MOB in Bangkok

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: MOB in Bangkok

#961 Bericht door printen44 » maandag 24 februari 2014, 05:19

Henk, ik denk niet dat je de video van die "oefening" heb gezien. Het is hilarisch en een leuke persiflage.

Suthep en de zijne zullen echt niet een revolutie ontketenen die een totale ommezwaai voor Thailand zou geven.

Hier in Chiang Mai, het bolwerk van de Thaksin-familie, begint het ook de rommelen tegen die familie. Ik sprak afgelopen week met eerdere fervente aanhangers van de Thaksin-familie, maar die aanhang begint langzaam af te brokkelen. Net dat zij de Democraten zullen omarmen, maar zij willen hervormingen in de politiek.

Het leger zal wel een coup plegen, wanneer zij de overtuiging hebben dat de bestaande politieke partijen geen oplossing hebben of zullen bieden voor de bestaande problemen. Zij weigert nu al om de politie te helpen om de orde te handhaven. En vergeet niet, het leger heeft altijd zijn eigen agenda gehad.

Langzaam maar zeker zal Thailand veranderen. Het bhoedisme zal steeds minder invloed krijgen op de mensen. Het is in feite de zestiger jaren die wij in Nederland en Europa kende. Heilige huisjes werden omver geworpen en en dat zal ook hier in Thailand gebeuren. Boze boeren betogen tegen hun favoriete regering, ouders pikken het niet meer dat rijke zoontjes de plaats van hun kinderen innemen op scholen door met de geldbuidel te zwaaien. Kortom, wat je nu ziet is de strijd tussen veranderingen en hervormingen. Dat Suthep daar de voortouw in neemt moet je vergeten. Hij heeft daar zijn eigenbelang in. Je moet even verder kijken dan Bangkok. Wat leeft er op het platteland. Want vanuit het platteland zullen de veranderingen en hervormingen komen. Niet vanuit Bangkok. En ik woon op het platteland en ik zie de veranderingen. De plattelanders zijn niet meer het stemvee van vroeger. Ook niet meer het stemvee zonder meer voor de Thaksin-familie.

Net zoals de kerken in de zestiger jaren een vermindering van "gelovigen" had, zo zal het bhoedisme ook zijn invloed zien verminderen. Er is nu al een tekort aan jonge monniken en dat zal in de komende decennia nog groter worden.

Denk erom dat Internet een grote invloed zal hebben op de denkwijze van de mensen. Onderschat dat niet.

Gebruikersavatar
Jos Flachs
Expat
Expat
Berichten: 910
Lid geworden op: woensdag 10 mei 2006, 12:35
Locatie: Bangkok

Re: MOB in Bangkok

#962 Bericht door Jos Flachs » maandag 24 februari 2014, 07:19

Het leger gaat pas een coupe plegen als ze dat voor zichzelf kunnen doen, niet als ze voor het karretje van een ander gespannen worden. Daar hebben ze in het verleden leergeld voor betaald.

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: MOB in Bangkok

#963 Bericht door Henk Korat » maandag 24 februari 2014, 16:30

printen44 schreef:Henk, ik denk niet dat je de video van die "oefening" heb gezien. Het is hilarisch en een leuke persiflage.

Suthep en de zijne zullen echt niet een revolutie ontketenen die een totale ommezwaai voor Thailand zou geven.

Hier in Chiang Mai, het bolwerk van de Thaksin-familie, begint het ook de rommelen tegen die familie. Ik sprak afgelopen week met eerdere fervente aanhangers van de Thaksin-familie, maar die aanhang begint langzaam af te brokkelen. Net dat zij de Democraten zullen omarmen, maar zij willen hervormingen in de politiek.

Het leger zal wel een coup plegen, wanneer zij de overtuiging hebben dat de bestaande politieke partijen geen oplossing hebben of zullen bieden voor de bestaande problemen. Zij weigert nu al om de politie te helpen om de orde te handhaven. En vergeet niet, het leger heeft altijd zijn eigen agenda gehad.

Langzaam maar zeker zal Thailand veranderen. Het bhoedisme zal steeds minder invloed krijgen op de mensen. Het is in feite de zestiger jaren die wij in Nederland en Europa kende. Heilige huisjes werden omver geworpen en en dat zal ook hier in Thailand gebeuren. Boze boeren betogen tegen hun favoriete regering, ouders pikken het niet meer dat rijke zoontjes de plaats van hun kinderen innemen op scholen door met de geldbuidel te zwaaien. Kortom, wat je nu ziet is de strijd tussen veranderingen en hervormingen. Dat Suthep daar de voortouw in neemt moet je vergeten. Hij heeft daar zijn eigenbelang in. Je moet even verder kijken dan Bangkok. Wat leeft er op het platteland. Want vanuit het platteland zullen de veranderingen en hervormingen komen. Niet vanuit Bangkok. En ik woon op het platteland en ik zie de veranderingen. De plattelanders zijn niet meer het stemvee van vroeger. Ook niet meer het stemvee zonder meer voor de Thaksin-familie.

Net zoals de kerken in de zestiger jaren een vermindering van "gelovigen" had, zo zal het bhoedisme ook zijn invloed zien verminderen. Er is nu al een tekort aan jonge monniken en dat zal in de komende decennia nog groter worden.

Denk erom dat Internet een grote invloed zal hebben op de denkwijze van de mensen. Onderschat dat niet.
Je beschrijft goed wat ik ook om me heen zie gebeuren. De mensen worden zich bewuster van het bestaan en de omgeving en wat die omgeving voor hen betekent. Iets dat wij inderdaad allen in de zestiger jaren ook hebben mee gemaakt.

Maar vergeet niet, dat het boeddhisme net zo'n stempel op de cultuur achterlaat als het calvinisme in Nederland. Of je wilt of niet het zit in de genen.

In Khorat merk ik een versterkte afkeer van Thaksin en zijn groep. Ik heb ook een ommekeer waargenomen van Pneu Thai naar Suthep. Ik denk dat de democraten bij de volgende verkiezingen grote kans maken de fakkel over te nemen. Ik hoop dat ze dan serieus werk maken van hervormingen en werken aan de transparantie van bestuur. Nu hoor je alleen: "Mai saap".

Een coup door het leger verwacht ik echt niet. Wel zullen zij de bevolking blijven beschermen en zolang de Sua Si Daeng met de wapens blijft kletteren, zullen zij zich ongezien vermengen met de Suthep aanhang.

Al met al hoop ik dat het snel voorbij is, want krijg de 17 doden, maar vooral het kleine meisje van 9, maar niet uit mijn hoofd.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: MOB in Bangkok

#964 Bericht door Henk Korat » maandag 24 februari 2014, 16:50

Voor het geval iemand deze walgelijke bejubeling van de moordaanslagen in Trat heeft gemist.

http://www.youtube.com/watch?v=gbOC5J8Npak
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: MOB in Bangkok

#965 Bericht door Henk Korat » dinsdag 25 februari 2014, 03:05

En de trieste gevolgen van de walgelijke aanslag:

http://www.bangkokpost.com/news/local/3 ... nday-blast

Bron: Bangkok Post
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

Bean
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 438
Lid geworden op: zaterdag 29 maart 2008, 16:23

Re: MOB in Bangkok

#966 Bericht door Bean » dinsdag 25 februari 2014, 15:43

Henk Korat schreef:Voor het geval iemand deze walgelijke bejubeling van de moordaanslagen in Trat heeft gemist.

http://www.youtube.com/watch?v=gbOC5J8Npak


http://www.bangkokpost.com/breakingnews ... est-attack

Is die man al opgepakt !!!
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: MOB in Bangkok

#967 Bericht door RuudThai » dinsdag 25 februari 2014, 16:09

Henk Korat schreef:En de trieste gevolgen van de walgelijke aanslag:

http://www.bangkokpost.com/news/local/3 ... nday-blast

Bron: Bangkok Post
Minachting rest die roodhemden die de aanslag met gejuich begroetten, wat een nihilistisch volk is dit!
Te stom om voor de duvel te dansen! En dan zijn er nog steeds mensen die dat tuig verdedigen, ja, zelfs openlijk toegeven op die moordenaars te stemmen! :evil: :twisted :twisted
Gestoord, om zomaar in een winkelende menigte granaten te werpen en daarmee onschuldige burgers te raken. Ook de 2 pick-ups met gewapende lui achterin die zomaar het vuur openden op niet-demonstranten toont maar weer aan met wat voor laag allooi we te maken hebben.

In de Bangkok Post ook een felle aanval op het juichende tuig:

Sickening, disgusting celebration of violence
Red-shirt celebration of fatal attack on protesters in Trat repugnant


Zie: http://www.bangkokpost.com/opinion/opin ... eepchaikul

En van al die aanslagen op de betogers is er nog geen dader bekend en aangehouden. Terwijl bij een aanval op een fanatieke en tot geweld oproepende rooihempiesleider in Udon Thani wél de politie direct in actie kwam en de daders werden gevonden. Rara, hoe kan dat?
En daarom Bean zal die walgelijke vent die vrolijk over de aanslag in Trat vertelde niet worden aangehouden want hij behoort immers tot de regeringsgezinden? :evil:

Gebruikersavatar
foppo
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 560
Lid geworden op: zondag 09 juni 2013, 13:24
Locatie: WarinChamrap

Re: MOB in Bangkok

#968 Bericht door foppo » dinsdag 25 februari 2014, 16:17

RuudThai schreef: Minachting rest die roodhemden die de aanslag met gejuich begroetten, wat een nihilistisch volk is dit!
Te stom om voor de duvel te dansen! En dan zijn er nog steeds mensen die dat tuig verdedigen, ja, zelfs openlijk toegeven op die moordenaars te stemmen! :evil: :twisted :twisted
Ja,ja, nou.... ik geef je op een briefje dat dit volk net zo goed in Nederland rond loopt.
Zet een uit de gevangenis ontslagen pedofiel in een flat.
Zet z'n adres op internet en houd de politie eventjes op afstand.
Moet je eens kijken wat er gebeurt in Nederland anno 2014!

Bean
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 438
Lid geworden op: zaterdag 29 maart 2008, 16:23

Re: MOB in Bangkok

#969 Bericht door Bean » dinsdag 25 februari 2014, 16:29

Wie of wat de toko daar moet gaan sturen weet ik niet
maar alles wat ik zie op internet en TV en wat met rood te maken heeft
reageerd zo argresief, alsof men de laatste corupt verkregen bath uit hun portemonai
wordt getrokken.
Tel daarbij op dat ze een aanslag weghonen en triomfantelijk proberen te vieren
dan is mijn respect voor die kleur weg .
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: MOB in Bangkok

#970 Bericht door RuudThai » dinsdag 25 februari 2014, 16:55

Nu al 4 kleine kinderen dood door de aanslagen van de terroristen die zo nodig denken hun vriendinnetje YSmutsje te ondersteunen daarmee. Twee bij de aanslag bij de BigC in Bangkok, twee in Trat, waar vandaag het 2e meisje van 5 jaar oud overleed :cry: :cry:

Afbeelding
Stephff in The Nation

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: MOB in Bangkok

#971 Bericht door RuudThai » dinsdag 25 februari 2014, 17:25

Henk Korat schreef:Jammer Prajak, maar totaal met je oneens. Zuslief heeft de Thaise broek aan en broer lief heeft geld, maar verliest met de dag zijn inkomen. De Thaise mensen zijn niet gek. Ze tanken niet of minder bij PTT, ze zetten hun AIS abonnement om, ze drinken geen Nescafe meer, etc. etc.. Rijke over het paard getilde stinkerds moet je in de portemonnee treffen. Je vergeet ook al die ambtenaren die het beu zijn naar de pijpen van Shinawatra te dansen.

Kijk om je heen Prajak. Thailand is aan het veranderen, maar als je niet kijkt, zie je het niet.
Zuslief oftewel YSmuts heeft de broek aan...... ja hoor Henk, ze heeft de broek aan, een harembroek... :giggle3: ! Ze behoort tot de persoonlijke harem van broer T. en dat mag dan wat incestueus klinken, maar dat is al zo oud als de weg naar Rome, waar ze er toen al gek op waren samen met de Grieken.
Nee Henk, Yingluck doet niets zelfstandig vooraleer haar broer geraadpleegd te hebben. Dat is een manipulant eerste klas, hij bedient de touwtjes van de janklaassens-en-katrijns in de Shinawatrakliek.
Lees ook maar eens dit in The Nation:
If caretaker Prime Minister Yingluck Shinawatra could have made the decision herself, many people believe she would have stood aside from politics for the rest of her life when the anti-government People's Democratic Reform Committee (PDRC) stepped up its rallies to oust the government four months ago.

But former premier Thaksin Shinawatra, who is pulling the strings behind the Yingluck administration, would not allow his younger sister to do so. His advisers insisted the PM could not legally resign, saying her duty was to be caretaker prime minister until a new government was elected.

That's one reason today why Yingluck needs patience in waiting out the protests.


Het hele artikel: http://www.nationmultimedia.com/politic ... 27686.html

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: MOB in Bangkok

#972 Bericht door Henk Korat » dinsdag 25 februari 2014, 17:36

Heb het artikel gelezen Ruud. Zielig mens vrouwtje Geluk. Is een robot, een instrument, een gevaarlijk niemendalletje. En die gek achter haar had allang voor het Europees hof van de rechten van de mens gesleept moeten worden. Hij heeft al te veel moorden, ook ethische, op zijn geweten.

Wat er gebeurd is, is verschrikkelijk. Vier jonge kinderen, waaronder een zusje en een broertje, opgeofferd aan machtswellust. Hoe erger kan het nog worden.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: MOB in Bangkok

#973 Bericht door printen44 » woensdag 26 februari 2014, 09:41

De Thaise rijstboer is de armste rijstboer van de ASEAN-landen. Althans volgens een bericht op de voorpagina ven de financiele bijlage van de Bangkok Post

De Thaise rijstboer heeft een nettowinst van 1.555 baht per ton rijst, terwijl zijn collega in Vietnam een nettowinst van 3.180 baht per ton rijst heeft. Het beste is de rijst boer uit Myanmar af. Hij houdt er 3.484 baht over van een ton rijst.

Hier het bericht in de Bangkok Post: http://www.bangkokpost.com/business/new ... t-in-asean

En Vleespet en Khemkhaeng maar jubelen dat de rijstboeren in Thailand zo goed af zijn met die rijsthypotheekschema. :giggle:

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: MOB in Bangkok

#974 Bericht door Jim » woensdag 26 februari 2014, 10:39

daar kan je pas iets over zeggen als je weet hoeveel ze over hielden voor dat hypotheekschema.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: MOB in Bangkok

#975 Bericht door printen44 » woensdag 26 februari 2014, 10:51

Meer, want toen was Thailand nummer een rijstexportland. Ik woonde toen in Ngao en mijn buurman, een rijstboer met redelijk wat rai rijstland, had na aftrekkosten ongeveer 3000 baht winst op een ton rijst. Het was wel de beste soort rijst.

Op zich is de prijs per ton rijst in het rijsthypotheekschema hoger, boven de wereldmarktprijs, maar omdat er zoveel door diverse kontzakken wordt afgeroomd, krijgt uiteindelijk de rijstboer minder. Alleen de grote rijstboeren, zij vullen hun kontzakken behoorlijk vol en profiteren van dat schema. De rijstboer in het algemeen niet.

Al in het begin van dat rijsthypotheek schema is door neutrale instanties gewaarschuwd dat het niet zou werken, want het schema had al de kenmerken van corruptie op grote schaal. Vandaar dat Mevrouw Geluk nu is aangeklaagd omdat die corruptie zich afspeelde, toen zijn voorzitster was van de regeringscommissie die toezicht hield op dat rijstschema.

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”