Aanvragen Thai toeristen visum in Amsterdam, goed idee of niet?

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Aanvragen Thai toeristen visum in Amsterdam, goed idee of niet?

#31 Bericht door stevenl » zondag 05 mei 2019, 14:13

godzilla schreef: zondag 05 mei 2019, 14:08 Nouw breekt mijn klomp.... :ugeek:
Ja, jouw kennis van visa is duidelijk niet zo groot. Geen probleem, ik zal morgen deze discussie voor je op een rijtje zetten.

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Aanvragen Thai toeristen visum in Amsterdam, goed idee of niet?

#32 Bericht door KhunSugar » zondag 05 mei 2019, 14:13


stevenl schreef:
godzilla schreef: zondag 05 mei 2019, 13:42

Blijkbaar zijn we al met twee die onzin vertellen... :giggle2:
Nee hoor, Adrie's verhaal klopt, net als jouw verhaal dat je visumvrij entree kunt verlengen. Het zijn de andere beweringen die je diet die incorrect zijn.
Doe geen moeite Steven, hij moet en zal gelijk hebben desnoods veranderd hij van onderwerp [emoji1]


Verstuurd vanaf mijn CLT-L29 met Tapatalk


stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Aanvragen Thai toeristen visum in Amsterdam, goed idee of niet?

#33 Bericht door stevenl » zondag 05 mei 2019, 14:22

KhunSugar schreef: zondag 05 mei 2019, 14:13
stevenl schreef:
godzilla schreef: zondag 05 mei 2019, 13:42

Blijkbaar zijn we al met twee die onzin vertellen... :giggle2:
Nee hoor, Adrie's verhaal klopt, net als jouw verhaal dat je visumvrij entree kunt verlengen. Het zijn de andere beweringen die je diet die incorrect zijn.
Doe geen moeite Steven, hij moet en zal gelijk hebben desnoods veranderd hij van onderwerp [emoji1]


Verstuurd vanaf mijn CLT-L29 met Tapatalk
Geen probleem, zet het graag op een rijtje, dit is nmm belangrijk.

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Aanvragen Thai toeristen visum in Amsterdam, goed idee of niet?

#34 Bericht door godzilla » zondag 05 mei 2019, 14:31

Ik zat al te denken dat het verdacht naar suiker smaakte.
Slapen jullie samen of zo?
Hou jullie onderonsjes liever op jou forum Ks.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Aanvragen Thai toeristen visum in Amsterdam, goed idee of niet?

#35 Bericht door stevenl » zondag 05 mei 2019, 14:52

godzilla schreef: zondag 05 mei 2019, 14:31 Ik zat al te denken dat het verdacht naar suiker smaakte.
Slapen jullie samen of zo?
Hou jullie onderonsjes liever op jou forum Ks.
Huh?

Zoals gezegd, ik zal morgen de regeling samenvatten.

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Aanvragen Thai toeristen visum in Amsterdam, goed idee of niet?

#36 Bericht door KhunSugar » zondag 05 mei 2019, 15:28

stevenl schreef:
KhunSugar schreef: zondag 05 mei 2019, 14:13
stevenl schreef: Nee hoor, Adrie's verhaal klopt, net als jouw verhaal dat je visumvrij entree kunt verlengen. Het zijn de andere beweringen die je diet die incorrect zijn.
Doe geen moeite Steven, hij moet en zal gelijk hebben desnoods veranderd hij van onderwerp [emoji1]


Verstuurd vanaf mijn CLT-L29 met Tapatalk
Geen probleem, zet het graag op een rijtje, dit is nmm belangrijk.
Absoluut Steven, leden verdienen correct geïnformeerd te worden.

Verstuurd vanaf mijn CLT-L29 met Tapatalk


stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Aanvragen Thai toeristen visum in Amsterdam, goed idee of niet?

#37 Bericht door stevenl » maandag 06 mei 2019, 04:47

Goed, zoals beloofd.

Er zijn voor Belgische en Nederlandse toeristen verschillende mogelijkheden om Thailand binnen te komen, 1. visumvrije entree, 2. single entry toristenvisum, 3. multiple entry toeristenvisum, 4. non-immigrant visum.

4. is niet voor toerisme bedoeld, maar wordt voor langverblijvers toch regelmatig zo gebruikt. Eenvoudig te regelen bij ambassade/consulaat. Met non-immigrant O-visum kun je 90 dagen blijven.
3. Is vrij lastig en wordt niet veel gebruikt, non-immigrant O in combinatie met andere mogelijkheden is meestal makkelijker.
2. single entry toeristenvisum. Aanvragen bij ambassade/consulaat, geeft 60 dagen entree, kan worden verlengd met 30 dagen bij immigratiekantoor in Thailand.
1. visumvrije entree, voor toerisme het meest gebruikt en makkelijkste, geeft 30 dagen entree. Niets van te voren aanvragen, gewoon Thailand zonder visum binnenkomen, maar er zijn voorwaarden. Belangrijkste van die voorwaarden is dat er een vlucht naar buiten Thailand met vertrek binnen 30 dagen geboekt moet zijn. Immigratie controleert hier vrijwel nooit op, maar de luchtvaartmaatschappijen zijn er voor verantwoordelijk dat reizigers voldoen aan de visumeisen en voeren dit dus uit. Vandaar dat luchtvaartmaatschappijen controleren op voldoen aan de eisen en het recht hebben mensen te weigeren die niet voldoen aan de eisen. Als iemand niet voldoet aan de eisen kan de luchtvaartmaatschappij kiezen om iemand niet mee te nemen, een vrijwaring te laten tekenen, of de reiziger de kans geven alsnog aan de eisen te voldoen (bijvoorbeeld door een online vliegticket te kopen naar buiten Thailand).
De eisen worden door de diverse landen in de database van IATA ingevoerd, en de op die basis hebben de maatschappijen hun eigen websites.
Bij aankomst over land is het aantal visumvrije entrees beperkt tot 2, door de lucht is er in theorie geen beperking.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Aanvragen Thai toeristen visum in Amsterdam, goed idee of niet?

#38 Bericht door stevenl » maandag 06 mei 2019, 04:48

Speciaal voor Godzilla:
In jouw betoog waren de volgende claims dus niet juist:
"Oh jawel hoor,ik had zeker gelijk,heeft niks met geluk te maken, er is geen uitreisticket vereist (thailand belgie), als je maar weet waar je mee bezig bent.ivm verlenging"
Uitreisticket is vereist.
"Een gewone toerist staat daar niet bij stil, daarom dat bij vele reisburo's de duur van de vakantie naar thailand beperkt is tot 21 dagen."
Dat is een erg standaard reisduur, heeft helemaal niets met Thailand te maken, laat staan met entree eisen voor Thailand.
"Denk je echt dat ze bij het inchecken weten wat je moet doen als je langer als 30dagen blijft? Neen, en de meeste van de luchtvaartmaatschapijen ook niet."
Ja, staat allemaal in de database, precies omschreven. Of ze weten wat eea inhoudt is een andere vraag, bijvoorbeeld wat een re-entry permit is, dat zil je misschien toe moeten lichten.
"En dan komt hun overste erbij, zoals in mijn geval geweest is.
En die wist het blijkbaar wel."
Nee, de overste heeft je toegelaten, maar hij stond volledig in zijn recht als hij je geweigerd had.
Het aanhalen van visumregels door je is onjuist, visum en visumvrije entree zijn anders, maar beide kunnen met 30 dagen lokaal worden verlengd.

Ik hoop dat dit nu duidelijk voor je is.

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Aanvragen Thai toeristen visum in Amsterdam, goed idee of niet?

#39 Bericht door godzilla » maandag 06 mei 2019, 05:04

stevenl schreef: maandag 06 mei 2019, 04:48 Speciaal voor Godzilla:
In jouw betoog waren de volgende claims dus niet juist:
"Oh jawel hoor,ik had zeker gelijk,heeft niks met geluk te maken, er is geen uitreisticket vereist (thailand belgie), als je maar weet waar je mee bezig bent.ivm verlenging"
Uitreisticket is vereist.
"Een gewone toerist staat daar niet bij stil, daarom dat bij vele reisburo's de duur van de vakantie naar thailand beperkt is tot 21 dagen."
Dat is een erg standaard reisduur, heeft helemaal niets met Thailand te maken, laat staan met entree eisen voor Thailand.
"Denk je echt dat ze bij het inchecken weten wat je moet doen als je langer als 30dagen blijft? Neen, en de meeste van de luchtvaartmaatschapijen ook niet."
Ja, staat allemaal in de database, precies omschreven. Of ze weten wat eea inhoudt is een andere vraag, bijvoorbeeld wat een re-entry permit is, dat zil je misschien toe moeten lichten.
"En dan komt hun overste erbij, zoals in mijn geval geweest is.
En die wist het blijkbaar wel."
Nee, de overste heeft je toegelaten, maar hij stond volledig in zijn recht als hij je geweigerd had.
Het aanhalen van visumregels door je is onjuist, visum en visumvrije entree zijn anders, maar beide kunnen met 30 dagen lokaal worden verlengd.

Ik hoop dat dit nu duidelijk voor je is.
Bedankt steven.
Ik was misschien mis als ik schreef geen uitreisticket vereist, ik had een reis voor 45 dagen, met heen en terugvlucht.
Het zal inderdaad moeilijker zijn met een enkele vlucht zonder visum denk ik, daar heb ik dus geen ervaring mee.
Of ze je kunnen weigeren om de vlucht te nemen weet ik niet, ik heb enkel mijn ervaring neergeschreven.
[|)

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Aanvragen Thai toeristen visum in Amsterdam, goed idee of niet?

#40 Bericht door stevenl » maandag 06 mei 2019, 05:13

godzilla schreef: maandag 06 mei 2019, 05:04
stevenl schreef: maandag 06 mei 2019, 04:48 Speciaal voor Godzilla:
In jouw betoog waren de volgende claims dus niet juist:
"Oh jawel hoor,ik had zeker gelijk,heeft niks met geluk te maken, er is geen uitreisticket vereist (thailand belgie), als je maar weet waar je mee bezig bent.ivm verlenging"
Uitreisticket is vereist.
"Een gewone toerist staat daar niet bij stil, daarom dat bij vele reisburo's de duur van de vakantie naar thailand beperkt is tot 21 dagen."
Dat is een erg standaard reisduur, heeft helemaal niets met Thailand te maken, laat staan met entree eisen voor Thailand.
"Denk je echt dat ze bij het inchecken weten wat je moet doen als je langer als 30dagen blijft? Neen, en de meeste van de luchtvaartmaatschapijen ook niet."
Ja, staat allemaal in de database, precies omschreven. Of ze weten wat eea inhoudt is een andere vraag, bijvoorbeeld wat een re-entry permit is, dat zil je misschien toe moeten lichten.
"En dan komt hun overste erbij, zoals in mijn geval geweest is.
En die wist het blijkbaar wel."
Nee, de overste heeft je toegelaten, maar hij stond volledig in zijn recht als hij je geweigerd had.
Het aanhalen van visumregels door je is onjuist, visum en visumvrije entree zijn anders, maar beide kunnen met 30 dagen lokaal worden verlengd.

Ik hoop dat dit nu duidelijk voor je is.
Bedankt steven.
Ik was misschien mis als ik schreef geen uitreisticket vereist, ik had een reis voor 45 dagen, met heen en terugvlucht.
Het zal inderdaad moeilijker zijn met een enkele vlucht zonder visum denk ik, daar heb ik dus geen ervaring mee.
Of ze je kunnen weigeren om de vlucht te nemen weet ik niet, ik heb enkel mijn ervaring neergeschreven.
[|)
Verontschuldigingen zijn aanvaard, dank daarvoor, maar helaas begrijp je het nog niet. Misschien nog eens goed de eisen doornemen.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Aanvragen Thai toeristen visum in Amsterdam, goed idee of niet?

#41 Bericht door erik-kuijpers » maandag 06 mei 2019, 06:31

Heren,

de aanvraag voor een single entry toeristenvisum, kan dat schriftelijk?

Ik wil in oktober weer gaan voor 88 dagen en dat kan met een 60 dg visum en de verlenging van 30 maar kan men je daarom nog steeds weigeren? Als ik goed lees dus wel.

Dank.

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Aanvragen Thai toeristen visum in Amsterdam, goed idee of niet?

#42 Bericht door godzilla » maandag 06 mei 2019, 06:54

Die aanvraag weet ik niet, ik ben belg dus hier zal het anders gaan.
Of ze je kunnen weigeren volgens steven wel, en ikzelf ben er niet zeker van.
Omdat mijn ervaring en die van adrie mss te lang geleden zijn.
Hopelijk reageert er iemand die het recentelijk heeft gedaan?

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Aanvragen Thai toeristen visum in Amsterdam, goed idee of niet?

#43 Bericht door stevenl » maandag 06 mei 2019, 08:12

erik-kuijpers schreef: maandag 06 mei 2019, 06:31 Heren,

de aanvraag voor een single entry toeristenvisum, kan dat schriftelijk?

Ik wil in oktober weer gaan voor 88 dagen en dat kan met een 60 dg visum en de verlenging van 30 maar kan men je daarom nog steeds weigeren? Als ik goed lees dus wel.

Dank.
Nee, met visum zul je niet worden geweigerd als je vlucht later dan 60 dagen is. Ik schrijf ook nergens dat je dan kunt worden geweigerd. Dus visum en verlenging is mogelijk. Je kunt ook non-immigrant O aanvragen, dan krijg je 90 dagen entree.
Volgens mij moet aanvragen tegenwoordig persoonlijk, terugsturen kan wel per post.
Laatst gewijzigd door stevenl op maandag 06 mei 2019, 08:16, 2 keer totaal gewijzigd.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Aanvragen Thai toeristen visum in Amsterdam, goed idee of niet?

#44 Bericht door stevenl » maandag 06 mei 2019, 08:13

godzilla schreef: maandag 06 mei 2019, 06:54 Die aanvraag weet ik niet, ik ben belg dus hier zal het anders gaan.
Of ze je kunnen weigeren volgens steven wel, en ikzelf ben er niet zeker van.
Omdat mijn ervaring en die van adrie mss te lang geleden zijn.
Hopelijk reageert er iemand die het recentelijk heeft gedaan?
"Of ze je kunnen weigeren volgens steven wel,"
Nee, volgens steven niet.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Aanvragen Thai toeristen visum in Amsterdam, goed idee of niet?

#45 Bericht door stevenl » maandag 06 mei 2019, 08:26

stevenl schreef: maandag 06 mei 2019, 08:13
godzilla schreef: maandag 06 mei 2019, 06:54 Die aanvraag weet ik niet, ik ben belg dus hier zal het anders gaan.
Of ze je kunnen weigeren volgens steven wel, en ikzelf ben er niet zeker van.
Omdat mijn ervaring en die van adrie mss te lang geleden zijn.
Hopelijk reageert er iemand die het recentelijk heeft gedaan?
"Of ze je kunnen weigeren volgens steven wel,"
Nee, volgens steven niet. De vraag gaat over een toeristenvisum, niet over een visumvrije entree.

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”