zelfs in de link van opsteller controle is slecht mogelijk in die landen.

Thailand op zich heeft diverse mogelijkheden met verblijf hier om je financiële eisen te verantwoorden en zal zeer waarschijnlijk haar schouders ophalen hoe sommige landen reageren op eisen aangaande verblijf hier.
Zal ik maar niet de mogelijkheid aankaarten dat men ook een bankboekje kan 'huren' op naam met gevraagde eisen de Thai is creatief als het over geld 'verdienen' gaat.

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Het staat in de krant

#9 Bericht door KhunSugar » zaterdag 03 november 2018, 09:51

In deze discussie is het steeds hetzelfde.
Wie voldoende inkomen heeft maakt zich niet druk, wie het moet 'huren' of erover 'liegen' tovert een resem argumenten uit de hoed die hierdoor aantonen dat immigratie een punt heeft.
Er is een nieuwe baas bij immigratie die vooral de corruptie binnen zijn eigen rangen wil beknotten. Hierdoor zijn er immigratie burelen op hun hoede en stellen er sommige bijkomende eisen...anderen dan weer niet.

Het kunnen aantonen van 400, 800K baht of via bankboek bewijzen dat er maandelijks een equivalent van 40,65K baht Thailand binnenkomt via reguliere bankoverschrijving lijkt mij het eenvoudigst. Voor gepensioneerden is zelfs een mixt mogelijk.

Bovendien blijft het mogelijk een visa-run te doen en om de 90 dagen een border-run. Bovenstaande regelgeving is trouwens enkel voor wie een jaarlijkse verlenging van het verblijfsrecht aanvraagt om vervolgens binnen Thailand te kunnen rapporteren.

En ja, dat er weinig tot niets aan de hand is wil ik best beamen. Op Thai-Visa is het wel even paniekerig...voor een aantal dan toch.

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Het staat in de krant

#10 Bericht door Herbergier » zaterdag 03 november 2018, 10:05

Ik woon nu zeven jaar in Buriram (ik kwam daar al sinds 2003) en ik loop veel door de stad, maar ik merk, vooral bij de wat oudere jeugd, dat de Thai steeds minder vriendelijk tegen de farang worden, tegenwoordig wordt ik door die jeugd wel eens nageroepen, ik versta vrijwel geen Thais maar aan hun gelach daarna kan ik merken dat het niet respectvol is, alleen de al wat oudere Thaise mensen en de Thai die aan je kunnen verdienen zijn nog steeds supervriendelijk.

Het aantal buitenlanders is hier ook al een veelvoud van tien jaar geleden, tien jaar geleden konden we elkaar bijna allemaal van gezicht en zeiden we elkaar nog gedag, tegenwoordig lopen we, net als in de grote- en toeristensteden, zonder elkaar aan te kijken en te groeten langs elkaar heen.
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Het staat in de krant

#11 Bericht door wpdl » zaterdag 03 november 2018, 10:28

Correct herbergier er zijn in sommige steden in korte tijd veel buitenlanders neergestreken waardoor mede met het stijgen van de welvaart in dit land wat meer afkeer naar buitenlanders is.
Maar denk niet dat dat alleen naar die 'Farang' toe is.

Het 'huren' van een correct bankboekje kan corrupt zijn Heer Suiker maar hoeft niet zo te zijn.
Men gaat er altijd maar van uit dat iets wat op jouw naam staat ook van jouw is. :Whistle:
Is jouw huis met hypotheek of je mooie Ford Ranger met kortlopende lening van jou op naam eigenlijk wel echt van jou. ;)
Het aantonen van het gewenste bedrag 12 maanden lang zou een eenvoudige oplossing zijn.

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Het staat in de krant

#12 Bericht door Herbergier » zaterdag 03 november 2018, 11:14

wpdelange schreef:Correct herbergier er zijn in sommige steden in korte tijd veel buitenlanders neergestreken waardoor mede met het stijgen van de welvaart in dit land wat meer afkeer naar buitenlanders is.
Maar denk niet dat dat alleen naar die 'Farang' toe is.

Het 'huren' van een correct bankboekje kan corrupt zijn Heer Suiker maar hoeft niet zo te zijn.
Men gaat er altijd maar van uit dat iets wat op jouw naam staat ook van jouw is. :Whistle:
Is jouw huis met hypotheek of je mooie Ford Ranger met kortlopende lening van jou op naam eigenlijk wel echt van jou. ;)
Het aantonen van het gewenste bedrag 12 maanden lang zou een eenvoudige oplossing zijn.
Ik snap trouwens nog steeds niet waarom een alleenstaande 800.000 baht (inkomen + bank) moet hebben en iemand die getrouwd is en een heel gezin plus dikwijls familie moet onderhouden 400.000 baht (inkomen + bank) moet hebben.
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Het staat in de krant

#13 Bericht door KhunSugar » zaterdag 03 november 2018, 11:25

Het migratieprobleem beperkt zich niet tot westerse landen alleen, in Azië kent men het ook. Net als racisme is het wereldwijd bekend.

En net als bij ons krijgt een vreemdeling meer respect wanneer hij de taal kent en zich inburgert, is niet anders in Thailand. Soms volstaat het om de moeite te doen.

Des te meer migranten zich ergens vestigen des te opstandiger worden de autochtonen, is overal in de wereld merkbaar. Vooral jongeren geven er openlijk blijk van, lees de sociale media.

Nu moet ik wel zeggen dat sportevenementen Buriram op de kaart gezet hebben waardoor het stilaan een toeristische trekpleister wordt. Buitenlanders brengen hun eigen cultuur en gewoontes mee, wat dan weer niet steeds bijdraagt tot de goede vrede met de locals.
Kijk naar de lage landen waar (extreem)rechts aanhangers wint, om nog te zwijgen over andere landen met recent Brazilië die het rijtje aanvult.

[quote]Het 'huren' van een correct bankboekje kan corrupt zijn Heer Suiker maar hoeft niet zo te zijn.[/quote]
Ik beschouw dit als plantrekkerij, niets mis mee.
Corruptie is voor mij een immigratie ambtenaar die diensten verleend tegen betaling. De machtspositie ligt bij de ambtenaar.

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Het staat in de krant

#14 Bericht door KhunSugar » zaterdag 03 november 2018, 11:35

[quote]Ik snap trouwens nog steeds niet waarom een alleenstaande 800.000 baht (inkomen + bank) moet hebben en iemand die getrouwd is en een heel gezin plus dikwijls familie moet onderhouden 400.000 baht (inkomen + bank) moet hebben.
[/quote]

Dit laatste is enkel van toepassing op een 'man'.
Een farang 'vrouw' gehuwd met een Thaise man hoeft geen inkomen aan te tonen. In Thailand is het immers zo dat de man geacht is voor het inkomen te zorgen en de vrouw voor het gezin. Oud gebruik doch nog steeds van toepassing.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Het staat in de krant

#15 Bericht door wpdl » zaterdag 03 november 2018, 14:12

Ik snap trouwens nog steeds niet waarom een alleenstaande 800.000 baht (inkomen + bank) moet hebben en iemand die getrouwd is en een heel gezin plus dikwijls familie moet onderhouden 400.000 baht (inkomen + bank) moet hebben.
Omdat je ze allemaal aan het werk moet zetten herbergier zijn ze nu helemaal van de pot gepleurd om met de krent onder een bananen struik te gaan liggen. ;)
Nee correct die financiële eisen in gradatie per visum zijn lachwekkend meeste Thailanders schudden ook maar met het hoofd als je dat eens even toelicht.
Wilders en die andere zouden er een natte droom van over houden.
Prettig land voor de rest daar niet van en veel aardige mensen [De meeste]

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”