Thailand uit voordat non o visum verlopen is.

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Thongpoon
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 40
Lid geworden op: vrijdag 28 maart 2008, 16:01

Re: Thailand uit voordat non o visum verlopen is.

#16 Bericht door Thongpoon » donderdag 25 juli 2013, 16:55

Wij hebben nog een aanvullende vraag. Wij willen mijn retirement verlenging om laten zetten in een marriage verlenging. Kan iemand mij vertellen hoeveel dagen, voordat mijn huidige verlenging afloopt, ik dit kam/moet doen?
mvrgr.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Thailand uit voordat non o visum verlopen is.

#17 Bericht door Ben » donderdag 25 juli 2013, 17:15

Thongpoon schreef:Wij hebben nog een aanvullende vraag. Wij willen mijn retirement verlenging om laten zetten in een marriage verlenging. Kan iemand mij vertellen hoeveel dagen, voordat mijn huidige verlenging afloopt, ik dit kam/moet doen?
mvrgr.
Normaliter MOET je dat 1 maand van tevoren doen ,omdat een NON O M 1 maand in beslag neemt .

Gebruikersavatar
Jos Flachs
Expat
Expat
Berichten: 910
Lid geworden op: woensdag 10 mei 2006, 12:35
Locatie: Bangkok

Re: Thailand uit voordat non o visum verlopen is.

#18 Bericht door Jos Flachs » vrijdag 26 juli 2013, 02:02

Vraag ook even of dat zo maar kan. Ik had een Non Imm B, en om een retirement visum te krijgen moest ik Thailand verlaten. In Bangkok zelf ging dat niet. Was geen probleem voor mij, als je het maar van te voren weet.

Thongpoon
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 40
Lid geworden op: vrijdag 28 maart 2008, 16:01

Re: Thailand uit voordat non o visum verlopen is.

#19 Bericht door Thongpoon » vrijdag 26 juli 2013, 03:56

Dank je Ben! Dan gaan we 5 weken van tevoren maar eens een poging wagen.
Jos: ik vraag geen visum aan, maar een verlenging. Dat is dus,buiten de papierwinkel, geen probleem.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Thailand uit voordat non o visum verlopen is.

#20 Bericht door prajak » vrijdag 26 juli 2013, 04:10

Het is in Nongkhai voorgekomen dat een farang na zijn huwelijk met een Thaise een retirementverlenging werd geweigerd en hij een huwelijksverlenging moest aanvragen...... Ik denk dat het wel kan.

Maar of een M verlenging wel gezellig is ? Een maand wachten, foto's van huis en haard, verklaringen van de buren.....

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Thailand uit voordat non o visum verlopen is.

#21 Bericht door Ben » vrijdag 26 juli 2013, 04:27

Jos Flachs schreef:Vraag ook even of dat zo maar kan. Ik had een Non Imm B, en om een retirement visum te krijgen moest ik Thailand verlaten. In Bangkok zelf ging dat niet. Was geen probleem voor mij, als je het maar van te voren weet.

In Ayutthaya kon het weer wel zonder Thailand te verlaten :crazy:

Gebruikersavatar
Jos Flachs
Expat
Expat
Berichten: 910
Lid geworden op: woensdag 10 mei 2006, 12:35
Locatie: Bangkok

Re: Thailand uit voordat non o visum verlopen is.

#22 Bericht door Jos Flachs » vrijdag 26 juli 2013, 05:55

Verlengen van een bestaand visum is nooit een probleem, maar het omzetten van een visum in een ander type wel.

Thongpoon
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 40
Lid geworden op: vrijdag 28 maart 2008, 16:01

Re: Thailand uit voordat non o visum verlopen is.

#23 Bericht door Thongpoon » vrijdag 26 juli 2013, 06:59

Prajak, gezellig is het zeket niet! De enige reden waarom wij dit willen is om eventuele problemen met de inkomenseis te voorkomen. Wij zijn al lang getrouwd en de papierwinkel zal ook geen probleem zijn. Maar net zoals je zegt, het is een heel gedoe!
groet, Thongpoon.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Thailand uit voordat non o visum verlopen is.

#24 Bericht door RuudThai » vrijdag 26 juli 2013, 07:34

Bedenk dan wel dat je met een M-visum een afhankelijke status hebt. Is er op een moment 'stront aan de knikker' in je huwelijk, dan ben je ook meteen je verblijfstitel op die grond kwijt.
Dat werd mij medegedeeld door de immigratiedienst in Nakhon Phanom, waar ik de 1e jaren van mijn verblijf hier naar toe moest voor mijn visumgedoe (nu is er sinds een jaar of 4 een eigen kantoor in Sakon Nakhon). Dus de 1e twee jaar kreeg ik een Non O visum op M basis, toen zag men dat mijn jaarlijkse inkomen boven de 800.000 baht lag en bood men mij aan om het zonder meer over te zetten in een R visum, omdat ik dan ook onafhankelijk van mijn vrouw zou zijn.
Dat heb ik dus gedaan ondanks dat ik een prima huwelijk heb. Je weet maar nooit.... :happyno:

Thongpoon
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 40
Lid geworden op: vrijdag 28 maart 2008, 16:01

Re: Thailand uit voordat non o visum verlopen is.

#25 Bericht door Thongpoon » vrijdag 26 juli 2013, 10:50

Ja Ruud, als je het zo ziet is het inderdaad een gok. Toch moet ik die gok maar nemen want ik haal simpelweg de inlomenseis niet meer, en kromme toeren zie ik niet zitten. Maar wij zijn al 15 jaar samen in goede en heel slechte tijden (faillissement) en hebben het nog steeds prima naar ons zin samen. Bovendien begin ik langzaam maar zeker toch al een beetje naar "aarde" te ruiken, dus ik denk dat de gok niet zo groot is.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Thailand uit voordat non o visum verlopen is.

#26 Bericht door prajak » vrijdag 26 juli 2013, 10:54

De eis voor R verlenging is

780.000 baht inkomen per jaar
of
800.000 in de bank dat er tenminste 3 maanden voor aanvraag al moet staan en blijven tot aanvraag
of
inkomen en geld in de bank samen 800.000 zonder termijn

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Thailand uit voordat non o visum verlopen is.

#27 Bericht door jumbo » zondag 28 juli 2013, 10:30

RuudThai schreef:Bedenk dan wel dat je met een M-visum een afhankelijke status hebt. Is er op een moment 'stront aan de knikker' in je huwelijk, dan ben je ook meteen je verblijfstitel op die grond kwijt.
Dat werd mij medegedeeld door de immigratiedienst in Nakhon Phanom, waar ik de 1e jaren van mijn verblijf hier naar toe moest voor mijn visumgedoe (nu is er sinds een jaar of 4 een eigen kantoor in Sakon Nakhon). Dus de 1e twee jaar kreeg ik een Non O visum op M basis, toen zag men dat mijn jaarlijkse inkomen boven de 800.000 baht lag en bood men mij aan om het zonder meer over te zetten in een R visum, omdat ik dan ook onafhankelijk van mijn vrouw zou zijn.
Dat heb ik dus gedaan ondanks dat ik een prima huwelijk heb. Je weet maar nooit.... :happyno:

Heb tegenwoordig ook een NON-O R visa, gewoon omdat het dezelfde dag als aanvraag afgegeven wordt, in Ayutthaya althans. Restrictie is natuurlijk het werken maar het kan zo weer omgezet worden naar een NON-O M...
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Thailand uit voordat non o visum verlopen is.

#28 Bericht door Ben » zondag 28 juli 2013, 10:46

RuudThai schreef:Bedenk dan wel dat je met een M-visum een afhankelijke status hebt. Is er op een moment 'stront aan de knikker' in je huwelijk, dan ben je ook meteen je verblijfstitel op die grond kwijt.
Dat werd mij medegedeeld door de immigratiedienst in Nakhon Phanom, waar ik de 1e jaren van mijn verblijf hier naar toe moest voor mijn visumgedoe (nu is er sinds een jaar of 4 een eigen kantoor in Sakon Nakhon). Dus de 1e twee jaar kreeg ik een Non O visum op M basis, toen zag men dat mijn jaarlijkse inkomen boven de 800.000 baht lag en bood men mij aan om het zonder meer over te zetten in een R visum, omdat ik dan ook onafhankelijk van mijn vrouw zou zijn.
Dat heb ik dus gedaan ondanks dat ik een prima huwelijk heb. Je weet maar nooit.... :happyno:
Officeel gescheiden .en dat kan ook wel even gaan duren als je wil.

pappathai
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 2
Lid geworden op: maandag 23 september 2013, 15:29

Re: Thailand uit voordat non o visum verlopen is.

#29 Bericht door pappathai » maandag 23 september 2013, 15:37

het visum blijf gewoon veder lopen en men moet de 89ste Thailand verlaten nadien weer het land binnen tot je jaar om is en dan een nieuw visum aanvragen

pappathai
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 2
Lid geworden op: maandag 23 september 2013, 15:29

Re: Thailand uit voordat non o visum verlopen is.

#30 Bericht door pappathai » maandag 23 september 2013, 15:41

ik verblijf ook zo in Thailand eens om het jaar kom ik, naar Belgie om mijn visum weer te verlengen kostprijs 120 euro
doe dit zo al jaren en heb geen problemen maar zorg wel dat je stipt het land verlaat 89ste dag van je aankomst in Thailand naar Laos Cambodja enz.

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”