wel of geen visum thailand

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
thailandbezoeker
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 1
Lid geworden op: donderdag 06 december 2012, 13:31

wel of geen visum thailand

#1 Bericht door thailandbezoeker » donderdag 06 december 2012, 21:46

beste thailandfans,

heb een aantal topics gelezen, maar kom er niet helemaal uit, vandaar toch mijn vraag.
heb mijn aanvraag iets te lang uitgesteld( ik weet het)ook omdat ik nog niet precies weet hoe ik wil gaan reizen.
ik kwam vandaag 6 dec.bij de ambassade aan om visum aan te vragen, maar vertrek maandag de 10e al, en nu zei de medewerker dat dat veel te laat was voor de aanvraag.
dus een visum kreeg ik niet mee.
mijn reis is van 10 december 2012 tot 10 februari 2013.
kan ik zonder visum thailand in, en na 29 dagen bv naar laos, en dan daarna weer terug thailand in (vliegend 30 dagen extra begreep ik)
maar t voornaamste wat ik wil weten of het mogelijk is of ze moeilijk gaan doen in thailand/amsterdam als ze zien dat we na aankomst pas weer 2 maanden later terugvliegen, zonder vliegticket voor bv laos op zak.

ik ben meer een avontuurlijk reiziger, en weet van te voren niet waar ik heen ga, vandaar mijn "laconikiteit" tov het reizen daar, omdat ik eigenlijk dacht dat het wel makkelijk zou gaan vanuit thailand iets te regelen.

hoop dat iemand met thailandreiservaring mij een goeie tip kan geven.
en alvast super bedankt voor het meedenken!!

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: wel of geen visum thailand

#2 Bericht door prajak » vrijdag 07 december 2012, 01:28

Thailand invliegen 30 dagen, naar Laos of ander buurland en terugvliegen naar Thailand, 30 dagen, klopt.

Maar je kunt op Schiphol een probleem krijgen met jouw twee maand ticket zonder visum. Je zou wel vandaag nog kunnen boeken en betalen de vlucht Laos-Bangkok (of uit een ander land) en dat ticket in jouw ticketboekje laten opnemen (of zelf er in zetten). Het hangt verder van de maatschappij af die je naar Thailand brengt. Er is in dit forum al eens over geschreven.

Succes.

Ik vraag me af of je op het consulaat ook dat antwoord zou hebben gekregen. Want als je hals over kop naar Thailand moet vanwege 'ziekte van jouw broer/zus die daar rondreist' dan helpt men je heus wel op korte termijn....

Overigens kom je dagen tekort; 11 december invliegen, uiterlijk 9 januari er uit. 9 Januari weer terug, 7 februari laatste dag, en je vliegt de 10e. Ik stel dus voor dat je 2 of 3 dagen in Laos of ander land blijft.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: wel of geen visum thailand

#3 Bericht door stevenl » zaterdag 08 december 2012, 05:37

prajak schreef:Thailand invliegen 30 dagen, naar Laos of ander buurland en terugvliegen naar Thailand, 30 dagen, klopt.

Maar je kunt op Schiphol een probleem krijgen met jouw twee maand ticket zonder visum. Je zou wel vandaag nog kunnen boeken en betalen de vlucht Laos-Bangkok (of uit een ander land) en dat ticket in jouw ticketboekje laten opnemen (of zelf er in zetten). Het hangt verder van de maatschappij af die je naar Thailand brengt. Er is in dit forum al eens over geschreven.

Succes.

Ik vraag me af of je op het consulaat ook dat antwoord zou hebben gekregen. Want als je hals over kop naar Thailand moet vanwege 'ziekte van jouw broer/zus die daar rondreist' dan helpt men je heus wel op korte termijn....

Overigens kom je dagen tekort; 11 december invliegen, uiterlijk 9 januari er uit. 9 Januari weer terug, 7 februari laatste dag, en je vliegt de 10e. Ik stel dus voor dat je 2 of 3 dagen in Laos of ander land blijft.
Het gaat erom dat je een vliegticvket naar buiten Thailand met vertrek binnen 30 dagen hebt. Dus als Prajak zijn 'Laos-Bangkok' verandert in Bangkok-Laos' heeft hij gelijk.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: wel of geen visum thailand

#4 Bericht door prajak » zaterdag 08 december 2012, 07:45

O ! Goeie tip. Dus, Thailandbezoeker, koop twee tickets : een Thailand uit naar Laos, en de retourvlucht. Jammer, dan kom je niet door Nongkhai. Ik heb vandaag net 9 L snert gemaakt en er zit wel een kommetje voor je bij hoor......

En tel jouw dagen nog eens na. Vertrek 10 feb; is dat om 01.00 uur of om 23.00 uur ? Scheelt wel een hele dag.

Duiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1767
Lid geworden op: maandag 23 juli 2007, 22:14
Locatie: Nederland / Belgie / Thailand

Re: wel of geen visum thailand

#5 Bericht door Duiker » zaterdag 08 december 2012, 19:34

Kan dat mens aan de incheck bali nu werkelijk zien wat ik allemaal geboekt heb? Zelf heb ik nooit problemen gehad, omdat ik altijd een retour boek binnen de 30 dagen. Maar kunnen ze dat nu werkelijk zien? Ik zou deze info nu wel eens uit eerste hand willen. Dus kennen we iemand die aan een incheck bali werkt?
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: wel of geen visum thailand

#6 Bericht door Gardensafari » zaterdag 08 december 2012, 22:11

Duiker schreef:Kan dat mens aan de incheck bali nu werkelijk zien wat ik allemaal geboekt heb? Zelf heb ik nooit problemen gehad, omdat ik altijd een retour boek binnen de 30 dagen. Maar kunnen ze dat nu werkelijk zien? Ik zou deze info nu wel eens uit eerste hand willen. Dus kennen we iemand die aan een incheck bali werkt?
Nee, ze kan niet zien wat je allemaal geboekt hebt.
Maar ze ziet wel een tweemaandsretourticket en een paspoort zonder visum.
En daar kan ze over gaan mekkeren.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”