Visarun

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Visarun

#91 Bericht door Hua Thale » zondag 18 mei 2014, 08:27

Als niemand gaat zeggen, "ik heb dat gedaan", waar komen al die l_l verhalen dan vandaan??
De proces versneller [Mooie kreet voor corruptie] is er dus wel degelijk maar ja je moet het wel willen zien.
En ook ik heb 'vuile' handen net als vele andere als het dik in mijn voordeel is of even niet anders kan.
Waar je mee omgaat raak je mee besmet. :mrgreen:
Niemandalletjes waar Farang maar ook Thai zijn handen aan vuil maakt.
Het grovere werk is ook ruim voor handen maar zoals IK in het verleden als eens via PB heb mogen vernemen [als dreigement] er ook Thailanders zijn die de Nederlandse taal heel goed kunnen lezen schrijven en spreken en dit in combinatie met Nederlanders op waarheid testen op de verschillende fora.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Visarun

#92 Bericht door RuudThai » zondag 18 mei 2014, 09:15

Even terugkomen op de visaruns: lees een nieuw artikel in de Bangkok Post over het hoe en waarom op http://www.bangkokpost.com/news/securit ... s-targeted
Een lang artikel dat ik zelf verder maar niet lees omdat het op mij niet van toepassing is maar mogelijk voor een aantal leden wel.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Visarun

#93 Bericht door printen44 » zondag 18 mei 2014, 10:20

Hua Thale schreef:
Als niemand gaat zeggen, "ik heb dat gedaan", waar komen al die l_l verhalen dan vandaan??
De proces versneller [Mooie kreet voor corruptie] is er dus wel degelijk maar ja je moet het wel willen zien.
En ook ik heb 'vuile' handen net als vele andere als het dik in mijn voordeel is of even niet anders kan.
Waar je mee omgaat raak je mee besmet. :mrgreen:
Niemandalletjes waar Farang maar ook Thai zijn handen aan vuil maakt.
Het grovere werk is ook ruim voor handen maar zoals IK in het verleden als eens via PB heb mogen vernemen [als dreigement] er ook Thailanders zijn die de Nederlandse taal heel goed kunnen lezen schrijven en spreken en dit in combinatie met Nederlanders op waarheid testen op de verschillende fora.
En dit is het grotere werk:

http://www.bangkokpost.com/news/local/4 ... nce-sought

Men probeert uit te vinden waar 2.7 miljard baht gebleven is. Diverse departementen moeten gaan uitleggen waar dat geld gebleven is. Ben benieuwd of we ooit de uitslag zullen lezen.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Visarun

#94 Bericht door prajak » zondag 18 mei 2014, 15:40

2,7 Billion baht, als ik snel reken is dat 64 miljoen euro en dat is geen kattenpis. Maar of dat ooit boven tafel komt, nee, in beide betekenissen: nee.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Visarun

#95 Bericht door printen44 » zondag 18 mei 2014, 18:21

Ja Prajak en ik wacht op een ingezonden brief van nbreeker aan de Bangkok Post dat ze Thailand niet zwart moeten maken. En ook aan The Nation en tig Thaise kranten, want die hadden allemaal het bericht. [$) [$) [$) [$) [$) [$)
Laatst gewijzigd door printen44 op maandag 19 mei 2014, 04:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: Visarun

#96 Bericht door nbreeker » maandag 19 mei 2014, 01:11

printen44 schreef:Ja Parjak en ik wacht op een ingezonden brief van nbreeker aan de Bangkok Post dat ze Thailand niet zwart moeten maken. En ook aan The Nation en tig Thaise kranten, want die hadden allemaal het bericht. [$) [$) [$) [$) [$) [$)
Nu Kees Printen nu moet je niet gaan overdrijven en jij en je maatje Parjak moeten daar dan lang opwachten,en Thaise kranten mogen wat mij betreft schrijven wat ze willen over hun eigen land en cultuur,die zijn hier niet te gast zoals jij en wij allemaal.En die 2,7 billion bath zijn hun eigen centen daar is niks van jou of ons bij en ze hoeven zich daar tegenover jou niet te verantwoorden.

Als buitenlanders die legaal in Nederland wonen Nederland lopen af te kraken dan wordt er al gauw gezegt rot dan lekker op naar je eigen land of roepen samen met een lafaard die vanachter de beveiliging die door ons betaald wordt "minder minder"loopt te roepen dus ik zou bijna zeggen kees pak je koffer en ga lekker lopen mopperen op de dam,want er is nog een hoop te verbeteren in het klompenland.(Geen smiley's)

Enne je hoeft niet steeds Parjak,ik neem aan dat je Prajak bedoelt er bij te halen want die is mans genoeg om z'n eigen commentaar te schrijven en dat doet hij ook graag want ieder puntje is er een,zoveel zelfs dat Windows niet meer weet of het spam is of niet.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Visarun

#97 Bericht door printen44 » maandag 19 mei 2014, 04:21

Nico, even kijken naar de "smileys".

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: Visarun

#98 Bericht door nbreeker » maandag 19 mei 2014, 04:39

printen44 schreef:Nico, even kijken naar de "smileys".
Kijk Kees ik ben niet boos of wat dan ook,ik kan er wel om lachen en dan niet als een boer met kiespijn, maar smileys betekenen voor mij niets,nu niet direct door jou maar er worden hier dingen gezegd op het forum met een smiley er achter dat ik denk van nou dat is op het randje,en ik kijk dan niet naar de smiley maar kijk wat er geschreven staat en vooral van achter een pseudoniem.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Visarun

#99 Bericht door joepattaya » maandag 19 mei 2014, 06:58

Het is en het blijft een grote farce.
Een aantal maanden geleden werd het voor een aantal landen mogelijk om in plaats van 15 dagen bij een land-crossing nu 30 dagen te krijgen.
De reden waarom Nederland niet bij die landen hoorde was: Nederland is niet erg vriendelijk voor emigrerende Thai en dus zijn wij ook niet vriendelijk jegens de Nederlanders in Thailand.

Een belangrijke zinsnede van de Immigratie-Generaal: "Southern Korea ships off Thai citizens too easy. We'll show them!!"

Het is dus een stompzinnig kat-en-muis-spelletje waar uiteraard talloze andere nationaliteiten ook getroffen worden en dat terwijl er absoluut niets illegaals gebeurd.
De visa-runner gaat gewoon keurig, zoals aangegeven in de Immigration Act van 2545 voordat zijn toestemming afloopt het land uit en komt weer terug. Er staat nergens, dat hij een bepaalde tijd in het buitenland dient te verblijven.

Dit is weer typisch een actie van een waardeloze Generaal, die neits beters te doen heeft dan buitenlandertje te pesten.

Ok, ok..........het visarun-fenomeen is uit de hand gelopen, maar dan moet dat wet-matig aangepakt worden, en niet met allerlei waardeloze willekeurige ad-hoc ideetjes van een Prathom 6 Generaal. :crazy:

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Visarun

#100 Bericht door Ben » maandag 19 mei 2014, 07:18

joepattaya schreef:Het is en het blijft een grote farce.
Een aantal maanden geleden werd het voor een aantal landen mogelijk om in plaats van 15 dagen bij een land-crossing nu 30 dagen te krijgen.
De reden waarom Nederland niet bij die landen hoorde was: Nederland is niet erg vriendelijk voor emigrerende Thai en dus zijn wij ook niet vriendelijk jegens de Nederlanders in Thailand.

Een belangrijke zinsnede van de Immigratie-Generaal: "Southern Korea ships off Thai citizens too easy. We'll show them!!"

Het is dus een stompzinnig kat-en-muis-spelletje waar uiteraard talloze andere nationaliteiten ook getroffen worden en dat terwijl er absoluut niets illegaals gebeurd.
De visa-runner gaat gewoon keurig, zoals aangegeven in de Immigration Act van 2545 voordat zijn toestemming afloopt het land uit en komt weer terug. Er staat nergens, dat hij een bepaalde tijd in het buitenland dient te verblijven.

Dit is weer typisch een actie van een waardeloze Generaal, die neits beters te doen heeft dan buitenlandertje te pesten.

Ok, ok..........het visarun-fenomeen is uit de hand gelopen, maar dan moet dat wet-matig aangepakt worden, en niet met allerlei waardeloze willekeurige ad-hoc ideetjes van een Prathom 6 Generaal. :crazy:
Het is een lik op stuk verhaal .
Ik verbaas me er ook elke dag weer over hoeveel Indiers hier in Bangkok gewoon aan het werk zijn .
alleen al op de Idira Market Pratunam. Over speciale regeling kan eigenlijk geen sprake zijn anders dan een corrupte regeling .
De verkopers zijn nagenoeg allen Indiers in de footcourt staan ook andere nationaliteiten hun waren te bakken en te verkopen .kan niet anders dan dat het verboden beroepen voor buitenlanders zijn en dus is het illegaal .
Dat moet dus een tea money verhaal zijn maar dan voor een hele plantage :crazy:

Gebruikersavatar
v@go
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1691
Lid geworden op: vrijdag 19 februari 2010, 13:10
Locatie: Belgie-จอมเทียน

Re: Visarun

#101 Bericht door v@go » maandag 19 mei 2014, 08:18

Die vraag over die Indiërs heb ik een keertje gesteld aan mijn kleermaker in Pattaya en hij vertelde dat er veel Inders in Thailand ook een Thais paspoort hebben omdat ze daar zijn geboren.

Na Google geraadpleegd te hebben is het helemaal duidelijk voor me

http://en.wikipedia.org/wiki/Indians_in_Thailand
geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Visarun

#102 Bericht door Ben » maandag 19 mei 2014, 08:44

v@go schreef:Die vraag over die Indiërs heb ik een keertje gesteld aan mijn kleermaker in Pattaya en hij vertelde dat er veel Inders in Thailand ook een Thais paspoort hebben omdat ze daar zijn geboren.

Na Google geraadpleegd te hebben is het helemaal duidelijk voor me

http://en.wikipedia.org/wiki/Indians_in_Thailand

Duidelijk . rest de vraag dat een vrij grote groep geen Thais kan .

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Visarun

#103 Bericht door Hua Thale » maandag 19 mei 2014, 10:20

Familie leden die op vakantie zijn en het hier ook wel naar het zin hebben. ;)
Staat ook in een van die berichten van de Bangkok Post dat het hoofdzakelijk bedoelt is voor mensen uit Azie die denken dat het zo ook wel kan.
Je zit op dun ijs Joep met die Generaal. :Whistle:
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

Gebruikersavatar
De Beweerder
Expat
Expat
Berichten: 1737
Lid geworden op: dinsdag 25 oktober 2005, 22:57
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Visarun

#104 Bericht door De Beweerder » maandag 19 mei 2014, 14:21

:idea: personele reorganisatie immigratie politie Jomtien,
Is iemand hier van op de hoogte? ik hoorde het uit derde, vierde hand.
Het zou ook om corruptie gaan met visa, er gaan verhalen dat het kantoor een maand gaat sluiten??
(sorry, geen bron en ik zie ook niks op hun site?)
A millionaire in free time, can not save time only use ;)

Gebruikersavatar
Meritus
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 360
Lid geworden op: maandag 22 september 2008, 05:12

Re: Visarun

#105 Bericht door Meritus » maandag 19 mei 2014, 21:59

Neem gewoon een visa ... en er is geen problem ... :worshippy:

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”