Visum Thailand en Maleisie

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Lylou
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 1
Lid geworden op: vrijdag 31 mei 2013, 22:46

Visum Thailand en Maleisie

#1 Bericht door Lylou » zondag 02 juni 2013, 21:12

Hallo allemaal!

Komende zomer ga ik samen met een vriendin backpacken door Thailand en Maleisië echter kom ik er met de benodigde visa's nog niet helemaal uit dus misschien kan hier iemand mij helpen?

Wij komen op 10 juli aan in Bangkok, verblijven hier vervolgens 1,5 dag en vliegen dan vanaf Bangkok door naar Kuala Lumpur. We willen hier graag twee weken blijven, in deze twee weken trekken we vanaf Kuala Lumpur weer richting Thailand. We komen dan via land Thailand binnen en verblijven daar dan nog een maandje om 21 augustus weer terug naar NL te vliegen.

Kan iemand mij aanraden hoe we dit het beste aan kunnen pakken mbt de benodigde visa's? Welke moeten we aanvragen?

Alvast bedankt!

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Visum Thailand en Maleisie

#2 Bericht door Jeanette » zondag 02 juni 2013, 22:32

Als je per vliegtuig komt krijg je een visum voor een maand. Op de door jou beschreven manier maar 2 weken.
Zou je niet beter eerst vanaf Bangkok die maand een beetje gebruiken in Thailand en de 2 weken Kuala Lumpur ongeveer op het laatst doen?

En je weet toch wel dat het in Zuid-Thailand gevaarlijk is nu? Alles onder Trang zou ik niet durven.

Het zal best hip zijn om net zoals de Amerikanen en de Japanners 'Europa doen' Zuid-Azië te doen maar vraag je eerst af wat je wil zien en beleven.

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Visum Thailand en Maleisie

#3 Bericht door joepattaya » maandag 03 juni 2013, 02:29

Een toeristen-visum aanvragen in NL.
De eerst binnenkomst in Thailand op een visum-vrijstelling (dus het toeristen-visum nog niet gebruiken).
Dan Thailand verlaten.
Je kunt Maleisie binnen zonder visum.
Vervolgens verlaat je Maleisie.
Thailand binnenkomen op je toeristen visum (dez binnenkomst moet uiteraard wel binnen de geldigheid van je toeristen-visum vallen)

Gebruikersavatar
trangerkuda
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 211
Lid geworden op: dinsdag 30 december 2008, 06:58
Locatie: Trang - Thailand

Re: Visum Thailand en Maleisie

#4 Bericht door trangerkuda » maandag 03 juni 2013, 02:41

Lylou,
wat Maleisië betreft ben ik wat betreft visumregels voor mensen met de Nederlandse nationaliteit niet op de hoogte. Daarmee kan ik je dus niet helpen. Maar een telefoontje naar de Maleise ambassade in Nederland levert je naar alle waarschijnlijkheid alle antwoorden op die je hierover wilt weten.
Wat Thailand betreft. Je schrijft, dat je eerst aankomt in Thailand en daar dan slechts anderhalve dag verblijft in Bangkok. In dat geval heb je geen visum nodig. Je kunt als Nederlander PER VLIEGTUIG naar Thailand reizen. Na aankomst ben je dan gerechtigd om zonder visum maximaal 30 dagen in het land te verblijven.
Let er in dit geval goed op, dat ik hier bewust 'per vliegtuig' in kapitale letters geschreven heb. Waarom?
Uit je bericht op dit forum begrijp ik verder, dat je na een verblijf van ongeveer twee weken OVER LAND opnieuw Thailand wilt binnenkomen, om daar dan vervolgens ongeveer nog een maand te verblijven, vooraleer terug te reizen naar Nederland.
Zou je Thailand vanuit Maleisië binnenkomen, wederom per vliegtuig, dan zou wederom de regel gelden, dat een verblijf van maximaal 30 dagen zonder visum is toegestaan.
Echter, omdat je van plan bent Thailand OVER LAND binnen te komen, geldt de regel, dat je dan zonder een visum slechts MAXIMAAL VIJFTIEN DAGEN in het land mag verblijven.
Aangezien je voornemens bent om ongeveer een maand in het land te verblijven, raad ik je aan om via de Thaise ambassade in Den Haag, of via het Thaise consulaat in Amsterdam een toeristenvisum aan te schaffen. Meer gedetalieerde informatie hierover zijn bij beide te verkrijgen, ook via hun eigen websites.
In ieder geval alvast een goede reis en aangename vakantie toegewenst.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Visum Thailand en Maleisie

#5 Bericht door stevenl » maandag 03 juni 2013, 03:29

Veel goede informatie maar helaas ook wat onjuiste informatie in het vorige antwoord.

Als je Thailand per vliegtuig binnenkomt krijg je 30 dagen visumvrije entree, officieel mits je in het bezit bent van een vliegticket naar buiten Thailand met vertrek binnen 30 dagen. Immigratie in Thailand doet hier niet moeilijk over, maar bij checkin in Europa mogelijk wel.

Dat betekent dat het het makkelijkste voor je is om een double entry touristenvisum aan te schaffen. Je kunt dan beide keren dat je Thailand binnenkomt 60 dagen blijven.

Veel plezier.

Gebruikersavatar
sunbird
Expat
Expat
Berichten: 582
Lid geworden op: dinsdag 10 augustus 2010, 06:07
Locatie: Mahasarakham

Re: Visum Thailand en Maleisie

#6 Bericht door sunbird » maandag 03 juni 2013, 03:56

Wij zijn vorige maand van Phathalung ( familie) via Hat Yai naar Butterworth gereden. ( en verder)
Geen enkel probleem en gevaarlijk ? Onzin Nederland is gevaarlijker ;) .
Korter dan 30 dagen krijg je een gratis visum "Upon arrival".
Het land is echt een aanrader.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Visum Thailand en Maleisie

#7 Bericht door stevenl » maandag 03 juni 2013, 04:38

Helaas heb je dit onderwerp 2x geplaatst in verschillende delen van het forum, dat maakt het wat verwarrend.

De termen zoals Jeanette en Subird die gebruiken kloppen helaas niet, je krijgt namelijk geen visum maar een visumvrije entree, mits je aan bepaalde voorwaarden voldoet. Wat Jpe zegt kan, mits de immigratie beambte meewerkt. Hij is namelijk officieel verplicht om bij je eerste entree het visum af te stempelen, maar als je het lief vraagt lukt het mogelijk om de optie die Joep noemt te gebruiken.

Als je Thailand per vliegtuig binnenkomt krijg je 30 dagen visumvrije entree, officieel mits je in het bezit bent van een vliegticket naar buiten Thailand met vertrek binnen 30 dagen. Immigratie in Thailand doet hier niet moeilijk over, maar bij checkin in Europa mogelijk wel.

Dat betekent dat je officieel een double entry touristenvisum aan moet schaffen. Je kunt dan beide keren dat je Thailand binnenkomt 60 dagen blijven.

Veel plezier.

frans49
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 479
Lid geworden op: maandag 01 maart 2010, 14:04
Locatie: Lelystad

Re: Visum Thailand en Maleisie

#8 Bericht door frans49 » maandag 03 juni 2013, 10:02

joepattaya schreef:Een toeristen-visum aanvragen in NL.
De eerst binnenkomst in Thailand op een visum-vrijstelling (dus het toeristen-visum nog niet gebruiken).
Dan Thailand verlaten.
Je kunt Maleisie binnen zonder visum.
Vervolgens verlaat je Maleisie.
Thailand binnenkomen op je toeristen visum (dez binnenkomst moet uiteraard wel binnen de geldigheid van je toeristen-visum vallen)
Joe, deze weg heb ik in het verleden een aantal malen bewandeld.
Maar... afgelopen jaar heb ik me in mijn vingers gesneden.

Ik kwam aan in BKK met een NON-0 en de intentie om binnen twee weken naar Maleisië te gaan.
De immigratie officier vertelde mij dat het Visum gebruikt MOEST worden.
Hier nam ik geen genoegen mee en ik ben doorverwezen naar de leidinggevende immigratie beambte.
Die vertelde mij hetzelfde.
Weer hogerop gebracht.
Toen, men was mij echt wel ter wille o.a. door diverse telefoontjes, werd mij tocht te verstaan gegeven dat mijn visum moest worden gebruikt.
Daar ging mijn NON-0.
Wel ben ik later bij het immigratie kantoor een multiple entree gaan halen (100 Baht) maar ik kreeg er GEEN extra tijd door.
Bangkok diedeldiedeldie.
Bangkok is the place for me.
You can go ........

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Visum Thailand en Maleisie

#9 Bericht door stevenl » maandag 03 juni 2013, 10:50

frans49 schreef:
joepattaya schreef:Een toeristen-visum aanvragen in NL.
De eerst binnenkomst in Thailand op een visum-vrijstelling (dus het toeristen-visum nog niet gebruiken).
Dan Thailand verlaten.
Je kunt Maleisie binnen zonder visum.
Vervolgens verlaat je Maleisie.
Thailand binnenkomen op je toeristen visum (dez binnenkomst moet uiteraard wel binnen de geldigheid van je toeristen-visum vallen)
Joe, deze weg heb ik in het verleden een aantal malen bewandeld.
Maar... afgelopen jaar heb ik me in mijn vingers gesneden.

Ik kwam aan in BKK met een NON-0 en de intentie om binnen twee weken naar Maleisië te gaan.
De immigratie officier vertelde mij dat het Visum gebruikt MOEST worden.
Hier nam ik geen genoegen mee en ik ben doorverwezen naar de leidinggevende immigratie beambte.
Die vertelde mij hetzelfde.
Weer hogerop gebracht.
Toen, men was mij echt wel ter wille o.a. door diverse telefoontjes, werd mij tocht te verstaan gegeven dat mijn visum moest worden gebruikt.
Daar ging mijn NON-0.
Wel ben ik later bij het immigratie kantoor een multiple entree gaan halen (100 Baht) maar ik kreeg er GEEN extra tijd door.
Klopt,officieel moet dit cisum inderdaad gebruikt worden voor de eerste entree, ook al kan die visumvrij. Soms lukt het om dat te vermijden, soms niet, en het lijkt erop dat dit moeilijker aan het worden is momenteel.

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”