Visum Thai voor buurlanden

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
falangsoway
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 56
Lid geworden op: zondag 08 maart 2009, 18:21

Visum Thai voor buurlanden

#1 Bericht door falangsoway » zondag 24 juni 2012, 01:54

Voor zover ik weet hebben Thai geen visumplicht (verblijf korter dan 1 maand) voor Malaysia, Singapore, Indonesië. Ik wil met haar over 3 weken naar Kualalumpor, Singapor en Bali en boek de vluchten en hotels on-line.
Ik wil dus niet voor verrassingen komen te staan.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Visum Thai voor buurlanden

#2 Bericht door prajak » zondag 24 juni 2012, 02:04

Twee landen die je noemt zijn geen buurlanden. Je zou de website van de ambassades van die drie landen in Bangkok kunnen opzoeken en kijken naar visumregels voor Thai nationals. En je kunt natuurlijk ook bellen met die ambassade.

Ben je in NL dan bel de ambassade in NL.

Heb jij zelf geen visum nodig voor Indo ? Er was een tijd dat NL-ers een visum nodig hadden nadat we weer eens het vingertje hadden opgestoken..... S-pore en Mal kom je denk ik binnen op een kort verblijf permit bij aankomst. Het is nooit weg om ook dat nog eens na te kijken.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Visum Thai voor buurlanden

#3 Bericht door stevenl » zondag 24 juni 2012, 06:41

Alle ASEAN landen: geen visum vereist voor inwoners van die landen. Dus dat houdt in dat Thai visumvrij naar Singapore, Maleisie en Indonesie kunnen reizen.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Visum Thai voor buurlanden

#4 Bericht door prajak » zondag 24 juni 2012, 07:21

Goeie regeling, hier staat het...

http://www.aseansec.org/18570.htm

Maar ik lees wel iets van 14 dagen. Of dat overal zo is ? Dat kan een punt van aandacht zijn.

Paspoort geldigheid zes maanden; er staan meer dingen in die lezenswaardig zijn.

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1377
Lid geworden op: woensdag 07 januari 2009, 14:30

Re: Visum Thai voor buurlanden

#5 Bericht door pong » maandag 25 juni 2012, 11:16

helaas, helaas, zou makkelijk is het niet.
de TIJD verschilt-ik meen dat het uitgansgpunt 3 weken was, maar niet elk land volgt dat op.
Sommige landen-notably SIngapore, zijn ZEER, uitermate zeer krieties op elke Thai, die ze van hetzelfde verdenken als wij hier+nog de lust tot beter betaald werken. Maar begeleide Thaise dames (door westerlingen) kunnen meest wel op sympathie rekenen.
verder is Myanmar=Burma nog steeds visum-verplciht-ook voor Burmezen die Th willen bezoeken. Zelfde reden als SIN voor de Th toepast!
ASEAN is toch duidelijk wat minder strak geregeld als de EU
ga beter naar Thaivisa-ff zoeken naar juiste forum, staat vol met dezelfde vragen.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Visum Thai voor buurlanden

#6 Bericht door prajak » maandag 25 juni 2012, 15:35

Ik maak ieder jaar mee dat inreizen vanuit Bangladesh naar TH absoluut niet gaat met een aankomststempeltje; je komt het vliegtuig niet eens in. Men doet alsof er een stroom illegalen komt inreizen voor werk. En Thaise mensen zijn ook niet zomaar overal welkom.

Bel de ambassade van het land waar jouw vrouw naar toe wil gaan. En Thaivisa dot com is ook een goeie optie.

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”