Geplande overstay

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Geplande overstay

#16 Bericht door Ben » zondag 20 april 2014, 12:17

Adrie schreef:Gewoon per aangetekende post een toerist visa in Amsterdam aanvragen.

Meestal binnen 1 of 2 weken gepiept.

Bij vertrek AMS kan een probleem hebben ( alhoewel ik dat nog nooit van iemand persoonlijk gehoord heb)

BKK kan een probleem zijn, en heb zelf het zelfde een keer gehad een jaar of 10 geleden, waar de douane er wel een opmerking over maakt dat ik langer dan 30 dagen bleef.

Ik zei toen iets van I Know, and I go to imigration for buy visa for 7 day extra , en kon gelukkig kon ik door, waarbij de man nog zij don,t fotget to go immigration.

Ik heb dat dus nooit meer gedaan, want het is niet relaxt reisen.

LET OP!
Visumaanvraag per aangetekende post.
Het is niet meer mogelijk om uw visumaanvraag per post of aangetekende post aan te vragen.U dient uw aanvraag op het Royal Thai Honorary Consulate General, Herengracht 444, 1017 BZ te Amsterdam aan te vragen.
Het is wel mogelijk om uw paspoort met daarin het visum aangetekend retour laten sturen naar een adres in Nederland
We versturen alleen op woensdag en vrijdag aangetekende post.

Adrie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 433
Lid geworden op: vrijdag 02 oktober 2009, 19:35

Re: Geplande overstay

#17 Bericht door Adrie » zondag 20 april 2014, 14:58

Ben schreef:

LET OP!
Visumaanvraag per aangetekende post.
Het is niet meer mogelijk om uw visumaanvraag per post of aangetekende post aan te vragen.U dient uw aanvraag op het Royal Thai Honorary Consulate General, Herengracht 444, 1017 BZ te Amsterdam aan te vragen.
Het is wel mogelijk om uw paspoort met daarin het visum aangetekend retour laten sturen naar een adres in Nederland
We versturen alleen op woensdag en vrijdag aangetekende post.
Dat is dan weer een min punt,

Hier vanuit brabant toch een 100km naar Amsterdam, maar vanuit Zuid-Limburg niet echt prettig om voor een aanvraag naar Amsterdam te moeten.

Combineer het dan maar met een dagje uit :mrgreen:

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Geplande overstay

#18 Bericht door prajak » zondag 20 april 2014, 15:34

"...Dat is dan weer een min punt,

Hier vanuit brabant toch een 100km naar Amsterdam, maar vanuit Zuid-Limburg niet echt prettig om voor een aanvraag naar Amsterdam te moeten...."

Tja, Adrie, een minpunt. Maar voor een paar weekjes Rusland zit je in jouw woonregio nu wel eerste klas hoor ! :giggle2:

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Geplande overstay

#19 Bericht door Ben » zondag 20 april 2014, 16:25

Adrie schreef:
Ben schreef:

LET OP!
Visumaanvraag per aangetekende post.
Het is niet meer mogelijk om uw visumaanvraag per post of aangetekende post aan te vragen.U dient uw aanvraag op het Royal Thai Honorary Consulate General, Herengracht 444, 1017 BZ te Amsterdam aan te vragen.
Het is wel mogelijk om uw paspoort met daarin het visum aangetekend retour laten sturen naar een adres in Nederland
We versturen alleen op woensdag en vrijdag aangetekende post.
Dat is dan weer een min punt,

Hier vanuit brabant toch een 100km naar Amsterdam, maar vanuit Zuid-Limburg niet echt prettig om voor een aanvraag naar Amsterdam te moeten.

Combineer het dan maar met een dagje uit :mrgreen:
Dan ga je toch naar Essen

Thailand Consulate in Essen - Germany
Information on consular services of the Thailand Consulate in Essen - Germany. On this website you will find general information, address and contact details like telephone number, faxnumber and email address of the Thailand Consulate in Essen - Germany. The Consulate in Essen represents the country of Thailand in Germany.
Thailand Consulate Essen - Germany
Address Thailand Consulate in Essen:
Thai Consulate in Essen, Germany Rottenscheider Strasse 199, entry Herthastrasse 45131 Essen Germany
Telephone Thailand Consulate in Essen: (+49) 201 959 793 34
Fax Thailand Consulate in Essen: (+49) 201 959 794 45
E-mail Thailand Consulate in Essen:
Additional Information
Please note: Consulate opening hours can vary.
Always contact the Consulate before a visit. Consulate Hours: Mon-Fri 09.00-12.00 Fri: 14.00-17.00 (Hrs.)
Dr. jur. Stephan Johannes Holthoff-Pf?rtner - Consul General


Thailand Consulate Essen - Germany

Adrie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 433
Lid geworden op: vrijdag 02 oktober 2009, 19:35

Re: Geplande overstay

#20 Bericht door Adrie » zondag 20 april 2014, 18:39

prajak schreef:"

Tja, Adrie, een minpunt. Maar voor een paar weekjes Rusland zit je in jouw woonregio nu wel eerste klas hoor ! :giggle2:

Prajak, in Rusland heb ik niks te zoeken, mij nie gezien.

iets verder naar het oosten en dan een beetje naar het zuiden licht Thailand ergens, en dat staat me meer aan.

Ene Naar Essen is net zo ver als naar Amsterdam van hier uit, dus dat maakt nie veel verschil,
ben 1 keer met air Berlin via Dusseldorf gevlogen, en dat niet meer in die krappe stoeltjes.

Maare heb verschillende keer per aangetekende post mijn paspoort naar Amsterdam gestuurd, en dat ging vrij soepel, dus daarom vind ik het jammer dat je eventueel je visa in persoon moet aanvragen ( dit is toch een stap terug in de tijd, nie dan?? )

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Geplande overstay

#21 Bericht door Ben » maandag 21 april 2014, 06:36

In Essen sta je na 20 min buiten inclusief VISA :lol:
en toch 100 km minder dan naar AMS, daarnaast weinig last van Stau !

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Geplande overstay

#22 Bericht door prajak » maandag 21 april 2014, 07:32

Maastricht-Amsterdam 178 km, Maastricht-Essen 134 km. Dus dichterbij. En mooie autobahnen.....

Adrie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 433
Lid geworden op: vrijdag 02 oktober 2009, 19:35

Re: Geplande overstay

#23 Bericht door Adrie » maandag 21 april 2014, 08:30

Ben schreef:In Essen sta je na 20 min buiten inclusief VISA :lol:
en toch 100 km minder dan naar AMS, daarnaast weinig last van Stau !

Vanaf mijn woonplaats is het 110 km naar Amsterdam, en 130 km naar Essen.

Dus is het goed om te weten dat je daar naar toe kunt en je visa gelijk op dezelfde dag weer mee krijgt, als ik je goed begrijp.

Bedankt voor de info

BKK_Bert
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 331
Lid geworden op: zaterdag 11 mei 2013, 15:29
Locatie: Leiden/Songkhla/Bangkok
Contacteer:

Re: Geplande overstay

#24 Bericht door BKK_Bert » maandag 12 mei 2014, 15:35

Zo, ik heb geboekt (vertrek as donderdag) en voor de zekerheid toch maar geen langere geplande overstay... :P desondanks ben ik daar 31 dagen (foutje met tellen over de maand 30/31 dagen..)
Als ik terugkeer vliegt mijn vriendin mee naar NL. Ze blijft 90 dagen. Van mijn kant alles geregeld voor haar visa. Het papierwerk neem ik mee, nu zij nog...
Home is not where you live, but where they accept you.

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Geplande overstay

#25 Bericht door KhunSugar » maandag 07 juli 2014, 15:40

De nieuwe regelgeving voor border-runs werkt 'overstay' in de hand, ook daar is men nu een oplossing voor aan het zoeken.
Men overweegt peronen in 'overstay' te blacklisten !

http://www.thephuketnews.com/blacklisti ... -47244.php

KS. [|)

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Geplande overstay

#26 Bericht door stevenl » dinsdag 08 juli 2014, 01:26

KhunSugar schreef:De nieuwe regelgeving voor border-runs werkt 'overstay' in de hand, ook daar is men nu een oplossing voor aan het zoeken.
Men overweegt peronen in 'overstay' te blacklisten !

http://www.thephuketnews.com/blacklisti ... -47244.php

KS. [|)
Ja, volop berichten daarover, inmiddels al heel veel reacties op Thai Visa. Is nog niet officieel bevestigd, maar het lijkt heel logisch om iets dergelijks te gaan doen.

Ik verwacht dat 1 dag geen gevolgen zal hebben trouwens, maar dat is momenteel nog niet duidelijk.

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”