2x aanvragen touristvisa...ook in Vietnam of Hongkong

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Martin57
kenner
kenner
Berichten: 92
Lid geworden op: zondag 06 augustus 2017, 09:22
Locatie: Min Buri-Bangkok

2x aanvragen touristvisa...ook in Vietnam of Hongkong

#1 Bericht door Martin57 » maandag 25 februari 2019, 14:14

Al gauw ga ik weer richting Thailand naar mijn vrouwtje
Met een single touristvisa (60 dagen) ga ik naar Thailand
Voor de 60 dagen verleng ik deze met 30 dagen bij de emigratatie/Wattana Bangkok
Aan het einde van deze periode ga ik naar Vietnam (vliegtuig) of Hongkong (vliegtuig)

1.Kan ik in Ho Chi Minh opnieuw een single entree visum aanvragen/krijgen?
2.Kan ik in Hong Kong opnieuw een single entree visum aanvragen/krijgen?
3 Ik kan ook gewoon per vliegtuig het land verlaten en weer binnenkomen (30 dagen visa)......echter kan ik deze 30 dagen
dan opnieuw verlengen bij de emigratie /Wattana Bangkok

Als laatste ga ik gewoon per enkele reis weg,omdat ik gewoon niet weet wanneer ik terug ga
Vluchtmaatschappij geen probleem mee en aankomst in Thailand op grond van een enkele reis ook niet neem ik aan
Ik doe namelijk bij mijn 1e aanvraag touristvisa (60 dgn) een zgn vluchtplan

Nou dank alvast

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: 2x aanvragen touristvisa...ook in Vietnam of Hongkong

#2 Bericht door erik-kuijpers » maandag 25 februari 2019, 16:11

Je vertrekt zonder retourticket en dan mag de vliegmaatschappij je weigeren want zij draaien op voor de kosten als Thailand je terugstuurt. Een vliegplan bij de aanvraag voor een T-visum stoppen is prima maar daar hebben ze op de luchthaven van vertrek niets aan, neem dat plan beter mee als je vertrekt naar de incheckbalie. Nog beter is een reservering voor de vlucht naar ... meenemen en die kun je in Thailand annuleren (of op de luchthaven zelf nog....). Dat je in Thailand jouw verblijf met 30 dagen kunt verlengen zal men nu wel overal weten....hoop ik voor je. Dat verlengen kan bij ieder kantoor van immigration in het land.

Voor de andere vragen blijf ik het antwoord schuldig. Dat weten andere leden vast beter dan ik.

Succes!

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: 2x aanvragen touristvisa...ook in Vietnam of Hongkong

#3 Bericht door jumbo » dinsdag 26 februari 2019, 02:02

Vliegtuigmaatschappij verkoopt je van alles...dus ook onwaarheden..bij het inchecken,zoals EK al aangeeft, kunnen ze je al weigeren
Ook kan de douane in Thailand nog om een retourticket of uitvliegticket vragen...je doet er verstandiger aan een retourtje te boeken,
voor 100/200 euro kan je die omzetten naar een andere datum, afhankelijk van de maatschappij of een enkeltje met een budget airline
naar her of der... voor minder als 100 euro..en ook die datum kan je weer omzetten....

Als je volgens Thai wet getrouwd bent met je vrouw, dan kan je met 60 dagen verlengen...

De meesten gebruiken Laos en Cambodia voor velenging, daar zal wel een reden voor zijn naar ik aanneem..
Ik hoor weinig of HCMC en al helemaal niet over HK
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

janvanonderen
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 46
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2018, 06:15

Re: 2x aanvragen touristvisa...ook in Vietnam of Hongkong

#4 Bericht door janvanonderen » dinsdag 26 februari 2019, 06:26

Je vertrekt naar thailand met een toeristenvisum voor 60 dagen.
Dan kun je geen problemen verwachten bij de vliegmaatschappij en ook niet bij immigratie ,je reist immers met een visum.
En ja een 30 dagen visumvrije toegang kun je eenmalig met 30 dagen verlengen of 60 dagen indien gehuwd met een thaise.

Gebruikersavatar
Martin57
kenner
kenner
Berichten: 92
Lid geworden op: zondag 06 augustus 2017, 09:22
Locatie: Min Buri-Bangkok

Re: 2x aanvragen touristvisa...ook in Vietnam of Hongkong

#5 Bericht door Martin57 » dinsdag 26 februari 2019, 09:49

Het is mij duidelijk wat jullie vertellen,echter lijven mijn vragen nog staan

1.Kan ik in Ho Chi Minh opnieuw een single entree visum aanvragen/krijgen?
2.Kan ik in Hong Kong opnieuw een single entree visum aanvragen/krijgen?
3 Ik kan ook gewoon per vliegtuig het land verlaten en weer binnenkomen (30 dagen visa)......echter kan ik deze 30 dagen
dan opnieuw verlengen bij de emigratie /Wattana Bangkok

Met opnieuw verlengen (emigratie/Wattana) bedoel ik dus dat ik deze dus voor de tweede keer verleng
Echter ik heb wel het land verlaten per vliegtuig en weer binnen gekomen per vliegtuig
Ik dacht ergens te lezen dat dit (verlenging) slechts eenmaal per jaar kan....maar ik verlaat het land gewoon

Uiteraard is mij duidelijk dat een enkel duurder is en beter een retour te nemen met omboek mogelijkheid
HCMC/HongKong nieuwe Touristvisa aanvragen? kan dat...dus ook voor een tweede keer binnen een paar maanden?

Neen ik ben niet getrouwd officieel
Thanks all

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: 2x aanvragen touristvisa...ook in Vietnam of Hongkong

#6 Bericht door erik-kuijpers » dinsdag 26 februari 2019, 10:18

Voor jouw vragen:
1.Kan ik in Ho Chi Minh opnieuw een single entree visum aanvragen/krijgen?
2.Kan ik in Hong Kong opnieuw een single entree visum aanvragen/krijgen?
zou je eens kunnen zoeken naar een website van de Thai embassy of consulate in genoemde steden. Die hebben meestal wel een website. Leden van dit forum gaan denk ik eerder naar Laos of Cambodja dan naar HCMC of HK.

Als je vandaag het verslag van Yandre hebt gelezen dan mag je vermoeden dat ook daar wachtrijen bestaan of dat je een T-visum alleen via internet kunt aanvragen en dan een paar dagen moet wachten. Ik denk dat je dat goed moet voorbereiden.

Wat jouw tweede vraag betreft blijf ik het antwoord schuldig al denk ik dat, nu er een buitenlandse reis tussen zit, een tweede verlenging wel mogelijk is. Hoe lang die is na een visumvrije entry kan ik je ook niet vertellen. Helaas ligt het visumdossier van T-blog wegens vernieuwing plat; mogelijk kan thaivisa.com je verder helpen.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: 2x aanvragen touristvisa...ook in Vietnam of Hongkong

#7 Bericht door erik-kuijpers » dinsdag 26 februari 2019, 10:56

Het is niet te vinden, jouw tweede vraag. Zoek je zelf even verder? Ik ga er wel van uit dat je NL-er bent; er zijn nationaliteiten die maar 7 dagen verlenging krijgen.

Maar over welke termijn heb je het nu? Je kunt het in HK of in HCMC zo plannen dat je aan 60 dagen genoeg hebt. Of je moet de gok nemen en lukt het niet, ook niet op vertoon van jouw returnticket naar huis, dan rest je niets anders dan een borderrun: even er uit, snel terug, en je hebt 30 dagen doch deze truc werkt maar twee keer per kalenderjaar.

Wat vertrek naar Thailand zonder returnticket betreft lees ik op een UK-site bevestiging van wat Van Onderen zegt: heb je een visum dan vraagt men niet naar een returnticket.

Succes!

Gebruikersavatar
Martin57
kenner
kenner
Berichten: 92
Lid geworden op: zondag 06 augustus 2017, 09:22
Locatie: Min Buri-Bangkok

Re: 2x aanvragen touristvisa...ook in Vietnam of Hongkong

#8 Bericht door Martin57 » dinsdag 26 februari 2019, 11:40

Kort

Don 25 april AMS-BKK met een ENKELE REIS incl een Touristvisa Single van 60 dagen
Ma 24 Juni VERLENGING emigratie/Wattana met 30 dagen
Zon 21 Juli BKK - HCMC/Hongkong
Zon 28 Juli HCMC - BKK dus waarschijnlijk krijg ik dan gewoon een visumvrije toegang van 30 dagen to MA 26 AUGUSTUS

Echter kan ik dan WEDEROM naar emigratie/Wattana om een verlenging te krijgen van 30 dagen
Indien dit NIET zou kunnen....(omdat ik voor de 2e keer dit doe)....is er een optie om gewoon een NIEUWE Touristvisa aan te vragen in HCMC/Hongkong

Ja....er zijn ambassades/Consulaat in HCMC/Hongkong.....echter mijn vraag is MAG dat? Dus meedere malen Thailand binnenkomen indien ik het land verlaat per
vliegtuig

Ik ga denk ik....in dien ik weer naar Nederland vertrek (wanneer dat ook mag zijn???) een retourticket kopen BKK-AMS
waarom?
Omdat ik in Novemer weer terug ga naar Thailand en zodoende geen ticket behoef te kopen
Ja,ingewikkeld misschien.maar voor mij de beste optie

janvanonderen
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 46
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2018, 06:15

Re: 2x aanvragen touristvisa...ook in Vietnam of Hongkong

#9 Bericht door janvanonderen » dinsdag 26 februari 2019, 12:19

Martin57 schreef: dinsdag 26 februari 2019, 11:40 Kort

Don 25 april AMS-BKK met een ENKELE REIS incl een Touristvisa Single van 60 dagen
Ma 24 Juni VERLENGING emigratie/Wattana met 30 dagen
Zon 21 Juli BKK - HCMC/Hongkong
Zon 28 Juli HCMC - BKK dus waarschijnlijk krijg ik dan gewoon een visumvrije toegang van 30 dagen to MA 26 AUGUSTUS

Echter kan ik dan WEDEROM naar emigratie/Wattana om een verlenging te krijgen van 30 dagen

Ja dat kan. U kunt elke keer verlengen met 30 of 60 dagen.

Indien dit NIET zou kunnen....(omdat ik voor de 2e keer dit doe)....is er een optie om gewoon een NIEUWE Touristvisa aan te vragen in HCMC/Hongkong

Ja....er zijn ambassades/Consulaat in HCMC/Hongkong.....echter mijn vraag is MAG dat? Dus meedere malen Thailand binnenkomen indien ik het land verlaat per
vliegtuig

Ja dat mag........

Ik ga denk ik....in dien ik weer naar Nederland vertrek (wanneer dat ook mag zijn???) een retourticket kopen BKK-AMS
waarom?
Omdat ik in Novemer weer terug ga naar Thailand en zodoende geen ticket behoef te kopen
Ja,ingewikkeld misschien.maar voor mij de beste optie

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: 2x aanvragen touristvisa...ook in Vietnam of Hongkong

#10 Bericht door KhunSugar » dinsdag 26 februari 2019, 13:03

Haal een METV, kan je theoretisch 9 maand mee naar TH.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

janvanonderen
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 46
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2018, 06:15

Re: 2x aanvragen touristvisa...ook in Vietnam of Hongkong

#11 Bericht door janvanonderen » donderdag 28 februari 2019, 06:00

aan een METV zitten wat financiële zaken.... :Whistle:

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: 2x aanvragen touristvisa...ook in Vietnam of Hongkong

#12 Bericht door KhunSugar » donderdag 28 februari 2019, 15:23

janvanonderen schreef:aan een METV zitten wat financiële zaken.... :Whistle:
Ik neem aan dat die visa-runs en verblijf in buurlanden niet gratis zijn.
Soit, het was maar een eenvoudige suggestie.
In feite een oplossing op maat voor wie niet in aanmerking komt voor een non “O”.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Martin57
kenner
kenner
Berichten: 92
Lid geworden op: zondag 06 augustus 2017, 09:22
Locatie: Min Buri-Bangkok

Re: 2x aanvragen touristvisa...ook in Vietnam of Hongkong

#13 Bericht door Martin57 » donderdag 28 februari 2019, 20:41

Ik deed voorheen ook een METV
Wat afschriftjes erbij (min 5500 euro) en een engels vertaalde werkgevers verklaring ...en geld...klaar! Dat is mij volkomen bekend
Wat betreft kosten visaruns:
Ik was toch van plan om samen met mijn vrouwtje op vakantie te gaan en dacht dus....hmmm...nu kan ik dus weer mijn stay verlengen
al dan niet met 30 dagen + wederom verlenging OF een nieuwe touristvisa aanvragen in Hongkong/HCMC
Visa Vietnam bijna niks en een retourtje Bkk-HCMC voor 2 personen ca 8000 baht
Visa Macau kost niks en een retourtje Bkk-Macau voor 2 personen ca 8000 baht

Alos ik een retour zou kopen AMS-BKK ben ik zeker goedkoper uit....echter dan moet ik gaan omboeken wat zeker 75-150 euro kost

Dat ik alleen een enkeltje koop (wat best meevalt 300-350 euro) is gewoon omdat ik niet weet wanneer ik terug ben
In bangkok via TIX bijv. kan ik eenvoudig een retour kopen BKK-AMS voor 650 euro....dan hoef ik daar ook niet meer aan te denken ,daar ik toch weer terug ga

Nou ja,in ieder geval ga ik enkel reizen en een "" doorreis ticket"" erbij doen,zodat ik geen risico loop bij het inchecken vliegmaatschappij

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: 2x aanvragen touristvisa...ook in Vietnam of Hongkong

#14 Bericht door erik-kuijpers » donderdag 28 februari 2019, 23:16

Een retour economy voor 2 personen Bangkok - HCMC lijkt me toch wel goedkoper te kunnen dan 8.000 baht. Ga je naar Vientiane voor een visarun ben je aanmerkelijk goedkoper uit inclusief hotel; zie het bericht een paar dagen terug van Yandre en dan heb je toch een T-visum. Ga je naar Laos voor een borderrun kost het je 1.600 thb plus reiskosten en ben je dezelfde dag weer in Thailand voor 30 dg.

Gebruikersavatar
Martin57
kenner
kenner
Berichten: 92
Lid geworden op: zondag 06 augustus 2017, 09:22
Locatie: Min Buri-Bangkok

Re: 2x aanvragen touristvisa...ook in Vietnam of Hongkong

#15 Bericht door Martin57 » vrijdag 01 maart 2019, 23:37

Dat is juist Erik,echter mijn vrouwtje en ik willen 1 week lekker op vakantie naar Vietnam of Macau/Hongkong per vliegtuig
Dat zou dan de allereerste keer voor haar vliegen zijn
Ikzelf ben ook nog nooit in Vietnam/Macau geweest.

Maar toch bedankt voor je suggestie :clap:

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”