NonO visum multiple entry's of retirement visum?

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
hteeuwen
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 43
Lid geworden op: donderdag 20 januari 2011, 03:37

NonO visum multiple entry's of retirement visum?

#1 Bericht door hteeuwen » maandag 06 februari 2012, 11:31

Hallo,
Ik vraag mij af wat in mijn situatie beter is:
Doordat ik in Thailand geen ziektekosten verzekering heb (lees krijg) ga ik eens per jaar naar Nederland, officieel voor 4 maanden om niet uitgeschreven te worden. Nu heb ik een Non O multiple entry en de volgende keer dat ik weer in Nederland ben haal ik weer een nieuwe. Elk jaar weer opnieuw.
Nu vraag ik mij af of het voor mij niet makkelijker is om dat non o visum in Thailand om te zetten naar een retirement visum? Ik voldoe aan de voorwaarden daarvoor. Kan iemand mij vertellen of dat voor mij meer voordelen heeft? (ik kom al vele jaren in Thailand en redt mij met alles prima, maar van dat hele "visumgedoe" snap ik nog steeds geen ruk :cry: )
mvrgr. hteeuwen.

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2277
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 18:17
Locatie: amsterdam

Re: NonO visum multiple entry's of retirement visum?

#2 Bericht door carpediem » maandag 06 februari 2012, 12:10

als je toch eens per jaar in nederland bent is het daar makkelijker en bijna even duur. Alleen het nadeel van visarun.
Het beste is naar jouw immigratie office te gaan en te vragen wat ze willen hebben.
pluk de dag (carpediem)

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

Re: NonO visum multiple entry's of retirement visum?

#3 Bericht door Edje » maandag 06 februari 2012, 13:47

Hier is alle info te vinden;
http://www.immigration.go.th/nov2004/en ... ?page=visa

Het heeft wel degelijk voordelen;
Geen visarun meer( kosten gemiddeld € 25,-), alleen bij Immigration melden om de 90 dagen (gratis)
Ben niet meer gebonden aan datum (binnen 15 mnd) om NL te bezoeken.
Zo zijn er nog wel enkele.

Indien je aan de voorwaarden voldoet, zeker doen.
Groetjes; Edje

lakota-oyanke
kenner
kenner
Berichten: 108
Lid geworden op: maandag 14 november 2011, 07:20
Locatie: Provincie Rayong

Re: NonO visum multiple entry's of retirement visum?

#4 Bericht door lakota-oyanke » maandag 06 februari 2012, 15:47

Je vergeet de re-entry permit als je tenminste de retirement-verlenging wilt behouden. En je zit aan formaliteiten vast zoals inkomensverklaring, geld in de bank hier (rente vrijwel 0) of een combinatie daarvan. In Nederland, als je er toch bent, een non im O multiple halen lijkt me eenvoudiger.

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2277
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 18:17
Locatie: amsterdam

Re: NonO visum multiple entry's of retirement visum?

#5 Bericht door carpediem » maandag 06 februari 2012, 16:02

Als je ongehuwd bent en voldoende(pensioeninkomen) hebt is verkrijgen van een retirment verlengin een fluitje van een cent.
Ik heb ook 6 jaar m'n visum in amsterdam gehaald. Visarun was geen probleem omdat ik regelmatig in het buitenland was.
Nu heb ik sinds anderhalf jaar een verlenging en dat bevalt me best. Met een multy-entry waar ik als ik wil het land uit kan.

Gehuwd of ander inkomen of geld op de bank wordt het iets ingewikkelder maar niet onoverkomelijk.

Dus het gaat bij de vraagsteller dat hij het op een rijtje kan zetten.
pluk de dag (carpediem)

lakota-oyanke
kenner
kenner
Berichten: 108
Lid geworden op: maandag 14 november 2011, 07:20
Locatie: Provincie Rayong

Re: NonO visum multiple entry's of retirement visum?

#6 Bericht door lakota-oyanke » maandag 06 februari 2012, 16:13

Simpel: de kosten naast elkaar zetten. Kan hij op de fiets naar de grens of is het een lange reis ? De rest is allemaal bekend.

hteeuwen
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 43
Lid geworden op: donderdag 20 januari 2011, 03:37

Re: NonO visum multiple entry's of retirement visum?

#7 Bericht door hteeuwen » maandag 06 februari 2012, 16:14

Mijn vrouw is Thaise. Waarom is gehuwd zijn dan moeilijker voor een retirement visum? Ik ben getrouwd, voldoe aan de 400.000 baht inkomens eis, dan hoort het toch makkelijker te zijn?

lakota-oyanke
kenner
kenner
Berichten: 108
Lid geworden op: maandag 14 november 2011, 07:20
Locatie: Provincie Rayong

Re: NonO visum multiple entry's of retirement visum?

#8 Bericht door lakota-oyanke » maandag 06 februari 2012, 16:59

Wat voor verlenging wil je hebben ?

Retirement ? Of marriage ?

Ga je voor retirement dan zijn de voorwaarden eenvoudig, 780 k inkomen of 8 ton in de bank of 8 ton combinatie.

Ga je voor marriage dan wil men bewijs dat je samenwoont; overigens kan dat per Immigratiepost sterk verschillen. Maar foto's inleveren van Henk en Ingrid op bed, op de sofa, voor het huis, in de tuin is heel normaal EN er zit een wachttijd in het verlenen van de verlenging.

Bij twijfel kan men jouw buren gaan ondervragen. En jij bent vier maanden per jaar in Nederland ? Zonder of met jouw vrouw ?

En weet men dat je gehuwd bent dan kan men ook nog weigeren een retirement-verlenging te geven.

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: NonO visum multiple entry's of retirement visum?

#9 Bericht door nbreeker » dinsdag 07 februari 2012, 01:29

hteeuwen schreef:Hallo,
Ik vraag mij af wat in mijn situatie beter is:
Doordat ik in Thailand geen ziektekosten verzekering heb (lees krijg) ga ik eens per jaar naar Nederland, officieel voor 4 maanden om niet uitgeschreven te worden. Nu heb ik een Non O multiple entry en de volgende keer dat ik weer in Nederland ben haal ik weer een nieuwe. Elk jaar weer opnieuw.
Nu vraag ik mij af of het voor mij niet makkelijker is om dat non o visum in Thailand om te zetten naar een retirement visum? Ik voldoe aan de voorwaarden daarvoor. Kan iemand mij vertellen of dat voor mij meer voordelen heeft? (ik kom al vele jaren in Thailand en redt mij met alles prima, maar van dat hele "visumgedoe" snap ik nog steeds geen ruk :cry: )
mvrgr. hteeuwen.
Dit is niet vervelend bedoelt maar je bent nu al meer dan een jaar bezig met vragen over je visa iedere keer hetzelfde,wordt het nu niet eens tijd dat je je een paar dagen er in ga verdiepen en je goed laat voorlichten.
Je kunt hier vragen wat je wilt maar je schijnt het niet te kunnen of willen snappen.
Het is niet moeilijk maar verdiep je je er in en laat niet steeds een ander voor je antwoorden.
Ik heb je al eens aangeboden toen ik met verlof naar Holland kwam om het je uit te komen leggen en het op papier te zetten voor je gratis en voor niks maar daar heb je nooit gebruik van gemaakt.
En nu meer dan een jaar later vind ik je nog steeds dolende op het forum met steeds dezelfde vragen.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: NonO visum multiple entry's of retirement visum?

#10 Bericht door joepattaya » dinsdag 07 februari 2012, 02:38

nbreeker schreef:
hteeuwen schreef:Hallo,
Ik vraag mij af wat in mijn situatie beter is:
Doordat ik in Thailand geen ziektekosten verzekering heb (lees krijg) ga ik eens per jaar naar Nederland, officieel voor 4 maanden om niet uitgeschreven te worden. Nu heb ik een Non O multiple entry en de volgende keer dat ik weer in Nederland ben haal ik weer een nieuwe. Elk jaar weer opnieuw.
Nu vraag ik mij af of het voor mij niet makkelijker is om dat non o visum in Thailand om te zetten naar een retirement visum? Ik voldoe aan de voorwaarden daarvoor. Kan iemand mij vertellen of dat voor mij meer voordelen heeft? (ik kom al vele jaren in Thailand en redt mij met alles prima, maar van dat hele "visumgedoe" snap ik nog steeds geen ruk :cry: )
mvrgr. hteeuwen.
Dit is niet vervelend bedoelt maar je bent nu al meer dan een jaar bezig met vragen over je visa iedere keer hetzelfde,wordt het nu niet eens tijd dat je je een paar dagen er in ga verdiepen en je goed laat voorlichten.
Je kunt hier vragen wat je wilt maar je schijnt het niet te kunnen of willen snappen.
Het is niet moeilijk maar verdiep je je er in en laat niet steeds een ander voor je antwoorden.
Ik heb je al eens aangeboden toen ik met verlof naar Holland kwam om het je uit te komen leggen en het op papier te zetten voor je gratis en voor niks maar daar heb je nooit gebruik van gemaakt.
En nu meer dan een jaar later vind ik je nog steeds dolende op het forum met steeds dezelfde vragen.
Niet erg netjes om zo te reageren, maar ik snap je gedachtengang.
hteeuwen wil wel, maar durft waarschijnlijk de stap niet te nemen of weet niet hoe hij die stap kan nemen.

Je moet ook toegeven, dat als iemand vraagt om aan visum-advies er een hele stroom met info op je af komt waarvan je achteraf zegt: Nou weet ik nog niks.

Ik ga hteeuwen dan ook niet vermoeien met een eindeloos visum-advies en kan alleen maar zeggen: Weet voor jezelf wat je plannen zijn; hoe lang je in Thailand wenst te blijven; wat je financiele mogelijkheden zijn en wat je er wilt gaan doen.
Met die plannen duidelijk omlijnd ga je advies inwinnen bij de Ambassade in Den Haag of het Consulaat in Amsterdam. Trek daar gewoon een dag voor uit en laat je persoonlijk voorlichten.
Zolang jij niet weet wat je wilt (hteeuwen dus), kan een ander het voor jou zeker niet weten!

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: NonO visum multiple entry's of retirement visum?

#11 Bericht door nbreeker » dinsdag 07 februari 2012, 03:18

Het is ook niet onbeleefd bedoelt Joe,maar toen ik op verlof was in Holland heb ik hem aangeboden het uit te komen leggen gratis en voor niets ,ik zat in Alkmaar en hij niet zover daar vandaan daar heeft hij toen geen gebruik van gemaakt en nu kom ik hem nog tegen op het forum met identieke vragen.
Hier komt hij er niet uit zoals jij al in je atikel schreef omdat ook iedereen het op zijn eigen manier uitlegt.Maar misschien lukt het een keer. :giggle3:
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: NonO visum multiple entry's of retirement visum?

#12 Bericht door joepattaya » dinsdag 07 februari 2012, 08:45

nbreeker schreef:Het is ook niet onbeleefd bedoelt Joe,maar toen ik op verlof was in Holland heb ik hem aangeboden het uit te komen leggen gratis en voor niets ,ik zat in Alkmaar en hij niet zover daar vandaan daar heeft hij toen geen gebruik van gemaakt en nu kom ik hem nog tegen op het forum met identieke vragen.
Hier komt hij er niet uit zoals jij al in je atikel schreef omdat ook iedereen het op zijn eigen manier uitlegt.Maar misschien lukt het een keer. :giggle3:
Komt allemaal best goed, niet iedereen is zo doortastend als de ander.

hteeuwen
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 43
Lid geworden op: donderdag 20 januari 2011, 03:37

Re: NonO visum multiple entry's of retirement visum?

#13 Bericht door hteeuwen » dinsdag 07 februari 2012, 11:10

Bullshit Breeker! Begin maar eens met mijn vraag goed te lezen want daar schijn je het moeilijk mee te hebben. Ik vraag hier niet naar een visum, maar ik zeg hier dat ik een non o visum heb, dat ik elk jaar in Nederland vernieuw. Ik vraag hier enkel en alleen maar of een retirement visum voordelen heeft tegenover een non o visum. Deze vraag kan niet door het consulaat beantwoord worden, maar alleen door mensen die in Thailand verblijven en bekend zijn met beide situaties.

Wat het aanbieden van jouw "hulp" betreft: die informatie bestond alleen maar over hoe in Thailand te wonen en toch in Nederland ingeschreven te blijven staan. Jouw manier was, en is, zeker niet legaal en daar pas ik voor. Ik ben niet de braafste uit de klas, maar ik heb helemaal geen trek om later allerhande problemen te krijgen in Nederland en/of Thailand. Daar heb je zelf genoeg negatieve reacties op gehad. Overigens hoef je toch niet te reageren op vragen die je niet aanstaan? En als je het helemaal erg tegenstaat dan zeg je het maar, en dan meld ik mij hier niet meer.

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

Re: NonO visum multiple entry's of retirement visum?

#14 Bericht door Edje » dinsdag 07 februari 2012, 13:59

hteeuwen schreef:Bullshit Breeker! Begin maar eens met mijn vraag goed te lezen want daar schijn je het moeilijk mee te hebben. Ik vraag hier niet naar een visum, maar ik zeg hier dat ik een non o visum heb, dat ik elk jaar in Nederland vernieuw. Ik vraag hier enkel en alleen maar of een retirement visum voordelen heeft tegenover een non o visum. Deze vraag kan niet door het consulaat beantwoord worden, maar alleen door mensen die in Thailand verblijven en bekend zijn met beide situaties.

Wat het aanbieden van jouw "hulp" betreft: die informatie bestond alleen maar over hoe in Thailand te wonen en toch in Nederland ingeschreven te blijven staan. Jouw manier was, en is, zeker niet legaal en daar pas ik voor. Ik ben niet de braafste uit de klas, maar ik heb helemaal geen trek om later allerhande problemen te krijgen in Nederland en/of Thailand. Daar heb je zelf genoeg negatieve reacties op gehad. Overigens hoef je toch niet te reageren op vragen die je niet aanstaan? En als je het helemaal erg tegenstaat dan zeg je het maar, en dan meld ik mij hier niet meer.
En die is raak, denk er zelf ook zo over.
Groetjes; Edje

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: NonO visum multiple entry's of retirement visum?

#15 Bericht door Ben » dinsdag 07 februari 2012, 15:07

hteeuwen schreef:Hallo,
Ik vraag mij af wat in mijn situatie beter is:
Doordat ik in Thailand geen ziektekosten verzekering heb (lees krijg) ga ik eens per jaar naar Nederland, officieel voor 4 maanden om niet uitgeschreven te worden. Nu heb ik een Non O multiple entry en de volgende keer dat ik weer in Nederland ben haal ik weer een nieuwe. Elk jaar weer opnieuw.
Nu vraag ik mij af of het voor mij niet makkelijker is om dat non o visum in Thailand om te zetten naar een retirement visum? Ik voldoe aan de voorwaarden daarvoor. Kan iemand mij vertellen of dat voor mij meer voordelen heeft? (ik kom al vele jaren in Thailand en redt mij met alles prima, maar van dat hele "visumgedoe" snap ik nog steeds geen ruk :cry: )
mvrgr. hteeuwen.
Ik voldoe aan de voorwaarden daarvoor
Als je aan de voorwaarden voldoet kan je beter meteen dat retirement visa in Nederland
aanvragen.
Beter nog NoN O A Ben je meteen klaar :idea:

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”