Ik mag weer een jaar in Thailand blijven.

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1562
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: Ik mag weer een jaar in Thailand blijven.

#91 Bericht door jomel17 » maandag 09 maart 2020, 13:25

Het is vooral de teamoney die mij tegenstaat..
Er hangen grote plakkaten op het Immi kantoor dat teamoney niet meer kan , maar ze gaan gewoon door en de doorsnee Thai weet niet beter..
หลงรัก

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Ik mag weer een jaar in Thailand blijven.

#92 Bericht door wanadee » woensdag 18 maart 2020, 07:39

Begin maart heb ik mijn 90 dagen melding gedaan en gelijk de formulieren meegenomen om mijn jaarverlenging te doen. Elk jaar mist er wel weer een formulier dat ik ter plekke in moet vullen. Dus ik dacht klaar te zijn hiermee maar mooi niet, kreeg toch nog twee formulieren onder mijn neus die ze me twee weken geleden zeker vergeten zijn te geven.
Ongelooflijk wat een pak papier weer geproduceerd. Mijn kopietjes en bankstatement waren wel volledig, daar mankeerde het niet aan.
Ik heb de indruk dat ze in Korat immigratie een hoop mensen vervangen hebben, allemaal nieuwe gezichten voor mij. Had ook het idee dat het proces wat sneller verliep dan anders, heb maximaal 15 minuten aan de balie gezeten.
Bij binnenkomst ook rustig, toen eenmaal al het papierwerk rond was kon ik direct naar de balie.

Er zat ook een Italiaanse man met zijn thaise familie, vrouw en 2 kinderen, aan de zijkant met een beambte op 3 meter afstand, die wilde duidelijk niet dichterbij komen. De man kon door de omstandigheden niet terug vliegen naar Italie met zijn familie dus wilde zijn visum verlengen. Dat kon niet, tenzij hij 400.000 baht op de bank had staan. Uiteindelijk hebben ze hem naar zijn ambasade in bangkok verwezen want zij konden niks doen.
Dezelfde beambte ,afdelingshoofd daar volgens mij, kwam even later bij iedereen langs om wat handgel in de handen te spuiten maar bij de Italiaan bleef hij angstvallig op afstand.

Enfin, het is weer rond voor een jaar.

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1579
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Ik mag weer een jaar in Thailand blijven.

#93 Bericht door Herbergier » woensdag 18 maart 2020, 12:56

Ik ben vandaag voor mijn 90 dagenmelding hier bij de immigration in Mueang Buriram, achter het voetbalstadion geweest, er was een man voor me maar die was klaar en ging, ik heb mijn paspoort afgegeven om even te scannen, er werd een afdruk gemaakt van een formulier dat werd gestempeld en getekend en in mijn paspoort gedaan, verder had ik niets te tekenen of af te geven, ik ben nog geen vijf minuten binnen geweest, 15 juni moet ik weer terug komen voor mijn volgende 90 dagenmelding.
Laatst gewijzigd door Herbergier op woensdag 18 maart 2020, 13:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Alles van waarde is weerloos.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Ik mag weer een jaar in Thailand blijven.

#94 Bericht door ron » woensdag 18 maart 2020, 12:59

Is de afruk nodig om jou DNA te bepalen Joost? :crazy:
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1579
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Ik mag weer een jaar in Thailand blijven.

#95 Bericht door Herbergier » woensdag 18 maart 2020, 13:09

ron schreef: woensdag 18 maart 2020, 12:59 Is de afruk nodig om jou DNA te bepalen Joost? :crazy:
Oei, ik heb het maar gauw gewijzigd, voor je het weet zit je in het programma DNA-onbekend. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Alles van waarde is weerloos.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Ik mag weer een jaar in Thailand blijven.

#96 Bericht door ron » woensdag 18 maart 2020, 13:17

Afbeelding
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11596
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Ik mag weer een jaar in Thailand blijven.

#97 Bericht door jumbo » donderdag 19 maart 2020, 01:19

wanadee schreef: woensdag 18 maart 2020, 07:39 Begin maart heb ik mijn 90 dagen melding gedaan en gelijk de formulieren meegenomen om mijn jaarverlenging te doen. Elk jaar mist er wel weer een formulier dat ik ter plekke in moet vullen. Dus ik dacht klaar te zijn hiermee maar mooi niet, kreeg toch nog twee formulieren onder mijn neus die ze me twee weken geleden zeker vergeten zijn te geven.
Ongelooflijk wat een pak papier weer geproduceerd. Mijn kopietjes en bankstatement waren wel volledig, daar mankeerde het niet aan.
Ik heb de indruk dat ze in Korat immigratie een hoop mensen vervangen hebben, allemaal nieuwe gezichten voor mij. Had ook het idee dat het proces wat sneller verliep dan anders, heb maximaal 15 minuten aan de balie gezeten.
Bij binnenkomst ook rustig, toen eenmaal al het papierwerk rond was kon ik direct naar de balie.

Er zat ook een Italiaanse man met zijn thaise familie, vrouw en 2 kinderen, aan de zijkant met een beambte op 3 meter afstand, die wilde duidelijk niet dichterbij komen. De man kon door de omstandigheden niet terug vliegen naar Italie met zijn familie dus wilde zijn visum verlengen. Dat kon niet, tenzij hij 400.000 baht op de bank had staan. Uiteindelijk hebben ze hem naar zijn ambasade in bangkok verwezen want zij konden niks doen.
Dezelfde beambte ,afdelingshoofd daar volgens mij, kwam even later bij iedereen langs om wat handgel in de handen te spuiten maar bij de Italiaan bleef hij angstvallig op afstand.

Enfin, het is weer rond voor een jaar.
Normaliter kan iemand die getrouwd is met een Thai een family reunion visa krijgen, een extensie voor 60 dagen, ook na einde van een jaar visum
Daar zijn geen bijkomende voorwaarden voor nodig
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Ik mag weer een jaar in Thailand blijven.

#98 Bericht door wanadee » donderdag 19 maart 2020, 01:23

Volgens mij woonde de hele family in Italie Jumbo, vrouw en kinderen ook. De man was rond de 50 dus denk dat ze op vakantie waren. Het fijne weet ik niet want ik zat te ver weg, weet alleen dat als hij geen 400.000 baht had hij naar zijn ambassade moest.

Gebruikersavatar
johnny013
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 214
Lid geworden op: zaterdag 28 september 2019, 11:55
Locatie: Sattahip

Re: Ik mag weer een jaar in Thailand blijven.

#99 Bericht door johnny013 » donderdag 19 maart 2020, 13:39

johnny013 schreef: woensdag 04 maart 2020, 09:54 Gisteren dus voor de allereerste keer mijn extension of stay, based on retirement, aangevraagd... ongeveer vier weken voor de einddatum.
Ik had al een lijstje van requirements gehaald en had dus alles voor elkaar.

Veel mensen binnen bij de Immigration en met slechts een halfuur wachten mocht ik naar loket 8 met de papieren... waar een overigens aardige jongeman er even vlug doorheen keek, wat een zekere routine liet zien, zei mij dat ik niet de toezeggingen van mijn pensioenfondsen er bij had.
Nee, dat klopt, daarom moest ik naar de Ambassade voor de Visum Ondersteuningsbrief, die ik er wel bij had... de Ambassade heeft e.e.a. gecontroleerd aan de hand van de pensioenfonds toezeggingen en de ondersteuningsbrief meegegeven.
Hij had het toch nodig en of ik na de lunch even en paar kopieen wilde aanleveren...

Geen probleem, ik woon op nog geen 5 minuten van de Immigration... en dus, na de lunch meteen doorgelopen naar het Loket en hij nam het in ontvangst, voorzag mij van een geplastificeerd nummer en de mededeling dat ik het de volgende dag om 14.00 mocht afhalen.

Dat heb ik zojuist gedaan en ook ik mag dus een jaar blijven in dit land.
Kleine eindconclusie van mij is dat de Visumondersteuningsbrief dus eigenlijk een wassen neus, en niet veel waard is... mij wel, want het is toch de reis naar Bkk, een hotel voor een nacht, de 50 euro voor de brief en de reis terug... Uiteindelijk heb ik het er graag voor over, maar het lijkt toch een beetje dubbelop.

Maar goed... het is binnen en vanaf de 17e van deze maand ga ik proberen om de 90 dagen melding per kompetoeter on-line te doen... Ik laat het wel weten rond die tijd...

Dus bij deze...


Zoals afgesproken even over mijn 90 days report, hiervoor al besproken...
Online geprobeerd en inderdaad werkt dat niet... zoals gezegd moet je waarschijnlijk de eerste keer in persoon de aangifte doen.
Ik had ergens op een Engelse site gelezen dat het wellicht beter zou gaan als je een oude versie van internet explorer zou gebruiken.
Die had ik nog op mijn kompetoeter ondanks dat ik al jarenlang een Chrome gebruiker ben, maar ook deze gaf mij dezelfde melding.... dat ik mij persoonlijk bij de Immigration moest melden.

Dus hedenmiddag met alle papieren en kopies, voorzien van een handtekening en een ingevulde TM47 naar soi 5... niet te ver van mijn huis.
Gemeld aan de Balie en kreeg een nummer 446 dat is dus voor balie 4
Ikke naar binnen en bij balie 4 zie ik net iemand vertrekken en het diditale bordje springt op 446
Ik geef de vriendelijke dame al mijn bescheiden en zij keek alleen van mijn paspoort naar haar beeldscherm en weer naar mijn paspoort van voor naar achter in en vroeg tenslotte in perfect engels wat ik kwam doen...

Op de grote vraagteken op mijn gezicht zei ze dat ik ruim 2 weken geleden mijn extension of stay had aangevraagd en dat mijn 90 days report dus vanaf die datum zou gaan tellen. Ik nog netjes aangegeven dat ik op 1 januari dit land ben binnengekomen, maar zij schudde resoluut het hoofd en schreef met duidelijke letters bovenop mijn ingevulde TM47 dat ik mij voor 31 mei moest melden... al met al stond in in onder 5 minuten weer buiten.

Alhoewel dit allemaal nieuw voor mij is, heb ik in mijn vorige postings al laten weten wat er ging of moest gebeuren... het eigenaardige is dat geen van de forumleden dit tegen mij heeft verteld... dat je je dus niet hoeft te melden als je net je extension of stay hebt aangevraagd... is dat omdat dit voor iedereen net zo nieuw is als voor mij... of gaat het in Jomtien anders dan in de overige Thaise Immigratie kantoren?

Ik ben benieuwd...
Het is zoals het is...

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1562
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: Ik mag weer een jaar in Thailand blijven.

#100 Bericht door jomel17 » donderdag 19 maart 2020, 14:22

Ik ben ook benieuwd, 4 maart mijn extension gehaald, kan ik op 3 april ophalen (marriage).. dus pas op 4 juni mijn 90 dagen report?
หลงรัก

Gebruikersavatar
De Beweerder
Expat
Expat
Berichten: 1737
Lid geworden op: dinsdag 25 oktober 2005, 22:57
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Ik mag weer een jaar in Thailand blijven.

#101 Bericht door De Beweerder » donderdag 19 maart 2020, 15:03

Bij ophalen van definitieve stempel krijg je gelijk een 90 dagen briefje achterin geniet. Zal dus plus minus 3 Juli zijn.
A millionaire in free time, can not save time only use ;)

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1562
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: Ik mag weer een jaar in Thailand blijven.

#102 Bericht door jomel17 » donderdag 19 maart 2020, 15:14

Bedankt Beweerder.. zal het melden na 3 april ..
หลงรัก

Gebruikersavatar
johnny013
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 214
Lid geworden op: zaterdag 28 september 2019, 11:55
Locatie: Sattahip

Re: Ik mag weer een jaar in Thailand blijven.

#103 Bericht door johnny013 » donderdag 19 maart 2020, 15:27

Ik heb bij het verkrijgen van mijn extensie niets achterin geniet gekregen... anders had ik het geweten en niet hoeven gaan...
Het is zoals het is...

Gebruikersavatar
De Beweerder
Expat
Expat
Berichten: 1737
Lid geworden op: dinsdag 25 oktober 2005, 22:57
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Ik mag weer een jaar in Thailand blijven.

#104 Bericht door De Beweerder » donderdag 19 maart 2020, 16:08

johnny013 schreef: donderdag 19 maart 2020, 15:27 Ik heb bij het verkrijgen van mijn extensie niets achterin geniet gekregen... anders had ik het geweten en niet hoeven gaan...
Dat is vreemd, iedereen heeft zo'n briefje met de datum voor de volgende melding in het paspoort.
A millionaire in free time, can not save time only use ;)

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Ik mag weer een jaar in Thailand blijven.

#105 Bericht door wanadee » donderdag 19 maart 2020, 16:29

Ik heb 18-3 verlengd en een briefje voor 15-6 gekregen.

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”