Verlenging married Visa.

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: Verlenging married Visa.

#31 Bericht door Pieter » dinsdag 07 augustus 2012, 06:20

joopuberda schreef:er zijn er ook niet veel die 1000 bath tippen dat is ook handig naar andere farangs toe,als ik m'n 1900 bath moet betalen geef ik 2000 bath en vertel er bij 100 bath voor koffie vind ik meer dan genoeg,en wordt in dank aangenomen.
dat willen ze hier dus niet, ik denk dat je uit je ........ loopt te .........
ze nemen echt geen geld meer aan als tip [|)


ja wel doen ze wel in Bangkok voordringen in bv bangkok gaat trouwens niet met 100 Baht maar met 3000 tot 10.000 THB

je moet wel oppassen maar ik zag het de laatste keer nog steeds hoor
en 1 van de tantes heeft er bijna een dagtaak aan

en ze kijken wel degelijk wel naar kleding
Ik verwonder me ook dan wel af en toe

Pieter
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Verlenging married Visa.

#32 Bericht door greenthaiway » dinsdag 07 augustus 2012, 06:29

Geld, afhankelijk van het bedrag, opent elke deur.
Het is van elke realiteitszin gespeend als iemand denkt dat dit niet zo is.
Het is zoals het is, het was zo, is zo en blijft zo.
Je moet als burger wel een naïeveling zijn om te denken dat alles volgens de regels verloopt...

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: Verlenging married Visa.

#33 Bericht door nbreeker » dinsdag 07 augustus 2012, 06:35

joopuberda schreef:
nbreeker schreef:Dus waar het kort gezegt op neer komt het zijn de eigen luizen die bijten en niet de Thaise immigratie.

Het nieuwe formulier waar naar gevraagd wordt is het KOR 2,dat KOR 2 formulier heb je ook nodig als je je huwelijk in Nederland wil laten registreren,als je er om vraagt krijg je dat gelijk met je huwelijk certificaat.

Je kunt het op de Ampur opvragen kosten 20 bath.

Ze gebruiken zo te horen in Nongkai nog steeds de oude regels hier in Udon heb je geen bankboek nodig geen brief van de bank alleen je eigen inkomensverklaring met handtekening van de ambassade.
Foto's van jou en je vrouw mogen geen kopieen zijn,in het verleden kwam ik daar mee weg de laatste keer niet geen probleem.
Zoals ik in m'n artikel schreef ik was binnen een half uur weer buiten inclusief intervieuw getuige.

Ik vind die verlenging geen probleem ik heb alles in de computer en als de tijd daar is spuugt ie het uit en ik stuur m'n verklaring naar de ambassade,maak nieuwe foto's en klaar is kees en de meest van ons hebben daar alle tijd voor hebben weinig anders te doen als ik zo af en toe het forum lees.

Maar misschien is het voor sommige ook handiger om zich van te voren op de hoogte te stellen en niet wachten tot het visum verlengd moet worden en dan drie keer terug moeten komen.
waar kun je je op de hoogte stellen????? er is geen website in het engels :cheesy: :crazy:

Zo moeilijk is het niet en als je je beleefd opsteld naar de immigratie toe en geen gekke bekken trek als er iets niet goed is dan wordt je netjes geholpen.
Maar als ik sommige farangs gade sla bij de immigratie ook hoe ze gekleed gaan met een petje op aan het buro kan ik me voorstellen dat ook die ambtenaren er wel eens genoeg van krijgen.
je wilt dus zeggen als je een pet op hebt dan moeten ze je niet :cheesy: Het zit hem echt niet in de kleding. overbodige reactie [|(
Er zijn er ook niet veel die 1000 bath tippen dat is ook handig naar andere farangs toe,als ik m'n 1900 bath moet betalen geef ik 2000 bath en vertel er bij 100 bath voor koffie vind ik meer dan genoeg,en wordt in dank aangenomen.
dat willen ze hier dus niet, ik denk dat je uit je ........ loopt te .........
ze nemen echt geen geld meer aan als tip [|)
Kijk Uberda ik vertel je dat je een Kor 2 certificaat moet hebben en waar je die kunt halen maar daar reageer je niet op,en ik heb vroeger van m'n moeder geleerd dat als je ergens naar binnen gaat je je pet af doe,maar jij schijnbaar niet.En ze zien heus of je je geschoren hebt of niet en of je FRIS ruikt.
En het staat wel degelijk op veel plaatsen in het engels waar je op moet letten en ook op dit forum is het tot in den treure iedere keer maar weer uitgelegd maar sommige leren het nooit,ik moest vroeger ook naar Nong kai en zelfs daar had ik geen problemen,waarom bellen ze me niet op vraag je je af hoe dom kan je zijn.Over uit je nek l*llen gesproken.
Maar zoek het lekker uit misschien lukt het je een keer.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Verlenging married Visa.

#34 Bericht door prajak » dinsdag 07 augustus 2012, 08:13

Boven de hoofdingang van de Imm in Nongkhai staat in keurig Engels "corruption stops here". Daar houd ik me aan. Bovendien zit men daar zo op elkaar gepakt dat iedere overhandiging door iedereen wordt gezien. Ik waag het niet daar iets te schuiven.

Koffie ? Jullie hebben maar geluk, dat zit er hier niet aan. Er staat een waterding waar je zelf fris water kunt tappen. En moeten ze een kopie maken dan wordt de hand opgehouden voor 5 baht.

De regels zijn hier niet veranderd omdat de persoon die de verlengingen afgeeft niet vervangen is. De rest van de crew is vervangen en zit in andere kantoren, zeker in Udon en in de nieuwe provincie Bungkan. Dus je leert er mee leven, het is niet anders.

Heel apart dat een forumlid zijn inkomstenverklaring in baht heeft gekregen van de ambassade. Die verklaring is in de valuta die je zelf ontvangt. Voor mij is dat euro. Maar misschien heeft die persoon wel inkomen uit Thailand ?

En Nbreeker, misschien weet je niet dat voor de Imm als inkomen mag worden meegenomen...

AOW en alle pensioenen uit welk land ook.

WAO en Wajong voor als je nog geen 65 bent.

Lijfrentes uit welke bron dan ook.

Bankrente, dividenden en dergelijke.

Terugbetalingen op beleggingen; een rare zaak want dat is geen 'inkomen' in mijn beleving maar het staat echt in de brief die de Imm Nongkhai al jaren afgeeft.

Gebruikersavatar
joopuberda
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 125
Lid geworden op: dinsdag 14 juni 2011, 10:31
Locatie: pakchong/noord Holland

Re: Verlenging married Visa.

#35 Bericht door joopuberda » dinsdag 07 augustus 2012, 08:41

In Korat bij de imigratie wordt GEEN geld(tip) meer aangenomen.

Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: Verlenging married Visa.

#36 Bericht door Pieter » dinsdag 07 augustus 2012, 09:32

joopuberda schreef:In Korat bij de imigratie wordt GEEN geld(tip) meer aangenomen.
voor een ieder die dan geld overhoud

mijn Bank rekening is 5577 5634 9154 1167 bij de SCB :clap: :clap:


Pieter
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Verlenging married Visa.

#37 Bericht door Jeanette » dinsdag 07 augustus 2012, 09:58

greenthaiway schreef:
..... net zoals ik het te ver vind gaan dat men voor een Married-Visa bij sommige Immigration Offices een foto vraagt van het paar op het bed gezeten in de masterbedroom.
Thai Rak Thai en het geld van de Farang...
Er wordt soms denegrerend gesproken over de Thaise vrouw die voor 'zekerheid' een huwelijk aangaat maar een vrouw zoeken om een Married-Visa te krijgen is eigenlijk net zo iets.

Volgens sommige onderschriften moet je goed zorgen voor je partner als je dood gaat maar niet als je er van door gaat. :mrgreen: (had ze maar meer haar best moeten doen om me vast te houden :giggle3: )

In Nederland heeft een gescheiden vrouw sollicitatie plicht een weduwe vaak niet.
Ik vond het dus eigenlijk wel een begrijpelijke reaktie toen een aangetrouwde nicht zei; "Ik wou dat hij dood was i.p.v. ons huwelijk". ;)

:D

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Verlenging married Visa.

#38 Bericht door Ben » dinsdag 07 augustus 2012, 10:15

Jeanette schreef:
greenthaiway schreef:
..... net zoals ik het te ver vind gaan dat men voor een Married-Visa bij sommige Immigration Offices een foto vraagt van het paar op het bed gezeten in de masterbedroom.
Thai Rak Thai en het geld van de Farang...
Er wordt soms denegrerend gesproken over de Thaise vrouw die voor 'zekerheid' een huwelijk aangaat maar een vrouw zoeken om een Married-Visa te krijgen is eigenlijk net zo iets.
Dat trouwen komt wel voor 99 % van de Thaise vrouwen af en vaak als je ze nog maar 1 maand kent .
Het grote Merendeel van de farang kan ook wel op een andere manier een visa krijgen .

Het grote merendeel van de Thai is niet eens voor de wet gehuwd maar allleen voor Budha (cultuur) Aanzien Sinsod status ed.
Dus is een wettelijk is de tegenhanger voor de farang om evt goedkoper aan een visa te komen. voor wat hoort wat .
Het grote merendeel van de farang is dol op haar bruine thaise poppenoogjes . 8-)
Het grote merendeel van de Thai is dol op de financieen van de farang. :giggle3:

greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Verlenging married Visa.

#39 Bericht door greenthaiway » dinsdag 07 augustus 2012, 10:22

Het samen wonen-of getrouwd zijn moet, als het goed is, een uitwisselingsfestijn zijn.
Zal van Dale ff tippen voor dit nieuwe woord. 8-)

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Verlenging married Visa.

#40 Bericht door prajak » dinsdag 07 augustus 2012, 10:29

"...mijn Bank rekening is 5577 5634 9154 1167 bij de SCB..."

Hou je nou niet groot, Pieter, die eerste 4 nummers 5577 zijn van de Bank van Lening.....

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”