Wie helpt mij aan het verlossende antwoord? Double entry

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Johnathan
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 3
Lid geworden op: maandag 01 oktober 2012, 23:56

Wie helpt mij aan het verlossende antwoord? Double entry

#1 Bericht door Johnathan » dinsdag 02 oktober 2012, 19:28

Beste mede Thailand liefhebbers,


Ik vlieg 30 oktober voor de 2e keer naar Thailand, nadat ik door mijn vorige bezoek compleet verliefd ben geworden
op het land.
Echter is er iets waar ik nu even totaal niet uitkom en het graag dubbel wil checken.
De vraag zal in een bepaalde variant vast al eerder zijn gesteld, maar ik heb diverse
topics afgelopen en ze sluiten net niet helemaal aan.

CASE:
30 oktober vertrek ik voor 97 dagen naar Thailand. Ik begrijp dat ik dan een double entry visa (toerist) aan dien
te vragen van 2x 60 dagen. Ergens halverwege zal ik dan een visa run moeten maken om vervolgens Thailand
opnieuw binnen te komen en mijn 2e visa te activeren.

Nu is mijn vraag:
Klopt het dat als ik na mijn visa run opnieuw Thailand binnenkom, de 2e visa van 60 dagen
wordt geactiveerd en ik dus in totaal genoeg dagen heb (2x 60) ik blijf 97.
En als ik een aanvraag doe voor een double entry visa moet ik dan ook een bewijs meesturen hoe ik het land
tussentijds verlaat? Want ik ben van plan om dat met een visa run of zelf per trein te doen. En daar heb ik dus geen papieren
van zoals een vliegticket b.v omdat ik over land ga.

Daarnaast de derde en laatste vraag. Ik ben begin dit jaar zo'n 55 dagen in thailand geweest
van februari tot half april (enkele visa) Maakt dit nog iets uit? Ik bedoel is er een maximum aantal
dagen dat je in totaal in een jaar in thailand mag verblijven?

Alvast hartelijk dank voor jullie reacties!
Ik wil het gewoon echt even zeker weten allemaal zodat ik z.s.m mijn visum aanvraag kan doen.

Gegevens mocht het nodig zijn:
-25 jaar
- niet gehuwd
- toerist
- voldoende valuta op nederlandse rekening om bovenstaande periode te verblijven

Hartelijk dank!
Vriendelijke groet,
John

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Wie helpt mij aan het verlossende antwoord? Double entry

#2 Bericht door Wouter_Udon » dinsdag 02 oktober 2012, 19:38

Johnathan schreef: Nu is mijn vraag:
Klopt het dat als ik na mijn visa run opnieuw Thailand binnenkom, de 2e visa van 60 dagen
wordt geactiveerd en ik dus in totaal genoeg dagen heb (2x 60) ik blijf 97.
En als ik een aanvraag doe voor een double entry visa moet ik dan ook een bewijs meesturen hoe ik het land
tussentijds verlaat? Want ik ben van plan om dat met een visa run of zelf per trein te doen. En daar heb ik dus geen papieren
van zoals een vliegticket b.v omdat ik over land ga.

Daarnaast de derde en laatste vraag. Ik ben begin dit jaar zo'n 55 dagen in thailand geweest
van februari tot half april (enkele visa) Maakt dit nog iets uit? Ik bedoel is er een maximum aantal
dagen dat je in totaal in een jaar in thailand mag verblijven?
Ik heb 2 jaar geleden mijn paspoort bij de Thaise ambassade gebracht in Den Haag, twee pasfoto's meegenomen en ter plekke het aanvraagformulier ingevuld voor een dubbel entry visum.
Na betaling van de fee kreeg ik mijn paspoort keurig thuis gestuurd met daarin het visum geplakt.
Na 60 dagen ben ik bij Nong Kai met de bus de grens over gegaan voor een dagje Laos en na terugkomst werd mijn visum afgestempeld en kon ik weer 60 dagen blijven. Dus voor alle duidelijkheid: je vraagt 1 visum
double entry en je krijgt 1 sticker in je paspoort geplakt zijnde het visum. Je krijgt dus niet 2 visa oid.

Bij de visumaanvraag heb ik niets hoeven overleggen, dus ook niet de wijze waarop ik de visa-run zou willen gaan doen. Dat is up-to-you.

Ten aanzien van jouw laatste vraag denk ik dat dat geen probleem is, maar 100% garantie kan ik je niet geven.
Live your dream, don't dream your life.

Duncan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: zondag 10 oktober 2010, 03:19

Re: Wie helpt mij aan het verlossende antwoord? Double entry

#3 Bericht door Duncan » woensdag 03 oktober 2012, 01:22

Wat betreft je laatste vraag, er staat niets over op de site van het consulaat ( en er zit een half jaar tussen exit en entry ), dus ik kan me niet voorstellen dat dit niet zou mogen, maar voor de zekerheid, bel het consulaat.
Je 2 entries van 60 dagen elk kloppen, let er wel op dat bij de terugkeer van je visumrun de douanier ook daadwerkelijk 60 dagen stempelt, en geen 2 weken, of 30 dagen geeft.
Heb dat een keer meegemaakt bij Nong Khai, een groep voor ons had allemaal verschillende termijnen gekregen en sommigen moesten dus nog een keer extra terug. Beste is gewoon "60 days please" te zeggen, dan kijken ze naar je visum en dan geven ze dat gewoon.
Je hoeft geen papieren te laten zien over hoe je het land verlaat. Zolang jij je exit-stempeltje maar op tijd haalt zal het ze verder jeuken wat je aan de andere kant van de grens gaat doen en hoe je je er naartoe begeeft, aangezien de beschaving voor de Noordelijke Thais bij de Mekong ophoudt :mrgreen:
Verder hoef je ook geen bepaald bedrag op je rekening of inkomen X te hebben, je bent gewoon een toerist die in hun mooie land op vakantie komt en daar geld gaat uitgeven en daar zijn ze gek op.
Succes.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Wie helpt mij aan het verlossende antwoord? Double entry

#4 Bericht door stevenl » woensdag 03 oktober 2012, 03:47

Dat je eerder dit jaar in Thailand bent geweest maakt niets uit.

Toeristenvisum: 60 dagen geldig, kan met 30 dagen worden verlengd (kost 1900 Baht) bij een immigratiekantoor. Daarna kun je een viusmrun maken en krijg je (indien overland) 15 dagen visumvrije entree.
Double entry: na 60 dagen kun je verlengen (krijg je 30 dagen) of visumrun maken (krijg je weer 60 dagen). In beide gevallen moet je dus 1x het land verlaten, dus gewoon single entry visum is net zo makkelijk en waarschijnlijk goedkoper. (double entry is 2x zo duur als single entry).

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Wie helpt mij aan het verlossende antwoord? Double entry

#5 Bericht door prajak » woensdag 03 oktober 2012, 03:49

Let bij terugkeer in Thailand wel op wat ze stempelen. Dus controleer het stempel waar de ambtenaar bij zit. Het zijn ook maar mensen....

Gebruikersavatar
jodokus
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 919
Lid geworden op: zondag 09 juli 2006, 11:31
Locatie: Sattahip

Re: Wie helpt mij aan het verlossende antwoord? Double entry

#6 Bericht door jodokus » woensdag 03 oktober 2012, 06:10

Johnathan schreef:Beste mede Thailand liefhebbers,


Ik vlieg 30 oktober voor de 2e keer naar Thailand, nadat ik door mijn vorige bezoek compleet verliefd ben geworden
op het land.
Echter is er iets waar ik nu even totaal niet uitkom en het graag dubbel wil checken.
De vraag zal in een bepaalde variant vast al eerder zijn gesteld, maar ik heb diverse
topics afgelopen en ze sluiten net niet helemaal aan.

CASE:
30 oktober vertrek ik voor 97 dagen naar Thailand. Ik begrijp dat ik dan een double entry visa (toerist) aan dien
te vragen van 2x 60 dagen. Ergens halverwege zal ik dan een visa run moeten maken om vervolgens Thailand
opnieuw binnen te komen en mijn 2e visa te activeren.

Nu is mijn vraag:
Klopt het dat als ik na mijn visa run opnieuw Thailand binnenkom, de 2e visa van 60 dagen
wordt geactiveerd en ik dus in totaal genoeg dagen heb (2x 60) ik blijf 97.
En als ik een aanvraag doe voor een double entry visa moet ik dan ook een bewijs meesturen hoe ik het land
tussentijds verlaat? Want ik ben van plan om dat met een visa run of zelf per trein te doen. En daar heb ik dus geen papieren
van zoals een vliegticket b.v omdat ik over land ga.

Daarnaast de derde en laatste vraag. Ik ben begin dit jaar zo'n 55 dagen in thailand geweest
van februari tot half april (enkele visa) Maakt dit nog iets uit? Ik bedoel is er een maximum aantal
dagen dat je in totaal in een jaar in thailand mag verblijven?


Alvast hartelijk dank voor jullie reacties!
Ik wil het gewoon echt even zeker weten allemaal zodat ik z.s.m mijn visum aanvraag kan doen.

Gegevens mocht het nodig zijn:
-25 jaar
- niet gehuwd
- toerist
- voldoende valuta op nederlandse rekening om bovenstaande periode te verblijven

Hartelijk dank!
Vriendelijke groet,
John


Volgens mij heb ik eens gelezen dat je als toerist maximaal 180 dagen per jaar hier mag vertoeven...
Toch wel...

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Wie helpt mij aan het verlossende antwoord? Double entry

#7 Bericht door stevenl » woensdag 03 oktober 2012, 06:17

jodokus schreef:Volgens mij heb ik eens gelezen dat je als toerist maximaal 180 dagen per jaar hier mag vertoeven...
Dat was ongeveer 5 jaar geleden, voor de huidige visumregels van kracht werden.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Wie helpt mij aan het verlossende antwoord? Double entry

#8 Bericht door prajak » woensdag 03 oktober 2012, 06:46

T-visum na T-visum na T-visum na T-visum is vragen om problemen en om de vraag: wat doe je daar eigenlijk ?

Men heeft het 30 dagen stempeltje al laten vallen voor de visum-runs over land en verder zit daar, meen ik, een 6 x 15 dagen max limiet aan.

Als jij na jouw eerdere bezoek hier een T-visum krijgt ben je van dat probleem af: men stelt vragen op ambassade of consulaat, niet aan de grens.

Ga je het T-vism halen in Amsterdam waar Nederlandse staf zit dan heb je het -denk ik- direct in jouw paspoort staan. Over de service op de ambassade in Den Haag zijn in dit forum wel eens minder positieve geluiden geweest.

Krijg je het niet (ik kan me dat niet voorstellen in Amsterdam) dan is er nog tijd een non im O of een non O A te halen. Daarvoor gelden wel een paar voorwaarden maar voor een werkend persoon met inkomen of een klein bedrag in een NL bank kan dat geen probleem zijn. Verder: mijn broer komt al jaren twee keer per jaar naar Thailand voor vakantie en heeft steeds zijn T-visum gekregen.

Ik verwacht geen enkel probleem.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Wie helpt mij aan het verlossende antwoord? Double entry

#9 Bericht door stevenl » woensdag 03 oktober 2012, 06:58

prajak schreef:Men heeft het 30 dagen stempeltje al laten vallen voor de visum-runs over land en verder zit daar, meen ik, een 6 x 15 dagen max limiet aan.
Nee, zit geen limiet aan. Het is aan de individuele beambte om iemand al dan niet toe te laten.

Johnathan
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 3
Lid geworden op: maandag 01 oktober 2012, 23:56

Re: Wie helpt mij aan het verlossende antwoord? Double entry

#10 Bericht door Johnathan » woensdag 03 oktober 2012, 09:00

Hartelijk dank voor de behulpzame reacties allen! Ik zal het consultaat in amsterdag nog
Even bellen om na te gaan of er geen problemen zijn.

Betreft het enkele visum aanvragen en verlengen met 30
Dagen en 1 visa run maken voor extra 15 dagen,
Dat is toch juist duurder?
30 + 1900 bath (45 eur) + visa run
Of
2x 30 euro + visa run

Dubbele visa is dan toch goedkoper?
Please correct me if I'm wrong.

Betreft het visa zelf ophalen, maakt
dat zo'n groot verschil dan met de post (aangetekend)?
Ik woon namelijk in Groningen dus amsterdam ligt wat
uit de route.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Wie helpt mij aan het verlossende antwoord? Double entry

#11 Bericht door stevenl » woensdag 03 oktober 2012, 09:15

Johnathan schreef:Hartelijk dank voor de behulpzame reacties allen! Ik zal het consultaat in amsterdag nog
Even bellen om na te gaan of er geen problemen zijn.

Betreft het enkele visum aanvragen en verlengen met 30
Dagen en 1 visa run maken voor extra 15 dagen,
Dat is toch juist duurder?
30 + 1900 bath (45 eur) + visa run
Of
2x 30 euro + visa run

Dubbele visa is dan toch goedkoper?
Please correct me if I'm wrong.

Betreft het visa zelf ophalen, maakt
dat zo'n groot verschil dan met de post (aangetekend)?
Ik woon namelijk in Groningen dus amsterdam ligt wat
uit de route.
Ik had de bedragen niet omgerekend, de basis is namelijk hetzelfde, maar de recente wisselkoersen zorgen er inderdaad voor dat 2x entry + visarun nu goedkoper is dan single entry + verlenging + visarun.

hema
Gedeactiveerd
Berichten: 137
Lid geworden op: zondag 03 september 2006, 12:18

Re: Wie helpt mij aan het verlossende antwoord? Double entry

#12 Bericht door hema » woensdag 03 oktober 2012, 10:46

Royal Thai Consulate Amsterdam
25-sep. (8 dagen geleden)

aan mij
Dear sir/madam,

Travelers without visa will get only 15 days of stay if they are arriving via a land border checkpoint from a neighboring country. Passengers arriving via an international airport will obtain a 30 days stay.

If you have two entries of Tourist visa, you will obtain another 60 days stay when you cross the border the second time.

Kind regards,

B.Thanutdom

dit is het antwoord wat wij kregen van de ambassade in Amsterdam nadat wij dezelfde vraag gesteld hadden

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Wie helpt mij aan het verlossende antwoord? Double entry

#13 Bericht door stevenl » woensdag 03 oktober 2012, 11:07

hema schreef:Royal Thai Consulate Amsterdam
25-sep. (8 dagen geleden)

aan mij
Dear sir/madam,

Travelers without visa will get only 15 days of stay if they are arriving via a land border checkpoint from a neighboring country. Passengers arriving via an international airport will obtain a 30 days stay.

If you have two entries of Tourist visa, you will obtain another 60 days stay when you cross the border the second time.

Kind regards,

B.Thanutdom

dit is het antwoord wat wij kregen van de ambassade in Amsterdam nadat wij dezelfde vraag gesteld hadden
Ja, en die informatie klopt (komt niet vaak voor trouwens dat ambassade/consulaat correcte informatie geven over visavrije entree). Wat ze niet zeggen is dat je een visum ook nog kunt verlengen met 30 dagen bij een immigratiekantoor in Thailand. Visumvrije entree trouwens ook, maar voor 7 ipv 30 dagen. Kosten voor beide zijn 1900 Baht.

hema
Gedeactiveerd
Berichten: 137
Lid geworden op: zondag 03 september 2006, 12:18

Re: Wie helpt mij aan het verlossende antwoord? Double entry

#14 Bericht door hema » woensdag 03 oktober 2012, 18:49

stevenl schreef:
hema schreef:Royal Thai Consulate Amsterdam
25-sep. (8 dagen geleden)

aan mij
Dear sir/madam,

Travelers without visa will get only 15 days of stay if they are arriving via a land border checkpoint from a neighboring country. Passengers arriving via an international airport will obtain a 30 days stay.

If you have two entries of Tourist visa, you will obtain another 60 days stay when you cross the border the second time.

Kind regards,

B.Thanutdom

dit is het antwoord wat wij kregen van de ambassade in Amsterdam nadat wij dezelfde vraag gesteld hadden
Ja, en die informatie klopt (komt niet vaak voor trouwens dat ambassade/consulaat correcte informatie geven over visavrije entree). Wat ze niet zeggen is dat je een visum ook nog kunt verlengen met 30 dagen bij een immigratiekantoor in Thailand. Visumvrije entree trouwens ook, maar voor 7 ipv 30 dagen. Kosten voor beide zijn 1900 Baht.


Ja dat zeggen ze niet maar daar had ik ook niet naar gevraagd, ze gaven dus correct antwoord op de door mij gestelde vraag

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Wie helpt mij aan het verlossende antwoord? Double entry

#15 Bericht door joepattaya » vrijdag 05 oktober 2012, 04:02

hema schreef:
stevenl schreef: Ja, en die informatie klopt (komt niet vaak voor trouwens dat ambassade/consulaat correcte informatie geven over visavrije entree). Wat ze niet zeggen is dat je een visum ook nog kunt verlengen met 30 dagen bij een immigratiekantoor in Thailand. Visumvrije entree trouwens ook, maar voor 7 ipv 30 dagen. Kosten voor beide zijn 1900 Baht.


Ja dat zeggen ze niet maar daar had ik ook niet naar gevraagd, ze gaven dus correct antwoord op de door mij gestelde vraag
Met een doubley-entry toeristen-visum kun je dus 2 x (60+30) dagen verblijven.
De 30 dagen extra per entry kun je krijgen bij de dichtstbijzijnde immigratie a raison van THB 1,900.

De 180 dagen regel is al een tijdje overboord.........je kunt onbeperkt border-runs maken en steeds 15 of 30 dagen scoren. Dit is volkomen legaal en toegestaan en de immigratie aan de grens zal alleen de schouders ophalen en denken: Wat een idioot!!

Sommige consulaten en ambassades in de buurlanden van Thailand hebben stilzwijgend de regel, dat 3 opeenvolgende toeristenvisa geen 4e opleveren en zul je moeten terugkeren met een visum-vrije entree van 15 of 30 dagen.

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”