Zwaardere straffen op overtreding TM30

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Zwaardere straffen op overtreding TM30

#16 Bericht door driver » woensdag 27 maart 2019, 10:07

Herbergier schreef: woensdag 27 maart 2019, 09:48 Toen mijn vrouw tien jaar geleden, twee maal een paar weken, naar Nederland op vakantie kwam en bij mij thuis logeerde, moest ik haar ook binnen 48 uur op het politiebureau in mijn gemeente melden.

Dus in Nederland was dat ook, of dat nu nog van toepassing is weet ik niet.
Was dat Thais paspoort dan en jij stond borg voor haar dat is dan wel een iets andere situatie. Of met haar Nederlands paspoort en zelf voldoende cash oid bij zich zoals de meeste toeristen neem ik aan. Ik heb nl nog nooit gehoord dat toeristen in Nederland zich moeten melden waar dan ook mits ze niet op uitnodiging zijn oid en niet zelf hun financiële gedeelte hebben geregeld. Corrigeer me als ik nu fout zit qua posten.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Zwaardere straffen op overtreding TM30

#17 Bericht door wpdl » woensdag 27 maart 2019, 11:09

Was in die jaren normaal wat herbergier schrijft.
Binnen 48 uur melden voor een afspraak was het in mijn gemeente voor niet ingezetenen die overnachten in niet commerciële panden.
Commerciële instanties [hotels etcetera] hebben die verplichten zonder dat de toerist daar over na hoeft te denken net als in Thailand.
Men wil nu eenmaal weten waar je uithangt in de basis.

Thailand heeft zo zijn ideeën die, zie in de video [pink panther] eerder geplaatst diverse reden heeft volgens de makers.
Bureaucratische regels zoals er zoveel zijn in dit land.
Verplichting ligt ook bij de huiseigenaar ook als jij als buitenlander iemand uit de vreemde op bezoek heb en niet bij de gast.
Eentje downloaden bij bezoek invullen en achter de hand houden zou wat gezeur kunnen voorkomen als een ritje naar de plaatselijke politie teveel moeite is hoewel ik het eigenlijk ook nooit gedaan heb bij bezoek aan ons pand.
Of je betaald je boete bij controle en klaar want in een kot belanden voor zoiets is apekool en stemmingmakerij.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Zwaardere straffen op overtreding TM30

#18 Bericht door driver » woensdag 27 maart 2019, 11:36

Wat Nederland betreft en de meld plicht voor toeristen toen of nu heb ik echt nog nooit iemand over gehoord. Maar ik ga even terug naar de Thaise situatie.

Wat Thailand betreft en dat formulier heb ik hier vlgs mij in al die jaren dat ik hier aangemeld ben ook nog weinig of niks gehoord.
Wie van de hier aanwezige personen heeft de afgelopen jaren of nu dan zo 'n formulier in huis gehad om dat in te vullen bij zeg maar bezoek uit het buitenland.

En wat dan als ik zoals wel vaker verkas van Piet naar Hans en dan weer naar Suks familie in Chon Bury ect . Moeten die mensen allemaal zo, 'n formulier hebben waar ik invul dat ik er ben?.

Of moet ik iedere keer een formulier invullen en bij me hebben?.

Leg mij dan eens uit wat ze nu precies willen in Thailand als ik daar een paar weken ben.
Mijn Engels is slecht dus alles lezen 📖 wordt wat lastig. Liever in Duits.

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Zwaardere straffen op overtreding TM30

#19 Bericht door Joep » woensdag 27 maart 2019, 11:43

Ik, of althans mijn vrouw doet die TM30 melding iedere 3 maanden omdat ik een NON Imm O heb in NL aangevraagd moet ik elke 90 dagen het land uit.
Soms naar NL terug een paar maanden en soms ff naar Maleisie ( in combinatie met familiebezoek in Hat Yai)

Doe die melding per post (in BKK) en krijg dan netjes binnen een week het strookje retour, dat gaat in mijn paspoort en klaar.
Of de hotels mij melden twijfel ik aan, daar mijn vrouw altijd incheckt en mijn paspoort nooit wordt gevraagd.
Vraag me trouwens af hoe je dan aan zo'n strookje komt ??

Is nu eenmaal wet en daar moeten we ons aan houden, dat verlangen we ook van buitenlanders die NL bezoeken.
En zoveel werk is het ook weer niet.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Zwaardere straffen op overtreding TM30

#20 Bericht door wpdl » woensdag 27 maart 2019, 11:49

Zo'n formulier kan je downloaden zie vorige pagina.
Tussen horen en moeten ligt een dunne lijn maar die is er tussen weten en uitvoeren trouwens ook.
Iedere overnachting bij niet commerciële verschillende locatie behoor je dat de doen en in te leveren bij Immigratie of politie dat klopt.
Jij als gast heb daar eigenlijk geen omkijken naar hoewel even een tiental kopieën bij je hebben een leuk gebaar is naar je gastheren ;)

Aangeboden video is OOK in het Thais kan je het even laten zien aan je wederhelft.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Zwaardere straffen op overtreding TM30

#21 Bericht door erik-kuijpers » woensdag 27 maart 2019, 11:57

Driver vraagt 'Wie van de hier aanwezige personen heeft de afgelopen jaren of nu dan zo 'n formulier in huis gehad om dat in te vullen bij zeg maar bezoek uit het buitenland '.

IK! Twee gasten uit Zwitserland twee dagen bij ons gelogeerd in 2018 en twee TM30's klaar gehouden en .. nee niet ingevuld en niet weggebracht want het was songkran en dan zie je geen Immi-mensen. De heren hebben er geen last van gehad en zijn naar hun hotel in Chonburi teruggevlogen. Maar hadden ze me betrapt dan had ik twee boetes gehad als eerste rechthebbende op het huis. Mazzel gehad dus.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Zwaardere straffen op overtreding TM30

#22 Bericht door driver » woensdag 27 maart 2019, 12:24

Oké.. Helder qua antwoorden.
Ik, zal dat filmpje eens aan Sukanya laten zien als ik dat Thaise linkje vindt. Maar zal wel elders hier staan. Ben benieuwd of Sukanya of haar familie dit weet van dat formulier.

Denk ut niet.

Gr driver

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Zwaardere straffen op overtreding TM30

#23 Bericht door driver » woensdag 27 maart 2019, 13:26

Sukanya heeft net het filmpje met een blik van.. Was dat nou weer.. bekeken.

Eerste reactie na het kijken was :Stop gaan Thailand. Waarom moeilijk?.

Ik zeg dat haar zussen dan ook dat papier moeten hebben of via mij en dat we dan in Chon Bury naar de immigratie dienst moeten ook als ik er maar 1dag ben. Ze zegt :Immigratie wat?.. Waar?.. Familie werken gaan waar? Echt moeilijk.
Daar heeft ze een punt.. Moet ik dan met haar een halve oid op pad gaan als ik daar maar even ben of wat langer.
Politie kan misschien ook zeg ik.. Reactie : politie zegt.. Ik weet het niet gaan weer kijken daar of daar.. Oftewel.. Ze bedoelt dat we dan van het bekende kastje naar die muur gestuurd worden. 'T.I.T :mrgreen:



Dat is dus de eerste reactie van een Thaise die nu in Nederland woont en hier dus ook weinig heil in ziet. Van haar familie kan ik de reacties wel raden als ze het filmpje hebben gezien.

Denk dat ik mocht ik weer gaan gewoon wat van die formulieren meeneem en per situatie beoordeel hoe of wat.

Maar ik denk dat ze daarginds spijkers op laag water aan het zoeken zijn op papier en er in de praktijk weinig mee gaat gebeuren.

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Zwaardere straffen op overtreding TM30

#24 Bericht door Joep » donderdag 28 maart 2019, 04:21

Als je familie/huiseigenaar niet mee kan/wil is er nog altijd de mogelijkheid om je vrouw te machtigen om de melding te doen.
En ik zou ff navragen in Chonburi of de melding niet schriftelijk kan, net als in BKK.

Gewoon de papieren opsturen en klaar.
Op het andere Thailand blog is er een heel artikel over geschreven.

En of het spijkers op laag water zoeken is, er zal wel een reden zijn dat ze willen weten waar alle buitenlanders verblijven.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Zwaardere straffen op overtreding TM30

#25 Bericht door driver » donderdag 28 maart 2019, 06:46

Joep, Het is voor jullie in Thailand misschien makkelijk.

Ik kom op Swampie aan. Blijf dan meestal even in BKK slapen in hotel. Daarna met de bus naar Chon Bury. In het centrum eruit en verder met de kleine taxi. Bij de Moo Baan eruit.. Koffer erbij achterop de motor of scooter taxi naar de zus van Suk.

Dan zijn we daar om bijv 14.00 uur. Zus en man werken en ik daar geen vervoer en alleen mijn telefoon bij me. Suk ook.

De volgende dag gaan we daar dan bijv weer weg met achterlaten bagage 🛅.
En dan verwachten ze in Thailand dat ik daar maar ffe de immigratie opzoek met weer een taxi 🚖 oid om dat formulier te laten zien?.

Voordat we daar zijn is het wslijk gesloten. Dus politie post opzoeken en dan maar hopen dat die het snappen.

Na een paar dagen daar weer terug en weer hetzelfde gedoe?.

Dat gaat dus niet echt werken denk ik en ik denk dat dit voor heel veel toeristen zoals mij geldt.

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Zwaardere straffen op overtreding TM30

#26 Bericht door Joep » donderdag 28 maart 2019, 07:09

Up to you

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Zwaardere straffen op overtreding TM30

#27 Bericht door driver » donderdag 28 maart 2019, 11:55

Joep schreef: donderdag 28 maart 2019, 07:09Up to you
. Wat ik neerzet is gewoon een stukje realiteit vlgs mij waar blijkbaar niet over nagedacht is en wordt door de mensen die besloten hebben dat we dat formulier moeten gebruiken.
Praktijk dingen in Thailand gaan soms niet zo makkelijk dat weet iedereen toch lijkt me.

UP to you snap ik maar hoe zie jij het dan in mijn voorbeeld?..
Dat werkt toch niet wat ik schetste denk ik.
Valt me op dat er niemand reageert vlgs mij die ook niet in Thailand woont net als mij.

Wordt het gewoon voor kennisgeving aangenomen of doen alle anderen hier aanwezig gewoon wat er verplicht wordt dus her en der het formulier laten invullen?

Gr driver

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Zwaardere straffen op overtreding TM30

#28 Bericht door Herbergier » donderdag 28 maart 2019, 12:54

Dit is de TM 30 strook die door de immigration in mijn paspoort is geniet, volgens mij sta ik daarop ingeschreven bij mij zelf thuis, het formulier is een aantal jaar geleden ingevuld door de immigration officer, mijn vrouw ging nooit mee als ik naar de immigration moet.

Afbeelding
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Zwaardere straffen op overtreding TM30

#29 Bericht door KhunSugar » donderdag 28 maart 2019, 13:24

driver schreef:
Joep schreef: donderdag 28 maart 2019, 07:09Up to you
. Wat ik neerzet is gewoon een stukje realiteit vlgs mij waar blijkbaar niet over nagedacht is en wordt door de mensen die besloten hebben dat we dat formulier moeten gebruiken.
Praktijk dingen in Thailand gaan soms niet zo makkelijk dat weet iedereen toch lijkt me.

UP to you snap ik maar hoe zie jij het dan in mijn voorbeeld?..
Dat werkt toch niet wat ik schetste denk ik.
Valt me op dat er niemand reageert vlgs mij die ook niet in Thailand woont net als mij.

Wordt het gewoon voor kennisgeving aangenomen of doen alle anderen hier aanwezig gewoon wat er verplicht wordt dus her en der het formulier laten invullen?

Gr driver
TM30 van geen belang voor toeristen. Is de toerist zijn zorg niet, hij/zij zal ook geen boete krijgen.
Wel belangrijk voor langverblijvers, zeker als ze extensions aanvragen.
Normaal is de boete voor de house lord...maar de ambtenarij verdient graag een extraatje aan de domme farang.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Zwaardere straffen op overtreding TM30

#30 Bericht door wanadee » donderdag 28 maart 2019, 13:47

Herbergier schreef: woensdag 27 maart 2019, 09:48 Toen mijn vrouw tien jaar geleden, twee maal een paar weken, naar Nederland op vakantie kwam en bij mij thuis logeerde, moest ik haar ook binnen 48 uur op het politiebureau in mijn gemeente melden.

Dus in Nederland was dat ook, of dat nu nog van toepassing is weet ik niet.
Dat is al een aantal jaren geleden afgeschaft.

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”