Gezamelijk toeristen visum Thailand en Cambodja

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2277
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 18:17
Locatie: amsterdam

Gezamelijk toeristen visum Thailand en Cambodja

#1 Bericht door carpediem » zaterdag 10 november 2012, 10:15

uit thailandforum:

Thailand en Cambodja hebben vanaf 21 november een gezamenlijk toeristenvisum. Toeristenvisa die verkregen zijn via de ambassade van zowel Thailand als Cambodja zijn voortaan bij binnenkomst in beide landen geldig.

Scheelt dus 1100 baht of 20 us dollar voor Cambodja.
Zal wel niet gelden voor andere visa.
pluk de dag (carpediem)

hema
Gedeactiveerd
Berichten: 137
Lid geworden op: zondag 03 september 2006, 12:18

Re: Gezamelijk toeristen visum Thailand en Cambodja

#2 Bericht door hema » zaterdag 10 november 2012, 13:30

Ik heb het gevonden
Wij moeten eind januari een visarun maken dus als ik het goed begrijp kan ik nu zo de grens over zonder een visum voor Cambodja aan te vragen, dat scheelt weer formulieren invullen en geld


Thailand en Cambodja hebben vanaf 21 november een gezamenlijk toeristenvisum. Toeristenvisa die verkregen zijn via de ambassade van zowel Thailand als Cambodja zijn voortaan bij binnenkomst in beide landen geldig.

Een gezamenlijk visum is een wens van Acmecs, een overlegorgaan van Thailand, Cambodja, Laos, Myanmar en Vietnam. Thailand en Cambodja zijn nu de eerste twee landen, die het invoeren; de andere landen volgen later.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Gezamelijk toeristen visum Thailand en Cambodja

#3 Bericht door prajak » zaterdag 10 november 2012, 14:48

"...Wij moeten eind januari een visarun maken dus als ik het goed begrijp..."

Hum, heb je al een T visum voor Thailand dan ? Anders lukt het echt niet hoor.....

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Gezamelijk toeristen visum Thailand en Cambodja

#4 Bericht door Jim » zaterdag 10 november 2012, 14:53

kan een thai nu dan visum vrij naa cambodia?
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

hema
Gedeactiveerd
Berichten: 137
Lid geworden op: zondag 03 september 2006, 12:18

Re: Gezamelijk toeristen visum Thailand en Cambodja

#5 Bericht door hema » zaterdag 10 november 2012, 15:13

prajak schreef:"...Wij moeten eind januari een visarun maken dus als ik het goed begrijp..."

Hum, heb je al een T visum voor Thailand dan ? Anders lukt het echt niet hoor.....

Ja wij hebben een toeristenvisum met 2 entrees, dus gaan Cambodja in en komen weer terug in Thailand met een 60 dagen stempel

Duncan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: zondag 10 oktober 2010, 03:19

Re: Gezamelijk toeristen visum Thailand en Cambodja

#6 Bericht door Duncan » zaterdag 10 november 2012, 17:38

Enerzijds goed nieuws voor de visumjagers, maar ik houd mijn hart vast voor de Thaise bevolking. Nu al worden er geen contracten verlengd in Samut Prakhan omdat mensen uit Myanmar en Laos voor de helft van het geld ernaartoe trekken. Bron: neefje dat bij Panasonic werkt(e).
En uit eigen omgeving kan ik vertellen dat het "medicijnverkeer" vanuit Laos langs de Mekong ( en de grensriviertjes daarboven ) gigantisch zal gaan toenemen. Het is nu al bijna niet meer te doen voor de lokale veldwachterij [|( .

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Gezamelijk toeristen visum Thailand en Cambodja

#7 Bericht door RuudThai » zondag 11 november 2012, 06:59

Om op Duncan in te gaan: ik zag van de week een sms-berichtje van de Bangkok Post op mijn telefoon dat er langs de grens met Cambodja bij 15 grensposten de inreisregels voor Cambodjanen worden versoepeld omdat men in die streken arbeiders tekort komt.

Ik vind dat vreemd, onder Thaise mensen is er toch ook nog werkloosheid? Waarom die niet geworven voor die streken? Tja, die 'buitenlanders' zullen wel goedkoper zijn en dus aantrekkelijker voor de werkgevers die hier natuurlijk net als in de meeste landen de regering in hun zak hebben. En omdat Thailand geen WW-uitkeringen geeft hoeft de regering zich daarover ook geen zorgen te maken.
Of er nou 100.000 of een miljoen werklozen zijn, het kost de regering niks..... :evil:

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2399
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: Gezamelijk toeristen visum Thailand en Cambodja

#8 Bericht door serpay » zondag 11 november 2012, 08:39

ruud hier in nederland is het niet anders hoor.
voor jouw 2 polen voor de helft van de prijs.
in nederland wordt de bouw echt naar de klote geholpen
nee van den Haag hoeven we niks te verwachten i8s niet zo belangrijk.
en ww volgens wiegel is een jaartje genoeg en dan de bijstand in.
maar het is niet leuk hier in de regio zijn de meeste bedrijven al gehalveerd of bestaan niet meer.
zie zzpers zich tegen kostprijs werk doen hopen op betere tijden
maar ja dan zie ik poolse schilders hier werken voor 5 euro per uur
als nederlandse kun je niet zo laag gaan en ook nog sosiale lasten betelen.
dus in MIJN optiek doet de overheid iets vallikant verkeerd.
Alfisti rebeli

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Gezamelijk toeristen visum Thailand en Cambodja

#9 Bericht door Wouter_Udon » zondag 11 november 2012, 13:37

serpay schreef:ruud hier in nederland is het niet anders hoor.
voor jouw 2 polen voor de helft van de prijs.
in nederland wordt de bouw echt naar de klote geholpen
nee van den Haag hoeven we niks te verwachten i8s niet zo belangrijk.
en ww volgens wiegel is een jaartje genoeg en dan de bijstand in.
maar het is niet leuk hier in de regio zijn de meeste bedrijven al gehalveerd of bestaan niet meer.
zie zzpers zich tegen kostprijs werk doen hopen op betere tijden
maar ja dan zie ik poolse schilders hier werken voor 5 euro per uur
als nederlandse kun je niet zo laag gaan en ook nog sosiale lasten betelen.
dus in MIJN optiek doet de overheid iets vallikant verkeerd.

Anderen hier op het forum vinden dat het nog helemaal niet zo slecht gaat in NL. ;) :Whistle:
Live your dream, don't dream your life.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Gezamelijk toeristen visum Thailand en Cambodja

#10 Bericht door prajak » zondag 11 november 2012, 15:28

De Polen zijn er legaal, in Nederland dan. Dat is Europees recht. Dat werkgevers er een potje van maken en via sluipwegen de loonregels omzeilen doet niets af aan de rechtmatige aanwezigheid van de Polen. Ik denk wel dat de overheid niet goed genoeg controleert; maar ALS de overheid langs electronische weg gaat controleren dan worden Jim en zijn groep vrienden boos....

En verder; na 36 jaar werken in de fiscale adviespraktijk mag je van me aannemen dat zwart werken, onderbetalen van personeel en niet afdragen van ingehouden gelden ook voorkwam voordat die EU regels er waren, dus nog voor er EEN Pool in NL kwam werken. Fraude is van alle tijden en nationaliteiten.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Gezamelijk toeristen visum Thailand en Cambodja

#11 Bericht door Jim » zondag 11 november 2012, 17:31

het klinkt misschien een beetje hard, maar als je weg wordt geconcurreerd dan wordt het tijd om ander werk te zoeken.

ik kan ook wel heel erg hard gaan huilen dat je nu voor een drol en 2 knikkers een website door hoog begaafde en universitair afgestudeerde indiers kan laten maken en dat ik daar niet tegen kan concurreren.

vroeger hoptje je van ict baan naar ict baan en kreeg je dikke lease auto's, dikke salarissen e.d. nog voor je je contract tekende

maar ja, shit happens and you have to adapt.
prajak schreef:ALS de overheid langs electronische weg gaat controleren dan worden Jim en zijn groep vrienden boos....
controle mag best, zolang het maar geen politiestaat wordt.
overigens wil ik wel 's zien hoe je via electronische weg gaat controleren op zwart geld :)

toch een camera in huis om te checken over je geen poolse behanger binnenlaat? ;)
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Gezamelijk toeristen visum Thailand en Cambodja

#12 Bericht door Wouter_Udon » zondag 11 november 2012, 21:02

Jim schreef:het klinkt misschien een beetje hard, maar als je weg wordt geconcurreerd dan wordt het tijd om ander werk te zoeken.

ik kan ook wel heel erg hard gaan huilen dat je nu voor een drol en 2 knikkers een website door hoog begaafde en universitair afgestudeerde indiers kan laten maken en dat ik daar niet tegen kan concurreren.

vroeger hoptje je van ict baan naar ict baan en kreeg je dikke lease auto's, dikke salarissen e.d. nog voor je je contract tekende

maar ja, shit happens and you have to adapt.
prajak schreef:ALS de overheid langs electronische weg gaat controleren dan worden Jim en zijn groep vrienden boos....
controle mag best, zolang het maar geen politiestaat wordt.
overigens wil ik wel 's zien hoe je via electronische weg gaat controleren op zwart geld :)

toch een camera in huis om te checken over je geen poolse behanger binnenlaat? ;)

Kan nog wel ff duren maar gaat wel komen.
Live your dream, don't dream your life.

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Gezamelijk toeristen visum Thailand en Cambodja

#13 Bericht door joepattaya » maandag 12 november 2012, 03:42

hema schreef:
prajak schreef:"...Wij moeten eind januari een visarun maken dus als ik het goed begrijp..."

Hum, heb je al een T visum voor Thailand dan ? Anders lukt het echt niet hoor.....

Ja wij hebben een toeristenvisum met 2 entrees, dus gaan Cambodja in en komen weer terug in Thailand met een 60 dagen stempel
Tenzij de entry die je in gedachten had voor Thailand nu gebruikt gaat worden voor de entry naar Cambodia.
Dan ben je dus zonder entries als je weer terug wilt naar Thailand en kom je binnen met een 15 dagen visum-vrijstelling.
Niet zeker dat dat zo is, maar het zou me niks verbazen!!

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Gezamelijk toeristen visum Thailand en Cambodja

#14 Bericht door Gardensafari » maandag 12 november 2012, 08:22

Als dat allemaal waar is, kun je dan niet gewoon bij de Cambodjaanse ambassade in Bangkok een visum voor Cambodje aanvragen?
Dat is ook geldig in Thailand.
Hoef je helemaal geen runs meer te maken.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Gezamelijk toeristen visum Thailand en Cambodja

#15 Bericht door stevenl » maandag 12 november 2012, 10:57

Gardensafari schreef:Als dat allemaal waar is, kun je dan niet gewoon bij de Cambodjaanse ambassade in Bangkok een visum voor Cambodje aanvragen?
Dat is ook geldig in Thailand.
Hoef je helemaal geen runs meer te maken.
Mijn inschatting: visum is geldig voor beide landen, dus moet buiten deze landen worden aangevraagd. Vergelijkbaar met bv Schengen visum, aanvragen in Thailand voor Nederland en je kunt vrij naar Duitsland reizen. Maar je kunt niet in Duitsland een visum voor Nederland aanvragen.

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”