Bankrekening openen

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Bankrekening openen

#16 Bericht door prajak » zaterdag 18 januari 2014, 07:17

Ja ja, je zult hier Roderick-Peter Johannes van der Zanden Mispelaar Achterveld heten :mrgreen: . En driedubbele namen komen nu eemaal voor in de lage landen. Je hebt dan al een probleem met het boeken van een vlucht, een bankboek krijg je ook niet. Blijf dan maar gewoon in Luttelgeest wonen of all places..... :giggle2:

Nou, de watertechneut is weg. Alles netjes aangelegd, water er op, tien minuten later de boel buiten nat. Meneer komt terug, wil de hele zooi afbreken dus herrie in de kooi, Kai boos (op mij natuurlijk, hoe DURF ik mijn mond open te trekken tegen de hoogedele :mrgreen: ), voet bij stuk houden, opgezocht wat in het Thais is ...

na zagen eerst schoonmaken, dan drogen, dan even de vijl er over, geen vijlsel in de pijp laten zitten, niet zuinig zijn met de lijm, tien minuten geen water er op...

en ik kijk net buiten en verdulleme, het is nog droog !

De bril van de wc was kapot. Dus we kopen een nieuwe. Vanmorgen DRIE keer tegen Kai gezegd, gooi die kapotte bril in de auto en koop eenzelfde. Nee, niet nodig, ik meet de centimeters wel... Je raadt het al. De nieuwe past niet, de schroeven zitten ergens anders. 350 Baht naar de kakalonten want ruilen is in dit land als een ruimtereis naar Mars....

Sorry, moest effe off topic mijn wc-bril kwijt..... :mrgreen:

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Bankrekening openen

#17 Bericht door ron » zaterdag 18 januari 2014, 07:26

Afbeelding
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

han wouters
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 520
Lid geworden op: donderdag 11 augustus 2011, 15:32

Re: Bankrekening openen

#18 Bericht door han wouters » zaterdag 18 januari 2014, 14:26

ron schreef:
han wouters schreef:Maar uiteindelijk is het gelukt, al staat in mijn bankboekjes niet mijn achternaam maar alleen mijn 3 voornamen. Duidelijk aangegeven dat "Wouters" mijn "naam sakun" was maar is er toch doorgeglipt. Ga het ook niet meer veranderen. Hebben is houwen. Ze spraken dus ook geen engels op dat kantoor.
Groet
Han
Ook ik verwonderde mij altijd over de voornamen die bijna altijd gebruikt worden,zoals ook voor het rijbewijs.
Met de bankrekening kan dit wel eens zijn voordelen heben Han. :thumbsup:
Waarom heeft dit voordelen Ron?

Om wat andere mensen te beantwoorden;
Ik heb mijn paspoort overlegd waar mijn naam echt goed vermeld straat,
Ik heb wel 10 formulieren met 15/20 handtekeningen moeten accoderen,
alles in het thais, er werd geen engels gesproken.
Ik zou dus ook zo maar een euthanasie verklaring voor 20 januari 2014 hebben kunnen ondertekend. Temeer om dat ik smorgens een testament tgv mijn vriendin heb laten maken. :crazy:

Groet
Han
Waar domheid begint eindigt de rede

mai mi tang
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 772
Lid geworden op: donderdag 14 juli 2011, 20:03

Re: Bankrekening openen

#19 Bericht door mai mi tang » zaterdag 18 januari 2014, 14:49

ron schreef:Met de bankrekening kan dit wel eens zijn voordelen hebben Han. :thumbsup:
Ron doelt op traceerbaar door de fiscus. Documenten ondertekenen die je zelf niet kunt lezen? [|( [|( [|(
Ik ga wat vaker op die lat zitten. In plaats van 'm steeds hoger te leggen…

han wouters
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 520
Lid geworden op: donderdag 11 augustus 2011, 15:32

Re: Bankrekening openen

#20 Bericht door han wouters » zaterdag 18 januari 2014, 15:06

mai mi tang schreef:
ron schreef:Met de bankrekening kan dit wel eens zijn voordelen hebben Han. :thumbsup:
Ron doelt op traceerbaar door de fiscus. Documenten ondertekenen die je zelf niet kunt lezen? [|( [|( [|(
Ik hoopte al zoiets want na aftrek van die 1,25% blijft er niet veel over van de rente.
Groet
Han
Waar domheid begint eindigt de rede

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Bankrekening openen

#21 Bericht door prajak » zaterdag 18 januari 2014, 15:13

Juist omdat de rente belast is aan de bron interesseert het de Thaise belastingdienst niet dat je een bankboek hebt. Thailand kent geen vermogensbelasting.

Ik hoop dat de Immigratie accepteert dat jouw bankboek geen achternaam heeft. Grote kans dat ze niet eens kijken naar wat er op de bankbrief staat; alleen saldo, hoe lang en dat vergelijken met het boek.....

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Bankrekening openen

#22 Bericht door ron » zaterdag 18 januari 2014, 16:01

Afbeelding
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Bankrekening openen

#23 Bericht door prajak » zaterdag 18 januari 2014, 16:22

Da's een kaal plaatsje, Ron. Niks aan zo hoor. Die juf maakt nog wat goed maar een blommeke zou hier sieren. Zou best leuk afsteken tegen die rouwlingerie. Of ben je in de rouw als 'blauw' wordt bezorgd ?

mai mi tang
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 772
Lid geworden op: donderdag 14 juli 2011, 20:03

Re: Bankrekening openen

#24 Bericht door mai mi tang » zaterdag 18 januari 2014, 16:33

Volgens mij arriveerde ze via een omweggetje of kwam ze door een achterdeurtje ;)
Ik ga wat vaker op die lat zitten. In plaats van 'm steeds hoger te leggen…

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Bankrekening openen

#25 Bericht door prajak » zaterdag 18 januari 2014, 17:18

Zet jouw plus 8 eens op, M.M. Tang ! De achterdeur staat nota bene open ! Niet die van de juf (althans, ze laten de achterdeur niet zien, die Ron is best wel kieskeurig hoor, houdt het beste voor zich zelf.... :mrgreen: ) maar de voordeur is niet in zicht dus ik denk in die richting.

Vrouwen met zwarte deurbekleding, niks voor mij. Een bloemtjesgordijn, da's meer voor mij. Effe stiekem kijken ?

http://www.youtube.com/watch?v=XFJKtHuQKwI

Voor Ron heb ik dan dit wel...

http://www.youtube.com/watch?v=PdWfPuZSgBo

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1579
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Bankrekening openen

#26 Bericht door Herbergier » zondag 19 januari 2014, 03:31

Nou bij mij stond er wel iets anders van de belasting aan de deur, een lelijke man met een nors gezicht en die moest ik nog binnenlaten ook, waarna hij na een dagje controle met een glimlach op zijn gezicht weer wegging, want hoe eerlijk en goed je het ook probeert te doen, ze vinden altijd wel iets.
Alles van waarde is weerloos.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Bankrekening openen

#27 Bericht door ron » zondag 19 januari 2014, 03:49

Herbergier schreef:Nou bij mij stond er wel iets anders van de belasting aan de deur, een lelijke man met een nors gezicht en die moest ik nog binnenlaten ook, waarna hij na een dagje controle met een glimlach op zijn gezicht weer wegging, want hoe eerlijk en goed je het ook probeert te doen, ze vinden altijd wel iets.
Je moet ze ook altijd IETS laten vinden,streelt hun ego...............en zijn ze in hun sas!
Ondertussen wordt een voor jou belangrijker IETS over het hoofd gezien........... :thumbsup:

Ach,soms zijn het net mensen............. :P
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

mai mi tang
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 772
Lid geworden op: donderdag 14 juli 2011, 20:03

Re: Bankrekening openen

#28 Bericht door mai mi tang » zondag 19 januari 2014, 08:45

Ik heb eens een keer de hond op zo'n soort meneer afgestuurd.

Sindsdien betaal ik óók nog eens hondenbelasting :roll:

Afbeelding

Toch maar een nieuwe bril gehaald, op advies van Prajak :lol: :lol: :lol:
Ik ga wat vaker op die lat zitten. In plaats van 'm steeds hoger te leggen…

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Bankrekening openen

#29 Bericht door driver » zondag 19 januari 2014, 09:37

prajak schreef:Ja ja, je zult hier Roderick-Peter Johannes van der Zanden Mispelaar Achterveld heten :mrgreen: . En driedubbele namen komen nu eemaal voor in de lage landen. Je hebt dan al een probleem met het boeken van een vlucht, een bankboek krijg je ook niet. Blijf dan maar gewoon in Luttelgeest wonen of all places..... :giggle2:

Nou, de watertechneut is weg. Alles netjes aangelegd, water er op, tien minuten later de boel buiten nat. Meneer komt terug, wil de hele zooi afbreken dus herrie in de kooi, Kai boos (op mij natuurlijk, hoe DURF ik mijn mond open te trekken tegen de hoogedele :mrgreen: ), voet bij stuk houden, opgezocht wat in het Thais is ...

na zagen eerst schoonmaken, dan drogen, dan even de vijl er over, geen vijlsel in de pijp laten zitten, niet zuinig zijn met de lijm, tien minuten geen water er op...

en ik kijk net buiten en verdulleme, het is nog droog !

De bril van de wc was kapot. Dus we kopen een nieuwe. Vanmorgen DRIE keer tegen Kai gezegd, gooi die kapotte bril in de auto en koop eenzelfde. Nee, niet nodig, ik meet de centimeters wel... Je raadt het al. De nieuwe past niet, de schroeven zitten ergens anders. 350 Baht naar de kakalonten want ruilen is in dit land als een ruimtereis naar Mars....

Sorry, moest effe off topic mijn wc-bril kwijt..... :mrgreen:
lees het nu pas...leuk leesvoer :thumbsup:

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Bankrekening openen

#30 Bericht door Hua Thale » zondag 19 januari 2014, 10:10

Begrijp niet zo dat er mensen zijn die problemen met de naam hebben.
Men hanteert echt de naam die in je paspoort staat.
En die staat ook echt op je bewijs van de immigratie voor je huisadres.
Heb het wel eens willen veranderen in mijn roepnaam (meerdere keren) en dat kon ik echt op mijn buik schrijven.
Wat er in je paspoort staat is je naam en dat bekende mij aan spreken met mister hua Thale de nog beter bekende met hua Thale oftewel Willem voor de oplettende lezer is heel iets anders.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”