MOB in Bangkok

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: MOB in Bangkok

#931 Bericht door prajak » zaterdag 22 februari 2014, 09:57

Hum, iets om na te kijken. Wat ik om me heen zie zijn boertjes met hun families met max 2 of 3 rai in stukjes geknipt en daarvan wordt niets of weinig verkocht.

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1377
Lid geworden op: woensdag 07 januari 2009, 14:30

Re: MOB in Bangkok

#932 Bericht door pong » zaterdag 22 februari 2014, 13:37

Ben nu aan het eind van een tussendoorbezoek aan de Philippijnen, alwaar het nieuws van de dag een groot corruptieschandaal is, dat porkbarrel wordt genoemd en over geld gaat dat uit de erfenis van Marcos komt, zomaar vrijgegeven door Zwitserse banken en voor de lokale armoedebstrijding zou worden ingezet. Zit nu in de rooftop van een cheap hostel in Manila met uitzicht op groen wijken-maar MNL is nog armer met slums etc. als Jakarta. De elite is nog arroganter als de Thaise pooyings kunnen zijn.
Volg het Thaise nieuws, omdat er weer een maand BKK aankomt. Het blijft toch erg vermakelijk hoe ontzetten amateuristisch politie met een overmacht van wel 25.000 een vrijwel lege MOB-plek ontruimt, zich door een plots biddende monnik de aanval laat ontzeggen, en vervolgens wordt in de kortste keren de politie zelf weggejaagd door demo's met een goed doordacht herbezettingtaktiek. Het is al heel wat dat ze zich hebben laten inzetten-dat lukte destijds met de rode mob niet-veels te bang de nieuwe government van hun ouwe collega tegen de kop te stoten. Die akelige koppen van CRES/CMPO of hoe het re-actiecentrum nu weer heet en dagelijks besluiten afkondigt die geen enkele resultaat hebben.
En worden als nieuwe tactiek snel boeren met tractoren opgetrommeld en wordt voor de verandering weer eens aan afsluiting van swampy airport aangezegd. En ja, natuurlijk weet ik van de gevallenen-vrijwel zelfde plek als in 2010 de roojen werden beschoten door men in blek.
Hoe besodemieterd zou dat treurige gevalletje van ijsmuts/YL zich nou voelen door grote broer?

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: MOB in Bangkok

#933 Bericht door prajak » zaterdag 22 februari 2014, 15:45

"...Hoe besodemieterd zou dat treurige gevalletje van ijsmuts/YL zich nou voelen door grote broer?..."

Dat heb je goed door ! En ZIJ krijgt straks op haar sodeju de gedachte/gewenste familiejuwelen, het land Thailand, te hebben geruïneerd.

Maar laten we niet uit het oog verliezen dat die PT club wel is gekozen op een manier die in Thailand aanvaard wordt: met kleine geschenken die de vriendschap onderhouden.... En doet PT dat niet dan doet een ander het.

Daarom ben ik er voorstander van dat haar vertrek volgens de grondwet zal verlopen en niet via een mes op haar keel van tegenstanders of van familie. En daarna wordt weer een blik opengetrokken en komt de volgende Zandbak-kloon op het pluche zitten. Want dat PT de volgende verkiezingen wint staat voor mij vast.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: MOB in Bangkok

#934 Bericht door RuudThai » zaterdag 22 februari 2014, 16:38

In Oekraïne is president Janoekovitsj afgezet door het parlement nadat hij al naar Charkov, in het oosten van het land, was gevlucht.
Wel, de aanhouders oftewel de anti-regeringsdemonstranten winnen...... zal ook Suthep denken en dus zal hij nu nog wel wat harder gaan drukken om ook hier een aftreden af te dwingen! :shock:

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: MOB in Bangkok

#935 Bericht door prajak » zaterdag 22 februari 2014, 17:07

Als die Suthep zijn zin krijgt wordt Thailand een niet-democratisch land en kunnen wij farang opzouten. Dan raken we onze huizen kwijt, banktegoeden, rechten en zo meer. Het ophemelen van die meneer is snijden in eigen vlees.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: MOB in Bangkok

#936 Bericht door RuudThai » zaterdag 22 februari 2014, 17:13

Ten eerste hemel ik Suthep niet op en ten tweede is het zwaar overdreven wat jij schrijft betreffende ons buitenlanders. Ik heb hem nog nooit op dergelijke uitspraken kunnen betrappen, wel die andere mediamagnaat (die ene is T.), Sondhi Limthongkul.
Nee, als Tax-in terugkomt dan zijn wij het doelwit van de Thaise Tax, daar reken ik op!

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: MOB in Bangkok

#937 Bericht door prajak » zaterdag 22 februari 2014, 17:26

Ik heb niet geschreven dat jij hem ophemelt. Zet de plus-8 maar eens op.... :giggle:

Maar Suthep heeft wel onaardige dingen gezegd over ons en onze dames. Het zou me niet verbazen als hij een tweede Soekarno blijkt te zijn.

En jij hoeft niet over belasting te praten. Jij hebt in dit forum geschreven dat je AOW en staatspensioen hebt en dat is aan NL toegewezen. Dat weet je toch ? Kijk anders maar eens op het briefje van jouw maandelijkse grijpstuiver.... :giggle2:

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 15:15

Re: MOB in Bangkok

#938 Bericht door Wereldvreemd » zondag 23 februari 2014, 10:27

En Thailand glijdt nog steeds verder af: http://www.bangkokpost.com/breakingnews ... pdrc-rally met de dood van een vijfjarige tot gevolg.

Als de aanleiding niet zo triest was, dan was dit om te lachen geweest: http://www.bangkokpost.com/breakingnews ... rat-attack Het is universeel om de buitenlanders de schuld te geven van alles wat fout gaat, maar dit is wel erg doorzichtig. Aan de andere kant, het zal door een aantal Thai geloofd worden..
- -

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: MOB in Bangkok

#939 Bericht door printen44 » zondag 23 februari 2014, 10:38

Wat mij wel een beetje verbaasd is dat Vleespet en Khemkhaeng erg stil zijn. Twee jaar geleden waren ze bijna niet van het forum af te slaan om Mevrouw Geluk en haar kliek de hemel in te prijzen als de Redders van Thailand. Nu die hele populistische politiek en met name de rijsthypotheekschema een corrupte bende blijkt te zijn en dat de boeren aan het kortste eind trekken, hoor je ze niet. Nu een groot aantal boeren in opstand dreigen te komen, zijn ze doodstil.

RuudThai en ondergetekende werd met kritiek overstelpt hoe wij het lef hadden om te voorspellen dat het hele "zooitje" in elkaar zou storten.

Voor de goede orde, voor Suthep en de zijne heb ik net zo veel minachting als voor de kliek van Mevrouw Geluk.

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: MOB in Bangkok

#940 Bericht door Henk Korat » zondag 23 februari 2014, 11:03

prajak schreef:"...Hoe besodemieterd zou dat treurige gevalletje van ijsmuts/YL zich nou voelen door grote broer?..."

Dat heb je goed door ! En ZIJ krijgt straks op haar sodeju de gedachte/gewenste familiejuwelen, het land Thailand, te hebben geruïneerd.

Maar laten we niet uit het oog verliezen dat die PT club wel is gekozen op een manier die in Thailand aanvaard wordt: met kleine geschenken die de vriendschap onderhouden.... En doet PT dat niet dan doet een ander het.

Daarom ben ik er voorstander van dat haar vertrek volgens de grondwet zal verlopen en niet via een mes op haar keel van tegenstanders of van familie. En daarna wordt weer een blik opengetrokken en komt de volgende Zandbak-kloon op het pluche zitten. Want dat PT de volgende verkiezingen wint staat voor mij vast.

Ik zou je voor de boerenopstand gelijk geven, dat de PT de verkiezingen zal gaan winnen, maar ik heb nu toch wel mijn grote twijfels. Ik heb aandachtig de verhandeling van Ruud gelezen over het kiessysteem (rabob luak of rabob thaksin) in Thailand. De PT heeft de vorige keer niet met een meerderheid van stemmen gewonnen. Het stelsel werkte voordelig voor hen.

De huidige verkiezingen zullen ongeldig worden verklaard en er zullen nieuwe verkiezingen komen. Waarschijnlijk zullen de democraten daaraan meedoen, want die zien ook de wind draaien. Mevrouw Geluk mag het volgens mij vergeten als lijst aanvoerder. Ze zal, naar ik verwacht, haar broer gezelschap mogen houden. Is dat ondemocratisch? Zwager Somchai zal dan wel de lijstaanvoerder worden.

Veel zal afhangen hoeveel aanhang de PT onder de boeren verloren is. Een financiering van de schuld aan de boeren kan de huidige caretaker regering niet regelen. Kan wel, maar ze proberen dat illegaal te regelen. Dus moet er zo snel mogelijk een nieuwe regering komen, om die arme boeren te betalen. Voor mij mag alles daarvoor opzij gezet worden. Arme mensen.

Al met al heb ik medelijden met dit mooie Thaise volk, dat opgescheept zit met een volkomen onbekwame (caretaker) regering. We zullen zien waar dit zal eindigen.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

Bean
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 438
Lid geworden op: zaterdag 29 maart 2008, 16:23

Re: MOB in Bangkok

#941 Bericht door Bean » zondag 23 februari 2014, 13:33

Idd Arm volk .

Ze zijn jarenlang gewaardschuwd voor Shinawatra's en hun vervolg

Wie niet horen wil moet maar voelen .Hopelijk zijn ze wakker nu!

Rood verkondigd luid en duidelijk op TV dat ze trost zijn weer 5 man van de tegenpartij
te hebben geliquideerd :o
Op pakken en veroordelen tot lange gevangenis straf .
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei

Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: MOB in Bangkok

#942 Bericht door Pieter » zondag 23 februari 2014, 14:32

Bean schreef:Idd Arm volk .

Ze zijn jarenlang gewaardschuwd voor Shinawatra's en hun vervolg

Wie niet horen wil moet maar voelen .Hopelijk zijn ze wakker nu!

Rood verkondigd luid en duidelijk op TV dat ze trost zijn weer 5 man van de tegenpartij
te hebben geliquideerd :o
Op pakken en veroordelen tot lange gevangenis straf .
Kinderen gvd kinderen. Die toevallig bij een noodle stand waren.....

(Als iemand mijn huis nou zou kopen dan ga ik weg echt weg ... ik heb genoeg van al die mensen hier )
Pieter
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: MOB in Bangkok

#943 Bericht door Henk Korat » zondag 23 februari 2014, 14:35

Ik heb net de uitzending gezien, waarin een Sua Si Daeng hoofdman de moord in TRAT bejubelde en de leidster van deze gangsterbende snel verklaarde dat de schuldenaars nog niet bekend waren. Ik heb mij toen even teruggetrokken, omdat ik het niet kan begrijpen dat mensen zo makkelijk een moord kunnen goed praten.

Ik ben eigenlijk ook een beetje boos op mijzelf, omdat die woorden werden uitgesproken amper 4 kilometer van ons huis. Ik had eigenlijk.................. [|( [|(
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

Bean
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 438
Lid geworden op: zaterdag 29 maart 2008, 16:23

Re: MOB in Bangkok

#944 Bericht door Bean » zondag 23 februari 2014, 15:12

Henk Korat schreef:Ik heb net de uitzending gezien, waarin een Sua Si Daeng hoofdman de moord in TRAT bejubelde en de leidster van deze gangsterbende snel verklaarde dat de schuldenaars nog niet bekend waren. Ik heb mij toen even teruggetrokken, omdat ik het niet kan begrijpen dat mensen zo makkelijk een moord kunnen goed praten.

Ik ben eigenlijk ook een beetje boos op mijzelf, omdat die woorden werden uitgesproken amper 4 kilometer van ons huis. Ik had eigenlijk.................. [|( [|(

Tja Thais zijn nu eenmaal lafaards in hun uppie ,verscholen achter een grote groep
en in de menigte durven ze alles.
Naar mijn mening ben je met een uitspraak van Sua Si Daeng een misdadiger tegen de mensheid . Dus naar Den Haag en voor het internationale gerechtshof berechten.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: MOB in Bangkok

#945 Bericht door RuudThai » zondag 23 februari 2014, 15:17

Een nieuwe laffe moorddadige aanslag met een granaat in het centrum van Bangkok, Ratchaprasong, vlakbij de plek van de anti-regeringsdemonstraties: 2 doden, een jongetje van 12 en een vrouw van 40, vele gewonden.
Wat is dit @#$%^&! voor een volk dat zo laf is dat ze vredelievende landgenoten gewoon doodgooien met granaten en neermaaien met sluipschuttergeweren? Geldt ook voor het Zuiden waar vandaag ook weer een echtpaar is vermoord.
En de rooihempies zich maar haasten om te zeggen dat het buitenlandse daders zijn. Zal wel, zullen wel uit Dubai komen... :evil: :twisted

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”