visa thailand non o

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
yandre
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1007
Lid geworden op: woensdag 26 augustus 2009, 21:56
Locatie: nongkhai

visa thailand non o

#1 Bericht door yandre » dinsdag 26 november 2013, 14:37

hierbij de vraag of er forum leden zijn die ervaring hebben met dit.
heb nu een non o visa op basis van huwelijk tot volgend jaar.
ik wil dit visa volgend jaar veranderen naar een retirement visa ok
zal mogelijk zijn als ik aan de eisen voldoet wat geld betreft geen probleem.
ik wil het om zetten daarna binnen een of 2 jaar omzetten naar
non o op basis van huwelijk.
zal wel ook navragen bij imigratie maar ik verander van imigratie dienst
naar nongkhai en de meeste houden er verschillende regels op na
wel de orginale maar elk bureau anders

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: visa thailand non o

#2 Bericht door prajak » dinsdag 26 november 2013, 15:20

Stap 1 is aantonen dat je niet meer gehuwd bent. Dat is aan de hand van papieren.

Je bent 50 of plus dus dan zijn de regels voor retirement verlenging (dat is geen visum...) inkomen 65 k per maand, of 8 ton in de bank drie maanden op datum aanvraag, of een combinatie samen 8 ton. Inkomen moet je aantonen met de ambassadebrief, bankzaken aantonen met bankbrief. Nongkhai verlangt nog steeds vertaling en verificatie van de inkomensbrief, denk daar aan. (Om die reden ga ik volgend jaar op 8 ton bankgeld.)

Daarna weer wel op huwelijk ? Dan moet je eerst trouwen. Maar dan val je weer in een onderzoek, foto's, bezoek aan buren, maand wachten, en dergelijke ongein dus waarom hou je dan niet een retirement verlenging als inkomen en/of toch geen probleem is ?

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: visa thailand non o

#3 Bericht door RuudThai » dinsdag 26 november 2013, 15:53

Je hoeft niet aan te tonen dat je niet meer gehuwd bent.
Ik kreeg een jaar of 5 geleden bij mijn visumverlenging van de chef van de immigratiedienst in Nakhon Phanom zelf het aanbod om de marriagevisum over te zetten naar retirement. Onder het motto dat ik dan geen afhankelijke vergunning meer had, maar een zelfstandige.
Ik voldeed toen uiteraard aan de financiële eisen.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: visa thailand non o

#4 Bericht door prajak » dinsdag 26 november 2013, 16:29

OK, maar praat in Nongkhai dan niet over gehuwd zijn. Want dan MOET je een mar verlenging halen en nee, 4 ton geldt dan niet, het is wel 8 ton, hoorde ik van een forumlid. Nongkhai is een buitenbeentje wat dat betreft (en dat buitenbeentje zit met een chagrijnig smoel aan die lange tafel...) :mrgreen:

han wouters
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 520
Lid geworden op: donderdag 11 augustus 2011, 15:32

Re: visa thailand non o

#5 Bericht door han wouters » maandag 02 december 2013, 21:57

Stap 1 is aantonen dat je niet meer gehuwd bent. Dat is aan de hand van papieren.

Je bent 50 of plus dus dan zijn de regels voor retirement verlenging (dat is geen visum...) inkomen 65 k per maand, of 8 ton in de bank drie maanden op datum aanvraag, of een combinatie samen 8 ton. Inkomen moet je aantonen met de ambassadebrief, bankzaken aantonen met bankbrief. Nongkhai verlangt nog steeds vertaling en verificatie van de inkomensbrief, denk daar aan. (Om die reden ga ik volgend jaar op 8 ton bankgeld.)

Hi Prajak,
Wat is het verschil tussen een retirement verlenging of een visum??? Ik weet nog steeds niet wat het verschil, lees voor-of nadeel is.
Groet
Han
Waar domheid begint eindigt de rede

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: visa thailand non o

#6 Bericht door prajak » dinsdag 03 december 2013, 03:35

Han, een visum is een stempel om het land binnen te komen. Dat stempel haal je dus voordat je binnenkomt zoals wij voor Thailand in NL een visum halen, of in Laos.

Thailand kent wel een 'stempel on arrival' en dat wordt wel visum genoemd maar is het niet: het is een 'visa exempt' (vrijgesteld, ontheven) en geeft toegang voor een zekere periode en die is niet gelijk voor iedere nationaliteit. Er zijn nationaliteiten die NIET kunnen binnenkomen op deze wijze en die moeten een 'echt' visum halen in hun thuisland.

Laos kent een 'visa on arrival'; je bent Thailand uit, bij mij is dat de brug over, en je betaalt iets van 1.600 baht en krijgt een visum voor meen ik 30 dagen.

Ben je in Thailand en wil je langer blijven dan jouw visum dan ga je het visum als het ware verlengen. Daar is een pak regels voor en voor mij is dat retirement. De verlenging heet in het Engels extension.

Dus als hoofdregel: visum haal je vooraf, verlenging haal je ter plaatse.

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2399
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: visa thailand non o

#7 Bericht door serpay » dinsdag 03 december 2013, 06:23

prajak schreef:OK, maar praat in Nongkhai dan niet over gehuwd zijn. Want dan MOET je een mar verlenging halen en nee, 4 ton geldt dan niet, het is wel 8 ton, hoorde ik van een forumlid. Nongkhai is een buitenbeentje wat dat betreft (en dat buitenbeentje zit met een chagrijnig smoel aan die lange tafel...) :mrgreen:
goh zit dat kreng daar nog steeds had gedacht tot ze allang weg was naar een beter baantje,
haar interesses lagen toen ergens anders.
zij was ook een van de redenen dat ik nong-kai verlaten heb voor een andere plaats om te leven.
ik was toen nog geen 50 jaar oud vandaar het probleem met haar en het visum.
wij zijn toen naar phaan verhuist en nooit problemen meer gehad.
veel plezier er mee :giggle2:
Alfisti rebeli

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: visa thailand non o

#8 Bericht door ron » dinsdag 03 december 2013, 06:36

Mischien een fotootje waardig..........?........ :Whistle:
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: visa thailand non o

#9 Bericht door prajak » dinsdag 03 december 2013, 07:32

"Ze" Serpay ?

Nee, het is een 'hij' met bril uiterst rechts aan die lange tafel. Hij heeft ook een poosje in Udon gezeten en daar hoor ik dan verhalen over..... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: visa thailand non o

#10 Bericht door ron » dinsdag 03 december 2013, 07:43

prajak schreef:"Ze" Serpay ?

Nee, het is een 'hij' met bril uiterst rechts aan die lange tafel. Hij heeft ook een poosje in Udon gezeten en daar hoor ik dan verhalen over..... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Mischien dat julie toch wel dezelfde persoon bedoelen,maar net van de andere kant hebben bekeken...?

Afbeelding

Ron. :Whistle:
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2399
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: visa thailand non o

#11 Bericht door serpay » dinsdag 03 december 2013, 08:29

toen en dan praat ik over 1999 zat er een kenau van een vrouw.
dat schijnbaar een gruwelijke hekel aan falang had.
met andere woorden het kreng is ingeruild voor een klojo
Alfisti rebeli

han wouters
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 520
Lid geworden op: donderdag 11 augustus 2011, 15:32

Re: visa thailand non o

#12 Bericht door han wouters » dinsdag 03 december 2013, 08:59

prajak schreef:Han, een visum is een stempel om het land binnen te komen. Dat stempel haal je dus voordat je binnenkomt zoals wij voor Thailand in NL een visum halen, of in Laos.

Thailand kent wel een 'stempel on arrival' en dat wordt wel visum genoemd maar is het niet: het is een 'visa exempt' (vrijgesteld, ontheven) en geeft toegang voor een zekere periode en die is niet gelijk voor iedere nationaliteit. Er zijn nationaliteiten die NIET kunnen binnenkomen op deze wijze en die moeten een 'echt' visum halen in hun thuisland.

Laos kent een 'visa on arrival'; je bent Thailand uit, bij mij is dat de brug over, en je betaalt iets van 1.600 baht en krijgt een visum voor meen ik 30 dagen.

Ben je in Thailand en wil je langer blijven dan jouw visum dan ga je het visum als het ware verlengen. Daar is een pak regels voor en voor mij is dat retirement. De verlenging heet in het Engels extension.

Dus als hoofdregel: visum haal je vooraf, verlenging haal je ter plaatse.
Dank je wel Prajak, eindelijk is het me duidelijk. Gelukkig heb ik meer verstand van......

Ik heb vorige week een stukje over de kracht van de Bath met een link naar een andere website geplaatst ( thailandforum)., daar heb jij nog op gereageerd . dat stuk is weg gehaald, heb geen flauw idee waarom, heb jij enig idee? Heb het aan de moderator gevraagd maar geen reactie op gekregen.
Groet
Han
Waar domheid begint eindigt de rede

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: visa thailand non o

#13 Bericht door prajak » dinsdag 03 december 2013, 09:56

Was me niet opgevallen, Han. En ik ga er niet naar vragen.

Serpay, in 1999 woonde ik nog niet hier.

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”