Bankrekening openen

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Bankrekening openen

#31 Bericht door prajak » zondag 19 januari 2014, 10:48

En ondanks dat bestaan er inmiddels DRIE vertalingen van mijn fraaie doopnamen en mijn achternaam naar het Thais....

Al schrijf ik het voor ze op, al print ik het zo groot mogelijk uit, er zit altijd weer een 'deskundige' te meieren die het beter meent te weten. Ik heb een Q in mijn eerste doopnaam en daar hebben ze in dit land nog nooit van gehoord...... Nu houd ik maar aan wat ze er in het geel huisboek van gebakken hebben..... :mrgreen: En dat is niet veel..... :mrgreen:

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Bankrekening openen

#32 Bericht door Hua Thale » zondag 19 januari 2014, 10:59

Ja als ze gaan vertalen kan het nog wel eens schrikken zijn. :giggle:
Maar heb toch echt gewoon het zelfde staan in het bankboekje en het paspoort.
Gewoon met die letters die WIJ op school hebben mogen leren. :giggle:
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

han wouters
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 520
Lid geworden op: donderdag 11 augustus 2011, 15:32

Re: Bankrekening openen

#33 Bericht door han wouters » zondag 19 januari 2014, 13:52

mai mi tang schreef:Ik heb eens een keer de hond op zo'n soort meneer afgestuurd.

Sindsdien betaal ik óók nog eens hondenbelasting :roll:

Afbeelding

Toch maar een nieuwe bril gehaald, op advies van Prajak :lol: :lol: :lol:
Ik heb nog nooit hondenbelasting betaald. Ook niet na die keer dat er een controleur aan de deur kwam en beweerde dat ik volgens zijn informatie wel degelijk 2 rottweilers had. Ik was destijds nogal bekend, had een wekelijks radioprogramma over honden en een wekelijkse colom enz..Ondertussen hadden mijn 2 rotweilers de verticale lamellen opzij geschoven met hun kop om tem kijken met wie ik stond te praten bij de voordeur, zo'n 3 meter bij ons vandaan maar ik ben er mee weg gekomen.
En een paar jaar in een andere gemeente later weer hetzelfde. Een eerdere controleur had geblaf gehoord dus ik moest wel degelijk honden hebben. Ik heb de goede man uitgelegd dat ik een hondenschool had en honden in heropvoeding had en prive echt geen zin in een hond had. Ook hier ben ik mee weg gekomen. Onzinbelasting.
Groet
Han
Waar domheid begint eindigt de rede

mai mi tang
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 772
Lid geworden op: donderdag 14 juli 2011, 20:03

Re: Bankrekening openen

#34 Bericht door mai mi tang » maandag 20 januari 2014, 16:26

Han, ik zit hier maar een beetje te dollen ;) Ik zal nóóit een hond op iemand afsturen.

Elf jaar geleden hebben we hem uit Thailand meegenomen voor mijn ouders.
Af en toe logeert hij wel eens bij ons. En dat moet je even uitleggen aan zo 'n meneer... :D

In de regel zijn wij zeer gastvrij. Nog niet zo heel lang geleden kwam er weer een man aan het hek...
Ik roep achter vandaan: "Geef die mijnheer alvast een stoel!" Mijn vrouw roept terug: "Een stoel?
Het is een deurwaarder, hij wil het hele meubilair!" Het bleek achteraf een klein misverstand :lol:

Maar hoe is het inmiddels met jouw bankrekening? Volgens mij, zijn we enigszins afgedwaald :giggle:
Ik ga wat vaker op die lat zitten. In plaats van 'm steeds hoger te leggen…

han wouters
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 520
Lid geworden op: donderdag 11 augustus 2011, 15:32

Re: Bankrekening openen

#35 Bericht door han wouters » dinsdag 21 januari 2014, 06:56

Hi mai mi tang
Ik heb ook nog nooit mijn hond op iemand afgestuurd, een rottweiler gaat vanzelf meestal :crazy: Zeker die typetjes die ik van mensen overnam omdat ze in een gewoon gezin niet meer te handhaven waren. Toendertijd woonde ik in een recreatiegebied bij Amsterdam , Spaarnwoude, waar savonds en snachts alleen maar criminelen rondliepen met de dichtsbijzijnde buren op 3 km afstand. Dan ben je wel blij met die Rottweilers. ( ik had daar een hondenschool bij huis, vandaar dat ik zo afgelegen woonde) Maar als je hem stuurt ben je strafbaar. Als ie vanzelf en er staan waarschuwingsborden op een afgesloten terrein dan kom je er mee weg.
Donderdag ga ik naar de bank checken of ik nu inderdaad alles goed heb. Heb 100 euro overgemaakt die moet er nu wel zijn.
Groetjes
Han
Waar domheid begint eindigt de rede

mai mi tang
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 772
Lid geworden op: donderdag 14 juli 2011, 20:03

Re: Bankrekening openen

#36 Bericht door mai mi tang » dinsdag 21 januari 2014, 11:34

Wat moet je in hemelsnaam met het equivalent van 100 euro op een Thaise bankrekening?

Of is het bij wijze van proef, om te kijken of het allemaal wel goed is gegaan?
Ik ga wat vaker op die lat zitten. In plaats van 'm steeds hoger te leggen…

han wouters
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 520
Lid geworden op: donderdag 11 augustus 2011, 15:32

Re: Bankrekening openen

#37 Bericht door han wouters » dinsdag 21 januari 2014, 13:47

Hi mai mi tang
Er staat al 100,000 bath op, dat heb ik er cash op gezet toen ik de rekening opende. Dit is inderdaad alleen maar om er zeker van te zijn dat het geld ook aankomt en niet ergens blijft zweven in de digitale ......
Groetjes
Han
Waar domheid begint eindigt de rede

Willie07
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 3
Lid geworden op: dinsdag 07 januari 2014, 10:40

Re: Bankrekening openen

#38 Bericht door Willie07 » woensdag 22 januari 2014, 05:54

Klopt het dat je bij de SCB bank geen direct opneembare spaarrekening kunt openen? Ik probeerde ze dat duidelijk te laten, maar uiteindelijk leek het erop dat er wel een rekening gelinkt kan worden met je huidige saving account, maar dat het deposit is, dus minimaal 3, 6 of 9 maanden. Maar tot die tijd kun je er niet aankomen.

Ik zou graag een rekening er bij naast willen, zoals we in NL gewend zijn. Maar dat ik wel elke dag bij wijze van het geld heen en weer kan boeken.

Weet iemand of dat wel mogelijk is, of een andere mooie oplossing? Kan toch niet zo zijn dat al je geld op je lopende rekening blijft staan. Heb nu een saving account, begreep dat dat hier als soort lopende rekening wordt gebruikt.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Bankrekening openen

#39 Bericht door prajak » woensdag 22 januari 2014, 06:20

http://www.scb.co.th/en/personal-banking/UP2ME

Denk er aan dat je voor de immigration, als je voor verlenging op basis van banktegoed opteert, geen deposito mag hebben, wel een direct opvraagbare savings account. (Althans voor de immigration Nongkhai).

"... Kan toch niet zo zijn dat al je geld op je lopende rekening blijft staan..."

Kan toch wel ? Waarom niet ? Alleen krijg je dan minder rente.

Ik zit bij Kasikorn en heb voor de immigration een savingsaccount van 8 ton maar wel direct opvraagbaar.

hanshu

Re: Bankrekening openen

#40 Bericht door hanshu » vrijdag 28 maart 2014, 17:13

han wouters schreef:Hi mai mi tang
Ik heb ook nog nooit mijn hond op iemand afgestuurd, een rottweiler gaat vanzelf meestal :crazy: Zeker die typetjes die ik van mensen overnam omdat ze in een gewoon gezin niet meer te handhaven waren. Toendertijd woonde ik in een recreatiegebied bij Amsterdam , Spaarnwoude, waar savonds en snachts alleen maar criminelen rondliepen met de dichtsbijzijnde buren op 3 km afstand. Dan ben je wel blij met die Rottweilers. ( ik had daar een hondenschool bij huis, vandaar dat ik zo afgelegen woonde) Maar als je hem stuurt ben je strafbaar. Als ie vanzelf en er staan waarschuwingsborden op een afgesloten terrein dan kom je er mee weg.
Donderdag ga ik naar de bank checken of ik nu inderdaad alles goed heb. Heb 100 euro overgemaakt die moet er nu wel zijn.
Groetjes
Han
Oja..Ik dacht al...die komt bekend over...ik heb lang geleden nog cursus gelopen bij je met een dobermann..Die heeft later keurig nog IPO1 gehaald. Die ongure omgeving komt me bekend voor.Zit je nu in LOS dan Han?
Sukses met je 100 euro....
Laatst gewijzigd door hanshu op maandag 31 maart 2014, 06:04, 1 keer totaal gewijzigd.

han wouters
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 520
Lid geworden op: donderdag 11 augustus 2011, 15:32

Re: Bankrekening openen

#41 Bericht door han wouters » zaterdag 29 maart 2014, 07:38

Han[/quote]
Oja..Ik dacht al...die komt bekend over...ik heb lang geleden nog cursus gelopen bij je met een dobermann..Die heeft later keurig nog IPO1 gehaald. Die ongure omgeving komt me bekend voor.Zit je nu in LOF dan Han?
Sukses met je 100 euro....[/quote]

Hi Hanshu, Ik weet niet wat je met LOF bedoelt. Hoe heette je hond en hoeveel jaar is het ongeveer geleden?
Ik heb een nekhernia gehad waardoor ik iets minder stevig op mijn benen sta, daarom ben ik gestopt met de hondenschool. De volwassen zware probleemhonden kon ik niet meer aan. De 100 euro is gelukt.
Groet
Han
Waar domheid begint eindigt de rede

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”