Zo kan het ook

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Zo kan het ook

#1 Bericht door Joep » dinsdag 01 mei 2018, 04:18


Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Zo kan het ook

#2 Bericht door KhunSugar » dinsdag 01 mei 2018, 08:44

Integreren en werken lijkt mij de normaalste zaak. Alle begrip voor dat die dames niet voor alles aangewezen willen zijn op hun partner. Zelf zou ik het daar ook moeilijk mee hebben.
Akkoord er zijn grote gezinnen met jonge kinderen waar uit werken gaan voor de vrouw iets moeilijker ligt. Misschien op te lossen met deeltijds werken...of anders afhankelijk blijven.

Wat in BE echter opvalt is dat vele dames een eigen zaak oprichten voor markten, ambulante handel...maar zich niet schikken naar de wetgeving terzake.
Ik ken de wetgeving in NL niet, maar wanneer je een eetstalletje opzet zijn er regels te volgen, ik denk hierbij aan belastingen, voedselagentschap, veiligheid...althans in BE.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Zo kan het ook

#3 Bericht door wpdl » dinsdag 01 mei 2018, 11:57

Opstapje naar wederom een GTST verhaaltje vol met kanttekeningen net als de negatieven uitvoering van een lid dat nog steeds aan het verhuizen is. ;)
Tuurlijk zijn er in ieder zijn belevenis plus en min punten op te noemen zowel 'hier' als 'daar' denk dat instelling er meer mee te maken heeft als de nationaliteit.

Denk trouwens dat je met een 'groot' gezin wel beide moet werken Heer Suiker ook met een klein gezin met veel wensen tenzij je natuurlijk meerdere keren 'modaal' ben.
En ach wetgeving ontduiken is toch OOK 'hier' en 'daar' een nationale hobby.

Vakantie auto huizen 'hier' en 'daar' lekker leven familie helpen kinderen een 'toekomst' geven winkel of stalletje regelen en nog een kleine duizend andere zaken [ in te vullen naar eigen inzicht :Whistle: ] zelfs met een beetje 'deeltijd' of onbezoldigd werk ondersteun je dat toch richting onafhankelijkheid en de zucht naar een stukje geluk in het leven lijk mij.

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Zo kan het ook

#4 Bericht door Herbergier » dinsdag 01 mei 2018, 15:25

Wat in BE echter opvalt is dat vele dames een eigen zaak oprichten voor markten, ambulante handel...maar zich niet schikken naar de wetgeving terzake.
Ik ken de wetgeving in NL niet, maar wanneer je een eetstalletje opzet zijn er regels te volgen, ik denk hierbij aan belastingen, voedselagentschap, veiligheid...althans in BE.



De dames hier in Thailand zijn nu eenmaal de Thaise wetgeving gewend en zodra ze in het buitenland komen en daar gaan werken, denken ze dat de wetgeving gelijk is.
Mijn vrouw b.v. had, 14 tot 9 jaar geleden, buiten haar normale werk, ook nog een kapsalonnetje met twee werkneemsters, dus ik vroeg aan haar, hoeveel belasting moet je hier voor betalen, haar antwoord was toen: Niets want ik betaal toch al belasting op mijn normale werk.
Nou ga daar maar tegenin, deze Thaise logica, ik in ieder geval niet.
Alles van waarde is weerloos.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Zo kan het ook

#5 Bericht door ron » dinsdag 01 mei 2018, 15:33

Haal net mijn vrouw op uit de tempel in Purmerend.
Ze was al met haar vriendin en onze twee kinderen.
"Kan er nog een persoon meerijden," wordt door haar gevraagd.
Ik heb 5 veiligheidsgordels zeg ik,en iedereen moet er 1 om.

Na twee keer de gordels en passagiers te hebben geteld bleek dus dat ik geen extra passagier kon meenemen.
Deze : korte" manier is beter als dat je het moet uitleggen dat haar oplossing van de kleinste op schoot te nemen hier in Nederland not done is. :thumbsup:
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”