Help! Vraag over Visum.

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Help! Vraag over Visum.

#16 Bericht door wpdl » dinsdag 23 mei 2017, 03:29

Geheel off topic maar hoe duur is het toeristen leven daar. ?

hanshu

Re: Help! Vraag over Visum.

#17 Bericht door hanshu » dinsdag 23 mei 2017, 04:11

Joep schreef:Kuala Lumpur (Maleisie) .
Ff kijken waar je de ticket koopt, ik koop meestal bij Airasia online.
Wel opletten bij boeken want Airasia zet standaard een aantal opties op aan.
Deze moet je uitzetten voor een goedkoop ticket.
Laatste keer dat ik gevlogen heb (4/4/2017) heb ik 1998 Thb betaald voor een retourticket.
Voordeel van Maleisie is dat er geen visumkosten zijn.
Nadeel van Kuala Lumpur is dat het 60 km buiten de stad ligt.
Dus ff vliegveld verkennen en weer terug. Tja TS vind 105 euro via de ANWB al te duur dus wat denk je van deze oplossingen?

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Help! Vraag over Visum.

#18 Bericht door Joep » dinsdag 23 mei 2017, 04:21

Ticket kost iets van 55 euro (BKK-KUL), komt wel weer bij voor de taxi naar het vliegveld.
Maar ja als je niet van te voren een visum wil regelen zal je toch iets moeten en persoonlijk denk ik dat dat toch de goedkoopste en makkelijkste manier is.
Als je langer dan 30 dagen in TH wil verblijven zul je of een visum moeten hebben of ff naar het buitenland. Kuala Lumpur (vanuit BKK) is dan m.i. het goedkoopste omdat daar geen visumkosten worden gevraagd. Of je moet in de buurt zijn van Laos, maar volgens mij kost een visum daar ook Thb 1500.

Ik zou voor een visum gaan, dan heb je al die toestanden niet.
Laatst gewijzigd door Joep op dinsdag 23 mei 2017, 07:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Help! Vraag over Visum.

#19 Bericht door Joep » dinsdag 23 mei 2017, 04:27

wpdelange schreef:Geheel off topic maar hoe duur is het toeristen leven daar. ?
Zal volgende keer eens opletten.
Normaal let ik daar niet zo op, betaal zonder eigenlijk te vergelijken.
Op het vliegveld is het niet duurder dan in BKK op het vliegveld.
Maar zal wel Nov of Dec worden voordat ik weer een visumrun maak.
Eerst weer ff lekker in NL vertoeven.

mooatje
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 557
Lid geworden op: maandag 18 juni 2007, 21:01
Locatie: Wachtebeke/Lopburi

Re: Help! Vraag over Visum.

#20 Bericht door mooatje » dinsdag 23 mei 2017, 04:34

Als het je alleen maar te doen is om langer in thailand te blijven neem dan hier een visum.Wil je wat zien ga dan naar een buurland en kom terug naar Thailand.Als je op de kosten kijkt kan je misschien enkele euro's besparen(hoeveel?);maar je zal waarschijnlijk heel wat vakantietijd kwijt zijn en je geldwinst klein.
Meestal voel ik me goed in mijn vel......

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Help! Vraag over Visum.

#21 Bericht door KhunSugar » dinsdag 23 mei 2017, 07:13

Bij een border-run krijg je nu een stempel van 30 dagen, geen overnachting nodig, aanschuiven in de rij wachtende en al dan niet visumkosten om het buurland binnen te mogen, er zijn 4 buurlanden, kies er eentje uit. Hou rekening met de tijd en kostprijs om aan de grenspost te geraken en terug.
Je kan voor 1900 bath je verblijf verlengen in elk immigratiekantoor binnen Thailand dus zonder border-run.
Gebruik dit alles in uitzonderlijke gevallen.
Wanneer je op voorhand weet hoe lang je in Thailand gaat verblijven, gebruik dan het visum dat geschikt is voor het doel van je reis en maak het uzelf gemakkelijk.
No rush no hassle, vertrek zonder stress op vakantie.

Draait dit alles om tijd en geld, blijf dan thuis.

Gebruikersavatar
De Beweerder
Expat
Expat
Berichten: 1737
Lid geworden op: dinsdag 25 oktober 2005, 22:57
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Help! Vraag over Visum.

#22 Bericht door De Beweerder » dinsdag 23 mei 2017, 07:19

Wanneer moet je een visa run doen?

Wanneer je naar een land als Thailand op vakantie gaat moet je een visum hebben. Zo’n visa is vaak maar tijdelijk geldig. Zo is het visum dat je voor Thailand krijgt als je per vliegtuig aankomt 30 dagen geldig. Kom je echter via één van de buurlanden binnen over land (zoals Cambodja, Laos, Myanmar of Maleisië) dan is het visum slechts 15 dagen geldig. Omdat sommige toeristen toch langer in een land als Thailand willen blijven, zijn zij gedwongen om het land te verlaten voordat ze weer een nieuw visum krijgen. Op zo’n moment kun je dan een visa run doen.

Bron: https://www.wearetravellers.nl/reistips ... /visa-run/
A millionaire in free time, can not save time only use ;)

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Help! Vraag over Visum.

#23 Bericht door stevenl » dinsdag 23 mei 2017, 07:31

De Beweerder schreef:Wanneer moet je een visa run doen?

Wanneer je naar een land als Thailand op vakantie gaat moet je een visum hebben. Zo’n visa is vaak maar tijdelijk geldig. Zo is het visum dat je voor Thailand krijgt als je per vliegtuig aankomt 30 dagen geldig. Kom je echter via één van de buurlanden binnen over land (zoals Cambodja, Laos, Myanmar of Maleisië) dan is het visum slechts 15 dagen geldig. Omdat sommige toeristen toch langer in een land als Thailand willen blijven, zijn zij gedwongen om het land te verlaten voordat ze weer een nieuw visum krijgen. Op zo’n moment kun je dan een visa run doen.

Bron: https://www.wearetravellers.nl/reistips ... /visa-run/
Goed, nu even correct:

Wanneer je naar een land als Thailand op vakantie gaat moet je een visum hebben of je krijgt een visumvrije entree.
Zo is de visumvrije entree die je voor Thailand krijgt als je per vliegtuig aankomt 30 dagen geldig.
Kom je via één van de buurlanden binnen over land (Cambodja, Laos, Myanmar of Maleisië) dan is de visumvrije entree tegenwoordig ook 30 dagen geldig.
Omdat sommige toeristen toch langer in een land als Thailand willen blijven, kunnen ze of het land te verlaten en weer terugkomen voor een nieuwe entree, of ze kunnen de eerdere entree bij een lokaal immigratiekantoor verlengen.

Dat zijn 6 zinnen, met 4 wezenlijke fouten waardoor de gegeven informatie onzin is.

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Help! Vraag over Visum.

#24 Bericht door KhunSugar » dinsdag 23 mei 2017, 07:34

De Beweerder schreef:Wanneer moet je een visa run doen?

Wanneer je naar een land als Thailand op vakantie gaat moet je een visum hebben. Zo’n visa is vaak maar tijdelijk geldig. Zo is het visum dat je voor Thailand krijgt als je per vliegtuig aankomt 30 dagen geldig. Kom je echter via één van de buurlanden binnen over land (zoals Cambodja, Laos, Myanmar of Maleisië) dan is het visum slechts 15 dagen geldig. Omdat sommige toeristen toch langer in een land als Thailand willen blijven, zijn zij gedwongen om het land te verlaten voordat ze weer een nieuw visum krijgen. Op zo’n moment kun je dan een visa run doen.

Bron: https://www.wearetravellers.nl/reistips ... /visa-run/
Dat die maar een update van hun site doen en de juiste termen leren gebruiken. Hier gaan we geen tijd in steken, sorry.

Bedankt Stevenl, ik wou er mijn tijd niet insteken ;-)

Gebruikersavatar
De Beweerder
Expat
Expat
Berichten: 1737
Lid geworden op: dinsdag 25 oktober 2005, 22:57
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Help! Vraag over Visum.

#25 Bericht door De Beweerder » dinsdag 23 mei 2017, 08:25

Wist niet dat het terug gezet is naar 30 dagen :oops:
Ik houd me maar weer bij het "weer" daar kunnen jullie niks mee :giggle:
A millionaire in free time, can not save time only use ;)

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Help! Vraag over Visum.

#26 Bericht door KhunSugar » dinsdag 23 mei 2017, 09:51

Ach...

Van al diegenen die niets te zeggen hebben, zijn de meest aangename mensen diegenen die zwijgen. (Coluche)
en...we kunnen allemaal van het weer iets leren, dat houdt nooit rekening met kritiek. (KS) :)

Het internet staat vol informatie en desinformatie, filteren is de boodschap...

hanshu

Re: Help! Vraag over Visum.

#27 Bericht door hanshu » dinsdag 23 mei 2017, 10:39

Dat komt omdat al die site,s klakkeloos info van elkaar overnemen. Ook de verkeerde/achterhaalde info dus. 4 fouten in 6 zinnen valt nog mee.Ik ga er niet eens meer op in want dan worden ze nog boos ook. Je kunt beter info van een aktief forum halen want daar worden fouten meteen rechtgezet door de leden.

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Help! Vraag over Visum.

#28 Bericht door KhunSugar » dinsdag 23 mei 2017, 12:14

hanshu schreef:Dat komt omdat al die site,s klakkeloos info van elkaar overnemen. Ook de verkeerde/achterhaalde info dus. 4 fouten in 6 zinnen valt nog mee.Ik ga er niet eens meer op in want dan worden ze nog boos ook. Je kunt beter info van een aktief forum halen want daar worden fouten meteen rechtgezet door de leden.
Waar staat hier het 'like' knopje ?

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Help! Vraag over Visum.

#29 Bericht door wanadee » dinsdag 23 mei 2017, 12:37

KhunSugar schreef:
hanshu schreef:Dat komt omdat al die site,s klakkeloos info van elkaar overnemen. Ook de verkeerde/achterhaalde info dus. 4 fouten in 6 zinnen valt nog mee.Ik ga er niet eens meer op in want dan worden ze nog boos ook. Je kunt beter info van een aktief forum halen want daar worden fouten meteen rechtgezet door de leden.
Waar staat hier het 'like' knopje ?
Hierzo :thumbsup:

overland
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 6
Lid geworden op: woensdag 02 november 2016, 18:15
Locatie: Schinnen

Re: Help! Vraag over Visum.

#30 Bericht door overland » dinsdag 23 mei 2017, 22:07

Ik heb mijn visum voor Thailand ook 2x in Antwerpen gehaald.

Kijk wel eerst op hun website voor de juiste formulieren en welke kopien enz. je mee moet nemen:
http://www.thaiconsulate.be/?p=regelgev ... fdeling=nl

Je kunt het een paar dagen later afhalen of aangetekend naar Nederland laten verzenden.

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”