Stage in Thailand, visa etc

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Stage in Thailand, visa etc

#31 Bericht door Henk Korat » maandag 06 mei 2013, 11:30

Over taalfouten gesproken:

http://www.telegraaf.nl/tv/opmerkelijk/ ... ing__.html
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Stage in Thailand, visa etc

#32 Bericht door RuudThai » maandag 06 mei 2013, 13:15

prajak schreef:24 Jaar oud, Ruudthai, universiteit vrijwel af, academisch werk- en denkniveau wordt dan geëist en niet alleen van 08 tot 17 uur.

Ik laat het onderwerp verder rusten.
Ik ook, maar niet dan met je erop te wijzen dat er ook mensen zijn met academisch werk- en denkniveau die bijvoorbeeld tevens dyslectisch zijn of een ander taalprobleem hebben.
En zoals in het buitenland geboren maar in Nederland afgestudeerden, die beheersen deze taal ook niet altijd even goed maar vanwege hun kwaliteiten wordt daar doorheen gekeken.
Jij weet geloof ik niet hoe moeilijk onze taal kan zijn, als je zoals mijn vrouw een inburgeringscursus zou hebben gevolgd dan weet je dat er in die boeken de vele onlogische taal-, spelling- en stijlregels staan die het Nederlands kent. En dat sommige mensen, ook Nederlandse, dat niet allemaal kunnen bijbenen, daar heb ik begrip voor.
Alleen, een oud-onderwijzer(es) die taalfouten maakt en dan maar de spellingcheck gebruikt, dat vind ik toch een minnetje..... :lol:

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Stage in Thailand, visa etc

#33 Bericht door elst99 » maandag 06 mei 2013, 16:40

Dat kun je alleen gebruiken als je "word" gebruikt Ruud, niet op een IPad! Dus, je bent weer is te voorbarig!
Maar ik begrijp de hint.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Stage in Thailand, visa etc

#34 Bericht door RuudThai » maandag 06 mei 2013, 16:43

elst99 schreef:Dat kun je alleengebruiken als je word gebruikt Ruud, niet op een IPad! Dus, je bent weer is te voorbarig!
Nou ja, je geeft tenminste toe dat jij die spellingcontrole nodig hebt, fair enough. :giggle:

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Stage in Thailand, visa etc

#35 Bericht door Wouter_Udon » maandag 06 mei 2013, 17:37

elst99 schreef:Dat kun je alleen gebruiken als je "word" gebruikt Ruud, niet op een IPad! Dus, je bent weer is te voorbarig!
Maar ik begrijp de hint.

Voor Ipad heb je ook een office pakket. Denk dat daar ook wel een spellingchecker inzit.
Live your dream, don't dream your life.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Stage in Thailand, visa etc

#36 Bericht door Ben » dinsdag 07 mei 2013, 14:44


Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Stage in Thailand, visa etc

#37 Bericht door RuudThai » dinsdag 07 mei 2013, 15:40

Ben schreef:http://www.at5.nl/artikelen/102481/opva ... at5+nieuws

Het kan iedereen overkomen :giggle:
Ja, dezelfde fout ook 'onze' Dutch die overigens vrij foutloos schrijft, uit het haringtopic:
"Hollandse nieuwe moed door een kundige haringschoonmaker worden gewaterd en hapklaar worden gemaakt." ;) :)

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Stage in Thailand, visa etc

#38 Bericht door elst99 » dinsdag 07 mei 2013, 16:26

Née, dan begrijp je het verkeert, ik gebruik het niet! Alleen op mijn computer heb ik word! Maar ik doe bijna alles op mijn IPad!
Het wil wel is en denk ook dat Dutch daar last van heeft een letter overslaan, of aan en elkaar zetten, als je snel tikt!
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Stage in Thailand, visa etc

#39 Bericht door Henk Korat » dinsdag 07 mei 2013, 16:28

Henk Korat schreef:Over taalfouten gesproken:

http://www.telegraaf.nl/tv/opmerkelijk/ ... ing__.html

bron: De Telegraaf
Ik dacht dat Ben al mijn postings wel zou lezen. Maar nee. Ik ben diep telleurgesteld. :crazy: :cry: :crazy: :cry: :mrgreen: :mrgreen:
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Stage in Thailand, visa etc

#40 Bericht door dutch » dinsdag 07 mei 2013, 16:35

elst99 schreef:Née, dan begrijp je het verkeert, ik gebruik het niet! Alleen op mijn computer heb ik word! Maar ik doe bijna alles op mijn IPad!
Het wil wel is en denk ook dat Dutch daar last van heeft een letter overslaan, of aan en elkaar zetten, als je snel tikt!
Ook ik werk uitsluitend met Ipad en mijn dikke vingers zijn daar toch minder geschikt voor ;) ,anders kan ik de aangegeven " type fout" niet verklaren.
Schaam me dat ik het niet gezien heb.De eerlijkheid gebiedt mij te erkennen dat ik me soms rot erger aan de spelling die men af en toe gebruikt.
Laatst gewijzigd door dutch op dinsdag 07 mei 2013, 16:37, 1 keer totaal gewijzigd.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Stage in Thailand, visa etc

#41 Bericht door RuudThai » dinsdag 07 mei 2013, 16:36

elst99 schreef:Née, dan begrijp je het verkeert, ik gebruik het niet! Alleen op mijn computer heb ik word! Maar ik doe bijna alles op mijn IPad!
Het wil wel is en denk ook dat Dutch daar last van heeft een letter overslaan, of aan en elkaar zetten, als je snel tikt!
Het lijkt wel of iedereen de d en de t niet weet te gebruiken! :giggle:
Elst, ook gij Brutus.... schrijft verkeerd met een t en dat is toch echt ... uhh ... verkeerd.
En Kees in de topic over het fietsen in Chiang Mai: "Aan de overkant van de Warorot market, aan de Ping River zit een hotel "Ping River House" en die verhuurd in ieder geval keurige fietsen."
Henk Korat heeft weer wat anders: " Ik ben diep telleurgesteld" Één l in de 1e 2 lettergrepen beste Henk, en dat zou je spellingchecker toch moeten aangeven... :cheesy:

Maar wat deert het eigenlijk, het is goed te lezen en dat is het belangrijkste. [|)

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Stage in Thailand, visa etc

#42 Bericht door dutch » dinsdag 07 mei 2013, 16:40

Het deert wel.Je moet je moerstaal goed schrijven.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Stage in Thailand, visa etc

#43 Bericht door Henk Korat » dinsdag 07 mei 2013, 16:41

We gaan Ruud aanstellen als onze spellingchecker. Dus eerst het bericht, dat je wil posten, naar Ruud toe sturen. Heeft hij eindelijk ook wat te doen. :worshippy: :worshippy: :clap: :clap:
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Stage in Thailand, visa etc

#44 Bericht door RuudThai » dinsdag 07 mei 2013, 16:44

Voor mijzelf deert het ook wel. Maar ik ga dat anderen niet opleggen, zeker niet op een forum als dit.
En als ik na plaatsing van een reactie hier op het forum een typefout zie, net als gebied/gebiedt ;) dan verbeter ik die :mrgreen: .

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1564
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: Stage in Thailand, visa etc

#45 Bericht door jomel17 » dinsdag 07 mei 2013, 18:18

Als we nu toch bezig zijn met mierencopuleren, Elst gebruikt vaak het woord is terwijl het eens moet zijn... :giggle:
หลงรัก

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”