MOB in Bangkok

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1377
Lid geworden op: woensdag 07 januari 2009, 14:30

MOB in Bangkok

#1 Bericht door pong » donderdag 07 november 2013, 09:30

Is sinds di 5/11 neergestreken op de grote Ratchdamnen avenue. Dat is iets ten oost van Khao sarn road, wat vooral een enorme verkeersstilstand tot gevolg heeft. Vrijwel dezelfde plek als in 2010 de roojen begonnen. Het is niet meer enkel geel, maar allerlei kleuren.
Tijdens de middaguren houden vele beroepsgroepen een eigen demo-meestal met fluitjes, om krabbetje en haar vrijpleitwet van grote broer, uit te jouwen.
Deze Mob (dat is een gewoon Thais woord voor demonstratie, niet het woord in engels, dat nogal slechte betekenis heeft) is nogal rustig en vreedzaam, geen betaalde mob. Wel dezelfde scenario van allerlei speeches en muziek, maar zonder de ingezoomde grote leider in Dubai. Vooral veel deelname uit het zuiden.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: MOB in Bangkok

#2 Bericht door RuudThai » donderdag 07 november 2013, 10:14

Lees meer over de politieke situatie die nu ontstaan is door de behandeling van de amnestiewetgeving in de Bangkok Post van vandaag, het opinie-artikel van Voranai waarin hij aangeeft dat het verstandig zou zijn als Thaksin afziet van amnestie voor hemzelf en voor immer afziet van terugkeer naar Thailand:

http://www.bangkokpost.com/opinion/opin ... i-vanijaka

BKK_Bert
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 331
Lid geworden op: zaterdag 11 mei 2013, 15:29
Locatie: Leiden/Songkhla/Bangkok
Contacteer:

Re: MOB in Bangkok

#3 Bericht door BKK_Bert » vrijdag 08 november 2013, 12:40

Hallo,

Ik ga a.s. maandag 11/11 naar BKK voor een maand. Ik verblijf hoofdzakelijk ook daar. Nu de rooien zondag ook de straat op gaan, moet ik me dan ergens zorgen over gaan maken? (Lees ook de BKK-post).
Home is not where you live, but where they accept you.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: MOB in Bangkok

#4 Bericht door RuudThai » vrijdag 08 november 2013, 15:46

Ik hoop niet dat je je zorgen hoeft te maken maar zou er wat gebeuren als bijv. de roodhemden de vreedzame geelhemden gaan provoceren en aanvallen, bedenk dan dat Bangkok erg groot is en dat de toestanden zich maar op enkele plekken zullen afspelen.
Als je die goed in de gaten houdt en er wegblijft kan er weinig met je gebeuren lijkt mij.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: MOB in Bangkok

#5 Bericht door prajak » vrijdag 08 november 2013, 15:54

Demonstratiebuurten vermijden. Oploopjes vermijden. Lees de krant en hou de TV bij; mensen in jouw buurt kunnen vertellen wat waar aan de hand is.

Registreer je bij de ambassade voor hun mobiel alert. Bezoek de site van Buitenlandse Zaken waar de reisadviezen staan. Brandt Bangkok vlucht dan de Isan in. Hier gebeurt alles 50 jaar later......

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: MOB in Bangkok

#6 Bericht door RuudThai » vrijdag 08 november 2013, 16:37

Het amnestieverhaal beheerst wel de hele politiek de laatste week.
Vandaag zou de Senaat plotsklaps over de wet stemmen (was pas op maandag a.s geagendeerd) maar er was geen quorum, dus te weinig senaatsleden waren aanwezig. Nu gaan ze toch maar op maandag stemmen en de verwachting is dat er geen meerderheid voor de wet is of dat het kantje boord wordt.

Natuurlijk wijdt cartoonist Stephff in The Nation deze week er de nodige cartoons aan:

Afbeelding

Afbeelding

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 15:15

Re: MOB in Bangkok

#7 Bericht door Wereldvreemd » vrijdag 08 november 2013, 16:44

RuudThai schreef:
Afbeelding
Hier slaat hij de plank volledig mis. Een Thai vindt pillen slikken heerlijk. Hoe groter of hoe meer wordt gerelateerd aan goed.
- -

BKK_Bert
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 331
Lid geworden op: zaterdag 11 mei 2013, 15:29
Locatie: Leiden/Songkhla/Bangkok
Contacteer:

Re: MOB in Bangkok

#8 Bericht door BKK_Bert » zaterdag 09 november 2013, 15:44

hoi,

Ok, ik hoop dat het dan wel zal meevallen. Mijn vriendin woont, en heeft haar toko nabij het Rajanmangala stadium/ Ramkhamhaeng road.
Blijf toch wel de BKK-post lezen en mijn vriendin zal ongetwijfeld ook vertellen hoe het er dagelijks voorstaat.

Dank voor de info.

Bert
Home is not where you live, but where they accept you.

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: MOB in Bangkok

#9 Bericht door Henk Korat » maandag 11 november 2013, 08:01

Interessant artikel in de Bangkok Post vandaag. Geniet er maar van tot de laatste minuut.

http://www.bangkokpost.com/opinion/opin ... r-yingluck
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

yandre
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1007
Lid geworden op: woensdag 26 augustus 2009, 21:56
Locatie: nongkhai

Re: MOB in Bangkok

#10 Bericht door yandre » maandag 11 november 2013, 08:28

afgelopen donderdag zat ik tussen de actie in bangkok
op asok enorm veel mensen en het verkeer ging alemaal
moeizaam maar alles zag er wreedzaam uit daar .
aleen moeilijk om op de plaats van bestemming te komen .
nu in de isaan sinds vrijdag morgen heerlijk rustig

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: MOB in Bangkok

#11 Bericht door RuudThai » maandag 11 november 2013, 08:41

Henk Korat schreef:Interessant artikel in de Bangkok Post vandaag. Geniet er maar van tot de laatste minuut.

http://www.bangkokpost.com/opinion/opin ... r-yingluck
Als je de reacties onder het artikel leest zijn die zo ongeveer allemaal in de trant van: "Kom je daar nu pas achter dat Yingluck, haar regering en de Pheu Thaipartij de corruptie - en zeker die van haar broer - goedpraten en zelfs ondersteunen?" :crazy: :cheesy:

Gebruikersavatar
vleespet
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1295
Lid geworden op: maandag 03 augustus 2009, 16:28
Locatie: nijmegen/khorat

Re: MOB in Bangkok

#12 Bericht door vleespet » maandag 11 november 2013, 13:16

RuudThai schreef:
Henk Korat schreef:Interessant artikel in de Bangkok Post vandaag. Geniet er maar van tot de laatste minuut.

http://www.bangkokpost.com/opinion/opin ... r-yingluck
Als je de reacties onder het artikel leest zijn die zo ongeveer allemaal in de trant van: "Kom je daar nu pas achter dat Yingluck, haar regering en de Pheu Thaipartij de corruptie - en zeker die van haar broer - goedpraten en zelfs ondersteunen?" :crazy: :cheesy:
Wat was het toch fijn toen de "democraten"aan de macht waren,geen corruptie en een eerlijke verdeling van de welvaart.

:cheesy: :cheesy: :happyno:
iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen.Thé Lau

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: MOB in Bangkok

#13 Bericht door RuudThai » maandag 11 november 2013, 13:34

vleespet schreef:
RuudThai schreef:
Henk Korat schreef:Interessant artikel in de Bangkok Post vandaag. Geniet er maar van tot de laatste minuut.

http://www.bangkokpost.com/opinion/opin ... r-yingluck
Als je de reacties onder het artikel leest zijn die zo ongeveer allemaal in de trant van: "Kom je daar nu pas achter dat Yingluck, haar regering en de Pheu Thaipartij de corruptie - en zeker die van haar broer - goedpraten en zelfs ondersteunen?" :crazy: :cheesy:
Wat was het toch fijn toen de "democraten"aan de macht waren,geen corruptie en een eerlijke verdeling van de welvaart.

:cheesy: :cheesy: :happyno:
Nou, die eerlijke verdeling van de welvaart kun je gevoeglijk vergeten, niet alleen in Thailand maar over de hele wereld. Neem nou bijvoorbeeld Nederland...... o nee, dat is een andere topic, 'Ondertussen in NL'.
En ook onder de democraten was corruptie, dat is hier nou eenmaal onuitroeibaar. Alleen overtreedt jouw favoriete Shinawatra nu alle fatsoensnormen door openlijk de amnestiewet te steunen die er slechts op gericht is om haar voortvluchtige veroordeelde broer uit de Zandbak te halen, terug naar Thailand. :evil:

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: MOB in Bangkok

#14 Bericht door Gardensafari » maandag 11 november 2013, 14:48

Mijn vrouw is een vurig aanhanger van Thaksin.
Maar ze is het eens met Voranai Vanijaka.
Voor Thailand is het beter als hij wegblijft.
Later bezoekjes met low profile zijn geen probleem.
Net als "die hele ouwe" en dan noemt ze een naam waar ik geen chocola van kan maken.
Die vindt ze ook gevaarlijk. Kennelijk neuzelt die op de achtergrond ook nog mee.

Kortom: ook zij vindt dat Thailand weer vooruit moet en dat kan het beste zonder (directe) invloed van de oude garde.

NB: dit is niet mijn mening, ik weet weinig van de Thaise politiek.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: MOB in Bangkok

#15 Bericht door RuudThai » maandag 11 november 2013, 15:01

Met "die hele ouwe" zal ze wel deze bedoelen: http://en.wikipedia.org/wiki/Prem_Tinsulanonda.
Oftewel Generaal Prem die naar ik meen de hoogste adviseur van de koning is en die op de achtergrond een enorme invloed heeft op delen van de politiek en het leger.
Men verdenkt hem ook als de grote initiator achter de coup tegen Thaksin.

Maar het kan ook generaal Chavalit zijn, ook hij heeft een grote machtspositie op de achtergrond.

En tja, al die dinosaurussen moeten eens opstappen (of uitsterven), dat zou misschien enige vernieuwing brengen. Ik vond oud-premier Abhisit (Democratische Partij) zo'n vernieuwende factor, jong, goed (westers) opgeleid, maar hij heeft slechts een korte periode geregeerd zodat hij zich nauwelijks kon bewijzen.
Nu zitten de Thai weer met de roodhemdige elite opgescheept maar daar hebben ze zelf voor gekozen (met de nodige omkoopcenten van Thaksin).

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”