Het staat in de krant

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Het staat in de krant

#16 Bericht door godzilla » zondag 04 november 2018, 12:44


Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Het staat in de krant

#17 Bericht door jumbo » dinsdag 06 november 2018, 01:51

Herbergier schreef:Ik ben bang dat Thailand langzaam maar zeker van de buitenlandse inwoners af wil, die in Thailand in mooie hoog ommuurde grote huizen wonen en in grote geblindeerde auto's rondrijden, waar ze alleen nog maar uitkomen om te shoppen in grote winkelcentra of om een restaurant te bezoeken.

Ik denk dat ze veel liever alleen nog maar toeristen (die in een maand tijd meer geld besteden dan de buitenlandse inwoners in een jaar) en buitenlandse bedrijven (die flink willen investeren in de economie in Thailand) willen verwelkomen en dat langzaam maar zeker de tendens van veel Westerse landen wordt over genomen, zoals Amerika alleen voor Amerikanen, Nederland voor Nederlanders, België voor Belgen, Duitsland voor Duitsers enz. en dus binnenkort misschien ook Thailand alleen voor Thai. Als er na de verkiezingen van januari een partij aan de macht komt, die net als de voormalige partij van Thaksin Shinawatra (Thai Rak Thai), voorstelt om langzaam maar zeker het de buitenlanders steeds moeilijker te maken om heel het jaar of meer in Thailand te wonen, kan het heel snel gaan met ons mooie leventje hier in Thailand.
Buitenlandse bedrijven zullen niet investeren zonder de juiste waakhonden, lees buitenlands management, mee te sturen en dan is er nog zoiets als kennisoverdacht
Kan me niet herinneren dat Thaksin, als zakenman, dit soort zaken animeerde..
In zijn tijd was er een teruggang in buitenlandse werknemers door de economische situatie voortvloeiend uit de koppeling van dollar en thb

Als de buitenlandse bedrijven weg gaan dan wordt het de Filippijnen 2.0 hier en die hebben er 30 jaar overgedaan om weer een beetje herstellen en mede met hulp van buitenlandse investeerders...
Niemand die de kip met de gouden eieren wil slachten
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Het staat in de krant

#18 Bericht door godzilla » woensdag 07 november 2018, 05:19

Vandaag gehoord, was blijkbaar op het thaise nieuws.
De regering gaat actief op zoek naar buitenlanders 'farang' zonder geldig visum.
Ze worden opgepakt en uitgezet.

Buurman vertelde me, zo hebben ze iemand aangehouden die binnenkwam in thailand, als toerist, maar ze kenden hem, mede door samenwerking met buitenlandse instanties, en zijn hem gevolgd tot bij hem thuis (dus niet het hoteladres dat hij opgegeven had).

De tijd dat thailand the place to 'hide' was is voorbij.

Binnenkort worden ook controles verwacht van de woonadressen (door farang opgegeven) door de politie.

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Het staat in de krant

#19 Bericht door godzilla » woensdag 07 november 2018, 05:29

godzilla schreef:Vandaag gehoord, was blijkbaar op het thaise nieuws.
De regering gaat actief op zoek naar buitenlanders 'farang' zonder geldig visum.
Ze worden opgepakt en uitgezet.

Buurman vertelde me, zo hebben ze iemand aangehouden die binnenkwam in thailand, als toerist, maar ze kenden hem, mede door samenwerking met buitenlandse instanties, en zijn hem gevolgd tot bij hem thuis (dus niet het hoteladres dat hij opgegeven had).

De tijd dat thailand the place to 'hide' was is voorbij.

Binnenkort worden ook controles verwacht van de woonadressen (door farang opgegeven) door de politie.

Ik wil er nog bijvertellen dat het via tamtam is, of het allemaal zo een vaart zal blijven lopen weet ik niet.
Ook al is mijne tamtambron een politieofficier...

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Het staat in de krant

#20 Bericht door Herbergier » woensdag 07 november 2018, 07:45

Binnenkort worden ook controles verwacht van de woonadressen (door farang opgegeven) door de politie.

Controles op woonadressen zijn er hier al lang, een paar weken geleden zijn ze nog bij een Nederlandse vriend van mij geweest in Lam Play Mat, een stadje 25 km vanaf Buriramstad en volgens hem hadden ze een hele lijst met adressen bij zich om te controleren.

Een andere Nederlandse vriend van mij, hij woonde vorig jaar nog ergens in het binnenland 10 km vanaf Nang Rong, die is in januari opgepakt vanwege het overschrijden van de geldigheid van de visumdatum (meer dan een jaar), eerst heeft hij een aantal weken in de gevangenis gezeten, daar hebben ze hem goed gewelddadig aangepakt, daarna is hij in de kleren die hij in de gevangenis al weken aan had, na het kopen van een ticket, zonder verdere bagage op het vliegtuig naar Nederland gezet, waar hij midden in de winter in T-shirt, korte broek en op slippers aankwam.
Hij is tevens vijf jaar niet meer welkom in Thailand.
Alles van waarde is weerloos.

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Het staat in de krant

#21 Bericht door godzilla » woensdag 07 november 2018, 13:13

Blijkbaar is mijne tamtam dus een beetje achter, maar soit, dus niet onwaar.
:worshippy:

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1560
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: Het staat in de krant

#22 Bericht door jomel17 » woensdag 07 november 2018, 16:11

Nu dan nog de corruptie aanpakken want een Nederlandse kennis van me "koopt"ieder jaar voor 20K baht zijn verlenging....
หลงรัก

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Het staat in de krant

#23 Bericht door jumbo » vrijdag 09 november 2018, 02:08

jomel17 schreef:Nu dan nog de corruptie aanpakken want een Nederlandse kennis van me "koopt"ieder jaar voor 20K baht zijn verlenging....
Niet druk om maken, karma is a bitch...hehehe
Big Joke is bezig om dat allemaal op te ruimen....
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Het staat in de krant

#24 Bericht door godzilla » zaterdag 10 november 2018, 10:39

Als big joke zou samenwerken met ks dan kunnen er hier veel terug vertrekken :giggle2:

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”