retirement visum

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
hsanders.1
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 1
Lid geworden op: zaterdag 20 november 2010, 02:05

retirement visum

#1 Bericht door hsanders.1 » zondag 12 februari 2012, 11:58

Hallo Ik ben Nederlander en woon in Belgie.Ben gepensioneerd heb een categorie "O" visum geldig tot 18/09/2012 .Ga over 7 weken terug naar Belgie en kom begin October weer naar Chiang Mai. Wil dan nog langer blijven.Kan ik hier in Chiang Mai naar immigration gaan en een retirement visum aan vragen met multiple enrty's heb een in het engels opgestelde inkomens verklarig en reeds een thaise bankrekening en drivers licensens ??? Zoja wat heb ik nog meer nodig zo nee wat te doen in Belgie ?

Gebruikersavatar
trangerkuda
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 211
Lid geworden op: dinsdag 30 december 2008, 06:58
Locatie: Trang - Thailand

Re: retirement visum

#2 Bericht door trangerkuda » maandag 13 februari 2012, 01:26

Eveneens hallo. De simpelste en zekerste manier om antwoord op je vragen te krijgen, is - dunkt mij - om naar de immigratiedienst in Chiang Mai te gaan en daar je vragen en wensen voor te leggen. Zij moeten je kunnen vertellen wat de mogelijkheden zijn en wat daarvoor de vereisten zijn.
Succes gewenst.

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: retirement visum

#3 Bericht door joepattaya » maandag 13 februari 2012, 03:16

hsanders.1 schreef:Hallo Ik ben Nederlander en woon in Belgie.Ben gepensioneerd heb een categorie "O" visum geldig tot 18/09/2012 .Ga over 7 weken terug naar Belgie en kom begin October weer naar Chiang Mai. Wil dan nog langer blijven.Kan ik hier in Chiang Mai naar immigration gaan en een retirement visum aan vragen met multiple enrty's heb een in het engels opgestelde inkomens verklarig en reeds een thaise bankrekening en drivers licensens ??? Zoja wat heb ik nog meer nodig zo nee wat te doen in Belgie ?
Volgens mij verblijf je hier nog op basis van je visum en niet op basis van verlengingen.
Wat je het beste kunt doen, is circa 1 maand voor je teruggaat naar Belgie naar Immigratie toe met alle benodigde documenten voor een extentie op basis van retirement.
Bij het verkrijgen van je extentie op basis van retirement, laat je meteen een re-entry permit in je paspoort plaatsen (single THB 1000 en mutiple THB 3.800). Bij deze aktie vervalt je visum, maar je krijgt permission of stay voor de duur van 365 dagen met ene 90-dagen melding plicht.
Doe je dit, dan hoef je in Belgie niets te doen.

Doe je dit niet, dan vervalt je visum na de 18-9-2012 en dien je in Belgie een nieuw visum aan te vragen; hetzelfde wat je had of ene toeristen-visum.

Een en ander is afhankelijk van hoe lang je denkt te blijven na terugkeer in Thailand.

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”