Retirement extension Udonthani

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
joeisan
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 63
Lid geworden op: maandag 04 november 2013, 06:51
Locatie: Udonthani province

Re: Retirement extension Udonthani

#16 Bericht door joeisan » woensdag 19 maart 2014, 03:49

Even een korte update, vanwege antwoorden op Udonmap.

- Er schijnt geen behoefte aan vertaalde en gelegaliseerde consulaire documenten (inkomensbrief);
- Bankverklaring en bankboekje niet nodig (maar wel geadviseerd het bankboekje mee te nemen "just in case");
- Routebeschrijving van Immigratie naar mijn huis (onduidelijk wordt het zeker omdat de 75 km slechts 35 km snelweg betreft en de rest zigzag smallere wegen tot op het laatst zandwegen).

Dus tot zover de volgende zaken mee te brengen:

aanvraagformulier
paspoort met photo's plus kopieën van fotopagina en laatste extension pagina
inkomensformulier NL ambassade
routebeschrijving (plattegrond)
geld
geel of blauw huisboek

Er is nog een formulier in Thais en Engels dat gedownload kan worden, betreffende de juistheid van gegevens en het respekteren van de wet en voorschriften.

In ieder geval staat nog mijn bezoek aan het kantoor met vraag naar voorwaarden op schrift.

Langzaam trekt de mist een beetje op en wordt duidelijk wat men plaatselijk nodig vindt...
Een goed lid verslapt niet

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Retirement extension Udonthani

#17 Bericht door Hua Thale » woensdag 19 maart 2014, 04:50

Succes

Klinkt als een verademing.
Meeste 'punten' zijn een makkie.
Geen behoefte verklaringen en legaliseringen. :lol:
Zou bijna gaan verhuizen. ;)

Gebruikersavatar
joeisan
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 63
Lid geworden op: maandag 04 november 2013, 06:51
Locatie: Udonthani province

Re: Retirement extension Udonthani

#18 Bericht door joeisan » woensdag 19 maart 2014, 05:09

Hua Thale schreef:Succes

Klinkt als een verademing.
Meeste 'punten' zijn een makkie.
Geen behoefte verklaringen en legaliseringen. :lol:
Zou bijna gaan verhuizen. ;)
Het is in ieder geval zo dat aan de lijst van wensen, indien verhuisplannen aanwezig, toegevoegd zou kunnen worden de al of niet bestaande flexibiliteit van de plaatselijke immigratiedienst... :giggle:
Een goed lid verslapt niet

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1580
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Retirement extension Udonthani

#19 Bericht door Herbergier » vrijdag 18 april 2014, 07:39

Vandaag naar de immigration in Kap Choeng (provincie Surin) geweest, ik zelf voor mijn 90 dagen en een vriend van mij voor zijn Non-O-Immigrant Retirement extension, we waren om 8.30 uur binnen, hij had nummer 1 voor de extension en ik had nummer 301 voor de 90 dagen, dus we waren allebei gelijk aan de beurt en toen we weggingen zaten er twee te wachten, ik stond om 8.40 uur weer buiten en mijn vriend om 8.50 uur, natuurlijk hadden wij onze papieren goed voor elkaar, zodat de heren officers zonder iets te vragen alles makkelijk konden afhandelen.
De vrouwen nemen wij nooit mee naar binnen, want die beginnen dan kletsen tegen zo'n officer en dat houd in dat hij te veel wordt opgehouden en door haar meerdere dingen extra gaat uitzoeken, de vrouw van een andere vriend van mij had vorig jaar zo zitten kletsen, dat hij eerst terug moest naar Buriram om een doktersverklaring te halen, voordat hij een nieuwe extension kreeg.
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: Retirement extension Udonthani

#20 Bericht door nbreeker » vrijdag 18 april 2014, 10:45

Herbergier schreef:Vandaag naar de immigration in Kap Choeng (provincie Surin) geweest, ik zelf voor mijn 90 dagen en een vriend van mij voor zijn Non-O-Immigrant Retirement extension, we waren om 8.30 uur binnen, hij had nummer 1 voor de extension en ik had nummer 301 voor de 90 dagen, dus we waren allebei gelijk aan de beurt en toen we weggingen zaten er twee te wachten, ik stond om 8.40 uur weer buiten en mijn vriend om 8.50 uur, natuurlijk hadden wij onze papieren goed voor elkaar, zodat de heren officers zonder iets te vragen alles makkelijk konden afhandelen.
De vrouwen nemen wij nooit mee naar binnen, want die beginnen dan kletsen tegen zo'n officer en dat houd in dat hij te veel wordt opgehouden en door haar meerdere dingen extra gaat uitzoeken, de vrouw van een andere vriend van mij had vorig jaar zo zitten kletsen, dat hij eerst terug moest naar Buriram om een doktersverklaring te halen, voordat hij een nieuwe extension kreeg.
Nu ik ga al jaren naar de Immigratie hier in Udon,en als jullie uitgekibbeld zijn dan zal ik een dezer dagen de vraag beantwoorden want ik heb geen zin meer in het eeuwige ja en nee,de vraag was het Immigratie kantoor in Udon,dus als je daar geen gebruik van maak hoef je ook niet te antwoorden.En mocht dat niet op prijs gesteld worden dan hoor ik het wel en ga ik lekker door met m'n dagelijkse beslommeringen.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Retirement extension Udonthani

#21 Bericht door prajak » vrijdag 18 april 2014, 15:04

"...de vrouw van een andere vriend van mij had vorig jaar zo zitten kletsen, dat hij eerst terug moest naar Buriram om een doktersverklaring te halen, voordat hij een nieuwe extension kreeg...."

Die ambtenaar heeft volkomen gelijk. Als je als farang met zo'n kletstante kunt samenwonen ontstaat er gerichte twijfel aan de gezondheid van de farang en wil de ambtenaar terecht een doktersbriefje. :giggle2:

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1580
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Retirement extension Udonthani

#22 Bericht door Herbergier » vrijdag 18 april 2014, 16:48

nbreeker schreef:
Herbergier schreef:Vandaag naar de immigration in Kap Choeng (provincie Surin) geweest, ik zelf voor mijn 90 dagen en een vriend van mij voor zijn Non-O-Immigrant Retirement extension, we waren om 8.30 uur binnen, hij had nummer 1 voor de extension en ik had nummer 301 voor de 90 dagen, dus we waren allebei gelijk aan de beurt en toen we weggingen zaten er twee te wachten, ik stond om 8.40 uur weer buiten en mijn vriend om 8.50 uur, natuurlijk hadden wij onze papieren goed voor elkaar, zodat de heren officers zonder iets te vragen alles makkelijk konden afhandelen.
De vrouwen nemen wij nooit mee naar binnen, want die beginnen dan kletsen tegen zo'n officer en dat houd in dat hij te veel wordt opgehouden en door haar meerdere dingen extra gaat uitzoeken, de vrouw van een andere vriend van mij had vorig jaar zo zitten kletsen, dat hij eerst terug moest naar Buriram om een doktersverklaring te halen, voordat hij een nieuwe extension kreeg.
Nu ik ga al jaren naar de Immigratie hier in Udon,en als jullie uitgekibbeld zijn dan zal ik een dezer dagen de vraag beantwoorden want ik heb geen zin meer in het eeuwige ja en nee,de vraag was het Immigratie kantoor in Udon,dus als je daar geen gebruik van maak hoef je ook niet te antwoorden.En mocht dat niet op prijs gesteld worden dan hoor ik het wel en ga ik lekker door met m'n dagelijkse beslommeringen.
Sorry hoor, ik wist niet dat je kwaad werd, maar als jij al jaren naar de immigration van Udonthani gaat, waarom geef je dan niet eerder een fatsoenlijk antwoord op de vraag van Joeisan, jij hebt ervaring met Udonthani en de vraag is al ruim een maand geleden gesteld, ik geef alleen maar aan hoe het hier in Kap Choeng gaat.
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: Retirement extension Udonthani

#23 Bericht door nbreeker » vrijdag 18 april 2014, 23:12

Herbergier schreef:
nbreeker schreef:
Herbergier schreef:Vandaag naar de immigration in Kap Choeng (provincie Surin) geweest, ik zelf voor mijn 90 dagen en een vriend van mij voor zijn Non-O-Immigrant Retirement extension, we waren om 8.30 uur binnen, hij had nummer 1 voor de extension en ik had nummer 301 voor de 90 dagen, dus we waren allebei gelijk aan de beurt en toen we weggingen zaten er twee te wachten, ik stond om 8.40 uur weer buiten en mijn vriend om 8.50 uur, natuurlijk hadden wij onze papieren goed voor elkaar, zodat de heren officers zonder iets te vragen alles makkelijk konden afhandelen.
De vrouwen nemen wij nooit mee naar binnen, want die beginnen dan kletsen tegen zo'n officer en dat houd in dat hij te veel wordt opgehouden en door haar meerdere dingen extra gaat uitzoeken, de vrouw van een andere vriend van mij had vorig jaar zo zitten kletsen, dat hij eerst terug moest naar Buriram om een doktersverklaring te halen, voordat hij een nieuwe extension kreeg.
Nu ik ga al jaren naar de Immigratie hier in Udon,en als jullie uitgekibbeld zijn dan zal ik een dezer dagen de vraag beantwoorden want ik heb geen zin meer in het eeuwige ja en nee,de vraag was het Immigratie kantoor in Udon,dus als je daar geen gebruik van maak hoef je ook niet te antwoorden.En mocht dat niet op prijs gesteld worden dan hoor ik het wel en ga ik lekker door met m'n dagelijkse beslommeringen.
Sorry hoor, ik wist niet dat je kwaad werd, maar als jij al jaren naar de immigration van Udonthani gaat, waarom geef je dan niet eerder een fatsoenlijk antwoord op de vraag van Joeisan, jij hebt ervaring met Udonthani en de vraag is al ruim een maand geleden gesteld, ik geef alleen maar aan hoe het hier in Kap Choeng gaat.
Ja ik weet dat jij alleen maar verteld hoe het in Kap Choeng gaat maar dat vroeg die OP niet,en ik kon hem niet eerder fatsoenlijk antwoord geven omdat ik het pas gisteren heb gelezen.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: Retirement extension Udonthani

#24 Bericht door nbreeker » zaterdag 19 april 2014, 02:12

joeisan schreef:
Hua Thale schreef:Succes

Klinkt als een verademing.
Meeste 'punten' zijn een makkie.
Geen behoefte verklaringen en legaliseringen. :lol:
Zou bijna gaan verhuizen. ;)
Het is in ieder geval zo dat aan de lijst van wensen, indien verhuisplannen aanwezig, toegevoegd zou kunnen worden de al of niet bestaande flexibiliteit van de plaatselijke immigratiedienst... :giggle:
Je hebt inderdaad nodig hier in Udon Thani een aanvraagformulier met pasfoto.
Paspoort en kopieën van alle bladzijden waar wat opstaat stempel etc.ook kopie landingskaart.

Inkomens verklaring de reden dat jij moet invullen wat je inkomen is dat als je lieg jij verantwoordelijk bent en niet meer de Ambassade vroeger vulde de Ambassade het bedrag in,dus het is geen nutteloos papiertje zoals je opmerkte.Vergeet geen kopie paspoort bij te voegen als je het naar de ambassade opstuur.

Wellicht tenovervloede maar zoals je voorheen deed je kunt een retirement visa verkrijgen als je 800.000 op de bank heb voor tenminste 2 maanden meen ik.
Of als je een maandelijks inkomen heb van 65.000.
Of als je een bedrag op de bank heb staan en je maandelijks inkomen is samen 800.000 bath.

Je pensioenbrieven hoef je normaal gesproken niet te laten zien,alleen als ze je willen kontroleren of je het juiste bedrag ingevuld heb op je inkomensverklaring kunnen ze er naar vragen,tevens kan de Immigratie bij je thuis komen om het een en ander te controleren,maar is mij nog niet overkomen maar ik hoor die geruchten.
Je hoeft niets te laten vertalen wat in het engels is,ze kunnen daar genoeg engels spreken.

Plattegrond hoe je bij je huis kunt komen.

1900 bath,tip niet meer dan 100 bath,sommige tippen 1000 bath en verpesten het voor een ander.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Gebruikersavatar
joeisan
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 63
Lid geworden op: maandag 04 november 2013, 06:51
Locatie: Udonthani province

Re: Retirement extension Udonthani

#25 Bericht door joeisan » woensdag 07 mei 2014, 03:13

Update inzake extension gebaseerd op een maandelijks inkomen van minimaal 65K.

Ik was gisteren, 6 Mei 2014, in het Udon Immigration office, voor de jaarlijkse verlenging, dit keer was de eerste keer met pensioenen, dus een extra ervaring.

Om kort te gaan: het was een geruisloze, prettige ervaring, ik was binnen en buiten in 30 minuten, 15 minuten wachttijd an 15 minuten behandeling, inclusief het veranderen naar nieuw paspoort.

Ik geef even aan welke documenten benodigd waren. Ik was goed voorbereid, mede dank zij tips vanuit dit forum.

1. Aanvraagformulier met foto
2. Paspoort
3. Kopieën van fotopagina paspoort plus van de pagina's die betrekking hebben op voorgaande extensions
4. Kopie entry card
5. Verklaring van de ambassade (income letter)
6. Kopie yellow housebook
7. Plattegrond van Udon naar huis
8. 1900 baht

Inkomen werd niet gecontroleerd aan de hand van bank afschriften of verklaringen van pensioenfondsen, de verklaring van de ambassade was voldoende.

Dus geen kopieën bankboek, blue housebook, geen foto van het huis... :)

Aangezien ik alleen was, geen kopieën van ID en housebook echtgenote/vriendin.

Een makkie zogezegd, hartelijk dank voor de tips van ervaren pensionadas, let wel dat dit de gang van zaken is (nu) op het kantoor Udonthani, andere kantoren kunnen andere voorschriften hebben.
Een goed lid verslapt niet

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: Retirement extension Udonthani

#26 Bericht door nbreeker » woensdag 07 mei 2014, 10:23

joeisan schreef:Update inzake extension gebaseerd op een maandelijks inkomen van minimaal 65K.

Ik was gisteren, 6 Mei 2014, in het Udon Immigration office, voor de jaarlijkse verlenging, dit keer was de eerste keer met pensioenen, dus een extra ervaring.

Om kort te gaan: het was een geruisloze, prettige ervaring, ik was binnen en buiten in 30 minuten, 15 minuten wachttijd an 15 minuten behandeling, inclusief het veranderen naar nieuw paspoort.

Ik geef even aan welke documenten benodigd waren. Ik was goed voorbereid, mede dank zij tips vanuit dit forum.

1. Aanvraagformulier met foto
2. Paspoort
3. Kopieën van fotopagina paspoort plus van de pagina's die betrekking hebben op voorgaande extensions
4. Kopie entry card
5. Verklaring van de ambassade (income letter)
6. Kopie yellow housebook
7. Plattegrond van Udon naar huis
8. 1900 baht

Inkomen werd niet gecontroleerd aan de hand van bank afschriften of verklaringen van pensioenfondsen, de verklaring van de ambassade was voldoende.

Dus geen kopieën bankboek, blue housebook, geen foto van het huis... :)

Aangezien ik alleen was, geen kopieën van ID en housebook echtgenote/vriendin.

Een makkie zogezegd, hartelijk dank voor de tips van ervaren pensionadas, let wel dat dit de gang van zaken is (nu) op het kantoor Udonthani, andere kantoren kunnen andere voorschriften hebben.
En met ingang van vandaag is het inkomensformulier veranderd en moet er vanaf nu het netto inkomen vermeld worden en tevens het email adres.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Gebruikersavatar
joeisan
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 63
Lid geworden op: maandag 04 november 2013, 06:51
Locatie: Udonthani province

Re: Retirement extension Udonthani

#27 Bericht door joeisan » woensdag 07 mei 2014, 10:43

En met ingang van vandaag is het inkomensformulier veranderd en moet er vanaf nu het netto inkomen vermeld worden en tevens het email adres.
Ik denk dat het al eerder veranderd is. Ik was op 1 April (ja) in Bangkok op de ambassade voor een nieuw paspoort, en had het formulier van de site rijksoverheid.nl gedownload. De dame van de ambassade zei: dat formulier is niet goed, er is een nieuw formulier. Zij had het natuurlijk onder handbereik en ik vulde het ter plekke in. Inderdaad email adres en netto jaarinkomen in euro.

Ik nam niet de moeite om het bedrag om te rekenen, de officier van immigratie deed dat en zei" het is in orde. Als het bedrag net onder of boven de 65K valt, is het interessant om een kopie van een exchange site mee te nemen, want de Immigratie gebruikt de bank koers, die een stuk(je) lager ligt dan de officiële koers. In mijn geval niet nodig, maar toch een goede tip.
Een goed lid verslapt niet

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: Retirement extension Udonthani

#28 Bericht door nbreeker » woensdag 07 mei 2014, 11:09

joeisan schreef:
En met ingang van vandaag is het inkomensformulier veranderd en moet er vanaf nu het netto inkomen vermeld worden en tevens het email adres.
Ik denk dat het al eerder veranderd is. Ik was op 1 April (ja) in Bangkok op de ambassade voor een nieuw paspoort, en had het formulier van de site rijksoverheid.nl gedownload. De dame van de ambassade zei: dat formulier is niet goed, er is een nieuw formulier. Zij had het natuurlijk onder handbereik en ik vulde het ter plekke in. Inderdaad email adres en netto jaarinkomen in euro.

Ik nam niet de moeite om het bedrag om te rekenen, de officier van immigratie deed dat en zei" het is in orde. Als het bedrag net onder of boven de 65K valt, is het interessant om een kopie van een exchange site mee te nemen, want de Immigratie gebruikt de bank koers, die een stuk(je) lager ligt dan de officiële koers. In mijn geval niet nodig, maar toch een goede tip.
Inderdaad is het van 26 maart maar toen ik het vanmorgen downloaddde kreeg ik nog het oude formulier en vanmiddag was het nieuwe er.vandaar mijn opmerking met ingang van vandaag.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Retirement extension Udonthani

#29 Bericht door prajak » woensdag 07 mei 2014, 15:37

Emailadres van wie of wat ?

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Retirement extension Udonthani

#30 Bericht door printen44 » woensdag 07 mei 2014, 15:53

Ik downloaden dat nieuw formulier over inkomen. Dat lukte, maar ik kreeg het in een enorm formaat als ik het uitprinten. Zelfs op 10% was het niet te doen. Kan iemand mij helpen om dat formaat goed te laten uitprinten?

Het is in PDF-formaat.

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”