Zonder visum naar THailand

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Martin57
kenner
kenner
Berichten: 92
Lid geworden op: zondag 06 augustus 2017, 09:22
Locatie: Min Buri-Bangkok

Zonder visum naar THailand

#1 Bericht door Martin57 » donderdag 10 mei 2018, 23:06

""Je kunt twee keer per jaar Thailand binnenkomen over Thailand. Je krijgt dan (net als op de luchthaven) een visumvrije entree voor 30 dagen.""
Als je Thailand binnenkomt per vliegtuig krijg je een gratis visumvrije entree van 30 dagen. Kom je Thailand vervolgens weer binnen over land dan ontvang je ook een visumvrije entree van 30 dagen. Maar let op; want ‘over land’ mag dit slechts twee keer per jaar.
Zo te zien hoef je geen visum van tevoren te regelen. Ook voor Cambodja en Laos kun je een visum aan de grens regelen. Hiervoor moet je wel betalen (volgens mij iets van 30 USD). Voor Thailand is het gratis.

1.Klopt dit??

2.Vraag ZONDER VISUM naar Thailand

Zonder visum naar Thailand 30 dagen visum on arrival
Verlenging met 30 dagen
--------------------------------------------
Zonder thailand te verlaten 60 dagen Totaal

Naar CAMBODIA over land/dus Thailand verlaten
Zonder visum over land naar Thailand 30 dagen (?/of 15dn)
Verlenging 2e keer 30 dagen
--------------------------------------------------------------------
Wederom 60 dagen Totaal

Kan dit?
Ik weet dat er andere opties zijn...single entree Visum/METV
Heb wel een retourticket !!! (22 mei – 16 september/AMS-BKK)

Mario08
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 370
Lid geworden op: dinsdag 06 mei 2008, 05:11

Re: Zonder visum naar THailand

#2 Bericht door Mario08 » vrijdag 11 mei 2018, 02:53

Op zich klopt dit, maar het is niet het hele verhaal. Wil je naar Thailand vleigen zonder visum dan moet je namelijk in het bezit zijn van een ticket uit Thailand binnen 30 dagen naar aankomst. Sommige maatschappijen controleren dit niet of nauwelijks, andere zijn hier juist heel streng op.
Het is daarom beter om een dubble entry tourist visa te verkrijgen. Ook is het zo dat je voor de extensies 1,900 baht per keer betalen.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Zonder visum naar THailand

#3 Bericht door jumbo » vrijdag 11 mei 2018, 04:07

Mario08 schreef:Op zich klopt dit, maar het is niet het hele verhaal. Wil je naar Thailand vleigen zonder visum dan moet je namelijk in het bezit zijn van een ticket uit Thailand binnen 30 dagen naar aankomst. Sommige maatschappijen controleren dit niet of nauwelijks, andere zijn hier juist heel streng op.
Het is daarom beter om een dubble entry tourist visa te verkrijgen. Ook is het zo dat je voor de extensies 1,900 baht per keer betalen.

Het ticket hoeft niet geldig zijn voor binnen 30 dagen na aankomst, maar ze kunnen vragen om een retour ticket.
OP kan ook een visa aanvragen bij de ambassade of consulaat om in eerste instantie langer te kunnen blijven
Geen idee of ze daar voor Non-O ook inkomsten willen zien maar het zal procedureel iig eenvoudiger zijn als in Thailand

Tourist visa extension is correct en zeker als je een partner hebt en die meeneemt

Over land naar de buren is dacht ik 15 dagen extension en per vliegtuig is 30 dagen
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
Martin57
kenner
kenner
Berichten: 92
Lid geworden op: zondag 06 augustus 2017, 09:22
Locatie: Min Buri-Bangkok

Re: Zonder visum naar THailand

#4 Bericht door Martin57 » vrijdag 11 mei 2018, 06:31

Paar dingen zijn denk ik onjuist

Ten eerste zijn er geen double tourist visums meer
Uitsluitend single entree tourist visa + METV (multy entree tourist visa)

Ten tweede is OOK overland een 30 dagen verblijfstempel (dus zelfde als je per vliegtuig komt)
Dit schijnt gewijzigd te zijn
Correct me als ik verkeerd zit

Ten derde vragen de vliegmaatschappij wel om een terugticket,echter niet binnen die 30 dagen
Backpackers en velen gaan naar Thailand toe en verblijven daar bijv. 4 weken en gaan dan naar een ander land
en verblijven daar ook weer 1 week bijv. en reizen zo door Azie.
Komen gewoon weer terug (over land of per vliegtuig) in Thailand om daar weer vanaf Bangkok terug te vliegen naar NL

Wat betreft de visumvrije OVERLAND entree 15 of 30 dagen weet ik niet zeker.....dacht dat dit gewijzigd was in OOK 30dgn

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Zonder visum naar THailand

#5 Bericht door KhunSugar » vrijdag 11 mei 2018, 10:01

Martin57 schreef:Paar dingen zijn denk ik onjuist

Ten eerste zijn er geen double tourist visums meer
Uitsluitend single entree tourist visa + METV (multy entree tourist visa)

Ten tweede is OOK overland een 30 dagen verblijfstempel (dus zelfde als je per vliegtuig komt)
Dit schijnt gewijzigd te zijn
Correct me als ik verkeerd zit

Ten derde vragen de vliegmaatschappij wel om een terugticket,echter niet binnen die 30 dagen
Backpackers en velen gaan naar Thailand toe en verblijven daar bijv. 4 weken en gaan dan naar een ander land
en verblijven daar ook weer 1 week bijv. en reizen zo door Azie.
Komen gewoon weer terug (over land of per vliegtuig) in Thailand om daar weer vanaf Bangkok terug te vliegen naar NL

Wat betreft de visumvrije OVERLAND entree 15 of 30 dagen weet ik niet zeker.....dacht dat dit gewijzigd was in OOK 30dgn
Allemaal mooie voorbeelden.
Realiteit is dat de Thaise overheid de border-runs aan banden heeft gelegd, of ten minste ze wil beperken.
Hiervoor is de METV van 6 maand in het leven geroepen.
En nog steeds probeert men alles om zolang mogelijk in Thailand te blijven mits zo min mogelijk visa kosten.

Het zijn niet de backpackers die men viseert, eerder diegenen die een voor de hand liggend visum voor het juiste doel willen omzeilen...of niet kunnen krijgen/betalen.

Ze zouden er goed aan doen het Schengensysteem in te voeren (is er ooit geweest trouwens), max 90/180 dagen, zijn ze ineens van die troep af.

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”