Visa in nieuw paspoort.

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Visa in nieuw paspoort.

#1 Bericht door wanadee » maandag 05 september 2016, 08:28

Ik was met twee paspoorten uit nederland vertrokken, waarvan het oude met ponsgaten, dus heb vanmorgen het visum laten overzetten in het nieuwe paspoort.

Mijn eerste verbazing was hoeveel stempels , kopietjes en formulieren ze nodig hebben.
De tweede dat het gratis was. Ik meen toch gelezen te hebben dat het 1000 baht kost de stempeltransfer van oud naar nieuw.

Verder geen problemen met begeleidende brieven voor de paspoorten wat ik ook nog wel eens lees.
Moet wel bij de volgende extension nog een keer het oude paspoort ook menemen.

Na afloop wel 200 baht gegeven met het verzoek wat lekkers te halen voor de afdeling [|)

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Visa in nieuw paspoort.

#2 Bericht door joepattaya » dinsdag 06 september 2016, 02:59

wanadee schreef:Ik was met twee paspoorten uit nederland vertrokken, waarvan het oude met ponsgaten, dus heb vanmorgen het visum laten overzetten in het nieuwe paspoort.

Mijn eerste verbazing was hoeveel stempels , kopietjes en formulieren ze nodig hebben.
De tweede dat het gratis was. Ik meen toch gelezen te hebben dat het 1000 baht kost de stempeltransfer van oud naar nieuw.

Verder geen problemen met begeleidende brieven voor de paspoorten wat ik ook nog wel eens lees.
Moet wel bij de volgende extension nog een keer het oude paspoort ook menemen.

Na afloop wel 200 baht gegeven met het verzoek wat lekkers te halen voor de afdeling [|)
Het overzetten van de extentie (een visum wordt nooit overgezet) kost niets, maar sommige immigratie-buro's verlangen wel een "vergoeding" vandaar waarschijnlijk die THB 1,000

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Visa in nieuw paspoort.

#3 Bericht door jumbo » donderdag 08 september 2016, 01:19

Er is nog wel eens wat goeds te melden over immigratie en ander thaise instituten
Heb er ook never problemen mee, vriendelijke mensen, normale verzoeken
Bij de Thaipost staat een levensgroot bord dat je jezelf moet legitimeren als je EMS
verstuurd maar in Ayutthaya schijnen ze daar niet om te malen.. :worshippy:
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Visa in nieuw paspoort.

#4 Bericht door wanadee » donderdag 08 september 2016, 01:37

Bij mij zijn ze ook altijd vriendelijk maar die bureaucratie........Inefficiënt.....
Buiten een stuk of 8 kopietjes van alles in mijn paspoort moesten er ook tijdens de behandeling nog kopietjes gemaakt worden drie keer. Bv een stempeltje "used" in mijn oude extension: kopietje maken.

Maar qua behandeling helemaal niets aan te merken daar.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Visa in nieuw paspoort.

#5 Bericht door jumbo » vrijdag 09 september 2016, 02:00

wanadee schreef:Bij mij zijn ze ook altijd vriendelijk maar die bureaucratie........Inefficiënt.....
Buiten een stuk of 8 kopietjes van alles in mijn paspoort moesten er ook tijdens de behandeling nog kopietjes gemaakt worden drie keer. Bv een stempeltje "used" in mijn oude extension: kopietje maken.

Maar qua behandeling helemaal niets aan te merken daar.
zonder meer een feit, ze hebben een PC en welicht internet, maar de goede programma's die ze zouden kunnen gebruiken zijn engelstalig
Daar zal het probleem liggen. En dan praat ik niet over de dropboxen van de wereld. Met goed programma's moet je weten wat je doet... hehehe
een ander probleem kwa rechter- en linkerhand..
Zolang ze de policies niet op 1 lijn krijgen over een aantal buro's wordt het niks met de e-wereld in Thailand, afijn bomen zat hier
Als ze dat probleem eerst eens tackelen dan heb je goed op weg
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”