Thailand blog komt met jaar visa informatie?

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
sawadikrap
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 540
Lid geworden op: zaterdag 25 augustus 2007, 07:03
Locatie: Pattaya Thailand

Thailand blog komt met jaar visa informatie?

#1 Bericht door sawadikrap » zondag 09 april 2017, 10:53

Hoi allemaal,

Heb Thailand blog een bericht gestuurd na gisteren het verhaal over jaar visa dat je inkomsten verklaring bij ambassade moet of kan aanvragen bij Nederlandse Ambassade.
Nou makkelijker dan het lijkt kon niet verzenden naar Thailand blog, bij jullie komt er altijd een reactie en veel eenvoudiger.
Complimenten hier voor.

Jaren haal ik verklaring bij bank en met jaar inkomen ga ik naar consulaat, is dat nu niet meer mogelijk moet ik nu bij de Ambassade zijn.
Is even niet duidelijk, moet 26 mei mijn jaar visum regelen waar moet ik nu zijn.

Erg bedankt voor informatie,

Vriendelijke groet,

Robert
Pattaya

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Thailand blog komt met jaar visa informatie?

#2 Bericht door wpdl » zondag 09 april 2017, 11:08

inkomsten verklaring bij ambassade
Snap je vraag niet helemaal Robert maar dat maakt niet uit.
Zou deze link even aanklkken en je informatie daar telefonisch verkrijgen.

https://www.nederlandwereldwijd.nl/land ... nd-bangkok

Even bellen en vragen wat te doen met je probleem.
E-mail kan ook zie ik.

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Thailand blog komt met jaar visa informatie?

#3 Bericht door brake034 » zondag 09 april 2017, 13:55

Robert,

Moest je vraag ook twee keer lezen maar nu snap ik um, denk ik :crazy: .

Ik gebruik al jaren voor mijn visum verlenging een inkomsten verklaring van de Nederlandse Ambassade in Bangkok.
Er zijn wat wijzigingen in hoe zo een inkomsten verklaring afgegeven gaat worden, ik hoop dat het goed komt.

Voor zover ik weet gaat er aan de Thaise bankverklaring niets veranderen, die kun je, zoals je altijd al deed, gewoon blijven doen.

Het is (en blijft volgens mij) een keuze, doe je de bankverklaring of de inkomsten verklaring via de Nederlandse Ambassade.

Of praat jij over het aanvragen van een nieuw visum bij de Thaise Ambassade/Consulaat in Nederland??
Marcel

Mario08
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 370
Lid geworden op: dinsdag 06 mei 2008, 05:11

Re: Thailand blog komt met jaar visa informatie?

#4 Bericht door Mario08 » maandag 10 april 2017, 03:16

sawadikrap schreef:Hoi allemaal,

Heb Thailand blog een bericht gestuurd na gisteren het verhaal over jaar visa dat je inkomsten verklaring bij ambassade moet of kan aanvragen bij Nederlandse Ambassade.
Nou makkelijker dan het lijkt kon niet verzenden naar Thailand blog, bij jullie komt er altijd een reactie en veel eenvoudiger.
Complimenten hier voor.

Jaren haal ik verklaring bij bank en met jaar inkomen ga ik naar consulaat, is dat nu niet meer mogelijk moet ik nu bij de Ambassade zijn.
Is even niet duidelijk, moet 26 mei mijn jaar visum regelen waar moet ik nu zijn.

Erg bedankt voor informatie,

Vriendelijke groet,

Robert
Pattaya
Je hebt twee soorten van inkomen:

A. Thais inkomen
B. Buitenlands inkomen


A). Aan de regels voor het inkomen van in Thailand veranderd niets. Ik vermoed dat je een extensie aanvraagt op basis van geld op een bankrekening in Thailand, ook daar veranderd niets en blijf je gewoon je brief van de bank en een updated bankboek gebruiken.

B). Hiervoor zul je in de toekomst persoonlijk moeten verschijnen op de ambassade in bangkok en wel met bewijs van je inkomen. je kunt binnenkort geen verklaring meer per post aanvragen m.b.t. je inkomen in Nederland of een ander land dan Thailand.
Problemen zijn er ten aanzien van buitenlands inkomen niet afkomstig uit Nederland en ten aanzien van het feit dat ze netto inkomen will certificeren en niet bruto.

Overigens heeft de Australische ambassade de maatregel van bewijs van inkomen teruggedraait, schijnt een vergissing te zijn geweest.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Thailand blog komt met jaar visa informatie?

#5 Bericht door wpdl » maandag 10 april 2017, 04:01

Zit zelf in A). retired dat is dus wat bewijs betreft de makkelijkste optie Mario08.
Dat er met B) certificeren al jaren door vele nationaliteiten handjeklap gedaan wordt doet al jaren de rondde.
Resultaat is dat de immigratiedienst hun 'inzicht' steeds scherper gaat uitvoeren.
Waarom zulke dingen niet per post kunnen blijft mij een raadsel.

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Thailand blog komt met jaar visa informatie?

#6 Bericht door brake034 » maandag 10 april 2017, 04:16

"Het Ministerie van Buitenlandse Zaken en de Nederlandse ambassade in Bangkok hebben eind 2016 aangekondigd dat de procedure voor het verkrijgen van een inkomensverklaring ten behoeve van een visum aanvraag bij de Thaise immigratiedienst gaat wijzigen. De ingangsdatum van deze wijziging is op dit moment nog niet bekend. Tot nadere berichtgeving zal daarom de huidige regeling (waarbij de handtekening onder een eigen verklaring wordt gelegaliseerd) van kracht blijven. Wij houden u op de hoogte."
bron Facebook v.d. NL'se Ambassade in Bangkok op 21 Maart.
Marcel

sawadikrap
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 540
Lid geworden op: zaterdag 25 augustus 2007, 07:03
Locatie: Pattaya Thailand

Re: Thailand blog komt met jaar visa informatie?

#7 Bericht door sawadikrap » donderdag 20 april 2017, 09:15

Hallo begrijp dat de manier waarop ik mijn vraag over jaar visum zeer onduidelijk lijkt te zijn.

Dacht dat ik het goed op geschreven had, maar dus niet excuses hiervoor, ook voor late reactie ik was ziek.

Zal het proberen kort opnieuw te plaatsen.

Woon 12 jaar in Pattaya heb een WAO uitkering, krijg daar een jaar opgave van.


Al 12 jaar ga ik met aanvragen jaar visum naar bank voor officiele verklaring wat er op staat.
kopie bank boekje
kopie in mijn geval contract huur huis, en 2 pas foto's en paspoort.
Met mijn jaar opgave WAO ging ik naar Oostenrijkse Consulaat, die maakte van mijn jaar opgave een officieel formulier geschikt om ook als vaste maand inkomen aan Emigratie te tonen.

Waarom kan geen 800.000 bath tonen, maar met mijn jaar visum en mijn meer dan 400.000 bath op de bank gaat dit prima zo.

Nogmaals nu lijkt het dat ik nu bij Nederlandse Ambassade moet zijn voor verklaring, klopt dit.
Of kan ik net zoals ik altijd heb gedaan met mijn jaar opgave uitkering naar Oostenrijkse consulaat toe om de verklaring te krijgen dat ik een maandelijkse vaste inkomen heb.

Dus is het veranderd en moet ik nu ineens bij de Nederlandse Ambassade zijn of kan de verklaring van het consulaat nog steeds.

Hoop dat ik nu duidelijker ben.

Hoor het graag.

Robert

p.s.bedankt voor al jullie reactie's.

hanshu

Re: Thailand blog komt met jaar visa informatie?

#8 Bericht door hanshu » donderdag 20 april 2017, 09:33

Robert....

Volgens mij is er nog niets veranderd. De ambassade heeft dit tot nader orde uitgesteld.
Even afwachten dus...............

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Thailand blog komt met jaar visa informatie?

#9 Bericht door wpdl » donderdag 20 april 2017, 09:43

Lijk mij dat je bij de Nederlandse Ambassade moet zijn als je WAO [inkomsten] uit Nederland komen weet het wel zeker. :)
Dat jij wellicht ook de Oostenrijkse nationaliteit heb is ondergeschikt.
Heb je al eens een belletje gedaan of e-mail ?

sawadikrap
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 540
Lid geworden op: zaterdag 25 augustus 2007, 07:03
Locatie: Pattaya Thailand

Re: Thailand blog komt met jaar visa informatie?

#10 Bericht door sawadikrap » donderdag 20 april 2017, 10:19

Oke begrijp dat er niet via bericht hier een echte uitslag te verwachten is, ja ga dan maar met ambassade contact opnemen.
Ben niet erg blij met het veranderen waarom altijd Nederland voorop wil lopen is mij onduidelijk, want er is geen belang bij kost ze alleen meer werk als iedereen gedwongen bij ambassade moet zijn.

Terwijl er met twee maten gewogen word heb al eerder vermeld waarom hebben russen dus wel een uitzondering.

Maar woon hier wel 12 jaar echt begrijpen zal ik Thailand nooit,

Bedankt voor jullie reactie's.

Robert

sawadikrap
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 540
Lid geworden op: zaterdag 25 augustus 2007, 07:03
Locatie: Pattaya Thailand

Re: Thailand blog komt met jaar visa informatie?

#11 Bericht door sawadikrap » donderdag 20 april 2017, 10:59

Tot slot heb Nederlandse Ambassade een mail gestuurd wat er nu wel en niet mogelijk is, en of nu alleen de Ambassade de juiste plaats is voor verklaring inkomen.

Ze zijn nu gesloten maar hoop antwoord te krijgen en of ik mij moet tonen in BKK of misschien schriftelijk, en de tijd voordat ik de verklaring dan heb.

Gezien ik 26 mei bij Emigratie alles moet kunnen tonen, word vervolgd.

Robert de Groot
Pattaya

Mario08
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 370
Lid geworden op: dinsdag 06 mei 2008, 05:11

Re: Thailand blog komt met jaar visa informatie?

#12 Bericht door Mario08 » donderdag 20 april 2017, 14:19

Vooralsnog kun je de verklaring schriftelijk aanvragen. Het formulier downloaden van het internet en onderteken, samen met een copie van je ID-pagina van je passpoort en de benodigde contanten. Vergeet geen voldoende gefrankeerde retour enveloppe met je adres toe te voegen en je hebt het binnen enkele dagen retour, inclusief eventueel wisselgeld.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Thailand blog komt met jaar visa informatie?

#13 Bericht door jumbo » vrijdag 21 april 2017, 04:22

Mario08 schreef:Vooralsnog kun je de verklaring schriftelijk aanvragen. Het formulier downloaden van het internet en onderteken, samen met een copie van je ID-pagina van je passpoort en de benodigde contanten. Vergeet geen voldoende gefrankeerde retour enveloppe met je adres toe te voegen en je hebt het binnen enkele dagen retour, inclusief eventueel wisselgeld.
Dus geen enveloppe meesturen?? :lol: :lol:
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Mario08
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 370
Lid geworden op: dinsdag 06 mei 2008, 05:11

Re: Thailand blog komt met jaar visa informatie?

#14 Bericht door Mario08 » vrijdag 21 april 2017, 09:52

jumbo schreef:
Mario08 schreef:Vooralsnog kun je de verklaring schriftelijk aanvragen. Het formulier downloaden van het internet en onderteken, samen met een copie van je ID-pagina van je passpoort en de benodigde contanten. Vergeet geen voldoende gefrankeerde retour enveloppe met je adres toe te voegen en je hebt het binnen enkele dagen retour, inclusief eventueel wisselgeld.
Dus geen enveloppe meesturen?? :lol: :lol:

Goed gezien. Ten minste iemand die mijn berichten leest. :clap: :clap: :clap:

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Thailand blog komt met jaar visa informatie?

#15 Bericht door driver » vrijdag 21 april 2017, 16:07

Ik lees mee hoor maar heb hier geen ervaring mee dus reageer er dan ook niet op.

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”