Visa Online ?

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
De Beweerder
Expat
Expat
Berichten: 1737
Lid geworden op: dinsdag 25 oktober 2005, 22:57
Locatie: Nakhon Ratchasima

Visa Online ?

#1 Bericht door De Beweerder » maandag 06 januari 2014, 07:07

Weet iemand hier meer over? TM.7 online.
Gaan we het dan toch nog meemaken dat je het online kunt invullen?
Ik was laatst in het Immigration office in Nakhon Ratchasima voor mijn 90 dagen melding en zag ook een nieuwe counter " Online", er was helaas niemand die me er iets over mocht/wilden vertellen.
A millionaire in free time, can not save time only use ;)

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Visa Online ?

#2 Bericht door printen44 » maandag 06 januari 2014, 07:37

In Chiang Mai kun je voor verlenging van je visum online een afspraak maken. Tot 100 dagen voor de dag ven verlenging. Het is een groot succes. Je hoeft niet lang te wachten en het Immigrationkantoor is niet zo vol met mensen.

Ik weet niet of andere Immigrationkantoren ook die service heeft. Immigration van Chiang Mai heeft een eigen website.

http://chiangmaiimm.com/index.php/en.html

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Visa Online ?

#3 Bericht door prajak » maandag 06 januari 2014, 09:33

TM7 is toch de aanvraag retirement verlenging ?

In NK gaat het zonder TM7. Je levert de papieren in en een recente fotootje niet ouder dan 6 maanden (ik heb me een verzameling pasfoto's.... :mrgreen: ), de ambtenaar kijkt (zeer, niet, enigszins) welwillend/zuur naar de spullen en als dan het grote stempel uit de lade komt en men zoekt naar het grote rode stempelkussen dan is het gebakken. Dan komt het grote boek -waar iemand twee weken lang lijntjes in heeft zitten trekken- om naam en nummer te noteren en tenslotte komt het kwitantiescheurblocje om 1.900 baht te noteren en in ontvangst te nemen......

Tja, 't is me wat, ambtenaar ter immigratie is me een baan hoor.....!

Ben benieuwd. Ik ben nu na 20 minuten buiten en hoe lang dat 'online' moet kosten...?

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Visa Online ?

#4 Bericht door printen44 » maandag 06 januari 2014, 10:16

Ik had online een afspraak gemaakt voor 14.30 uur. Om precies, ik keek op mijn horloge, werd om 14.32 mijn naam afgeroepen. leverde mijn papieren in plus een print van de mail van de online-afspraak en was binnen 10 minuten weer in mijn trouwe Honda, een "echte' auto. [8) [8)

Voor dat die online afspraken er waren, moest je tegen acht uur in de ochtend een volgnummertje halen en als je pech had kreeg je een volgnummer voor vier uur in de middag.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Visa Online ?

#5 Bericht door prajak » maandag 06 januari 2014, 10:46

Onder de Imm Pol Nongkhai zullen 400 farang wonen; 5 bezoekjes maximaal zijn er 2.000 per jaar dus 40 per week.... Plus wat mensen die aan de grens worden staande gehouden, er niet uit mogen, met overtime problemen, paspoorten uit 'zekere' landen, spullen niet goed ingevuld, etc. Tel uit de tijdwinst ! Hier maak je geen afspraak maar loop je gewoon binnen.

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1579
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Visa Online ?

#6 Bericht door Herbergier » maandag 06 januari 2014, 17:28

De buitenlanders die in de provincie Surin of Buriram wonen moeten naar Kap Choeng bij de grens met Cambodia en daar is het ook nooit druk, 90 dagen verlenging duurt daar hooguit tien minuten, zonder afspraak, ze werken daar meestal met drie counters tegelijk, een voor de 90 dagen en twee voor de extension, volgende week moet ik daar weer heen voor mijn extension en als je alle papieren, goed en netjes ingevuld plus de gevraagde kopieën, bij je hebt, sta je ook al weer snel buiten.
Alles van waarde is weerloos.

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”