Thailand in met enkele reis ticket

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
goltec
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 3
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 09:09

Thailand in met enkele reis ticket

#1 Bericht door goltec » dinsdag 20 maart 2012, 08:47

Ik heb een aantal opeenvolgende jaren een NON immigrant O, multiple entree visa gekregen.
Dit visa is een jaar geldig.
Tussen het verstrekken van deze visa was ik wel telkens een maand of 3 a 4 in Nederland.

Telkens als ik dit visum aanvroeg moest ik vluchtgegevens overleggen en ik ging er vanuit dat ik een RETOURTICKET moest kunnen laten zien, of op z'n minst een vluchtschema waar uit blijkt dat ik Thailand ook weer UIT vlieg.

Maar is dit zo?

Kan ik ook met een enkele reis Thailand in? en krijg ik op basis van vluchtgegevens waaruit slechts een enkele reis blijkt ook een visum?

Ik zou namelijk aan het eind van mijn visum periode liever een nieuw jaarvisum aan gaan vragen bij de Thaise ambassade in Cambodja omdat dit voor mij een hoop gereis en geld scheelt.

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Thailand in met enkele reis ticket

#2 Bericht door Henk Korat » dinsdag 20 maart 2012, 09:01

Nee hoor. Je komt met een enkeltje zo Thailand in. :clap: :clap:

Ik heb een Non Immigration OA visum (multi entry) en ik ben Thailand binnen gekomen met een enkeltje (twee keer). De tweede keer deed de jongen achter de balie van EVA Air wel moeilijk (ik had volgens hem een retour ticket nodig), maar hij had mijn NON IMM AO niet gezien/gevonden.

Waarom heb je eigenlijk steeds een nieuw visum aangevraagd, terwijl de oude (veronderstel ik) nog geldig en multi entry was? :?: :?:
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

rob kaen
Waarschuwing!
Waarschuwing!
Berichten: 680
Lid geworden op: maandag 14 september 2009, 13:48

Re: Thailand in met enkele reis ticket

#3 Bericht door rob kaen » dinsdag 20 maart 2012, 09:25

Het kan wel ging vroeger ik bij air berlin altijd op enkel ticket.(goedkoopste)
Maar je vergeet een ding en toch belangrijk je ziektenkosten verzekering zou maar eens zijn dat je niet verzekerd bent een doorlopende reisverzekering duurt 1 jaar maar dan moet je wel weer in nederland terug zijn.
Zou toch eens alles goed overleggen je loopt een groot risico als je langer dan een jaar weg bent [|)

goltec
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 3
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 09:09

Re: Thailand in met enkele reis ticket

#4 Bericht door goltec » dinsdag 20 maart 2012, 09:49

Henk Korat schreef:Nee hoor. Je komt met een enkeltje zo Thailand in. :clap: :clap:

Ik heb een Non Immigration OA visum (multi entry) en ik ben Thailand binnen gekomen met een enkeltje (twee keer). De tweede keer deed de jongen achter de balie van EVA Air wel moeilijk (ik had volgens hem een retour ticket nodig), maar hij had mijn NON IMM AO niet gezien/gevonden.

Waarom heb je eigenlijk steeds een nieuw visum aangevraagd, terwijl de oude (veronderstel ik) nog geldig en multi entry was? :?: :?:
Hoi Henk,

Ik vroeg een nieuw jaarvisum aan wanneer het al verstrekte visum was verlopen na 1 jaar.

frans49
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 479
Lid geworden op: maandag 01 maart 2010, 14:04
Locatie: Lelystad

Re: Thailand in met enkele reis ticket

#5 Bericht door frans49 » dinsdag 20 maart 2012, 15:01

rob kaen schreef:Het kan wel ging vroeger ik bij air berlin altijd op enkel ticket.(goedkoopste)
Maar je vergeet een ding en toch belangrijk je ziektenkosten verzekering zou maar eens zijn dat je niet verzekerd bent een doorlopende reisverzekering duurt 1 jaar maar dan moet je wel weer in nederland terug zijn.
Zou toch eens alles goed overleggen je loopt een groot risico als je langer dan een jaar weg bent [|)

Even attentie. Er zin meerdere reisverzekeringen die wel een jaar duren maar dan mag je PER reis niet meer dan drie maanden weg zijn.
Ik beweer zeker niet alle verzekeringen maar let erop.
Sinds ruim 1 1/2 jaar heeft b.v. de FBTO een 365 dagen verzekering.
Dit is, voor mij in ieder geval, een enorme uitkomst.
Bangkok diedeldiedeldie.
Bangkok is the place for me.
You can go ........

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Thailand in met enkele reis ticket

#6 Bericht door Henk Korat » dinsdag 20 maart 2012, 15:36

Bij de Rabo kun je gewoon de doorlopende reisverzekering aanpassen aan een verblijf van een halfjaar.

Wel moet iedereen de voorwaarden goed doornemen.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

Mario08
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 370
Lid geworden op: dinsdag 06 mei 2008, 05:11

Re: Thailand in met enkele reis ticket

#7 Bericht door Mario08 » woensdag 21 maart 2012, 02:55

frans49 schreef:
rob kaen schreef:Het kan wel ging vroeger ik bij air berlin altijd op enkel ticket.(goedkoopste)
Maar je vergeet een ding en toch belangrijk je ziektenkosten verzekering zou maar eens zijn dat je niet verzekerd bent een doorlopende reisverzekering duurt 1 jaar maar dan moet je wel weer in nederland terug zijn.
Zou toch eens alles goed overleggen je loopt een groot risico als je langer dan een jaar weg bent [|)

Even attentie. Er zin meerdere reisverzekeringen die wel een jaar duren maar dan mag je PER reis niet meer dan drie maanden weg zijn.
Ik beweer zeker niet alle verzekeringen maar let erop.
Sinds ruim 1 1/2 jaar heeft b.v. de FBTO een 365 dagen verzekering.
Dit is, voor mij in ieder geval, een enorme uitkomst.
Die had ik 10 jaar geleden ook, maar je de doorlopende verzekering van FBTO was goed voor een jaar, onder de voorwaarde dat je minimaal 1 dag per jaar in Nederland verbleef. (Het is immers geen expat ziektekosten verzekering)

Mario08
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 370
Lid geworden op: dinsdag 06 mei 2008, 05:11

Re: Thailand in met enkele reis ticket

#8 Bericht door Mario08 » woensdag 21 maart 2012, 03:00

Met een visum is er geen plicht om in bezit te zijn van een ticket uit het land.

Voor een visum vrije entree is er wel een plicht om in het bezit te zijn van een ticket uit Thailand binnen 30 dagen na aankomst. Het hoeft geen retour ticket te zijn, een ticket naar een ander land is voldoende.

Er zijn natuurlijk ambassades en consulaten (met name in Azie), die uitsluitend een visum verstrekken inden men in het bezit is van een ticket uit Thailand, dit geldt voornamelijk voor een toeristenvisum.

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”