Kun je een hais werkvisum aanvragen vanuit toeristenvisum?

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Kun je een hais werkvisum aanvragen vanuit toeristenvis

#16 Bericht door greenthaiway » vrijdag 27 juli 2012, 04:02

prajak schreef:Excuseer heer Greenthaiway, dat is een fout woord, ik pas het nu aan. Ik bedoel een non im O voor drie maanden. Foutje....

Foutje ontstaan omdat mensen hun ret verlenging wel eens laten verlopen en dan opnieuw moeten beginnen en dan is Laos een optie.

Nodig is wel 8 ton op de bank in TH en een recente bankverklaring, max een dag oud. En daarna gaat men een ret verlenging halen in Thailand.
Volgens mij is dat juist, aanvullend, 8 ton OF een balans bank/inkomen.
Ik betaalde voor het laatste Non-Immigrant, single entree, op 14 October 2009, 2,000 THB.
Daarna de Retirement verlenging aangevraagd bij Immigration Office Nong Khai of all places(!)
Kwam daar te vroeg, al na een dag of wat, je moest minimaal 1 maand wachten voordat je het Retirement Visum ging aanvragen.
Herinner je je nog dat Nong Khai voor Udonezen gesloten werd?
Geluk bij een ongeluk was wel dat mensen woonachtig in Udon Thani niet meer naar dat vermaledijde Nong Khai Imm Office hoefden omdat het Imm Office in Udon Thani weer geopend was.
Fijn kantoor was dat, op het vliegveld, nu zitten ze in dat blauw geschilderde huis op Politie terrein.
Ik blij want dat heerschap met die bril in Nong Khai zal ik niet snel vergeten...
Heeft een maagzweer dacht ik en negeerde de mening van zijn meerdere, die dame met drie sterren, merkten wij eens...
Een echt onbuigzaam persoon.
Enfin, in Udon kreeg ik mijn 1e Retirement Visum op 12 Januari 2009.

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Kun je een hais werkvisum aanvragen vanuit toeristenvis

#17 Bericht door joepattaya » dinsdag 11 september 2012, 11:00

Voor een work permit heb je een non-immigrant 'B' of een non-immigrant 'O' (marriage) visum nodig.

Beide visa kun je aanvragen en krijgen in het buitenland.
In de buurlanden van Thailand krijg je meestal een 3 maanden - single entry en in je thuisland (lees: Europa) krijg je in de regel een 360 dagen visum - multiple entry.

Voor een non-B (Europese uitvoering) heb je nodig: een nog 18 maanden-geldig paspoort / een uitnodigingsbrief van een toekomstige werkgever + company registration / een afschrift van een bankrekening waarop minimaal Euro 1250 staat. / een visum-aanvraag / 2 pasfoto's
Voor een non-B (Aziatische uitvoering) heb je hetzelfde nodig al wordt daar de uitnodigingsbrief vaak vervangen door een arbeidscontract en soms zelfs een aanvraag voor een work-permit.

Ik ken de exacte eisen niet voor een marriage visum, maar dat is nu toch niet relevant.

Simpelste is om je vriend te vragen naar de papieren die je nodig hebt: uitnodigingsbrief + company-registration en daarmee kun je aan de slag in Amsterdam of Den Haag.

Je zult een visum krijgen waarmee je tot maar liefst 5 keer 90 dagen in Thailand kunt verblijven (zonder work-permit).

Als je eenmaal je visum gaat koppelen aan een work-permit, dan hoef je het land niet meer uit en wordt je visum omgezet in verlengingen. Deze verlengingen dienen jaarlijks te gebeuren en je dient je alleen nog elke 90 dagen even bij de immigratie te melden.

Kom je binnen op een toeristen visum (probeer een 60 dagen double-entry) te krijgen, dan is het in principe mogelijk om het verblijf op basis van een toeristen-visum om te zetten naar een verblijf op basis van een non-immigrant B-visum. Dit kan alleen in Bangkok, maaaaarrrrrrrr met een 99.999999% kans wordt je naar een buurland gestuurd voor een non-immigrant B.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Kun je een hais werkvisum aanvragen vanuit toeristenvis

#18 Bericht door prajak » dinsdag 11 september 2012, 15:56

Er waait in NK een nieuwe wind. 'Maagzweer' is er nog steeds maar een stuk rustiger. Volgens mij heb ik verslag gedaan hier, ik ga eens zoeken....

Ja, gevonden.

http://www.thailandforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=821306

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Kun je een hais werkvisum aanvragen vanuit toeristenvis

#19 Bericht door stevenl » woensdag 12 september 2012, 03:26

Gewoon naar Thailand komen zonder visum of met touristenvisum. Dan in Thailand werk regelen, papierwerk van werkgever ontvangen, werkvergunning aanvragen, naar Penang/KL/Vientiane/Singapore gaan en non-immigrant B visum aanvragen, werkvergunning ontvangen op vertoon van visum.

Afhankelijk van waar je dit regelt duurt het in totaal een maand of 2-3.

Ik weet niet waar je wilt gana werken, maar op Koh Tao bijvoorbeeld zul je vrijwel geen instructeur vinden met werkvergunning, alleen de managers daar hebben die.

Succes.

Duiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1767
Lid geworden op: maandag 23 juli 2007, 22:14
Locatie: Nederland / Belgie / Thailand

Re: Kun je een hais werkvisum aanvragen vanuit toeristenvis

#20 Bericht door Duiker » donderdag 13 september 2012, 20:22

Krijgen die duikinstruktuurs nooit problemen met de autoriteiten? Dit weet men natuurlijk binnen de kortste keren.
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Kun je een hais werkvisum aanvragen vanuit toeristenvis

#21 Bericht door joepattaya » vrijdag 14 september 2012, 01:55

Duiker schreef:Krijgen die duikinstruktuurs nooit problemen met de autoriteiten? Dit weet men natuurlijk binnen de kortste keren.
Problemen waarmee?

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Kun je een hais werkvisum aanvragen vanuit toeristenvis

#22 Bericht door stevenl » vrijdag 14 september 2012, 03:53

Duiker schreef:Krijgen die duikinstruktuurs nooit problemen met de autoriteiten? Dit weet men natuurlijk binnen de kortste keren.
En de autoriteiten daar weten het ook maar doen er niets aan, brengt te veel geld in het laatje. Op Phuket zou dat niet kunnen, daar zouden ze actie ondernemen.

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”