Gezamelijk toeristen visum Thailand en Cambodja

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
hema
Gedeactiveerd
Berichten: 137
Lid geworden op: zondag 03 september 2006, 12:18

Re: Gezamelijk toeristen visum Thailand en Cambodja

#16 Bericht door hema » maandag 12 november 2012, 11:04

joepattaya schreef:
hema schreef:
prajak schreef:"...Wij moeten eind januari een visarun maken dus als ik het goed begrijp..."

Hum, heb je al een T visum voor Thailand dan ? Anders lukt het echt niet hoor.....

Ja wij hebben een toeristenvisum met 2 entrees, dus gaan Cambodja in en komen weer terug in Thailand met een 60 dagen stempel
Tenzij de entry die je in gedachten had voor Thailand nu gebruikt gaat worden voor de entry naar Cambodia.
Dan ben je dus zonder entries als je weer terug wilt naar Thailand en kom je binnen met een 15 dagen visum-vrijstelling.
Niet zeker dat dat zo is, maar het zou me niks verbazen!!

Dat zou toch van de gekke zijn, maar het is ook al door mijn gedachten geschoten, denk dat ik de ambassade maar eens ga bellen

hema
Gedeactiveerd
Berichten: 137
Lid geworden op: zondag 03 september 2006, 12:18

Re: Gezamelijk toeristen visum Thailand en Cambodja

#17 Bericht door hema » maandag 12 november 2012, 11:44

joepattaya schreef:
hema schreef:
prajak schreef:"...Wij moeten eind januari een visarun maken dus als ik het goed begrijp..."

Hum, heb je al een T visum voor Thailand dan ? Anders lukt het echt niet hoor.....

Ja wij hebben een toeristenvisum met 2 entrees, dus gaan Cambodja in en komen weer terug in Thailand met een 60 dagen stempel
Tenzij de entry die je in gedachten had voor Thailand nu gebruikt gaat worden voor de entry naar Cambodia.
Dan ben je dus zonder entries als je weer terug wilt naar Thailand en kom je binnen met een 15 dagen visum-vrijstelling.
Niet zeker dat dat zo is, maar het zou me niks verbazen!!

maar als er in Cambodja al afgestempeld wordt voor 60 dagen kan ik toch gewoon na een week terug naar Thailand met datzelfde stempel en heb ik niets met 15 dagen te maken (gezamenlijk visum Thailand/Cambodja), alleen ben ik aan het tellen of ik dan wel uitkom met de dagen, maar dat klopt dan kom ik wel uit tot 22 maart.

Duncan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: zondag 10 oktober 2010, 03:19

Re: Gezamelijk toeristen visum Thailand en Cambodja

#18 Bericht door Duncan » maandag 12 november 2012, 12:30

Ik zou toch maar even navraag doen want zoals ik het lees heb je weliswaar slechts 1 visum nodig - dat voor beide landen geldig is -, maar zul je nog steeds een entry kwijt zijn bij het betreden van Kampoetsja en een nieuwe entry bij de terugkeer in Thailand.
En dan gaat het hard met die stempels...

hema
Gedeactiveerd
Berichten: 137
Lid geworden op: zondag 03 september 2006, 12:18

Re: Gezamelijk toeristen visum Thailand en Cambodja

#19 Bericht door hema » maandag 12 november 2012, 12:47

Duncan schreef:Ik zou toch maar even navraag doen want zoals ik het lees heb je weliswaar slechts 1 visum nodig - dat voor beide landen geldig is -, maar zul je nog steeds een entry kwijt zijn bij het betreden van Kampoetsja en een nieuwe entry bij de terugkeer in Thailand.
En dan gaat het hard met die stempels...

Dan denk ik dat we Cambodja ingaan met toch aan de grens een 30 dagen visum voor Cambodja te kopen en dat stempel bewaren voor terugkeer in Thailand, dat moet dan toch ook kunnen
Ik heb de Thaise ambassade in Amsterdam op opheldering gevraagd, dus wacht af wat hun antwoord is

Duncan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: zondag 10 oktober 2010, 03:19

Re: Gezamelijk toeristen visum Thailand en Cambodja

#20 Bericht door Duncan » maandag 12 november 2012, 16:48

Kunt u hun antwoord hier ook posten als dat binnen is, want dit is wel belangrijk voor ons, lijkt me [|) .

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Gezamelijk toeristen visum Thailand en Cambodja

#21 Bericht door prajak » maandag 12 november 2012, 17:28

De website van Immigration geeft niets over deze afspraak. Ik vind wel dat e.e.a. pas eind november ingaat. Dus nadere info zal volgen als de plannen zijn uitgewerkt. Op de website van acmecs vind ik helemaal niks.....

hema
Gedeactiveerd
Berichten: 137
Lid geworden op: zondag 03 september 2006, 12:18

Re: Gezamelijk toeristen visum Thailand en Cambodja

#22 Bericht door hema » maandag 12 november 2012, 20:13

Duncan schreef:Kunt u hun antwoord hier ook posten als dat binnen is, want dit is wel belangrijk voor ons, lijkt me [|) .

Zal ik doen
Vind het best een beetje spannend, volgende week zaterdag vliegen we, 22 jan. naar Cambodja voor een week dan terug naar Thailand en 22 maart weer naar Nederland
Had alles lekker voor elkaar toerist visum 2 entrees dus goeds voor 120 dagen. Hoop dat het nu niet moeilijk gaat worden, zou dus eigenlijk makkelijker moeten worden

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Gezamelijk toeristen visum Thailand en Cambodja

#23 Bericht door stevenl » dinsdag 13 november 2012, 03:37

hema schreef:
Duncan schreef:Kunt u hun antwoord hier ook posten als dat binnen is, want dit is wel belangrijk voor ons, lijkt me [|) .

Zal ik doen
Vind het best een beetje spannend, volgende week zaterdag vliegen we, 22 jan. naar Cambodja voor een week dan terug naar Thailand en 22 maart weer naar Nederland
Had alles lekker voor elkaar toerist visum 2 entrees dus goeds voor 120 dagen. Hoop dat het nu niet moeilijk gaat worden, zou dus eigenlijk makkelijker moeten worden
Als er al een antwoord komt, zou me verbazen, kan ik je hu al het antwoord vertellen: geen idee waar u het over heeft.

hema
Gedeactiveerd
Berichten: 137
Lid geworden op: zondag 03 september 2006, 12:18

Re: Gezamelijk toeristen visum Thailand en Cambodja

#24 Bericht door hema » dinsdag 13 november 2012, 12:31

antwoord van de Thaise ambassade in Amsterdam

Dear sir/madam,

We didn’t have any official letter from the Ministry of Foreign Affair in Thailand about that news yet.

Kind regards,

B.Thanutdom

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Gezamelijk toeristen visum Thailand en Cambodja

#25 Bericht door prajak » dinsdag 13 november 2012, 15:42

Thaise ambassade in Amsterdam. Heb ik wat gemist ?

Gebruikersavatar
jodokus
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 919
Lid geworden op: zondag 09 juli 2006, 11:31
Locatie: Sattahip

Re: Gezamelijk toeristen visum Thailand en Cambodja

#26 Bericht door jodokus » dinsdag 13 november 2012, 16:30

Ja, soms bedoelen ze consulaat en schrijven ze ambassade, is niet zo erg toch??
Toch wel...

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Gezamelijk toeristen visum Thailand en Cambodja

#27 Bericht door prajak » dinsdag 13 november 2012, 16:56

Helemaal niet; maar ik dacht dat op het consulaat alleen NL-ers werken. Weet je, ik denk dat je van NL-ers betere info krijgt......want die begrijpen wat het is voor de eerste keer naar een magisch land als Thailand te gaan. Ik wist de eerste keer niet waar ik aan begon. En nu wil ik hier niet meer weg......nog niet nadat ze me hebben opgestookt....

Bedtijd, maar ik neem nog een wijntje. Om het af te leren...... :clap:

hema
Gedeactiveerd
Berichten: 137
Lid geworden op: zondag 03 september 2006, 12:18

Re: Gezamelijk toeristen visum Thailand en Cambodja

#28 Bericht door hema » dinsdag 13 november 2012, 18:31

jodokus schreef:Ja, soms bedoelen ze consulaat en schrijven ze ambassade, is niet zo erg toch??
juist ik bedoelde consulaat

hema
Gedeactiveerd
Berichten: 137
Lid geworden op: zondag 03 september 2006, 12:18

Re: Gezamelijk toeristen visum Thailand en Cambodja

#29 Bericht door hema » dinsdag 13 november 2012, 18:33

prajak schreef:Helemaal niet; maar ik dacht dat op het consulaat alleen NL-ers werken. Weet je, ik denk dat je van NL-ers betere info krijgt......want die begrijpen wat het is voor de eerste keer naar een magisch land als Thailand te gaan. Ik wist de eerste keer niet waar ik aan begon. En nu wil ik hier niet meer weg......nog niet nadat ze me hebben opgestookt....

Bedtijd, maar ik neem nog een wijntje. Om het af te leren...... :clap:
Niet de eerste keer dat we gaan, alleen we hebben nog nooit een visa run gedaan, vorig jaar waren we er 3 maanden en hadden een non immigration O visum, nu gaan we 4 maanden en een toeristen visum met 2 entrees dus 2x 60 dagen

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Gezamelijk toeristen visum Thailand en Cambodja

#30 Bericht door prajak » dinsdag 13 november 2012, 22:08

Veel plezier. Er gaat niets boven Gr..Thailand......

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”