6 maanden naar Thailand met aflopend visa. Kan dat?

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: 6 maanden naar Thailand met aflopend visa. Kan dat?

#31 Bericht door prajak » dinsdag 13 augustus 2013, 10:02

Kasikorn is hier de gemakkelijke bank. Met een woonplaatsverklaring van de Imm Pol moet het zonder huisboek ook lukken. Familie van me kreeg er een op zijn T visum en die woont niet eens hier, het is zijn vakantie-pin-tegoed.

Income statement. Vroeger controleerde de ambassade dat. Dat is verlaten omdat een aantal landen dat niet mag controlerten op grond van privacyregels. Ome Sam, Tante Brit en Aussie Down Under zijn er een paar van. Hun onderdanen konden invullen wat ze wilden, staken twee vingers in de lucht en de ambassade stempelde voor 'akkoord'.

Pagina 2 van 3 hier....

http://www.thailandforum.nl/viewtopic.p ... a#p8182540

gaat over een NL-er die een bewijs van goed gedrag moest halen eerst in NL en daarna in Bangkok. Maar dat ging over een wezenlijk andere zaak.

Echt, van een 'verklaring omtrent het gedrag' heb ik in het kader van een ret verlenging nooit gehoord.

kobussie
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 14
Lid geworden op: zondag 11 augustus 2013, 12:14

Re: 6 maanden naar Thailand met aflopend visa. Kan dat?

#32 Bericht door kobussie » dinsdag 13 augustus 2013, 10:36

Oke, ik heb er een nachtje over geslapen en lees nu alle nieuwe reacties! Bedankt mannen, daarvoor! Hoor nu toch dat er best wel veel bij komt kijken en dat het allemaal niet zo makkelijk gaat. Ik denk dat ik deze keer nog maar een keer kies om gewoon met een non immigrant O multi entry te gaan. Temeer omdat ik (voorlopig) toch niet langer ga dan 6 maanden en dan maar 1 visumrun hoef te doen. Wellicht kan de Thaise ambassade in A,dam mij ook info geven, ben er dan toch! Ik neem nu wel alle inkomensgegevens mee uit Holland en ga een keer informeren bij het Imm.Office wat zij DAAR van mij verwachten om een retirementextension te bemachtigen. Omdat ik nu begrijp dat dit per office verschillend wordt behandeld. Dan kan ik altijd nog beslissen om, voordat ik terug ga naar Holland, een poging te doen. Als dit lukt ben ik natuurlijk wel maanden 'kwijt' maar daar lig ik niet wakker van, want ik maak toch maar voor de helft gebruik van het visum.
Prajak, bedankt voor het aanbod om mij te helpen en in contact te brengen met iemand die de weg weet. Ik hou je aanbod in gedachten en kom er (mogelijk) nog op terug middels dit forum.
Ook Ben en alle anderen, iedereen hartelijk bedankt voor de reacties/uitleg.
gr. Kobussie

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: 6 maanden naar Thailand met aflopend visa. Kan dat?

#33 Bericht door prajak » dinsdag 13 augustus 2013, 10:42

Een ret verlenging kost 1.900 baht. Een income statement kost, uit mijn hoofd, 1.200 baht. De bankbrief kost bij mij 200 baht. Je wilt het stempel houden dus koopt een re-entry permit en die kost, uit mijn hoofd, 1.000 baht of meer voor single re-entry.

Plus: je loopt tegen termijnen aan; je MOET hier zijn als jouw ret verlengd moet worden.

Dat is 4.300 baht of meer. Wat kost een non O of non A in Amsterdam ? Is dat niet veel gemakkelijker voor die zes maanden hier ?

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: 6 maanden naar Thailand met aflopend visa. Kan dat?

#34 Bericht door brake034 » dinsdag 13 augustus 2013, 10:46

Ik dacht 130 euro, 1 jaar Multi Entry, morgen weet ik het want dan ga ik voor mijn zwager er 1 halen, in Den Haag.
Marcel

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: 6 maanden naar Thailand met aflopend visa. Kan dat?

#35 Bericht door Hua Thale » dinsdag 13 augustus 2013, 11:01

De revolutie eet haar eigen kinderen op.

kobussie
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 14
Lid geworden op: zondag 11 augustus 2013, 12:14

Re: 6 maanden naar Thailand met aflopend visa. Kan dat?

#36 Bericht door kobussie » dinsdag 13 augustus 2013, 12:48

Ja, da,s een makkelijk rekensommetje, zolang ik maar 6 maanden ga is het voor mij veel makkelijker om het op het gewone non imm. O visum met multi entry te doen. Kosten i.d.d. 130,- euries.
En ik ben toch van plan om wat meer te gaan reizen, dus kan die ene visumrun mooi combineren dan.
nogmaals, allemaal bedankt voor de info.
Gr. Kobussie

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: 6 maanden naar Thailand met aflopend visa. Kan dat?

#37 Bericht door Ben » dinsdag 13 augustus 2013, 16:57

Je kan ook in Nederland een NON O A vragen Aproved

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: 6 maanden naar Thailand met aflopend visa. Kan dat?

#38 Bericht door brake034 » woensdag 14 augustus 2013, 13:46

Vanmorgen om 9.10 stonden we voor de deur van de ambassade, deurtje consulaire diensten.
Om 9.25 ging het deurtje open, we waren als tweede aan de beurt, 9.45 liepen we naar de auto.
Jaarvisum multi entry, 130 Euro en paspoort aangetekend opsturen een tientje.
Zwager blij, die vertrekt ook begin September.

Over een maand of twee ga ik voor mezelf er ook weer 1 halen, hoop dat het dan ook zo soepel loopt.
Marcel

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”