Aanvragen Thai toeristen visum in Amsterdam, goed idee of niet?

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Aanvragen Thai toeristen visum in Amsterdam, goed idee of niet?

#16 Bericht door godzilla » zondag 05 mei 2019, 08:50

stevenl schreef: zondag 05 mei 2019, 08:45
godzilla schreef: zondag 05 mei 2019, 08:42
stevenl schreef: zondag 05 mei 2019, 07:07

Verlenging visumvrij is 30 dagen.

Je hebt geluk gehad, uitreisticket is vereist voor visumvrije entree. Je had dus geen gelijk.
Oh jawel hoor,ik had zeker gelijk,heeft niks met geluk te maken, er is geen uitreisticket vereist (thailand belgie), als je maar weet waar je mee bezig bent.ivm verlenging
Een gewone toerist staat daar niet bij stil, daarom dat bij vele reisburo's de duur van de vakantie naar thailand beperkt is tot 21 dagen.
Anders zouden ze zelf kunnen opdraaien voor de kosten als de terugvlucht niet moest doorgaan.
Onzin, uitreisticket met vertrek binnen 30 dagen is officieel vereist voor een visumvrije entree.
Ok jij je gedacht, ik het mijne, ik heb het zelf meegemaakt wat ik schrijf.
Lees dit ook:
https://tipsthailand.nl/visum-verlengen ... mvragen-2/

Dit is een stukje uit het artikel:
Visum verlengen in Thailand

Of je nu met een toeristenvisum of een visumvrije entree Thailand binnenkomt; je hebt de mogelijkheid om je visum eenmalig met 30 dagen te verlengen. Dit kun je doen bij een immigration office in Thailand.

Wij hebben zelf in de loop der jaren al meerdere keren ons toeristenvisum en onze visumvrije entree verlengd bij een immigration office in Koh Samui, Phuket, Mae Hong Son, Chiang Mai en Trang.
Laatst gewijzigd door godzilla op zondag 05 mei 2019, 09:52, 2 keer totaal gewijzigd.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Aanvragen Thai toeristen visum in Amsterdam, goed idee of niet?

#17 Bericht door stevenl » zondag 05 mei 2019, 09:12

godzilla schreef: zondag 05 mei 2019, 08:50
stevenl schreef: zondag 05 mei 2019, 08:45
godzilla schreef: zondag 05 mei 2019, 08:42

Oh jawel hoor,ik had zeker gelijk,heeft niks met geluk te maken, er is geen uitreisticket vereist (thailand belgie), als je maar weet waar je mee bezig bent.ivm verlenging
Een gewone toerist staat daar niet bij stil, daarom dat bij vele reisburo's de duur van de vakantie naar thailand beperkt is tot 21 dagen.
Anders zouden ze zelf kunnen opdraaien voor de kosten als de terugvlucht niet moest doorgaan.
Onzin, uitreisticket met vertrek binnen 30 dagen is officieel vereist voor een visumvrije entree.
Ok jij je gedacht, ik het mijne, ik heb het zelf meegemaakt wat ik schrijf.
Lees dit ook:
https://tipsthailand.nl/visum-verlengen ... mvragen-2/
Niets met gedachten te maken. Voor een visumvrije entree is officieel een uitreisticket met vertrek binnen 30 dagen vereist.
Hoe jij daar ook over denkt.

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Aanvragen Thai toeristen visum in Amsterdam, goed idee of niet?

#18 Bericht door godzilla » zondag 05 mei 2019, 09:16

ok steven, waar is het dan officieel geschreven?

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Aanvragen Thai toeristen visum in Amsterdam, goed idee of niet?

#19 Bericht door stevenl » zondag 05 mei 2019, 10:17

godzilla schreef: zondag 05 mei 2019, 09:16 ok steven, waar is het dan officieel geschreven?
Zie website van thaise immigratie.
Zit nu op mobiel dus lastig zoeken, maar ook bijvoorbeeld hier, .https://www.thaiembassy.com/thailand/ch ... exempt.php.
Kijk uit met thaise overheids websites, die hierboven genoemd is bijvoorbeeld niet officieel, en op officiele en valse staat veel foute informative. Beste is op website van bijvoorbeeld klm vluchtgegevens invoeren.

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Aanvragen Thai toeristen visum in Amsterdam, goed idee of niet?

#20 Bericht door godzilla » zondag 05 mei 2019, 10:46

Ik heb even de website willen raadplegen de officiele...
https://www.immigration.go.th/index
En inderdaad er staat informatie op, maar niet volledig, en soms pagina niet beschikbaar in het engels.
De site die je aangaf, is summier, dus niet compleet.

Toen ik naar thailand vertrok voor 45 dagen (met ticket heen en terug!) wist ik wat ik moest doen (verlenging aanvragen 30dagen dus) in de periode dat ik daar was.
Maar zoals jezelf aangaf, er wordt veel foute informatie verschaft, daarmee mijn eigen ervaring neergepent.

Toch dit gevonden op hun site
:https://www.thaiembassy.com/thailand/th ... t-visa.php


A tourist visa is a stamp or document needed so you can stay in Thailand for a specific period of time, on the purpose of tourism. It is stamped on your passport upon arrival at the airport in Thailand, or it can be obtained in your home country through the Thai embassy or consulate located there. The tourist visa can also be extended if necessary. There are certain countries who made agreements with the government of Thailand so their citizens can benefit from the visa exemption when entering Thailand as tourists.

Dat is dus wat ik bedoel en gedaan had.

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Aanvragen Thai toeristen visum in Amsterdam, goed idee of niet?

#21 Bericht door godzilla » zondag 05 mei 2019, 11:00

stevenl schreef: zondag 05 mei 2019, 10:17
godzilla schreef: zondag 05 mei 2019, 09:16 ok steven, waar is het dan officieel geschreven?
Zie website van thaise immigratie.
Zit nu op mobiel dus lastig zoeken, maar ook bijvoorbeeld hier, .https://www.thaiembassy.com/thailand/ch ... exempt.php.
Kijk uit met thaise overheids websites, die hierboven genoemd is bijvoorbeeld niet officieel, en op officiele en valse staat veel foute informative. Beste is op website van bijvoorbeeld klm vluchtgegevens invoeren.
Denk je echt dat ze bij het inchecken weten wat je moet doen als je langer als 30dagen blijft?
Neen, en de meeste van de luchtvaartmatschapijen ook niet.
Tot je hun kan overtuigen dat je weet wat de wetten ginds zijn.
En dan komt hun overste erbij, zoals in mijn geval geweest is.
En die wist het blijkbaar wel.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Aanvragen Thai toeristen visum in Amsterdam, goed idee of niet?

#22 Bericht door stevenl » zondag 05 mei 2019, 11:00

godzilla schreef: zondag 05 mei 2019, 10:46 Ik heb even de website willen raadplegen de officiele...
https://www.immigration.go.th/index
En inderdaad er staat informatie op, maar niet volledig, en soms pagina niet beschikbaar in het engels.
De site die je aangaf, is summier, dus niet compleet.

Toen ik naar thailand vertrok voor 45 dagen (met ticket heen en terug!) wist ik wat ik moest doen (verlenging aanvragen 30dagen dus) in de periode dat ik daar was.
Maar zoals jezelf aangaf, er wordt veel foute informatie verschaft, daarmee mijn eigen ervaring neergepent.

Toch dit gevonden op hun site
:https://www.thaiembassy.com/thailand/th ... t-visa.php


A tourist visa is a stamp or document needed so you can stay in Thailand for a specific period of time, on the purpose of tourism. It is stamped on your passport upon arrival at the airport in Thailand, or it can be obtained in your home country through the Thai embassy or consulate located there. The tourist visa can also be extended if necessary. There are certain countries who made agreements with the government of Thailand so their citizens can benefit from the visa exemption when entering Thailand as tourists.

Dat is dus wat ik bedoel en gedaan had.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Aanvragen Thai toeristen visum in Amsterdam, goed idee of niet?

#23 Bericht door stevenl » zondag 05 mei 2019, 11:04

godzilla schreef: zondag 05 mei 2019, 10:46 Ik heb even de website willen raadplegen de officiele...
https://www.immigration.go.th/index
En inderdaad er staat informatie op, maar niet volledig, en soms pagina niet beschikbaar in het engels.
De site die je aangaf, is summier, dus niet compleet.

Toen ik naar thailand vertrok voor 45 dagen (met ticket heen en terug!) wist ik wat ik moest doen (verlenging aanvragen 30dagen dus) in de periode dat ik daar was.
Maar zoals jezelf aangaf, er wordt veel foute informatie verschaft, daarmee mijn eigen ervaring neergepent.

Toch dit gevonden op hun site
:https://www.thaiembassy.com/thailand/th ... t-visa.php


A tourist visa is a stamp or document needed so you can stay in Thailand for a specific period of time, on the purpose of tourism. It is stamped on your passport upon arrival at the airport in Thailand, or it can be obtained in your home country through the Thai embassy or consulate located there. The tourist visa can also be extended if necessary. There are certain countries who made agreements with the government of Thailand so their citizens can benefit from the visa exemption when entering Thailand as tourists.

Dat is dus wat ik bedoel en gedaan had.
Je begrijpt er niets van.
Dat is niet wat he gedaan hebt, er staat 'visa' bij. Jij had been visum, je was visumvrij.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Aanvragen Thai toeristen visum in Amsterdam, goed idee of niet?

#24 Bericht door stevenl » zondag 05 mei 2019, 11:06

godzilla schreef: zondag 05 mei 2019, 11:00
stevenl schreef: zondag 05 mei 2019, 10:17
godzilla schreef: zondag 05 mei 2019, 09:16 ok steven, waar is het dan officieel geschreven?
Zie website van thaise immigratie.
Zit nu op mobiel dus lastig zoeken, maar ook bijvoorbeeld hier, .https://www.thaiembassy.com/thailand/ch ... exempt.php.
Kijk uit met thaise overheids websites, die hierboven genoemd is bijvoorbeeld niet officieel, en op officiele en valse staat veel foute informative. Beste is op website van bijvoorbeeld klm vluchtgegevens invoeren.
Denk je echt dat ze bij het inchecken weten wat je moet doen als je langer als 30dagen blijft?
Neen, en de meeste van de luchtvaartmatschapijen ook niet.
Tot je hun kan overtuigen dat je weet wat de wetten ginds zijn.
En dan komt hun overste erbij, zoals in mijn geval geweest is.
En die wist het blijkbaar wel.
Asjeblieft, schei uit met schrijven van onzin.

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Aanvragen Thai toeristen visum in Amsterdam, goed idee of niet?

#25 Bericht door godzilla » zondag 05 mei 2019, 11:25

Ok, ik geef het op, jij je zin.
nog dit even toelichten:A tourist visa is a stamp or document needed
We zullen mss andere reacties krijgen, we zullen zien.
:Whistle:

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Aanvragen Thai toeristen visum in Amsterdam, goed idee of niet?

#26 Bericht door stevenl » zondag 05 mei 2019, 11:34

godzilla schreef: zondag 05 mei 2019, 11:25 Ok, ik geef het op, jij je zin.
nog dit even toelichten:A tourist visa is a stamp or document needed
We zullen mss andere reacties krijgen, we zullen zien.
:Whistle:
Het gaat niet on zin krijgen of niet, het gaat om het geven van juiste visuminformatie.

Adrie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 433
Lid geworden op: vrijdag 02 oktober 2009, 19:35

Re: Aanvragen Thai toeristen visum in Amsterdam, goed idee of niet?

#27 Bericht door Adrie » zondag 05 mei 2019, 13:08

Tis jaren geleden en ik ben toen ook zonder visum naar Thailand vertrokken en op het ticket was de reisduur langer dan 30 dagen ( dacht iets van 36 dagen )

Bij het inchecken deden ze ff moeilijk, maar toen ook uitgelegd dat ik in Thailand naar de immigration zou gaan om te verlengen.
Heb toen op Schiphol een formulier moeten tekenen dat ikzelf verantwoordelijk was of ik wel of niet toegelaten zou worden in BKK

In BKK werd me nog ff heel duidelijk gemaakt dat ik naar de immigration moest om te verlengen ivm overstay.

Nadat ik dat heilig belooft had om te doen ( ik was dat vantevoren dus ook al van plan ) werd ik toegelaten en de douanebeamte benadrukte nogmaals>>> do no forget to go to immigration.


Heb nadien altijd een visum aangevraagt wanneer ik langer als 30 dagen bleef.

Toen was dat ook veel makkelijker want je kon alles per aangetekende post doen, en als ik het goed heb kan dat nu niet meer en moet je 1 keer in persoon in Amsterdam verschijnen????

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Aanvragen Thai toeristen visum in Amsterdam, goed idee of niet?

#28 Bericht door godzilla » zondag 05 mei 2019, 13:42

Adrie schreef: zondag 05 mei 2019, 13:08 Tis jaren geleden en ik ben toen ook zonder visum naar Thailand vertrokken en op het ticket was de reisduur langer dan 30 dagen ( dacht iets van 36 dagen )

Bij het inchecken deden ze ff moeilijk, maar toen ook uitgelegd dat ik in Thailand naar de immigration zou gaan om te verlengen.
Heb toen op Schiphol een formulier moeten tekenen dat ikzelf verantwoordelijk was of ik wel of niet toegelaten zou worden in BKK

In BKK werd me nog ff heel duidelijk gemaakt dat ik naar de immigration moest om te verlengen ivm overstay.

Nadat ik dat heilig belooft had om te doen ( ik was dat vantevoren dus ook al van plan ) werd ik toegelaten en de douanebeamte benadrukte nogmaals>>> do no forget to go to immigration.


Heb nadien altijd een visum aangevraagt wanneer ik langer als 30 dagen bleef.

Toen was dat ook veel makkelijker want je kon alles per aangetekende post doen, en als ik het goed heb kan dat nu niet meer en moet je 1 keer in persoon in Amsterdam verschijnen????

Blijkbaar zijn we al met twee die onzin vertellen... :giggle2:

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Aanvragen Thai toeristen visum in Amsterdam, goed idee of niet?

#29 Bericht door stevenl » zondag 05 mei 2019, 13:50

godzilla schreef: zondag 05 mei 2019, 13:42
Adrie schreef: zondag 05 mei 2019, 13:08 Tis jaren geleden en ik ben toen ook zonder visum naar Thailand vertrokken en op het ticket was de reisduur langer dan 30 dagen ( dacht iets van 36 dagen )

Bij het inchecken deden ze ff moeilijk, maar toen ook uitgelegd dat ik in Thailand naar de immigration zou gaan om te verlengen.
Heb toen op Schiphol een formulier moeten tekenen dat ikzelf verantwoordelijk was of ik wel of niet toegelaten zou worden in BKK

In BKK werd me nog ff heel duidelijk gemaakt dat ik naar de immigration moest om te verlengen ivm overstay.

Nadat ik dat heilig belooft had om te doen ( ik was dat vantevoren dus ook al van plan ) werd ik toegelaten en de douanebeamte benadrukte nogmaals>>> do no forget to go to immigration.


Heb nadien altijd een visum aangevraagt wanneer ik langer als 30 dagen bleef.

Toen was dat ook veel makkelijker want je kon alles per aangetekende post doen, en als ik het goed heb kan dat nu niet meer en moet je 1 keer in persoon in Amsterdam verschijnen????

Blijkbaar zijn we al met twee die onzin vertellen... :giggle2:
Nee hoor, Adrie's verhaal klopt, net als jouw verhaal dat je visumvrij entree kunt verlengen. Het zijn de andere beweringen die je diet die incorrect zijn.

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Aanvragen Thai toeristen visum in Amsterdam, goed idee of niet?

#30 Bericht door godzilla » zondag 05 mei 2019, 14:08

Nouw breekt mijn klomp.... :ugeek:

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”