MOB in Bangkok

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: MOB in Bangkok

#946 Bericht door prajak » zondag 23 februari 2014, 15:19

Red shirts pick targets, plan to come to Bangkok

Sun, 23 Feb 2014 16:22:00 +0700 : NAKHON RATCHASIMA - The United Front for Democracy against Dictatorship (UDD) is to resume its political activities and will zero in on the People's Democratic Reform Committee, independent agencies, the judicial system and any plan to use the armed forces for a direct or indirect coup.

Bangkok Post vandaag 23 feb 2014. Ben de weblink kwijt.

'Zero in' betekent 'omsingelen'. Dat is ein Einladung zum Tanz en voor nog meer geweld.

Maar wat me bevreemdt is dat hun opdrachtgever, ik denk dat ik kan raden wie dat is, niet inziet dat het land, dat ook 'zijn' land is, nu naar de klonten gaat omdat Tante niet in staat is politie en leger opdracht te geven Bangkok zo veilig te maken dat ambtenaren tenminste hun werk kunnen doen. Nu de staatskas leeg is en de rijst ligt te rotten in de pakhuizen moet er iets gedaan worden. De toeristen blijven weg. De SET lijdt er onder.

Nee, mogelijk denken ze de gele beweging te kunnen verjagen zodat er deelverkiezingen komen en iemand een pot geld beschikbaar gaat stellen om stemmen te 'zekeren'.

Ik denk dat dit tot nog meer doden gaat leiden want dan gaat 'geel' ook schiettuig hanteren. Arm Thailand.

Gebruikersavatar
foppo
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 560
Lid geworden op: zondag 09 juni 2013, 13:24
Locatie: WarinChamrap

Re: MOB in Bangkok

#947 Bericht door foppo » zondag 23 februari 2014, 16:05

RuudThai schreef: Wat is dit @#$%^&! voor een volk dat zo laf is dat ze vredelievende landgenoten gewoon doodgooien met granaten en neermaaien met sluipschuttergeweren?
Nee, dat zal in Nederland niet zo gemakkelijk gebeuren....., daar moet je eerst tegen iemand een grote mond op zetten of homo zijn voordat je in elkaar geramd of doodgestoken wordt.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: MOB in Bangkok

#948 Bericht door printen44 » zondag 23 februari 2014, 16:21

Het geweld gaat de politiek overheersen. Beide partijen hebben elkaar zo verketterd, dat een soort van verzoening niet meer mogelijk is. De enige oplossing is dat de militairen de zaak gaan overnemen, dat er een Nationale Regering moet komen met als enige opdracht, grondige hervormingen van de politiek en van de politieke partijen in Thailand.

Maar dit schrijf ik, een "Farang", met zijn logische denkwijze. Van punt A naar punt B gaan en als beide punten niet tot elkaar kunnen komen, dan treedt Plan C, een coup in werking.

Maar ik ben geen Thai, wiens logische opstelling en denkwijze totaal verschilt van de onze.

Wij constateren in opperste verbazing dat een rijsthypotheekschema, die corruptie uitnodigt, en die het land in een economische crisis kan belanden of al heeft beland, dat zo'n schema bejubeld blijft door de machthebbers.

We blijven ons verbazen dat, ook al vallen er doden en dan nog totaal onschuldige doden als kinderen, men het geweld bejubeld.

Wij wonen in een land waarbij elke politieke logica ontbreekt. En dan zijn er nog mensen die zeggen dat de Phue Thai Party en de Democratische Partij het land wel kunnen besturen. Allebei zijn ze even schuldig aan de huidige politieke toestand in Thailand.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: MOB in Bangkok

#949 Bericht door prajak » zondag 23 februari 2014, 16:45

Wij staan aan de zij-zij-zij-lijn, Printen44, en al stonden we op de middenstip dan nog zou er niet naar ons geluisterd worden.

Als men internationale bemiddelaars weigert vanwege hun honorarium dan is er wat goed scheef. Dan wil men 'matten' en daar gaan we naar toe. Men gaat 'matten' met schiettuig. En over twee jaar roept iedereen dat er een onderzoek moet komen naar de 'matten' en wie daar in rood-geel-zwart-groen aan heeft meegedaan.

Maar de slachtoffers liggen wel in een urn :crazy:

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: MOB in Bangkok

#950 Bericht door Henk Korat » zondag 23 februari 2014, 16:57

printen44 schreef:Het geweld gaat de politiek overheersen. Beide partijen hebben elkaar zo verketterd, dat een soort van verzoening niet meer mogelijk is. De enige oplossing is dat de militairen de zaak gaan overnemen, dat er een Nationale Regering moet komen met als enige opdracht, grondige hervormingen van de politiek en van de politieke partijen in Thailand.

Maar dit schrijf ik, een "Farang", met zijn logische denkwijze. Van punt A naar punt B gaan en als beide punten niet tot elkaar kunnen komen, dan treedt Plan C, een coup in werking.

Maar ik ben geen Thai, wiens logische opstelling en denkwijze totaal verschilt van de onze.

Wij constateren in opperste verbazing dat een rijsthypotheekschema, die corruptie uitnodigt, en die het land in een economische crisis kan belanden of al heeft beland, dat zo'n schema bejubeld blijft door de machthebbers.

We blijven ons verbazen dat, ook al vallen er doden en dan nog totaal onschuldige doden als kinderen, men het geweld bejubeld.

Wij wonen in een land waarbij elke politieke logica ontbreekt. En dan zijn er nog mensen die zeggen dat de Phue Thai Party en de Democratische Partij het land wel kunnen besturen. Allebei zijn ze even schuldig aan de huidige politieke toestand in Thailand.
Het spijt me Printen, maar je redenering is onlogisch. Verzoening is mogelijk, maar pas dan als Yingluck Shinawatra, als hoofd bendeleider, het veld heeft geruimd en dat zal spoedig gebeuren, wanneer de NACC en het Constitutionele Hof haar veroordeeld. Ze zal dan haar grote broer op gaan zoeken. Suthep heeft dan zijn zin op 1 front. Ik zeg "bendeleider", omdat de invloed van de familie Shinawatra criminele vormen heeft aangenomen. De familie is verworden tot een groep hyena's, die uitsluitend en alleen op eigen gewin en macht wellust uit zijn. Zij schromen daarbij niet mensen levens op te offeren. We hebben dat eerder gezien in zuid Thailand en nu weer met de vele aanslagen. De Shinawatra's zijn rijp voor het Hof van de Mensenrechten in Den Haag.

Parallellen met de families in Noord Korea, de Philipijnen, Indonesie, Argentinië, etc. zijn makkelijk te trekken.

De militairen zullen niet ingrijpen, omdat de PT ( Sua Si Daeng) de militairen de schuld geven van de doden in 2010. Zij zullen wel de bevolking blijven beschermen en zich daarom blijvend vermengen met de aanhangers van Suthep.

Op het andere front, "Reform before election", zal Suthep toe moeten geven. Dat heet water bij de wijn doen.

Er zal dan een interim regering worden gevormd. Volgens de grondwet niet mogelijk, maar er is geen andere uitweg. Deze Interim Regering zal wellicht komen tot het amenderen van de grondwet, zodat enige hervormingen mogelijk zijn, maar zal de tijd niet hebben volledige hervormingen door te voeren, want partijen zullen toch overeen moeten komen, dat nieuwe verkiezingen, de oude zijn onwettig, binnen 180 dagen gehouden zullen moeten worden.

Ik durf geen uitspraak te doen over het tijdspad. Dit proces zou zomaar een aantal maanden in beslag kunnen nemen. Gedurende de onderhandelingen achter besloten deuren, zullen de Sua Si Daeng inbinden om verder stemverlies te voorkomen.

Ik blijf geloven in de Thaise cultuur en opvoeding om elkaar met respect en menslievend te benaderen. Het boeddhisme, hoewel de jeugd de wat steeds meer links laat liggen, is diep geworteld. Uiteindelijk zullen ze elkaar vergeven.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: MOB in Bangkok

#951 Bericht door prajak » zondag 23 februari 2014, 17:07

"...maar pas dan als Yingluck Shinawatra, als hoofd bendeleider..."

Je dicht macht toe aan een marionet. Echt, Henk Korat, ze heeft geen barst te vertellen. Broer is de baas en helaas ook op zeker niveau binnen een belangrijke familie.

DAAR zit de crux. De boze man in de zandbak. Hij moet inbinden en zolang hij niet inbindt zal dit land blijven lijden. En het ergste is, hij heeft gigantisch veel geld en veel vrienden en kan iedereen kopen.

Ik geloof niet in vergeving, ik geloof niet in samenwerking, ik geloof niet in overleg zolang men niet met Zandbak gaat praten. Geef hem zijn geld terug, verander zijn veroordeling in twee maanden huisarrest, laat hem en zijn blik familie tekenen voor afstand van politieke plannen en dan is er kans op rust.

Dan kan democratie werken ook voor de armsten. En zolang dat niet zo is gaan de armsten het vakje rood maken van de club die ze het meest betaalt.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: MOB in Bangkok

#952 Bericht door Jim » zondag 23 februari 2014, 17:26

prajak schreef:laat hem en zijn blik familie tekenen voor afstand van politieke plannen..
tot de hoeveelste generatie? :giggle:
ik wist niet dat ze in het boeddhisme ook aan erfzondes deden ;)
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: MOB in Bangkok

#953 Bericht door Henk Korat » zondag 23 februari 2014, 17:28

Jammer Prajak, maar totaal met je oneens. Zus lief heeft de Thaise broek aan en broer lief heeft geld, maar verliest met de dag zijn inkomen. De Thaise mensen zijn niet gek. Ze tanken niet of minder bij PTT, ze zetten hun AIS abonnement om, ze drinken geen Nescafe meer, etc. etc.. Rijke over het paard getilde stinkerds moet je in de portemonnee treffen. Je vergeet ook al die ambtenaren die het beu zijn naar de pijpen van Shinawatra te dansen.

Kijk om je heen Prajak. Thailand is aan het veranderen, maar als je niet kijkt, zie je het niet.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

Hendrik
kenner
kenner
Berichten: 94
Lid geworden op: zondag 23 september 2007, 20:59

Re: MOB in Bangkok

#954 Bericht door Hendrik » zondag 23 februari 2014, 17:28

prajak schreef:".... Geef hem zijn geld terug, .....

Vermoedelijk heeft hij dat al terug dmv dat rijshypotheekschema.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: MOB in Bangkok

#955 Bericht door printen44 » zondag 23 februari 2014, 17:41

Quote:
"Ik blijf geloven in de Thaise cultuur en opvoeding om elkaar met respect en menslievend te benaderen. Het boeddhisme, hoewel de jeugd de wat steeds meer links laat liggen, is diep geworteld. Uiteindelijk zullen ze elkaar vergeven." Quote

En dat Henk is nu wat het al jaren ontbreekt in de Thaise Politiek. Zo elke decennia breekt er in Thailand onlusten uit. In de zeventiger, tachtiger en negentiger jaren. Met vele doden en gewonden tot gevolg. Ook in 2010 waren die onlusten er. Om van het Zuiden maar niet te spreken.

Elkaar met respect en menslievendheid benaderen? In de politieke tegenstellingen worden al jaren doden en gewonden geteld. Thailand is op de lijst van meest gewelddadige landen bij de eerste tien.

In het verkeer in Thailand met respect en menslievendheid benaderen? Thailand scoort erg hoog met verkeersdoden en gewonden.

Elkaar vergeven? Dat doet men al jaren niet meer. Steeds meer worden ruzies, politiek of anders met wapenen opgelost. En het wordt steeds erger.

Wat jij als laatste paragraaf schrijft is een mooie droom, maar dromen zijn bedrog en die komen nooit uit.

Een briefschrijver in de Bangkok Post schreef het, naar mijn mening, juist: "Thailand is bezig om een "fail state" te worden".

Bean
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 438
Lid geworden op: zaterdag 29 maart 2008, 16:23

Re: MOB in Bangkok

#956 Bericht door Bean » zondag 23 februari 2014, 18:05

prajak schreef:"...maar pas dan als Yingluck Shinawatra, als hoofd bendeleider..."

Je dicht macht toe aan een marionet. Echt, Henk Korat, ze heeft geen barst te vertellen. Broer is de baas en helaas ook op zeker niveau binnen een belangrijke familie.

DAAR zit de crux. De boze man in de zandbak. Hij moet inbinden en zolang hij niet inbindt zal dit land blijven lijden. En het ergste is, hij heeft gigantisch veel geld en veel vrienden en kan iedereen kopen.

Ik geloof niet in vergeving, ik geloof niet in samenwerking, ik geloof niet in overleg zolang men niet met Zandbak gaat praten. Geef hem zijn geld terug, verander zijn veroordeling in twee maanden huisarrest, laat hem en zijn blik familie tekenen voor afstand van politieke plannen en dan is er kans op rust.

Dan kan democratie werken ook voor de armsten. En zolang dat niet zo is gaan de armsten het vakje rood maken van de club die ze het meest betaalt.

Een slang kan je alleen stoppen door zijn hoofd eraf te hakken.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 15:15

Re: MOB in Bangkok

#957 Bericht door Wereldvreemd » zondag 23 februari 2014, 22:33

printen44 schreef:Quote:
"Ik blijf geloven in de Thaise cultuur en opvoeding om elkaar met respect en menslievend te benaderen. Het boeddhisme, hoewel de jeugd de wat steeds meer links laat liggen, is diep geworteld. Uiteindelijk zullen ze elkaar vergeven." Quote

En dat Henk is nu wat het al jaren ontbreekt in de Thaise Politiek.
Bovenstaande deel van Henk viel mij ook op. Het Boeddhisme wordt weliswaar door een groot deel van de bevolking aangehangen en Boeddha's lessen worden tijdens de jeugd er ingestampt, maar.... uiteindelijk draait alles om het afdwingen van geluk door middel van amuletten, offers, etc. De echte lessen van Boeddha worden in het dagelijks leven beperkt toegepast. Veelal gebruikt de Thai een slap aftreksel.

En definieer jeugd: mijn vrouw's vriendinnen (eind dertig) gaan bijna niet naar de Wat, veelal gebeurt zo'n bezoek alleen als mijn vrouw in het land is.....
- -

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: MOB in Bangkok

#958 Bericht door prajak » maandag 24 februari 2014, 00:41

Midden in een nette discussie een dergelijke uitval van Henk Korat acht ik minder gepast. Ik heb een mening over rood en geel in dit land en daarvoor verwacht ik geen bloemen maar wel respect.

Het geheugen van de Thai is heel erg kort en als er straks een worst wordt voorgehouden hapt ie even hard weer toe. De basis van de macht van rood ligt bij de armsten en die tanken niet bij PTT maar aan de dorpsfles, bellen bij de goedkoopste aanbieder en drinken geen Nescafe...hebben ze het geld niet voor.

Thailand is nog lang niet van die familieclub af. Ze hebben aanhangers in de absolute top.

En is er een alternatief ? Een alternatief voor de armen in dit land biedt zich vooralsnog niet aan. Van de Democraten, van de middenstand en van de toplaag hoeven die niets te verwachten.

Nee, rood zal een factor blijven, mogelijk een belangrijke minderheid maar rood zal niet uit het politieke toneel verdwijnen.

Op heden dreigt Bangkok onder geweld te bezwijken. Laat men dat eerst maar eens voorkomen.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: MOB in Bangkok

#959 Bericht door prajak » maandag 24 februari 2014, 00:53

Het Thaise leger is al aan het oefenen voor straks als ze moet ingrijpen.

Kijk maar niet.

http://tinypic.com/player.php?v=2utr9y0 ... wqJa1r-J1s

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: MOB in Bangkok

#960 Bericht door Henk Korat » maandag 24 februari 2014, 03:23

prajak schreef:Midden in een nette discussie een dergelijke uitval van Henk Korat acht ik minder gepast. Ik heb een mening over rood en geel in dit land en daarvoor verwacht ik geen bloemen maar wel respect.

Het geheugen van de Thai is heel erg kort en als er straks een worst wordt voorgehouden hapt ie even hard weer toe. De basis van de macht van rood ligt bij de armsten en die tanken niet bij PTT maar aan de dorpsfles, bellen bij de goedkoopste aanbieder en drinken geen Nescafe...hebben ze het geld niet voor.

Thailand is nog lang niet van die familieclub af. Ze hebben aanhangers in de absolute top.

En is er een alternatief ? Een alternatief voor de armen in dit land biedt zich vooralsnog niet aan. Van de Democraten, van de middenstand en van de toplaag hoeven die niets te verwachten.

Nee, rood zal een factor blijven, mogelijk een belangrijke minderheid maar rood zal niet uit het politieke toneel verdwijnen.

Op heden dreigt Bangkok onder geweld te bezwijken. Laat men dat eerst maar eens voorkomen.
Zal nog lang duren voordat Bangkok bezwijkt. Het gebied dat door Suthep wordt beheerst is klein, maar wel met hoofdkantoren van grote bedrijven. Deze bedrijven hebben een noodplan om elders gewoon weer door te kunnen werken. Het hoofdkantoor van Bangkok Bank staat ook in die buurt en ik kan gewoon pinnen. Valt dus reuze mee.

De oefening van het Thaise leger houdt verband met een gezamenlijke oefening met de Amerikanen. Ik ben de naam vergeten. Maar al een tijdje vliegen de F16 straaljagers over mijn huis. Maak je geen zorgen, het leger zal geen coup plegen. Hooguit de bevolking beschermen.

De laatste keer dat ik bij The Mall was, was het knap druk bij de winkel van AIS. Je moet er traditioneel nummertjes trekken. In de schappen van seven eleven ligt het tch knap vol met Nescafe producten. Dat zou niet zo zijn als er geen omloopsnelheid was. In het nieuwe tankstation voor de PTT begint het toch aardig druk te krijgen. Ik zie daar ook Thaise boertjes voor Bath 200 tanken. Je moet wel erg op het platteland wonen, zonder PTT, seven eleven en groot winkelcentrum.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”