Visarun

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Visarun

#1 Bericht door printen44 » zaterdag 10 mei 2014, 18:24

Dit kreeg ik vandaag van Thaivisa.com:

http://www.thaivisa.com/forum/topic/725 ... n=breaking

Als het waar is, kan je niet zo maar even Thailand verlaten om opnieuw 30 of 15 dagen in Thailand te blijven.

Als het anders is, hoor ik het wel.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Visarun

#2 Bericht door Ben » zondag 11 mei 2014, 03:02

printen44 schreef:Dit kreeg ik vandaag van Thaivisa.com:

http://www.thaivisa.com/forum/topic/725 ... n=breaking

Als het waar is, kan je niet zo maar even Thailand verlaten om opnieuw 30 of 15 dagen in Thailand te blijven.

Als het anders is, hoor ik het wel.

Op zich niet zo'n vreemde zet , Je kan gewoon Thailand binnenkomen met een lucht transfer en Thailand verlaten en dan nog 1 keer terug keren over land .en dan exit .
Voor elke andere of meerdere keer moet je een Visum aanvragen bij een Thaise Ambassade of consulaat . Maandelijkse border runners brengen voor de staat weinig op , en de toerist en anders Visa's wel .
En daarmee houden ze een hele grote groep birmezen , cambodianen en andere Robin Hoods die om de 15 dagen even de grens overgaan om wat bij te klussen.

Wie langer in Thailand wil blijven kan op een of andere manier een visa vragen , en wie dat niet kan
hebben ze liever ook niet hier .

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Visarun

#3 Bericht door stevenl » zondag 11 mei 2014, 04:07

Dit gaat grote gevolgen hebben voor veel mensen. Maar op zich geen verrassing natuurlijk, gezien het grote misbruik dat hier van wordt gemaakt.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Visarun

#4 Bericht door Ben » zondag 11 mei 2014, 04:50

stevenl schreef:Dit gaat grote gevolgen hebben voor veel mensen. Maar op zich geen verrassing natuurlijk, gezien het grote misbruik dat hier van wordt gemaakt.
Er zal een heel groot gedeelte nu overgaan op single of double tourist visa's wat wel geld in de la brengt voor Thailand. tot nu toe zit daar nog geen beperking op hoeveelheid per jaar .

Bij de grensovergang Anranyaprathet heeft men aardig verbouwd daar wordt nu de zaak al gescheiden, foreign pasport holders moeten nu naar boven om Thailand uit en in te kunnen.
Alles wat niet erg wit van huidskleur is :o wordt van te voren al gecontroleerd of men een geldig visa heeft .

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Visarun

#5 Bericht door prajak » zondag 11 mei 2014, 06:43

http://www.thailandforum.nl/toerisme/imm ... -visaruns/

In dezelfde zin vandaag hier. Het is dus over om zonder visum heen en weer te gaan. Visaruns zijn alleen nog mogelijk als je een echt visum hebt.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Visarun

#6 Bericht door Jim » zondag 11 mei 2014, 08:52

dus ehh..

als je zonder visum naar thailand gaat kan je niet meer ff 2 dagen naar angkor wat want dan kom je thailand niet meer in?

wat een drama toch.

je zou zeggen dat ze wel wat toeristen konden gebruiken, maar ze lijken alles te doen om die maar weg te jagen.
is het niet met hoge prijzen dan is het wel met halve burgeroorlogen en belachelijke visumeisen.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Visarun

#7 Bericht door prajak » zondag 11 mei 2014, 09:37

Ik lees dir...

"...From today visitors can only enter into Thailand via a land border once, after that they will be refused entry to the Kingdom and are advised to fly out and return with a visa obtained from a Royal Thai Embassy or Consulate in a neighbouring country or overseas...."

Land border is landgrens en dat betekent over land gaan. Dus ik denk: binnen vliegen zonder visum, Thailand doen, dagje buurland, binnenkomen, akkoord. Nog een dagje buurland maar dan kom je niet meer binnen. Dagje Laos EN dagje Cambodja moet je dus combineren, eerst Laos in, dan Cambodja, of andersom, en dan Thailand weer in.

Ik denk dat er wel nadere richtlijnen zullen komen over de uitwerking hiervan. Tja, de goedwillende toerist is de dupe van mensen (ik las ergens skimmers en andere criminelen) die geen visum halen en steeds heen en weer gaan.

Vergelijk het met de moeite die een Thai moet doen om een Schengenland te bezoeken. Thailand is wat dat betreft heel toegankelijk.

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Visarun

#8 Bericht door Hua Thale » zondag 11 mei 2014, 10:02

Denk dat het voor 99 % van de toerist helemaal niks uitmaakt.
Een keer naar een van de buurlanden blijft mogelijk zoals ik het lees.

Denk dat ze zichzelf het meeste in het vlees snijden.
De vele Thailanders die borderruns doen of uitstapjes naar de buurlanden kunnen en zullen deze activiteiten zwaar zien terug lopen.

De altijd aanwezige toerist die DENKT dat die met dit soort gehuppel makkelijk en goedkoop uit is zal een andere methode moeten zoeken maar die zijn er zat.
Heb in Laos eens naast een Engelsman gestaan bij de Thaise Ambassade die al elf jaar lang iedere drie maanden een visum ging halen en daar zeer gelukkig mee was dus zo kan het ook schijnbaar.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Visarun

#9 Bericht door prajak » zondag 11 mei 2014, 10:05

Ja, Hua Thale, maar er komt nog iets aan, als ik goed lees. Ingaand 12 augustus, moederdag, en wat dat dan zal zijn ?

Wij gepensioneerden, andere eisen ? Wij zijn tot nu altijd het slachtoffer geweest van nieuwe eisen.

T-visums, maximaal 3 keer en dan een NON-Zoveel halen ?

Er staat wat aan te komen. Ze kunnen zich potdorie beter met regeren bezighouden dan met dit geneuzel. :mrgreen:

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Visarun

#10 Bericht door stevenl » zondag 11 mei 2014, 10:17

prajak schreef:Ja, Hua Thale, maar er komt nog iets aan, als ik goed lees. Ingaand 12 augustus, moederdag, en wat dat dan zal zijn ?

Wij gepensioneerden, andere eisen ? Wij zijn tot nu altijd het slachtoffer geweest van nieuwe eisen.

T-visums, maximaal 3 keer en dan een NON-Zoveel halen ?

Er staat wat aan te komen. Ze kunnen zich potdorie beter met regeren bezighouden dan met dit geneuzel. :mrgreen:
12 Augustus gaan ze een einde maken aan back to back visaruns per vliegtuig, net als nu back to back visaruns via land borders worden beeindigd.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Visarun

#11 Bericht door driver » zondag 11 mei 2014, 13:23

Betekent dat dan ook als je bijv zoals mij 4 weken naar Thailand gaat ,lees 28 dagen meestal en dan besluit bijv vlak voor de 4 weken eindigen naar Laos te gaan en daar dan 2 weken of langer gaat rondtrekken dan weer Thailand in en dan 10 dagen later weer Cambodja in voor zeg maar 4 weken en dan weer terug naar Thailand om weer naar Nederland te gaan via Swampie .

Dat kan dus niet of niet meer lees ik nu uit de andere berichten ?
Moet je dan van te voren een langer verblijf aan vragen hier in Nederland icm de vliegticket ?

Mijn plan is om toch een keer wat langer naar Thailand te gaan met tussen door uitstapjes naar de buurlanden vandaar de vraag.

gr driver

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Visarun

#12 Bericht door brake034 » zondag 11 mei 2014, 13:36

Klopt Driver, voor een aantal nationaliteiten is er een vrijstelling van een visum voor toeristen uit een bepaalde groep landen.
De toeristen uit die vrijgestelde landen krijgen bij aankomst in Thailand een stempel in hun paspoort dat ze 30 dagen mogen blijven.
Let wel, ze hebben dus geen visum maar zijn voor 30 dagen vrijgesteld van een visum, so far, so good.

Het grijze gebied was de mogelijkheid om per lucht of land binnen 30 dagen Thailand te verlaten en weer binnen te komen een verlenging van de vrijstelling te verkrijgen, 30 dagen via lucht en 15 dagen via land (ik ga ervan uit dat we hier praten over NL nationaliteit!). Ik ken dus mensen die via dit systeem een tijd lang in Thailand gewoond hebben zonder werkelijk over een visum te beschikken. Deze groep van lang verblijvers zonder visum maakte er een sport de regels om te buigen en nu krijgen ze het lid op de neus.

Regel is, wil je korter als 30 dagen in Thailand zijn, ga voor een vrijstelling bij aankomst.
In noodgevallen mag immigratie je verblijf in Thailand verlengen, zonder dat je een grensovergang hoeft te doen.

Wil je in principe langer als 30 dagen in Thailand verblijven, moet je een visum aanvragen.
Marcel

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Visarun

#13 Bericht door driver » zondag 11 mei 2014, 13:42

Marcel..okee duidelijk.

Misschien een stomme vraag maar toch : Kun je dan ook vanaf Schiphol een enkele reis boeken...28 dagen in Thailand blijven dan ergens een buurland in en bijv 2 mnd later als je nog niet goed weet wat je gaat doen en hoelang via een vliegveld daar de terugreis weer boeken naar Nederland ?

Oftewel : kom ik Thailand in met een enkele reis ticket ? en zoniet ..koop ik 2 retour tickets die ik alleen ga gebruiken op de heenreis en niet terug naar Schiphol is dat dan te controleren door de Thaise overheid oid of maakt dat voor hun verder niks uit als ik dan al uit Thailand weg ben via een grensovergang naar een buurland ?

Van te voren bijv een retour ticket kopen voor 3 mnd en niet weten wat je gaat doen wat in mijn geval meestal zo is lijkt me ook niet handig voor mij eigenlijk.

Ik opper nu zomaar wat dingen die in me opkomen he !.

gr driver

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Visarun

#14 Bericht door brake034 » zondag 11 mei 2014, 13:49

Arie,

Een enkele reis boeken?? Die zijn net zo duur of zelfs duurder als een budget retour!

Als je als Nederlander in Thailand aankomt zonder visum in je paspoort dan komt je in aanmerking voor een vrijstelling van een visum voor 30 dagen, je hoeft daarbij geen ticket te laten zien!?

De regels voor een visum voor Thailand zijn relatief simpel, de eisen zijn duidelijk, ga voor een vrijstelling of vraag een visum aan.

En voor degene die denken dat ze altijd in het grijze gebied moeten opereren, wie zijn kont brand......zit op de blaren, met zijn reet in Burma of Laos in het geval van grens "runners"..... :mrgreen:
Marcel

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Visarun

#15 Bericht door Jim » zondag 11 mei 2014, 15:23

het gebied was niet grijs.
de visaruns waren volledig volgens de regels.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”