Visumverplichting Thailand

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Visumverplichting Thailand

#16 Bericht door stevenl » vrijdag 23 december 2011, 09:00

diederikgee schreef:Wat houdt een getekende vrijwaring in de praktijk in dan?
Officieel is de luchtvaartmaatschappij er voor verantwoordelijk dat iedereen aan boord voldoet aan de visumvereisten van een land. Dat betekent dat als ze mensen vervoeren die niet aan de eisen voldoen en teruggestuurd worden de luchtvaartmaatschappij de kosten daarvoor moet dragen, plus een boete krijgt.

Om die te kunnen verhalen op de reiziger gaan de luchtvaartmaatschappijen er in sommige gevallen, met name in situaties waar bekend is dat de toepassing van de eisen minder strikt is dan de eisen zelf en niet aan boord laten dus eigenlijk overdreven is, er toe over de reiziger die niet aan de eisen voldoet een vrijwaring te laten tekenen.

diederikgee
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 5
Lid geworden op: dinsdag 25 oktober 2011, 18:46

Re: Visumverplichting Thailand

#17 Bericht door diederikgee » donderdag 29 december 2011, 17:47

Het "probleem" is helemaal opgelost. Heb met mijn werk kunnen regelen dat ik vandaag naar Amsterdam kon. Om 10 uur was ik de eerste die werd geholpen en om half 12 liep ik met de visums (visa?) in de paspoorten weer naar buiten. Dat ging allemaal veel makkelijk en sneller dan ik had gedacht.

Nogmaals dank allemaal!

Diederik

mai mi tang
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 772
Lid geworden op: donderdag 14 juli 2011, 20:03

Re: Visumverplichting Thailand

#18 Bericht door mai mi tang » donderdag 29 december 2011, 22:20

Helemaal top Diederik :thumbsup:

Ik doe het altijd per post. Suc6 [|)
Ik ga wat vaker op die lat zitten. In plaats van 'm steeds hoger te leggen…

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Visumverplichting Thailand

#19 Bericht door Henk Korat » vrijdag 30 december 2011, 05:26

Tussen 21 december en 28 december ben ik even in Nederland geweest. Ik had de retourticket bij EVA Airways geboekt.

Toen ik op 27 december op schiphol me meldde aan de bali van EVA Air, vroeg de dienstdoende bediende - met achter hem waarschijnlijk een stagaire - of ik een retourticket had. Je kan daar natuurlijk allerlei antwoorden op verzinnen, maar uiteindelijk zei ik of in zijn opleiding ook het onderwerp visa was opgenomen. Hij vroeg waarom en ik vroeg hem mijn paspoort, dat hij in zijn handen had, eens beter te bekijken. Hij zou dan vast een Non-Imm. O-A Visa voor Thailand aantreffen.

Ja, je hebt dus onverlaten achter een bali in Schiphol zitten die om een retourticket vragen.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”