Consulaire verklaring per post EMS

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Janthai
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 63
Lid geworden op: woensdag 04 januari 2012, 14:39

Re: Consulaire verklaring per post EMS

#16 Bericht door Janthai » vrijdag 13 juli 2012, 13:54

printen44 schreef:En omdat ik de Thaise Post in Hang Dong voor geen meter vertrouw, er raken hier poststukken kwijt, ook EMS, ga ik over twee weken naar Bangkok. Ik neem meteen papieren meer van andere Nederlanders. We delen de kosten en met Air Asia kan ik binnen een dag van Chiang Mai naar Bangkok en terug vliegen. Weet ik zeker dat de papieren niet zoek raken. Omdat ik voor anderen ook de papieren meeneem, is het niet al te duur.

Ja, er was een Consul in Chiang Mai, maar die heeft eervol ontslag aangevraagd en gekregen. Het is nu wachten op een nieuwe consul, als die er ooit komt.
Inderdaad Printen ook zeer slechte ervaringen met dat postkantoor in Hang Dong.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Consulaire verklaring per post EMS

#17 Bericht door prajak » vrijdag 13 juli 2012, 15:44

Joop, als ik iedereen die ik bel 'vriend' moet noemen dan ben ik wel even bezig.

Ik bel met de ambassade als ik iets wil weten. En ik onthoud de namen voor later. En soms heb ik een email van ze. Het zijn geschikte lui en ze doen ook maar gewoon hun best en maken daar heus wel eens fouten bij.

Ik krijg wel een nieuwe verklaring van ze, met de ballpen ingevuld, en gratis ook. Ik stop wel een paar velletjes van 20 baht er in voor EMS porto en doe er een briefje bij: 'geen wisselgeld, zoek maar een collectebusje'.

En voor volgend jaar heb ik je een aanbod gedaan dus stuur me gerust een berichtje.

Verder: ik heb ook het noodnummer van de ambassade in mijn telefoon staan EN op de kopie van paspoort en rijbewijs die ik altijd bij me heb. Je weet maar nooit of je het nodig hebt. Kai spreekt geen woord Engels dus als er iets is moet ze het uit de papieren kunnen halen.

henk biesenbeek
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 12
Lid geworden op: vrijdag 29 juni 2012, 10:01

Re: Consulaire verklaring per post EMS

#18 Bericht door henk biesenbeek » zondag 15 juli 2012, 05:46

joopuberda schreef:Vandaag naar het postkantoor geweest om op de door de nederlandse ambasade aangegeven wijze een consulaire verklaring te verkrijgen. Kopie paspoort, een gedownload formulier omtrend inkomsten verklaring, 1300 bath kontant geld, aan jezelf gerichte gefrankeerde retour envelop. Op het postkantoor kreeg ik de mededeling dat er geen kontant geld in een envelop mocht worden bijgesloten. Duurde 45 minuten en heb gesproken met de hoogste medewerkers aanwezig uiteindelijk ging men over stag maar het had wat voeten in aarde.

Vorig jaar had de Nederlandse ambasade maar even voor 4 maanden besloten om geen consulaire verklaringen meer per post af te handelen. Vorig jaar dus per taxi naar bangkok afgereist. na die 4 maanden was het wel weer mogelijk om het per post te doen.
jaren geleden was het niet nodig om kontant geld bij te sluiten eigenlijk ook logish in een land vol coruptie en diefstal toen moest je via de U.O.B een kopie van de door jou verichte transaktie bijsluiten een perfecte mannier. Nu moet er kontant worden voldaan maar op het postkantoor willen ze dit niet doen.
Nee hoor, kunt betalen , over maken op Nederlands nr, copie betalings bewijs, mee sturen, en word met retour envelop netjes opgestuurd, maar dit jaar 2012 zelf gedaan, info Ambassade,

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Consulaire verklaring per post EMS

#19 Bericht door prajak » zondag 15 juli 2012, 07:28

Goed dat je het herhaalt, Henk, want veel mensen weten dit niet. Zie mijn antwoord aan Joop van 9 juli.

Gebruikersavatar
joopuberda
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 125
Lid geworden op: dinsdag 14 juni 2011, 10:31
Locatie: pakchong/noord Holland

Re: Consulaire verklaring per post EMS

#20 Bericht door joopuberda » zondag 15 juli 2012, 13:06

goed , trek ik m,m woorden weer in. maar blijft nog steeds staan dat het niet meer kan met de u.o.b.

DeDe
Erelid
Erelid
Berichten: 250
Lid geworden op: woensdag 02 maart 2011, 04:53
Locatie: saeng sawang

Re: Consulaire verklaring per post EMS

#21 Bericht door DeDe » woensdag 18 juli 2012, 06:13

Heb inkomensverklaring voor visum verlenging inclusief de leges en portokosten in kontanten vorige week donderdag (12 juli) per EMS naar de Nederlandse Ambassade gestuurd en heb de verklaring vandaag woensdag 18 juli terug ontvangen.
Op de Nederlandse Ambassade heeft men vastgesteld dat ik i.p.v. mijn jaarinkomen , het maandelijkse inkomen had ingevuld.
GROTE KLASSE DUS DAT ZIJ DAT VERBETERD HEBBENHeb dus dankzij EMS en een zeer attent ambassade personeel mijn papieren op tijd in orde.

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”