Is dit plan mogelijk? (Visum)

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gregory91
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 2
Lid geworden op: woensdag 11 januari 2012, 16:19

Is dit plan mogelijk? (Visum)

#1 Bericht door Gregory91 » vrijdag 13 januari 2012, 13:52

Hallo iedereen, ik heb veel gelezen over de verschillende soorten visums en heb die kennis toegepast op mij reisplannen maar vraag me toch af of dit zo ook mogelijk is... Misschien kan iemand deze plannen bevestigen of heeft iemand tips?

Ik regel van te voren een 60dagen visum(dus geen visa on arrival) omdat de vliegmaatschappij anders moeilijk kan doen omdat ik 6 weken ga reizen en niet binnen 30 dagen een bewijs heb dat ik het land verlaat.

Nu wil ik na zo'n 20 dagen Thailand naar Laos(visum koop ik aan de grens) en dan na 1 week via Thailand naar Cambodja dus dan zal ik aan de grens van Thailand een 15 dagen visum kopen en vervolgens aan de grens van cambodja ook een 15dagen visum voor Cambodja.

Na 2 weken Cambodja moet ik weer terug naar Thailand om vanaf BKK terug te vliegen dus zal ik weer een 15 dagen visum moeten kopen aan de grens.

Is dit allemaal mogelijk en wordt er moeilijk gedaan dan ik geen multyentry visum heb?

Alvast bedankt!

lakota-oyanke
kenner
kenner
Berichten: 108
Lid geworden op: maandag 14 november 2011, 07:20
Locatie: Provincie Rayong

Re: Is dit plan mogelijk? (Visum)

#2 Bericht door lakota-oyanke » vrijdag 13 januari 2012, 16:27

Waarom neem je geen multiple-entry toerist visum voor 60 dg ? Dat is eenvoudiger. Verder: een 15 dg visum bestaat niet in Thailand, je krijgt een 'permit on arrival' van 15 dagen en dat kost niks. Het Laos visum kost wel flink geld !

60 Dagen totaal. 20 Thailand, 8 Laos, dan naar Thailand en naar Cambodja grens, kan in 1 dag maar zeg: 5, 15 dagen Cambodja, is samen 48. Dan is jouw multiple nog geldig en kun je zo Thailand weer in.

Maar wat jij voorstelt kan ook.

Waarom eenvoudig als het moeilijk ook kan ?

Gregory91
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 2
Lid geworden op: woensdag 11 januari 2012, 16:19

Re: Is dit plan mogelijk? (Visum)

#3 Bericht door Gregory91 » vrijdag 13 januari 2012, 16:46

Ja dat bedoel ik met een 15dagen visum. Nou op deze manier is het een stuk goedkoper, de visa voor 60 dagen is 30 euro en die 3entry visa is 90 euro. Dit keer 2 voor ons scheeld ons totaal 120 euro. Vandaar liever iets moeilijker:P

Ik wist alleen niet of dit kon, juist omdat het veel goedkoper is. Toch bedankt!

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”