Inkomensverklaring Ambassade t.b.v. visum

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
foppo
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 560
Lid geworden op: zondag 09 juni 2013, 13:24
Locatie: WarinChamrap

Inkomensverklaring Ambassade t.b.v. visum

#1 Bericht door foppo » woensdag 01 juli 2020, 09:42

Beste,
Kan iemand mij vertellen wat de huidige stand van zaken is m.b.t. het verkrijgen van een inkomens verklaring van de Ambassade (die 65000 bath).
Wat is er voor nodig, moet je naar de ambassade toe, (zijn nu vanwege corona gesloten geloof ik) en hoe lang duurt het?

Ik wordt die papierwinkel elk jaar opnieuw een beetje zat en de vriendelijke vriend van de immigration zei een tijdje terug al dat ik met een inkomensverklaring veel makkelijker en sneller door de procedure ging.
Is er iemand die hier recente en dus actuele ervaring mee heeft.
Ik hoor het graag.

Gebruikersavatar
Kees
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1181
Lid geworden op: donderdag 16 juni 2005, 19:43
Locatie: Doi Saket, Talad Khwan

Re: Inkomensverklaring Ambassade t.b.v. visum

#2 Bericht door Kees » woensdag 01 juli 2020, 10:06

Geen recente ervaring, dateerd voor de covid-19, maar stuur deze altijd op en laat deze ook weer terugsturen. Doe nu wel steeds het bewijs van maandelijkse storting op mijn Thaise bankrekening erbij.
https://www.nederlandwereldwijd.nl/land ... ningsbrief
Niet klagen, maar dragen.

Gebruikersavatar
brake0345
Expat
Expat
Berichten: 494
Lid geworden op: zaterdag 07 april 2018, 13:02

Re: Inkomensverklaring Ambassade t.b.v. visum

#3 Bericht door brake0345 » woensdag 01 juli 2020, 10:42

Ikzelf verleng al jaren met de visum ondersteuningsbrief, altijd per post.
De link is hier, staat alles in wat er nodig is: https://www.nederlandwereldwijd.nl/land ... ningsbrief
De laatste keer dat ik verlengd heb was afgelopen februari.

Gebruikersavatar
foppo
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 560
Lid geworden op: zondag 09 juni 2013, 13:24
Locatie: WarinChamrap

Re: Inkomensverklaring Ambassade t.b.v. visum

#4 Bericht door foppo » woensdag 01 juli 2020, 10:58

Grappig eigenlijk wel, je zoekt om tekijken of er ergens al eerder een antwoord is gegeven en je kijkt op de site van de ambassade en je kunt niks vinden.
Is het antwoord eenmaal gegeven, bedankt daarvoor, kom je de antwoorden op de vraag overal tegen. :clap: :clap:

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 759
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: Inkomensverklaring Ambassade t.b.v. visum

#5 Bericht door pjotter » maandag 31 augustus 2020, 11:18

Ik ga altijd een paar dagen naar BKK om de visumondersteuningsbrief zelf af te halen in de ambassade.
Wilde ik volgende maand ook weer doen maar helaas. (Momenteel covid ?) niet mogelijk. Alleen per post. Tis ook altijd wat met die Nederlanders, ha ha.

Zullen we dan ook maar doen. Je moet een aan jezelf gerichte en gefrankeerde envelop meesturen. Geen idee wat dat kost postzegel (?) van BKK naar Nakhon Ratchasima/Korat. Liefst zou ik dat ook nog aangetekend willen laten doen. Zelfde prijs als andersom neem ik aan ?

Kees schreef: woensdag 01 juli 2020, 10:06 Geen recente ervaring, dateerd voor de covid-19, maar stuur deze altijd op en laat deze ook weer terugsturen. Doe nu wel steeds het bewijs van maandelijkse storting op mijn Thaise bankrekening erbij.
https://www.nederlandwereldwijd.nl/land ... ningsbrief

Gebruikersavatar
sunbird
Expat
Expat
Berichten: 582
Lid geworden op: dinsdag 10 augustus 2010, 06:07
Locatie: Mahasarakham

Re: Inkomensverklaring Ambassade t.b.v. visum

#6 Bericht door sunbird » maandag 31 augustus 2020, 14:13

Net mijn inkomsten verklaring terug gekregen, binnen 3 dagen dus keurig.
35 baht op je retour envelop , 40 mag ook 😉
Kosten 50 euro, aangetekend verstuurd , met 2000 baht, wat te veel is krijg je terug.
En niet vergeten de originele bewijzen van je inkomen mee te sturen , die je later ook terug krijgt.
Groetjes

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Inkomensverklaring Ambassade t.b.v. visum

#7 Bericht door godzilla » maandag 31 augustus 2020, 15:17

Dit heeft nederland op belgie voor.
De belgische ambassade geeft geen inkomsten verklaring af.
Tot begin dit jaar was een affidavit voldoende, maar immigration hier zou die niet meer aanvaarden volgend jaar.

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 759
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: Inkomensverklaring Ambassade t.b.v. visum

#8 Bericht door pjotter » dinsdag 01 september 2020, 06:49

Mmm, vreemd dit te lezen. Ik weet dat bij 4 landen ( USA, UK, Denemarken en Australië, dit niet meer wordt afgegeven door de betreffende ambassades (omdat deze toch niet worden gaccepteerd door de immigratie). Reden voor die landen was dat de immigratie er achter kwam dat het opgegeven inkomen niet echt werd gecontroleerd, door privacy wetgeving of zo. In het begin herinner ik me was de NL inkomensverklaring ook zoiets van 'aldus naar waarheid opgemaakt'. Ik weet niet bij welk imm. kantoor jij moet zijn ? Ik heb hier voor Korat nog niets daarover gehoord of gelezen. (Zegt natuurlijk ook niet veel 😉 maar toch)
Toevallig zojuist nog gevraagd (was daar voor 90 dagen melding), hoe lang de visumondersteuningsbrief zoals dat in NL heet, geldig is vanaf afgifte. 6 maanden vertelde men mij. Ik hoop dat dat voor NL nog niet is. Anders op tijd stappen ondernemen (800k 2 maanden voor aanvraag jaarverlenging op Thai bank, of 12x 65k฿ overschrijving als international transfer naar Thailand. Fingers crossed voorlopig.
godzilla schreef: maandag 31 augustus 2020, 15:17 Dit heeft nederland op belgie voor.
De belgische ambassade geeft geen inkomsten verklaring af.
Tot begin dit jaar was een affidavit voldoende, maar immigration hier zou die niet meer aanvaarden volgend jaar.

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 759
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: Inkomensverklaring Ambassade t.b.v. visum

#9 Bericht door pjotter » dinsdag 01 september 2020, 14:55

Aha. Bedankt !! [|) Wow, lekker snel idd :thumbsup:
sunbird schreef: maandag 31 augustus 2020, 14:13 Net mijn inkomsten verklaring terug gekregen, binnen 3 dagen dus keurig.
35 baht op je retour envelop , 40 mag ook 😉
Kosten 50 euro, aangetekend verstuurd , met 2000 baht, wat te veel is krijg je terug.
En niet vergeten de originele bewijzen van je inkomen mee te sturen , die je later ook terug krijgt.
Groetjes

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Inkomensverklaring Ambassade t.b.v. visum

#10 Bericht door jumbo » woensdag 02 september 2020, 01:11

pjotter schreef: maandag 31 augustus 2020, 11:18 Ik ga altijd een paar dagen naar BKK om de visumondersteuningsbrief zelf af te halen in de ambassade.
Wilde ik volgende maand ook weer doen maar helaas. (Momenteel covid ?) niet mogelijk. Alleen per post. Tis ook altijd wat met die Nederlanders, ha ha.

Zullen we dan ook maar doen. Je moet een aan jezelf gerichte en gefrankeerde envelop meesturen. Geen idee wat dat kost postzegel (?) van BKK naar Nakhon Ratchasima/Korat. Liefst zou ik dat ook nog aangetekend willen laten doen. Zelfde prijs als andersom neem ik aan ?

Kees schreef: woensdag 01 juli 2020, 10:06 Geen recente ervaring, dateerd voor de covid-19, maar stuur deze altijd op en laat deze ook weer terugsturen. Doe nu wel steeds het bewijs van maandelijkse storting op mijn Thaise bankrekening erbij.
https://www.nederlandwereldwijd.nl/land ... ningsbrief
EMS is een goedkope en trackbare oplossing. Je kan de tarieven bij afgifte op postkantoor opvragen en betalen
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
Kees
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1181
Lid geworden op: donderdag 16 juni 2005, 19:43
Locatie: Doi Saket, Talad Khwan

Re: Inkomensverklaring Ambassade t.b.v. visum

#11 Bericht door Kees » woensdag 02 september 2020, 02:35

jumbo schreef: woensdag 02 september 2020, 01:11 EMS is een goedkope en trackbare oplossing. Je kan de tarieven bij afgifte op postkantoor opvragen en betalen
Dat doe ik inderdaad ook altijd :thumbsup:
Niet klagen, maar dragen.

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 759
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: Inkomensverklaring Ambassade t.b.v. visum

#12 Bericht door pjotter » donderdag 03 september 2020, 02:37

Oh, ik dacht dat EMS altijd redelijk prijzig was Jumbo / Kees. In ieder geval voor een brief vanuit Thailand naar NL. Met airmail post naar NL moet ik elke keer 87฿ betalen. Met EMS 1,200฿. Maar denk dan dat de lokale tarieven binnen Thailand goedkoper zijn. Eens ff navragen ook volgende week na de vrije dagen.

Gebruikersavatar
sunbird
Expat
Expat
Berichten: 582
Lid geworden op: dinsdag 10 augustus 2010, 06:07
Locatie: Mahasarakham

Re: Inkomensverklaring Ambassade t.b.v. visum

#13 Bericht door sunbird » donderdag 03 september 2020, 03:10

Zoals geschreven 35 baht 😀

Mario08
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 370
Lid geworden op: dinsdag 06 mei 2008, 05:11

Re: Inkomensverklaring Ambassade t.b.v. visum

#14 Bericht door Mario08 » donderdag 03 september 2020, 07:20

https://www.thailandpost.co.th/index.ph ... anguage=en

In het scherm rechts kun je het land en het gewicht invullen en vervolgens de prijs laten berekenen. Je krijgt dan de verschillende opties te zien die er zijn.

Of https://www.thailandpost.co.th/un/rate_result. Je kunt ook een pdf downloaden

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 759
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: Inkomensverklaring Ambassade t.b.v. visum

#15 Bericht door pjotter » vrijdag 04 september 2020, 11:21

Thx ! Idd, stuk goedkoper lokale post [|)
Mario08 schreef: donderdag 03 september 2020, 07:20 https://www.thailandpost.co.th/index.ph ... anguage=en

In het scherm rechts kun je het land en het gewicht invullen en vervolgens de prijs laten berekenen. Je krijgt dan de verschillende opties te zien die er zijn.

Of https://www.thailandpost.co.th/un/rate_result. Je kunt ook een pdf downloaden

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”